| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sett noen tests hvor de bruker flere subs for å jevne ut frekvensgangen, og det hjelper, men i de tilfellene jeg har sett var det ikke nok.
For de aller fleste vil nok denne
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw5_behringer_dsp1100p_fe edback_destroyer_prodinfo.html
være en bedre løsning. Med mindre man har uendelig med plass og penger :)
Men jeg har hatt sub med romkorreksjon, og flat frekvenskurve. Det var den beste musikksubben jeg har hatt, men ikke godt nok. Men jeg tror heller ikke at folk lyver når de sier at de er fornøyd med deres sub i stereo, det er nok bare et eksempel på at god lyd er subjektivt og at vi stiller ulike krav.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels: Jeg har tidligere skrevet flere innlegg angående Ace Bass mangelfulle ytelse, først uten at noen helt ville tro det, men etter testen i High Fidelity og Audio Pro's "Ooops, vi har gjort en liten feil" er det nok ikke så mange som kan benekte det lengre :)
Jeg synes at denne saken er en pinelig affære for både Audio Pro og pressen som heller ikke har sagt i fra i klartekst når de har testet den.
Resultatet for mitt vedkommende var at Audio Pro tapte en kunde, SVS fikk en ny og jeg har sluttet å kjøpe hifi magasiner da de alikevel ikke er på forbrukerens parti.
Også en liten kommentar til mitt forrige innlegg, (store) dips skal vistnok aller helst rettes opp vha plassering, da det ellers kan belaste subben mye å kompansere disse.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels: Nå først fikk jeg øye på spørsmålet, jeg ser rødt hver gang noen nevner Audio Pro og glemmer alt annet :)
Frekvensgangen er dokumentert, bla i den testen jeg linker til.
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU BLIVER JEG NYSGERRIG. Hvad er der med Audio Pro's sub's.
|
| Til top |
|
| |
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par QLN 612 som front, der på papiret går til 28Hz ved -3dB.
Jeg har pga. manglende bas (synes jeg) købt en SE200 fra System Audio,
som jeg nyder at høre i film når den er sat til front pre-out fremfor
til LFE stikket. Fronterne går langt ned, for bassen forsvinder næsten
fuldstændigt hvis højtalerne placeres så de interfererer hinanden ud.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man mener, at med to gode og store fronthøjttalere kan man godt undvære en sub, så må man også nævne flere producent og model navne før jeg vælger at tage påstanden seriøs.
000ff].
Jeg har et sæt JBL 250ti Jubilee hvilke jeg synes dækker det meste af et normalt bas behov. Hvis jeg skulle tilføje subwoofer til mit system kunne jeg afgjort ikke nøjes med et styk - men en til hver side for at opnå en volume der overskrider hvad JBL`er kan klare. Med mindre der er tale om en ualmindelig mega killer woofer.
Jeg vil tro at der afgjort ville være mere drama i luften hvis der blev tilføjet en kvalitets woofer til de der Helicon 400.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke et tilfelle ved messen i Århus forrige år? Noe Helicon som spilte forferdelig med sub, og bra uten? Jeg hørte det kun med, og ble ikke det aller minste imponert. Vil mene jeg siden leste her inne at de senere hadde koblet subbene fra?
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nedenstående er sakset fra en manual, så det er altså ikke altid subsignalet sendes til fronten, hvis man køre uden subwoofer.
Så tjeck din manual hvis du er i tvivel.
NOTE: Dolby Digital and DTS modes are designed especially for complete systems with front, center, and surround speakers an subwoofers. You need all of the speakers to get the best performance from your Home Theater. If you do not have a subwoofer connected, then you should not use the bass management system (so set all the speakers to Large). Without a subwoofer, you will be missing the 5.1 LFE (low frequency effects) information. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til sound: nu er en højttaler i den størrelse med 14" bas jo også mere potent i bunden end det meste andet. Og så en JBL, som virkelig kan slå fra sig. Men jeg kan da ikke lade være med at nævne, at JBL som tilbehør til den gamle 250ti i valnød markedsførte en 18" subwoofer (B 460) samt en 15" version. De opgav 25 - 50 hz med over 110dB, og der hørte et elektronisk delefilter til. Så selv for næsten 20 år siden kunne der være behov for ekstra energi i dybbassen, også selv om højttalerne var store i forvejen...
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sound skrev:
Hvis man mener, at med to gode og store fronthøjttalere kan man godt undvære en sub, så må man også nævne flere producent og model navne før jeg vælger at tage påstanden seriøs.
[COLOR=#0>000ff].
Jeg har et sæt JBL 250ti Jubilee hvilke jeg synes dækker det meste af et normalt bas behov. Hvis jeg skulle tilføje subwoofer til mit system kunne jeg afgjort ikke nøjes med et styk - men en til hver side for at opnå en volume der overskrider hvad JBL`er kan klare. Med mindre der er tale om en ualmindelig mega killer woofer.
Jeg vil tro at der afgjort ville være mere drama i luften hvis der blev tilføjet en kvalitets woofer til de der Helicon 400. |
|
|
Til Klogesen. Hovsa - det øverste skulle være et citat fra Keyvan jeg lige ville kommentere.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Bent L
Ud fra det der står, så mangler man lydinformation uden en subwoofer i det tilfælde, det kan jeg godt se. I min tidligere Parasound surround-kontrolforstærker, der kunne man godt sende hele x.1 signalet ud til fronthøjttalerne. Og så var der ikke mistet noget signal.
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Bent L Ud fra det der står, så mangler man lydinformation uden en subwoofer i det tilfælde, det kan jeg godt se. I min tidligere Parasound surround-kontrolforstærker, der kunne man godt sende hele x.1 signalet ud til fronthøjttalerne. Og så var der ikke mistet noget signal.
|
|
|
Sådan burde det jo også være; men desværre ikke altid, omtalte manual jeg har sakset fra er såmænd også en af de lidt dyre reciver, the ultimate reciver fra Sunfire.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Nedenstående er sakset fra en manual, så det er altså ikke altid subsignalet sendes til fronten, hvis man køre uden subwoofer.
NOTE: Dolby Digital and DTS modes are designed especially for complete systems with front, center, and surround speakers an subwoofers. You need all of the speakers to get the best performance from your Home Theater. If you do not have a subwoofer connected, then you should not use the bass management system (so set all the speakers to Large). Without a subwoofer, you will be missing the 5.1 LFE (low frequency effects) information.
|
|
|
I en Thule AV100/AV120 manual står der bl.a.
When a speaker is selected as SMALL, the bass signal will be re-routed to the subwoofer or the L&R speakers. If a speaker is turned off, the sound signal will be sent to the remaining spearkers, which are selected as active (down-mixing) __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Bent L skrev:
|
NOTE: Dolby Digital and DTS modes are designed especially for complete systems with front, center, and surround speakers an subwoofers. You need all of the speakers to get the best performance from your Home Theater. If you do not have a subwoofer connected, then you should not use the bass management system (so set all the speakers to Large). Without a subwoofer, you will be missing the 5.1 LFE (low frequency effects) information.
|
|
|
I en Thule AV100/AV120 manual står der bl.a.
When a speaker is selected as SMALL, the bass signal will be re-routed to the subwoofer or the L&R speakers. If a speaker is turned off, the sound signal will be sent to the remaining spearkers, which are selected as active (down-mixing)
|
|
|
Det lyder interessent det med down-mixing. Jeg har en MArantz receiver lige nu og den har ikke noget down-mixing (Jeg bliver nød til at kigge manuelen for at være helt sikker).
Jeg har haft forskellige receivere og ingen af dem havde Down-mixing (Jeg har haft Pioneer, Yamaha, Sony, Dantax osv.)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
På en Cyrus AV8 5.1 kontrolforstærker, der slår den automatisk subwooferudgangen fra, hvis man vælger "large" på alle højttalerne. Den kan dog slås manuelt til, men det fulde subwoofersignal ledes ud til de højttalere der vælges som "large".
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror alligvel at Down-mixing findes på min Marantz receiver (Jeg er ikke sikker, men jeg beklger fejl informationen). Jeg citerer lige fra User Guide:
" For optimal enjoyment a subwoofer, should be used as it is optimized for low frequency reproduktion. If you have full range front speakers, however, they me be used in place of subwoofer withe proper setting of the switces in the menu system. "
også skal man sætte front højttalerne til Large, hvis man ikke har en sub.
|
| Til top |
|
| |
iceage Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg vil holde med de andre i at en sub gir altså lige sidste og det er det værd, så helt klare ingen rigtig surround uden en sub,
Mvh iceage
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
iceage skrev:
|
Hej Jeg vil holde med de andre i at en sub gir altså lige sidste og det er det værd, så helt klare ingen rigtig surround uden en sub,
Mvh iceage
|
|
|
Man har måske en tendens (jeg havde) til at skrue lidt for meget op for sub'en.
Hvis ens fronthøjttalere kan gå ned til f.eks. 40Hz (+/-3db) og sub'en kan klare det samme og hvis sub'en også er korrekt justeret (ikke skruet for meget op), er en sub jo ikke nødvendig. __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Bent L Ud fra det der står, så mangler man lydinformation uden en subwoofer i det tilfælde, det kan jeg godt se. I min tidligere Parasound surround-kontrolforstærker, der kunne man godt sende hele x.1 signalet ud til fronthøjttalerne. Og så var der ikke mistet noget signal.
|
|
|
Sådan er det også på min yamaha rx-v1500. Jeg kan vælge om sub skal spille .1 eller skal spille .1 + bas fra fronthøjtaler (der er er under min delefrekvens)
Men jeg kan også vælge at slå sub fra og sende .1 signalet til front.
Jeg nyder at have bygget min sub. (en ombygget amadeaus sub 100). mine front går kun ned til ca. 35hz -3db. Og har man først haft en sub som spille ned til 20 hz justeret ordenlig ind opdager man alt den infomation der ligger gemt som man aldrig hørte før.
Musik og film er meget bedre nu. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |