| Forfatter |
|
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Til CRiM.
Ikke så forudindtaget unge mand!!!!!! Og du behøver ikke korrekse på den måde som du skriver. Åben dit sind.....thi du vil opleve verdenen som meget mere interessant. Og skriv så for fanden i en ordentlig tone uden bandeord.
Hermed lidt information:
http://www.jormadesign.com/
Mvh
|
|
|
HAHA.. jeg har skam også et åben sind, tror også der er mere mellem himmel og jord.. meeen.. lige i det her tilfælde kan det bevises... men folk må jo gøre som de vild.. jeg vil bare informere om emmet så de evt. sparede nogle penge...
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ting man kunne tænke sig var at, ens kabels egenkapacitans ændres med længden, og måske nogle forskellige længder kabel passer med forskelligt udstyr ??  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil I høre forskæl? Forsøg med massive ledere som i EKKJ 3x2,5mm+skærm, f.ex. fra ELFA. Effekten er som at sætte turbo på anlægget. Massive tråder har overægen ledeævne, på samme sætt som et tykt vannrør haver kontra en bundt sugerør. Foruden å give mere strøm er den også merkbatr renere enn via flerleder; hør bare hvad det gør med din CD-lyd..
- for å udnytte dette fuldt ud kan/bør/må også apparaternes interne net-tråder erstattes av solide tråder(2.5mm) Jeg tenker da på den tråd som går fra netindtak til av/på-bryder og tilbage til trafo.
- ang. støykilder; vær oppmerksom på de små vægvorter, de støyer frygtelig. Det gør også trafoer i andre elektriske artikler som TV, radio, PC, ja alle som er tilkoblet nættet. Og det holder de ikke op med før netlednongerne er trukket ud. Støyen fra disse høres først og fræmst i mellomregisteret, saxofoner skriger osv.
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Vil I høre forskæl? Forsøg med massive ledere som i EKKJ 3x2,5mm+skærm, f.ex. fra ELFA. Effekten er som at sætte turbo på anlægget.
OSV
|
|
|
Hvis det er korrekt, så er der vel ingen ide i bi-wire? 
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seeker skrev:
PaleRider skrev:
|
Vil I høre forskæl? Forsøg med massive ledere som i EKKJ 3x2,5mm+skærm, f.ex. fra ELFA. Effekten er som at sætte turbo på anlægget.
OSV
|
|
|
Hvis det er korrekt, så er der vel ingen ide i bi-wire? 
|
|
|
- biwire strømkabler? Joda, det er en ide
Mfh. RS
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
[QUOTE=Wizard]Undskyld jeg lige bryder ind her, men vil i påstå at man kan høre forskel på strømkabler, altså 230V kabler fra stikdåsen i væggen til ens reciever, DVD-/CD-afspiller eller andet grej 
------------------------------------------------------------ --------
Ja. i aller højeste grad....næsten lige så meget som signal- og højtalerkabler.
Mvh
|
|
|
Ej, nu må i have mig undskyldt.....
I har sikkert alle sammen adskillige meter helt almindelig NKT strømkabel trukket i væggene, har jeg ret, men i mener at lige den sidste halve meter hen til anlægget med et dyrt strømkabel skulle give en stor lydforbedring....??? Hvor tilslutter i så det dyre strømkabel, i stikdåsen med 6 udtag sammen med jeres tv, dvd/cd-afspiller, spilekonsol og meget andet 
Det vil være det samme som at sige at du trækker et højttalerkabel ind til et andet rum med det billige fra Elgiganten, men at du på den sidste halve meter tilslutter højttaleren med et dyrt fra et anerkendt mærke???
Jeg har meget svært ved at tro på det.... __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de sidste meter giver forskel og nej din sammenligning med HT kabler holder ikke.
Men søg lidt rundt, der er masser af tråde der omhandler dette.
eller endnu bedre, prøv det, så kan du jo se om du kan høre forskel.
Jeg kan ikke forstå at folk ikke er mere åbne over muligheden for at nogle ting virker og at alting ikke er så simplet som man tror.
Engang var der faktisk også nogen der mente at bare signalet var digital, så kunne alt andet (herunder kabler og signalbehandling) være ligegyldigt....
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
|
Ej, nu må i have mig undskyldt.....
I har sikkert alle sammen adskillige meter helt almindelig NKT strømkabel trukket i væggene, har jeg ret, men i mener at lige den sidste halve meter hen til anlægget med et dyrt strømkabel skulle give en stor lydforbedring....??? Hvor tilslutter i så det dyre strømkabel, i stikdåsen med 6 udtag sammen med jeres tv, dvd/cd-afspiller, spilekonsol og meget andet 
Det vil være det samme som at sige at du trækker et højttalerkabel ind til et andet rum med det billige fra Elgiganten, men at du på den sidste halve meter tilslutter højttaleren med et dyrt fra et anerkendt mærke???
Jeg har meget svært ved at tro på det....
|
|
|
Jeg er helt enig med dig... det eneste der kan gøre forskel er hvis kablet er skærmet, så det ikke forstyre d omkringliggende kabler.. men igen hvis de omkringliggende kabler, er digtital kabler så har det ikke en pløk at sige....
Men vi får nok aldrig overbevist folk om det, idet mange allerede har været ude og bruge en formue på et strøm kabel... hvis folk bruger digital signal kabler, vil udskiftning af strømkablet ikke hjælpe noget... og hvis folk kan høre forskel er det ren psykologisk... men det kan vel også betegnes som en forskel...
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Ja de sidste meter giver forskel og nej din sammenligning med HT kabler holder ikke.
Jeg kan ikke forstå at folk ikke er mere åbne over muligheden for at nogle ting virker og at alting ikke er så simplet som man teror.
|
|
|
Jammen her rammer vi da vist sømmet!! Enkelte traditionalister har det med at "tro", frem for at prøve...og pakker man tillige troen ind i alverdens finurlige tekniske rammeforklaringer, frem for at afprøve og drage erfaringer, så vil udsynet/indsigten være naturligt begrænset. Fordelen ligger vel kun i en hvis besparelse
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ CRiM
Glæder mig at du er enig, men jeg er nu ikke ude på at overbevise folk om at de tager fejl eller ej, kan være det er mig der gør det, men jeg har svært ved at tro at den sidste halve eller hele meter dyre kabel gør en forskel. Jep... jeg bruger ordet tro, for jeg har ikke prøvet det, men det skal jeg da gøre næste gang jeg er i den lokale Hi-Fi Klub 
@ kyhn
Hvorfor holder min sammenligning med HT kabel ikke? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizard og crim, jeg kan udemærket forstå jeres skepsis, men mange ting (eks, lyttterummet9 har langt større indvirkning på hvordan vi opfatter lyden end man skulle tro.
mit anlæg er på ingen måde reference, men selv her kan en forbedring i netkabler høres. dermed ikke sagt at man vil kunne høre forskel ved at udstifte mellem to forskellige af samme mærke, men en opgradering fra det medfølgende til noget relativt billigt, men stadigt gedint fra www.gmsound.dk har medført en hørbar forskel.
i skal begge være velkommende til at kigge forbi og høre det selv. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale at prøve nogle bedre netkabler end de tynde snore der normalt følger med.
Jeg har efterhånden prøvet at skifte standardkablet ud med nogle bedre i en del set-up's. Og hver gang har der været en hørbar forbedring som absolut var pengene værd, (små 1.000 i alle tilfælde).
Det værste der kan ske for en tvivler er vel at det virker... 
Jeg kan ikke forklare det, men når 2-3 personer oplever samme forskel ved en udskiftning kan det ikke kun være psykologisk.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
kyhn skrev:
Jeg kan ikke forstå at folk ikke er mere åbne over muligheden for at nogle ting virker og at alting ikke er så simplet som man teror.
|
|
|
Jammen her rammer vi da vist sømmet!! Enkelte traditionalister har det med at "tro", frem for at prøve...og pakker man tillige troen ind i alverdens finurlige tekniske rammeforklaringer, frem for at afprøve og drage erfaringer, så vil udsynet/indsigten være naturligt begrænset. Fordelen ligger vel kun i en hvis besparelse |
|
|
Ja nok 90% tro og resten prøvet .
Jeg tro også min gammel Obel er meget bedre end ders sidste nye model ,jeg tør ikke prøve den tænk hvis den nu var bedre .
Hvad tro i ?
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
wizard og crim, jeg kan udemærket forstå jeres skepsis, men mange ting (eks, lyttterummet9 har langt større indvirkning på hvordan vi opfatter lyden end man skulle tro.
mit anlæg er på ingen måde reference, men selv her kan en forbedring i netkabler høres. dermed ikke sagt at man vil kunne høre forskel ved at udstifte mellem to forskellige af samme mærke, men en opgradering fra det medfølgende til noget relativt billigt, men stadigt gedint fra www.gmsound.dk har medført en hørbar forskel.
i skal begge være velkommende til at kigge forbi og høre det selv.
|
|
|
Du har da helt ret mht. lytterum og hvordan vi hver især opfatter lyden og det er der hele min pointe ligger, måske jeg ikke går nok op i Hi-Fi til at kunne forstå det 
Nu kan jeg se du bor i Odense, så jeg kommer ikke sådan lige forbi, men tak for tilbudet, jeg ville rigtig gerne have haft en lytter... __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen drænge; EKKJ. Gør den siste tråden massiv og opplev dit udstyr(hifi-) på nyt.
Her finder du EKKJ-kabelen; under kabler, netledninger..
http://www.elfa.se/dk/
Msvh. RS
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Wizard]
@ CRiM
Glæder mig at du er enig, men jeg er nu ikke ude på at overbevise folk om at de tager fejl eller ej, kan være det er mig der gør det, men jeg har svært ved at tro at den sidste halve eller hele meter dyre kabel gør en forskel. Jep... jeg bruger ordet tro, for jeg har ikke prøvet det, men det skal jeg da gøre næste gang jeg er i den lokale Hi-Fi Klub 
@ kyhn
Hvorfor holder min sammenligning med HT kabel ikke?
--------------------------
Jeg har været ligeså skeptisk som dig, men efter at have hørt og selv afprøvet...tja..det virker altså. Betragt det sidste kabel som et slagt filter..intet andet. Men igen det rigtige netkabel til det rigtige udstyr. Det er mindst ligeså vigtig.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
cvonengberg Branchemedlem

Justcables.dk
Bruger siden: 26 December 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
Undskyld jeg lige bryder ind her, men vil i påstå at man kan høre forskel på strømkabler, altså 230V kabler fra stikdåsen i væggen til ens reciever, DVD-/CD-afspiller eller andet grej  |
|
|
Indlæg slettet af witzel, grundet reklame i forum__________________ Christian Engberg
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seeker skrev:
JJAZ skrev:
| En billig UPS leverer oftest en MEGET grim sinus ud og derved bliver strømmen mindre "ren" end hvad du tapper direkte fra lysnettet.Prøv at mål på en UPS og lysnettet. Spændingen skulle helt være en flot sinus, men det er den sjældent. Dyre UPS'er kan lave en flot sinus, men så snakker vi mange tusinde kroner. |
|
|
Hmm. Nu har jeg desværre ik lige måle udstyr (eller kompetance) til at teste vægstikket, men jeg er lidt nervøs for at min strømkilde er meget usikker. Jeg har en herstal stuelampe med touch lysdæmper og den har det med et par gange om dage pludselig at skue op og ned. Går ud fra det skyldes strøm udsving, da den så vidt vides styres af spændingsændringer når man røre den.
Anyway, jeg har et budget setup til en brugt pris af ca 10-15K CD, DVD, anlæg, 5.1 HT og TV inc. Jeg bor i en 45kvm kollegieværelse og har intet måleudstyr og meget ringe strømtilslutnings muligheder. Så teknisk set burde en UPS være en god løsning.
Der er 3 power ud på den UPS jeg har kikket på og det er jo ik være end at jeg smide en stikdåse på den ene kanal hvis jeg skal bruge flere, så længe den ik går over den ratede effekt. Eller var tanken at køre Anlæg, TV og HEC på UPSen (henholdsvis Sony STR-DA50ES, Sony 32KV-FD1 og Vandkølet AMD Barton)
Erik D skrev:
Det kan du nok til dels have ret i , men skal din(e) signalkilder ikke også have strøm ?Jeg har ikke selv nogen erfaring, så du må bære over med mine rent teoretiske argumenter  |
|
|
Jeg kører digital ud på stortset alle enheder, så regner ik med at det giver de store problemet. (eller hvad?) Ellers er det typisk PCen der driver lyden (on-board optisk ud via Soundstorm) så der kan jeg heller ik forstille mig der kommer signalforringelse på. |
|
|
Det med din lampe der ter sig sådan med toutch er ikk nettets skyld!! det er en gerneral fejl særlig på Herrstal
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |