Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: 10 skiver på en øde ø? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 August 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

1. Kim Larsen: Det var en Torsdag aften
2. Mark Knopfler: Golden Heart
3. Hatebreed: Preserverance
4. M. Manson: Antichrist Superstar
5. Pantera: Vulgar Display of Power
6. Hanne Boel: Best of
7. Dimmu Borgir: Enthrone Darkness Triumphant
8. Slayer: God Hates us All
9. Disturbed: The Sickness
10. Sepultura: Under a Pale Grey Sky

Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 August 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ja, så vil jeg da oss prøve Men jeg ka sq ikk prioritere dem, men her kommer de:

Kashmir - The Good Life

Metallica - Black Album

Mew - Frengers

Carpark North - Carpark North

Tim Christensen - Secrets On Parade

Live - Throwing Cooper

Jupiter Day - Jupiter Day

Nirvana - Unplugged In New York

System Of A Down - Toxicity

Coldplay - Parachutes

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 23 August 2003 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Lige nu, midt på en lørdag aften, hmmm?

Jo:

Johnny Cash: American IV: The Man Comes Around. (Gerne alle "American", men jeg begrænser det).

Cat Power: You Are Free.

Morcheeba: Charango.

Neil Young: 1 stk. næsten lige meget hvad! (Gerne alle, men igen, jeg begrænser det).

Dave Matthews Band: Everyday.

Kira And The Kindred Spirits: Happiness Saves Lives.

Bonnie 'Prince' Billy: Master And Everyone.

Dave MacKenzie: Old, New, Borrowed & Blue.

Bruce Springsteen: The Rising.

Chris Isaak: Always Got Tonight (Så er der også noget til de eksotiske tøser man møder )

Men det er garanteret andre om en måned!!

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 August 2003 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
Der er jo ingen strøm på en øde ø for hvis der var ville den ikke være øde.

Det kunne jo være at de tidligere beboere havde fået lagt strøm ind inden de forlod øen igen!

Det er sgu svært - meget godt musik derude. Jeg ville nok snuppe:

1. Joey Tempest "Joey Tempest"

2. Hanne Boel "My Kindred Spirit"

3. Mark Knofler "Ragpickers Dream"

4. Dream Theater "Images and words"

5. Queens Rÿche "Operation Mindcrime Digital Remastered"

6. Enigma "MCMXCI a.d."

7. Bruce Springsteen "Human Touch"

8. Danser med drenge "Så længe vi er her"

9. Joey Tempest "Azalea Place"

10. Fourplay "The best of...."

Og listen kunne fortsætte, da der er så meget guf og guld derude!

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 23 August 2003 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

tjaa, jeg kan ikke lave en liste der er almengyldig, meeen en der kunne være aktuel lige pt kunne se sådan ud:

COIL: "Musick to play in the dark vol 1+2": simpelthen fantastisk! intet mindre...man blive så opslugt på en både skøn og foruroligende måde "oh little ghostboy, let me be your human toy!!"

Bonnie Billy: "I see a darkness": hans i mine ører bedste soloplade. hvis nogle stillede mig det umulige spørgsmål om en absolut favoritplade over alle andre så er det denne her. og det forklarer vel det hele meget godt?

Palace Brothers:"there is no-one what will take care of you": pladen der introducerede mig til hele Palace/Bonnie billy/Will O myten. jeg havde ca ´94 to numre på kassettebånd(ja, de fandtes) uden at kende navnet på bandet. først flere år senere, efter at have slidt båndet tyndt, fandt jeg endelige ud af hvad de/han hed og det hele startede derfra.........så kom ikke at sig at knægte på 15 ikke kan kende kvalitet når de hører det første gang :-) jeg er så glad for at jeg holdt fast i det bånd, for jeg værdsætter dette album omend endnu mere idag end dengang.

Nick Cave:"Boatman's call": et vel klassisk album? under alle omstændigheder dybsindigt og velkomponeret. det nok bedst sammenhængende album jeg kender til. og så kender de fleste jo nick cave :-)

Songs Ohia:"Ghost tropic" eller "the Lioness": Jason Molina er en dygtig sangskriver der formår at skrive lige til hjertet. det holder på en lidt weltschmertz-agtig måde.

(Smog): alt på nær de helt tidlige, specielt gode er "dongs of sevotion" og "knock knock": igen en singer/songwriter af den mørke skuffe. har en meget lakonisk og sarkstisk pen og en sært svingende alternativ roots rosk/country. kan virkelig få mig op på dupperne både hvad tekster(de er SÅ COOL!!!) og musik angår. er virkelig et must hvis man ikke kender det/ham.

Godspeed you Black Emperor!: absolut ALT! men letteste introduktion er nok "Slow riot for new zero kanada" ep'en: episk og apokalyptisk postrock der formår ikke kun at beskue sin egen navle. et karaktertræk alle kunne lære meget af. udfordrende og smukt, men ikke venligt.

Current 93: "Soft Black Stars": et meget ensomt og verdensfjernt album, men fyldt med kærlighed og afmagt så det næsten krænger over. kun lyrik og piano. onde tunger ville indvende at Bent F. Bjerre ikke har levet forgæves.....

Sixteen Horspower: "sackcloth and...": startede med betegnelse cowpunk - glem (lukkeligvis) alt om D:A:D - men har også bevæget sig ud i mere afdæmpede akustiske sange. vi snakker banjo, kontrabas m.m ! og så er de snart igen koncertaktuelle i KBH!!! kom kom, du kan næsten ikke blive skuffet!!!

Tom Waits: min favorit er "frank's wild years".

det var vist ti. hvis der skulle have været en kvindelig kunstner så ville mit bud blive Catpower som Mugge også nævnte. hendes nye "you are free" er virkelig fantastisk. en anden (mandlig) outsider ville være Antony & the johnsons: cabaret musik med en vokal der får Bryan Ferry til at ligne en amatør :-) eller et gammel delt-blues hoved som Son House!!

hvis der er nogle der også dyrker nogle af ovenstående(jeg håber det, jeg håber det), eller er interesserede i dem, så lad os få en chat omkring det pågældende band! - der er jo ikke så tit man støder ind i folk der kender dem så godt, desværre.  det er jo ikke Eagles!(no offense)

mvh,

mikkel - der fandt et afbræk fra bøgerne ved at skrive denne liste......

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 24 August 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

tjaa, jeg kan ikke lave en liste der er almengyldig, meeen en der kunne være aktuel lige pt kunne se sådan ud:

COIL: "Musick to play in the dark vol 1+2": simpelthen fantastisk! intet mindre...man blive så opslugt på en både skøn og foruroligende måde "oh little ghostboy, let me be your human toy!!"

Bonnie Billy: "I see a darkness": hans i mine ører bedste soloplade. hvis nogle stillede mig det umulige spørgsmål om en absolut favoritplade over alle andre så er det denne her. og det forklarer vel det hele meget godt?
Fuldstændig korrekt!! Jeg nævnte kun han's "master and everyone" fordi jeg har udlånt min "I see a darkness" og jeg ku' ikke lige huske titlen... Husk: jeg har lige rundet 30, så det går nedad!

Palace Brothers:"there is no-one what will take care of you": pladen der introducerede mig til hele Palace/Bonnie billy/Will O myten. jeg havde ca ´94 to numre på kassettebånd(ja, de fandtes) uden at kende navnet på bandet. først flere år senere, efter at have slidt båndet tyndt, fandt jeg endelige ud af hvad de/han hed og det hele startede derfra.........så kom ikke at sig at knægte på 15 ikke kan kende kvalitet når de hører det første gang :-) jeg er så glad for at jeg holdt fast i det bånd, for jeg værdsætter dette album omend endnu mere idag end dengang.

Nick Cave:"Boatman's call": et vel klassisk album? under alle omstændigheder dybsindigt og velkomponeret. det nok bedst sammenhængende album jeg kender til. og så kender de fleste jo nick cave :-)
Fuldstændig korrekt! Manden forstår at skrive/fortolke sange. Kan også godt lide hans nye "Nocturama"

Songs Ohia:"Ghost tropic" eller "the Lioness": Jason Molina er en dygtig sangskriver der formår at skrive lige til hjertet. det holder på en lidt weltschmertz-agtig måde.

(Smog): alt på nær de helt tidlige, specielt gode er "dongs of sevotion" og "knock knock": igen en singer/songwriter af den mørke skuffe. har en meget lakonisk og sarkstisk pen og en sært svingende alternativ roots rosk/country. kan virkelig få mig op på dupperne både hvad tekster(de er SÅ COOL!!!) og musik angår. er virkelig et must hvis man ikke kender det/ham.
Har desværre kun det nyeste fra (Smog) og den er herlig! Jeg kan se jeg skal have mere!

Godspeed you Black Emperor!: absolut ALT! men letteste introduktion er nok "Slow riot for new zero kanada" ep'en: episk og apokalyptisk postrock der formår ikke kun at beskue sin egen navle. et karaktertræk alle kunne lære meget af. udfordrende og smukt, men ikke venligt.

Current 93: "Soft Black Stars": et meget ensomt og verdensfjernt album, men fyldt med kærlighed og afmagt så det næsten krænger over. kun lyrik og piano. onde tunger ville indvende at Bent F. Bjerre ikke har levet forgæves.....

Sixteen Horspower: "sackcloth and...": startede med betegnelse cowpunk - glem (lukkeligvis) alt om D:A:D - men har også bevæget sig ud i mere afdæmpede akustiske sange. vi snakker banjo, kontrabas m.m ! og så er de snart igen koncertaktuelle i KBH!!! kom kom, du kan næsten ikke blive skuffet!!!

Tom Waits: min favorit er "frank's wild years".
Yeah, han er altid en udfordring!

det var vist ti. hvis der skulle have været en kvindelig kunstner så ville mit bud blive Catpower som Mugge også nævnte. hendes nye "you are free" er virkelig fantastisk. en anden (mandlig) outsider ville være Antony & the johnsons: cabaret musik med en vokal der får Bryan Ferry til at ligne en amatør :-) eller et gammel delt-blues hoved som Son House!!

hvis der er nogle der også dyrker nogle af ovenstående(jeg håber det, jeg håber det), eller er interesserede i dem, så lad os få en chat omkring det pågældende band! - der er jo ikke så tit man støder ind i folk der kender dem så godt, desværre.  det er jo ikke Eagles!(no offense)

mvh,

mikkel - der fandt et afbræk fra bøgerne ved at skrive denne liste......
Hej Mikkel.

Jeg bøjer mig dybt i støvet af respekt! God smag!
Og tak for den gode inspiration, jeg skal ud og købe plader, kan jeg se....hvis jeg har mere plads
Ja hvor kedeligt kan det blive, Eagles/Kim Larsen osv. Nej undskyld, der skal være plads til alle!

Mvh.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

Sixteen Horspower: "sackcloth and...": startede med betegnelse cowpunk - glem (lukkeligvis) alt om D:A:D - men har også bevæget sig ud i mere afdæmpede akustiske sange. vi snakker banjo, kontrabas m.m ! og så er de snart igen koncertaktuelle i KBH!!! kom kom, du kan næsten ikke blive skuffet!!!

Hvad? Hvor? Hvornår?

/vilmann
(der ikke kan vente på at budet tager sig sammen til at komme med Søndags Politiken)
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2003 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

undskyld hvis vi momentant fjerne tråden fra dens emne :-)

16 hp: 5 nov. amager bio.

ang. 16 hp: så kommer der vist i disse dage en ny skive "olden" med gamle demo'er mm......... og hvis i ikkeallerede har tjekket det ud så er Eugene Edwards(forsangeren) solo projekt Woven Hand  supergodt!! mest den første selvtitlede...

til Mugge(og andre selvfølgelig):

hvis du kan, så prøv at finde ep'en "cold blooded old times" med Smog. derpå er nummeret "i break horses" hvis kvindesymbolik er helt sublim hvis man kan tage lidt chauvinistisk ironi. et alvorligt godt nummer der epitomiserer(fandens ord klokken dolk om natten) hele Smog universet. lidt a la de mindst ligeså fantastiske numre "strayed" og "i was a stranger"........men arbejd dig langsomt bagud i diskografien. hvis du skal springe en af de nye over må det blive "rain on lens". den er på ingen måde dårlig, den har bare ikke "lige det"

