Zenon Lukket konto Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
Jeg har lagt mærke til at bruger man aktiv subs forbundet serielt i stereo, bør man bruge omkring 3m. kabel fra sub til hovedhøjttaler pga. elektronikken i den indbyggede forstærker som også skal kompenseres for da det jo ikke kan ske i forstærkerens setup......
Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
Flageborg skrev:
Hvis du ønsker å oppleve full-frekvent lyd - er SUB et MUST!
Musikk er 20Hz til 20kHz
Nu må i holde op........... Hvis man ønsker at se den ene eller anden film med full-frekvent lyd har jo ikke en pind at gøre med en sub eller ej........... Ifølge denne teori kan jeg jo så bare gå ned i ALDI og købe et sub sæt til 149 kr. istedet for fx. nogle cerwin wega med 2 stk. 15" enheder for de duer jo ikke til noget, da man ikke har en sub
Zenon Lukket konto Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
Man kan jo flette LFE ind fronthøjttalerne, men på den anden side, hvad skal man med bas menneskets øre højst sandsynligt ikke kan høre.....jeg er snart 30 og kan knapt høre dybbas under 30 hertz skønt jeg har usædvanlig god hørelse!!
Min hørelse burde også stoppe ved 16-18k.hertz som er rent naturligt......set efter menneskets anatomi og ældnings proces.....
Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
Zenon skrev:
Man kan jo flette LFE ind fronthøjttalerne, men på den anden side, hvad skal man med bas menneskets øre højst sandsynligt ikke kan høre.....jeg er snart 30 og kan knapt høre dybbas under 30 hertz skønt jeg har usædvanlig god hørelse!!
tro mig, 10hz kan du godt føle, omend det ikke er behageligt hvis der er niveau nok. subinformationerne bærer jo også undertonerne til de højere oktaver, så de har en væsentlig rolle. men du må da have nogle hæftige fronter hvis du vil have dem til at klare al subniveau
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum