| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan.
Glem det, du har aldrig haft nogle Martin Logan oppe at køre optimalt hvis du skriver sådan. Jeg har selv i meget lang tid bøvlet, før jeg fik dem til at spille helt fantastisk. Skal jeg være ærlig har de været på vej ud flere gange. Men gud være lovet jeg beholdt dem. Men det er faktisk ikke højtalernes skyld, fandt vi ud af. Jeg brokkede mig til USA - men intet var galt, og det måtte jeg indrømme til sidst. Men er det i virkeligheden ikke det samme med andre højtalere.
Til de negative ting fra andre der skriver, pladder de holder længe og er ikke så følsomme. Alle højtalere er mere eller mindre klar til opdatering efter 10 - 15 år. Jeg er da glad for at man for 10 penge kan få dem helt tilbage til begyndelsen. Stop det fis - de er ligeså gode og dårlige som alt andet afprøvet og veludviklet Hi-Fi grej. Hold dem støvfri - støvsugning 1 gang om måneden med en blød børste - det er hørbart.
De har gude status her i huset sammen med ASP 1000 ICEpower og Nordost Valhalla signalkabler og SPM som højtalerkabel samt en Primare 30.2 CD som Arne Ludvigsen stod for at modificere til det ypperligste High End. Iøvrigt en skam han pga. alder stoppede, han var manden der om nogen forstod modificeringes kunst.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen.
Jeg kan læse mig til, at de højtalere virkelig kan bringe en vis vædske i kog hos andre. Men spørg os der har "leget" med disse herligheder i et par år og I vil få et kvalificeret svar, i stedet for...jeg har læst mig til...osv.
Og hvis jeg virkelig skal stille skarpt.....det nærmeste man kommer på en rør-højtaler. Ingen dynamisk højtaler kommer bare i nærheden af den musikalitet disse højtalere kan præstere. Ingen nævnt ingen glemt. Okay...Magnepan..... Men jeg respekterer selvfølgelig andres valg.
Verdens bedste til frembringelse af lydbølger...tja.
Og til hifido som startede tråden: Du kan nok læse dig til, at dette er den rette højtaler for dem som har opdaget kvaliteterne. For og imod kan der altid skrives. Jeg har 100% fundet lykken med dem og synes, at fordelene er større end ulemperne. Selv min hustru siger der er den flotteste højtaler vi nogensinde har haft i stuen. Høj WAF hos hende.
Se evt. mit link under http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10908&P N=2
Så vil du forstå!!!!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jakobsen]
Hej Hifido
glem ikke at høre et sæt Magnepan inden du handler
det er ikke elektrostater men magnestater
de er rigtig gode........efter min mening bedre end ML efter disse parametre
simpelthen fordi lyden hænger meget bedre sammen total set
de er ikke så kritiske med placering som ML
de er ikke så kritiske med hensyn til grej som ML
de koster ikke så meget
http://www.magnepan.com/
jeg ved ikke hvem der forhandler dem på øerne men i jylland er der Hifi4you
http://www.hifi4you.dk/
der kan du desuden høre dem op mod et sæt ML odyssey til 75000,-(55000)
der er ingen tvivl hvad der er bedst ( i det rum... med det grej.... og sådan vil det være i de fleste tilfælde.....)
BASTA men en bastant bestemthed som en hvis HR toftdahl
for tvivlere har jeg kun at sige prøv det selv..... og døm så
Magnepan de spiller mod 15000,-
--------------------------
Hvis jeg lige må komme med en kommentar.
Ikke for noget, men Magnepan er om endnu mere kritiske med placering, da de har dipol bas og deres spredning er stort set ikke eksisterende, men rigtig opstillet spiller de pi... godt. Respekt ....Mellemtone og bas er nok tæt på det bedste jeg har hørt fra en højtaler. Jeg har et sæt MG o.5 SE stående hjemme som min søn låner. ML er bedre med detaljer og transparens.
Men Magnepan er jo en dynamisk højtaler der arbejder som en elektrostat. Jeg selv er absolut Magenpan-fan og ville så gerne have haft MG 1.6 SE, som du selv har, men min hustru satte grænsen. Man kan jo ikke kigge gennem dem...så det blev Martin Logan i stedet. Jeg har tiderligere ejet Magnepan MG 2B...føj hvor den spillede godt....lige med undtagelse af diskanten.....den får dog stadig glæden til at springe i øjenene. MG III er min drøm.
En højtaler i den absolutte top.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>Glem det, du har aldrig haft nogle Martin Logan oppe at køre optimalt hvis du skriver sådan<<
Det er vrøvl, du må bare acceptere at det er flere synes punkter om Martin Logan lydet, i er forælsket med Martin Logan og har svært med at se andre meninger. Men det er bare i orden, nyd dem bare.
>>Men spørg os der har "leget" med disse herligheder i et par år og I vil få et kvalificeret svar, i stedet for...jeg har læst mig til...osv.<<
Det har jeg os og mener at mit svar er lige som kvalificeret som andre men anderleds synes punkt.
hilsen
Kristjan __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
LIge et par ord fra High End Sound. Jeg syntes at hvis du har lyst til at høre rigtige fuldtone elektrostat, kan du kontakte mig på mail info@highend-sound.com
Audiostatic har et frekvensområde på 25-22.000 Hz med samme panel, det gør ingen elektrostat dem efter i samme størrelse, dimensione er 188 cm høj, bredde er 30 cm (placeringsvenlig, hva'). De spiller bas unden dynamisk tilskud.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude...
Jeg har haft 3 sæt Loganer: CLS II, Sequel 2 (også med opdaterede membraner og ledninger til panelet - da de første gik i stykker...) Sluttede med et sæt Quest... Gik så over til Sonus Faber bla. fordi de har en bedre spredning og lyd - går ikke i stykker og laver ikke ting størrre i lydbilledet end de er i virkeligheden... Hov nu lyttede jeg pludselig til musik!
Jeg har hørt de nyeste Loganer mellem 50 og 120000 og må sige at de er lige så flotte som altid - MEN lyden og deres spredningskarakteristik og ikke mindst dynamik og holografiske egneskaber har intet med en illusion af virkelighed at gøre. Jeg har haft min sidste elektrostat.
En akustisk guitar skal ikke fylde 5 x 5 meter i lydbilledet - den skal kunne fornemmes placeret cirka der hvor manden sidder eller står på indspilningen og så gælder det om at kunne få gengivet den aura af lyd der er omkring hans krop og instrumentet.... På en Logan får Diana Krall en mund på 3-4 meters bredde og hænger 1-3 meter oppe i luften (også når hun sidder bag klaveret..)
Prøv at placer jeres pige, kæreste, kone mellem jeres HT og spil så noget vokal musik med en Kvinde feks. Anne-Dorthes nyeste eller Rickie Lee Jones, Krall.
Nu skal lyden (fra hendes mund) optimalt set komme fra et punkt på ca. 0,5-1x0,5-1 meter ca. der hvor jeres forsøgspersons mund er placeret - Det kan sagtens lade sig gøre feks. på en, Sonus Faber EA2 eller Extrema hvis i bruger noget "ordentligt grej".
Diana Krall skal lyde som om hun sidder bag sit flygel med flyglet i fuld bredde men med hende bag det siddende ned og lyden fra pedalerne fra klaveret skal dukke op nede i gulvhøjde...Det sted eller den sals ambience hvor hun spiller er selvklart til stede
Men hvis man vil have sjov i gaden (Big Sound) Så er Logan vejen frem - forresten er deres største svaghed blæserinstrumenter... De lyder ikke af messing på en Logan.
Til 270961 Hvis dine Loganer er så gode i Bassen hvorfor bruger du så Subber til dem????? Er det fordi at hovedpanelet transient betoner? eller den tonale balance tipper til det lyse? så sub-bassen skal kompensere med fylde (sovs)?
Eller er det fordi at selve HT transient betoner uafbrudt så det er nødvendigt med noget ekstra i bunden? Det er også tit at når lyden mangler tonal balance (krop på tonen) totalt/tonalt set ved LAVE lydtryk at man må have noget loudness effekt (subber)
Eller når mangel på virkelig dynamik og intertransient stilhed ikke er til stede - der gør at man kan forfalde til Subber for at holde interessen ved lytningen til stede. (I dette tilfælde underholdning og ikke glæden ved fordybelsen i musikken)
Jeg tror helt ærligt IKKE at Martin Logan ikke er særligt beæret over at du yder dine Loganer aktiv første hjælp på denne måde... Hvad siger Interceptor?
270961 tag ud og hør noget ægte (akustisk)musik feks. gå ind i en (instrument)tmusik butik og hør en akustisk guitar, trompet, tuba, tromme og læg mærke til hvor nøgen (endda lille nogle gange) og tør lyden egentlig er.
Kort fortalt er en Logan er FIN hifi ting - Det er musik gengivet med 12 lag klar lak under en stor lup.... Men flotte er de 
Forresten er Avalon højtalere istand til det samme som de bedste Sonus Faber og til dels en GEM fra Revel, samt ikke mindst det bedste fra Eben.
Gennemsigtiglyd skal efter min mening høres og ikke (kun) ses...
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ude af depatten om det er elektrostat eller dynamisk HT, så har det engelske HIFI+ lavet opstillinger med subwoofer og super tweeter til alle typer HT, med et godt resultat. Er der andre som har læst disse artikler?
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber, det er en god post fra dig som beskriver martin logan lydet meget fint, folk har forskelige meninger om hvad musikalt er men i min bog er det nå højtalerene er "true" til musiken, realistik størelse af instrumenter og laver ikke meget farve til musiken.
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber; min store respekt overfor din beskrivelse, ikke blot af ML, men også af "lyd" i almindelighed - alle ved efterhånden godt at "god lyd" er en subjektiv ting, men alligevel formår du at beskrive ganske objektivt hvilken type lyd ML gengiver.......flot.
- Og til hr. Toftdahl ( - vi har vist "krydsede klinger" tidligere ) og andre; tak for jeres input f.s.v. angår beskrivelse af placering af disse højtalere.
'Tror desværre at mine nuværende stue-forhold gør at jeg ikke vil kunne tilbyde de nødvendige forhold, for at en ML. vil kunne folde sig ud.....men så sparer jeg de penge 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans!!! Også herfra en tak for et godt indlæg!!
Det er Faktisk meget rart også at høre lidt Kritik, og ikke kun lovprisning!! Særligt fra en som selv har haft adskillige sæt ML´ere!! Jeg har det nok lidt ligesom dig vedr. Lyden. Jeg har godt nok kun hørt ML. på messer og i demorum, aldrig under "Hjemmelige" Forhold, hvor man har ro og tid til at fordybe sig!! Jeg har måske også syntes, at nogle ting lyder Usandsynligt over disse højttalere, men stadig super godt! Det er jo netop derfor jeg går med tanker om at anskaffe mig et sæt. Der må jo også være en grund til at du har haft 3 sæt, og ikke kun et!!! Du må jo også på et tidspunkt have været betaget af lyden!!!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Tak til Kristjan, Jesper Andersen & hifido.
Til hifido:
Det startede med at jeg skulle finde en afløser for mine Fostex Westlake studiomonitors - de var blevet for store med sine 400+ liter kabinetter med efterhånden for meget 3-vejs lyd.
Ja, jeg har haft 3 sæt ML... Jeg var mest glad for den opdaterede Sequel 2 fordi den var den mest homogene tonalt set. Dens bas formåen blev jeg dog aldrig helt tilfreds med - den kom aldrig helt op i gear med panelet.
CLS2 var dejlig at lytte på men den skar min plade/CD samling over, Idet jeg ikke dengang kunne finde nogen effektblok der kunne give den et tilfredsstillende output under 50HZ (findes det!) hvis jeg også skulle tilgodese andre parametre som dynamik/transparents/musikalitet.. Logan lavede forøvrigt selv en CLS2 Z som skulle gøre livet nemmere for verdens dengang effektblokke - fordi den havde fået et nyt delefilter som var mere impedans "overkommeligt" at arbejde sammen med - rygter siger at det kostede transparents - Har ikke selv hørt CLS2 Z.
Altså blev der kun lyttet til ting som: akustiske solopræstationer på violin, guitar osv. Det holdt ikke i længden... OG når subwoofer for mig ikke er til debat pga. integrationsproblemer, perspektiv og opstillingsmæssigt - ja så "røg de ud"...
Quest'en var egentlig et desperat forsøg på at få noget "bedre bas" end med Sequel2 men her blev jeg skuffet.... Mange Quest ejere i Danmark har selv "opgraderet" med feks. Monacor enheder med "succes".. Nå, men dem havde jeg kun en måneds tid, men dog med 6-12 timers lytning i døgnet - hver dag - hele ugen! = de fik chanchen både med Krell, ML og store rør mono blokke + en JH 50 rørting. Signal kilden var dengang en Sota/SME5/Tsurugi og en Denon CD til xxxxx kr.
Forresten så var den JH 50 en meget fin forstærker efter min mening - men synd at den ikke kunne serviceres efter at HIFI-klubben overtog argenturet af den ! Den endte sine dage med at gå i "selvsving"... solgt videre som dele...
Jeg havde Loganer dengang fordi de var store og flotte, lød okay, var blærende dyre.... Men da jeg sidenhen hørte (de mindste dyre) Avalon og lidt senere de bedre Sonus Faber modeller var mit hjerte og ikke mindst ører tabt til disse skønheder med enheder fra den skandinaviske lyd skole... Nu fik jeg nemlig alt det realisme, transparents, homogenitet osv som jeg altid havde drømt om.
PS: Når man har haft Loganer der een gang er gået i stykker - taber (jeg) tilliden til produktet - Spiren til usikkerhed om holdbarheden i længden er sået og det er ikke rart når Logan argenturet mange gange har været på rutchetur i Danmark. Det virker dog som om det er på sikre hænder nu.
Gennemsigtiglyd skal efter min mening høres og ikke (kun) ses... __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Jeg er glad på dine vegne at du har fundet "din" højtaler.
Jeg har fundet min og valget faldt på gengivelse af mellemtonen...intet andet.
ML har en meget mørk klang og ikke lys....hvor får du det fra ?
Mht til ægte musik, kan jeg ikke være mere uenig med dig. Der er intet sytem der kan retfærdigør gengivelsen. Musik fylder hele rummet. Prøv at høre et klaver live. Netop dette instrument har jeg ikke hørt meget bedre gengivet med ML... de kan gengive med den rigtige størrelse og udklingning uden det bliver for hårdt. Der er ingen punktformighed i dette instrument. Stemmer, hvis personen kan synge, fylder ligeså meget, dog med en vis form for punktformighed, hvis det er tæt på. Jeg synes bare, at ML er den der kommer tættest på.
Og jeg har hørt Sonus Faber....spiller rigtig godt...ser rigtig godt ud, men er om nogen endnu mere kritisk med forstærkervalg.
En lille to-vejs højtaler som din, kommer aldrig til at kunne gengive fuld-scale lyd. Og du vil på dine aldrig kunne fornemme bunden i et klaver eller rigtig krop på stemmer. Dertil er højtaleren for lille. I mit rum....i mit rum...er ML perfekt intergreret og dem der har hørt mit system har alle sagt....de har aldrig hørt en ML spille sådan før.... Jeg har prøvet mindre to-vejs systemer i min stue...det virker bare ikke kære ven.
Jeg respektere selvfølgelig dit valg af højtaler. De er de rette for dig og den musik du spiller og du er jo forelsket i dem. Så er den jo ikke meget længere.
Hans...helt ærligt....subwoofer...du er vist ikke opdateret...Martin Logan laver faktisk flere subwoofere til deres højtalere. Og de virker. Lyd er en personlig oplevelse....Du må have haft en dårlig oplevelse med sub-gengivelse...den skal kun strække ud og ikke betone lyden..det er da logik for perlehøns. Der er 2 subwoofere på mit system !
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961
Du skal ikke kalde mig kære ven...
Min stue er 52 M2 og det duer bare...
Jeg har hørt Din model - du har ikke hørt min...
Jeg har haft 3 Loganer - du har haft 0,00 Sonus Faber...
Ja - jeg kunne blive ved - Det gør jeg dog ikke!
Logans egne Subwoofere til Statement modellen er rigtigt gode, at bruge Infinty Woofere til Logan er helt ude i ?????? efter min mening.
Du har åbenbart ikke (helt) styr på hvad fuldscale er..
Husk nu også det med db afvigelsen nedad i frekvens... hvor meget ruller dine af ved 35HZ ? Mine ruller 1 db af ved 35hz...
Fortsat go dag.
PS: Martin Logan er stadig flotte og jeg har det fint med at du elsker dem!
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
270961
Du skal ikke kalde mig kære ven...Hvad mener du  ? "Kære ven" er 2 positive ord. Ikke blive gal. Se det fra den positive side...det er kun for sjov ...der er vigtigere ting her i livet end hifi. En god diskusion vender altid op og ned på nogle ting.
Min stue er 52 M2 og det duer bare...Fint
Jeg har hørt Din model - du har ikke hørt min...Jo, det har jeg. Og de er knagme gode. Var selv meget fristet af dem selv for et par år siden. Noget af det bedste mellemtone jeg har hørt fra en lille dynamisk 2-vejs.
Jeg har haft 3 Loganer - du har haft 0,00 Sonus Faber...Rigtigt, men jeg har heller aldrig påstået de var dårlige. Jeg har en god kammerat der har Extrema..og de er gode. Dem har jeg hørt på i mange år. Og Musica`en. Jeg tror du kender ham ?
Ja - jeg kunne blive ved - Det gør jeg dog ikke! Det gør du jo !
Logans egne Subwoofere til Statement modellen er rigtigt gode, at bruge Infinty Woofere til Logan er helt ude i ?????? efter min mening. Nonsens, det er muligt de ikke er verdens bedste....men til prisen.
Du har åbenbart ikke (helt) styr på hvad fuldscale er..Nå ?
Husk nu også det med db afvigelsen nedad i frekvens... hvor meget ruller dine af ved 35HZ ? Mine ruller 1 db af ved 35hz... -4,5 db ved 20 hz med sub.
Fortsat go dag. I lige måde
PS: Martin Logan er stadig flotte og jeg har det fint med at du elsker dem! Tak i lige måde.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
En akustisk guitar skal ikke fylde 5 x 5 meter i lydbilledet - den skal kunne fornemmes placeret cirka der hvor manden sidder eller står på indspilningen og så gælder det om at kunne få gengivet den aura af lyd der er omkring hans krop og instrumentet.... På en Logan får Diana Krall en mund på 3-4 meters bredde og hænger 1-3 meter oppe i luften (også når hun sidder bag klaveret..)
Prøv at placer jeres pige, kæreste, kone mellem jeres HT og spil så noget vokal musik med en Kvinde feks. Anne-Dorthes nyeste eller Rickie Lee Jones, Krall.
Nu skal lyden (fra hende mund) optimalt set komme fra et punkt på ca. 0,5-1x0,5-1 meter ca. der hvor jeres forsøgspersons mund er placeret - Det kan sagtens lade sig gøre feks. på en, Sonus Faber EA2 eller Extrema hvis i bruger noget "ordentligt grej".
Diana Krall skal lyde som om hun sidder bag sit flygel med flyglet i fuld bredde men med hende bag det siddende ned og lyden fra pedalerne fra klaveret skal dukke op nede i gulvhøjde...Det sted eller den sals ambience hvor hun spiller er selvklart til stede
I mine øre lyder det lidt som om du ikke har haft din højtaler placering iorden, for intet af det ovenstående kan jeg genkende, og dog, lydbilledet er nok en anelse højere end mange andre konstruktioner, men da jeg kom fra et sæt Mirage M1si har jeg været vandt til det.
Men hvis man vil have sjov i gaden (Big Sound) Så er Logan vejen frem - forresten er deres største svaghed blæserinstrumenter... De lyder ikke af messing på en Logan.
??? endnu lidt undren.
|
|
|
Jeg syntes dine negative undertoner er lidt fejl placerede i et sådan forum, men det er måske kun mig der opfatter det sådan . __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:
Hans Faber skrev:
|
Nu skal lyden (fra hende mund) optimalt set komme fra et punkt på ca. 0,5-1x0,5-1 meter ca. der hvor jeres forsøgspersons mund er placeret - Det kan sagtens lade sig gøre feks. på en, Sonus Faber EA2 eller Extrema hvis i bruger noget "ordentligt grej".
I mine øre lyder det lidt som om du ikke har haft din højtaler placering iorden, for intet af det ovenstående kan jeg genkende, og dog, lydbilledet er nok en anelse højere end mange andre konstruktioner, men da jeg kom fra et sæt Mirage M1si har jeg været vandt til det.
??? endnu lidt undren.
|
|
|
Jeg syntes dine negative undertoner er lidt fejl placerede i et sådan forum, men det er måske kun mig der opfatter det sådan . Ja, det er lidt ærgeligt, det var ikke for at genere manden, men jeg holder på min opfattelse af Martin Logan. Stakkels hifido, der startede emnet.
Mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 Skrev: "Stakkels hifido, der startede emnet"
Jeg er nu ikke så stakkels endda!! Det er sgu da godt at meningerne er forskellige, så vi kan få en god debat/dialog om tingene!! Hvis alle var enige om hvilket grej og musik der var bedst, så havde vi næppe dette forum!! Så længe man kan holder en omgangstone som ikke er ond og personlig, så er det helt ok med mig! Man skal altid huske at andres meninger kan være ligeså rigtige og gode som ens egne!! (Selvom det til tider kan være svært!)
HUSK DET HANDLER OM GOD MUSIK.
MVH. HIFIDO
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg tillader mig lige at springe ind fra højre. Jeg har nemlig ovevejet at prøve ML. Jeg har i øjeblikket JM Lab 906 som er en lille to vejs som jeg egentlig er ret glad for. Jeg mangler bare lidt bund i dem (i øjeblikket -3db ved 45 Hz). Jeg er blevet tilbudt at bytte med ML Aerius i. Er der nogen af jer der kender den model og evt. hvordan den spiller? Ud fra tråden, er jeg blevet lidt mere forbeholden end jeg var før, men hvis ellers I siger god for modellen, så vil jeg nåk give dem et lyt, evt i en prøveperiode inden jeg beslutter mig.
/Kasper
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper H.
Vær ikke forbeholden - det er vås med de negative bølger, jeg kender flere der har Martin Logan, og de spiller forrygende. det de fremfører af negativiteter er snak fra gamle dage. der ydes 5 års garanti på Martin Logan, det gør ingen hvis de laver nogt hø.
Køb dem og bliv glad for dem, de spiller forrygende. Man skal bruge meget tid på at flytte dem rundt og vinkle lidt mere eller mindre bagover, for at ramme punktet hvor de spiller bedst. Men i virkeligheden er det samme sag med alle andre større højtalere.
Få en snak med Peter Sejersen i KT radio København.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
270961 Skrev: "Stakkels hifido, der startede emnet"
Jeg er nu ikke så stakkels endda!! Det er sgu da godt at meningerne er forskellige, så vi kan få en god debat/dialog om tingene!! Hvis alle var enige om hvilket grej og musik der var bedst, så havde vi næppe dette forum!! Så længe man kan holder en omgangstone som ikke er ond og personlig, så er det helt ok med mig! Man skal altid huske at andres meninger kan være ligeså rigtige og gode som ens egne!! (Selvom det til tider kan være svært!) Mangfoldigheden længe leve, men man skal vide i stedet for at tro.
HUSK DET HANDLER OM GOD MUSIK. Nemlig, men det kan desværre ikke altid undgås at der bliver lyttet til lyd i stedet for musik.
MVH. HIFIDO
Mvh |
|
|
|
| Til top |
|
| |