og mens vi er ved kvindesymbolikken og analogierne, så vil jeg umådelig stærkt anbefale dig at skaffe Songs Ohia "lioness"(selve titlen har anlagt perspektivet). hvis du er til Bonnie Billy kan du ikke gå galt med Songs Ohia. der er en anelse mere eksperimenterende/direkte rent musisk(ingen tykke country referencer) men det akavede forhold til kærligheden/kvinder m.m er ligeså udtalt. og så giver lige "lioness" et naturligt spring videre til arab strap(hvis du ikke kender dem) der også har hjulpet på netop denne plade......... nu må jeg vist helere stoppe :-)

hvis du kan lide Catpower så prøv også lidt Edith Frost. de er ikke ens, men beslægtede.

se nu fik i mig helt tændt og så rabler jeg bare derudad......jeg var lige ved at begynde at snakke om St. Thomas (bonnie/neil young klon) også........

mvh,

en overivrig Mikkel - der lige var inde og klappe BOW'en der formidlede Smog så smukt ;-)

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 24 August 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

undskyld hvis vi momentant fjerne tråden fra dens emne :-)

16 hp: 5 nov. amager bio.

ang. 16 hp: så kommer der vist i disse dage en ny skive "olden" med gamle demo'er mm......... og hvis i ikkeallerede har tjekket det ud så er Eugene Edwards(forsangeren) solo projekt Woven Hand  supergodt!! mest den første selvtitlede...

til Mugge(og andre selvfølgelig):

hvis du kan, så prøv at finde ep'en "cold blooded old times" med Smog. derpå er nummeret "i break horses" hvis kvindesymbolik er helt sublim hvis man kan tage lidt chauvinistisk ironi. et alvorligt godt nummer der epitomiserer(fandens ord klokken dolk om natten) hele Smog universet. lidt a la de mindst ligeså fantastiske numre "strayed" og "i was a stranger"........men arbejd dig langsomt bagud i diskografien. hvis du skal springe en af de nye over må det blive "rain on lens". den er på ingen måde dårlig, den har bare ikke "lige det"

og mens vi er ved kvindesymbolikken og analogierne, så vil jeg umådelig stærkt anbefale dig at skaffe Songs Ohia "lioness"(selve titlen har anlagt perspektivet). hvis du er til Bonnie Billy kan du ikke gå galt med Songs Ohia. der er en anelse mere eksperimenterende/direkte rent musisk(ingen tykke country referencer) men det akavede forhold til kærligheden/kvinder m.m er ligeså udtalt. og så giver lige "lioness" et naturligt spring videre til arab strap(hvis du ikke kender dem) der også har hjulpet på netop denne plade......... nu må jeg vist helere stoppe :-)

hvis du kan lide Catpower så prøv også lidt Edith Frost. de er ikke ens, men beslægtede.

se nu fik i mig helt tændt og så rabler jeg bare derudad......jeg var lige ved at begynde at snakke om St. Thomas (bonnie/neil young klon) også........

mvh,

en overivrig Mikkel - der lige var inde og klappe BOW'en der formidlede Smog så smukt ;-)

Manner, du er et unikum!
Dejlig inspiration, jeg skal ud og lede!

Du burde faktisk skrive i et blad, f.eks. High Fidelity, de kunne godt trænge til et løft, de gamle "nisser".

Mvh.

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 August 2003 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jhonny Cash / Solitary man

Cannonball Adderley / somethin' else

Tom Waits / Blue Valintine

Frank Zappa / You can't do that on stage anymore, volume 2, the Helsinki tour

Neil Young / Harvest and Harvest moon

Lightnin Hopkins / Goin' Away

Butthole Surfers / Harway to Steven

Brand X / Livestock

Nick Cave and the bad seeds / Kicking against the pricks

Beaux Arts Trio / Schubert Klaviertrios (en de bedste kammer plade ever)

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 24 August 2003 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Mugge skrev:
willold skrev:
willolds musikskriblerier

Manner, du er et unikum!
Dejlig inspiration, jeg skal ud og lede!

Du burde faktisk skrive i et blad, f.eks. High Fidelity, de kunne godt trænge til et løft, de gamle "nisser".

Mvh.

For pokker da ja. Hvad med Willolds HIFI4ALL musikanmelselseshjørne ?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

takker meget, og ikke mindst oprigtigt, for de pæne ord; det varmer.

og en stor undskyldning for at besvare en tråd så sent, jeg har været væk lidt tid.

anmelder, tjaa, I er faktisk ikke de første der opfordrer! men jeg ved ikke rigtig, der er stadig så meget jeg ikke ved...... så derfor vil jeg hellere anbefale på "amatør-plan". især på de felter jeg er rigtig "stærk" :-)

men det kunne være lækkert hvis flere brugere skrev lidt "anmeldelser" af musik her på sitet, der er forbavsende så relativt lidt dette meget centrale emne formår at fylde her? jeg selv har som sagt MEGET at lære indenfor visse genrer. så ud af busken, alle der formår at lutre, øhh jeg mener pushe lidt interesse for nye græsgange........det kan være så store oplevelser.

med meget venlig hilsen,

mikkel

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 05 September 2003 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej willold...

Vi starte da en tråd; "Anmeldelser" under musik.

2sek.- så er den der....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
1. Joey Tempest "Joey Tempest" Hvordan er lyden??? Er der noget Europe over hans soloalbums???

2. Hanne Boel "My Kindred Spirit" Rigtig fedt album fra dengang hun var allerbedst!!!! Er også vild med "Dark Passion".

3. Mark Knofler "Ragpickers Dream"

4. Dream Theater "Images and words"

5. Queens Rÿche "Operation Mindcrime Digital Remastered"

6. Enigma "MCMXCI a.d."

7. Bruce Springsteen "Human Touch"

8. Danser med drenge "Så længe vi er her"

9. Joey Tempest "Azalea Place"

10. Fourplay "The best of...."

Og listen kunne fortsætte, da der er så meget guf og guld derude!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Popmart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge:

U2 The Joshua Tree

U2 Achtung Baby

U2 ATYCLB

Live Throwing Copper

Matchbox Twenty Madseason

Matchbox Twenty More than you think you are

REM Automatic for the people

REM Adventures in HIFI

Bon Jovi Keep the faith

Rolling Stones Forty Licks

Til top Vis Popmart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popmart

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bare have en high end walkman og et ton SUPER METAL BÅND med en masse dejlige eventyr, fortalt af Thomas Winding (og en masse Gasolin til regnvejers dagene)
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Svend_Larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Min liste:

1.   Télépopmusik > Genetic World
2.   Fischerspooer > #1
3.   Jeff Buckley > Grace
4.   Back 2 Mono
5.   Kate Bush > The Kick Inside
6.   Pink Floyd > Echoes
7.   Ladytron > Light & Magic
8.   Interpol > Turn On The Bright Lights
9.   Miss Kittin > I Com
10. Blue Foundation > Sweep Of Days
Til top Vis Svend_Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend_Larsen

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hvis det skulle være rap;

Mobb Deep - Hell On Earth.
Gangstarr - Hard To Earn.
PMD - The Awakening.
LL Cool J - Mr. Smith.
NWA - Niggaz4life.
Erick Sermon - Chilltown.
Tupac - Greatest Hits.
Royce Da 5'9' - Build & Destroy.

Ellers hvis det skulle være en god omgang tråd;

Illdisposed - There's Something Rotten... In The State Of Denmark.
Invocator - Weave The Apocalypse.
Pantera - Far beyond driven.
Testament - The Gathering.
Sepultra - Arise.
Machine Head - The Burning Red.
Iron Maiden - Seventh Son of A Seventh Son.

Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Til dem, der holder af denne genre af lister, vil jeg klart anbefale Nick Hornbys bøger. Ud over den velkendte High Fidelity er også '30 songs' virkelig god for alle musikelskere.

Men her er min liste:

Bruce Springsteen:" Darkness on the Edge of Town"

Johnny Cash: "Unearthed"

Paul Simon: "There Goes Rhymin' Simon"

Rufus Wainwright: "Want One"

David Bowie: "Let's Dance"

U2: "The Joshua Tree"

Steely Dan: "Aja"

Stevie Wonder: "Songs in the Key of Life"

Tom Waits: "The Heart of Saturday Night"

Aretha Franklin: "Aretha Live at Fillmore West"

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay