| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
bjørn skrev:
|
Først henviser du til din omgang med den "ægte vare" og så er det alligevel ikke det du ønsker men en personligt farvet erstatning - lige præcis hvad der får mig til at fortrække hurtigst muligt.
|
|
|
Den ægte vare findes kun i den rigtige virkelighed, og kan ikke simuleres. Jeg bygger ikke en raket med for lidt brændstof, da den så blot vil fise det hele af nede ved jorden.
For mig, er anlægget der hjemme en lup der giver bedre indsigt i musikkens verden, lige som forstørrelsesglasset giver det for biologen. Jeg bruger anlægget til at få alle detaljer med i lyden, og live musik ude i byen til at få den rigtige stemning med med alle dufte, synsindtryk og smagen af fadøl blandet med lidt røg, hvis det er på et værtshus.
Det kun at få lydindtrykket med, og skulle tænke sig til resten, er ikke interessant for mig i hifi-sammenhænge. Her skal en klarinet lyde højere end ved livearrangementer uden elektrisk forstærkning. De mest delikate instrumenter spiller simpelthen ikke højt nok i virkeligheden til at jeg vil nøjes med det lydtryk hjemme i stuen, hvor resten af indtrykkene mangler - synsindtryk, dufte m.m.
|
|
|
Jeg har det helt fint med den hjemlige kopi af virkelighedens energifordeling, det kunne jo være at mine højttalere bedre formår at gengive samme
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elektrostater eller ej (Martin Logan)
Spencer jeg er enig med dig i din filosofi og tankegang ang. musikken fra Martin Logan højtalere.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på alt det med livearrangementer og den ægte vare, som der bliver henvist til - overordnet er jeg enig i at live musikken er at foretrække og det rigtige. Men der er noget der slår mig lidt, idet jeg har oplevet mange live koncerter og musik. Noget lyder godt, noget lyder tamt andet støjer af pommeren til - hvorfor det. Måske af den årsag at det bliver spillet på samme måde som vi gør hjemme i stuen, igennem forstærkere, kabler og højtalere og hele baduljen - altså alt er igen afhængig af en dynge elektronik af svingende karter og ikke mindst det sted det bliver spillet. Så kan man tænke over hvad der er LIVE eller farvet til lejligheden.
Men jeg har bemærket, at når man hører et stort professionelt orkester med alle violinerne og hvad dertil hører i et rigtig professionelt orkester - LIVE i den akustisk rigtige koncertsal, så får man et rigtig flot lydbillede der fylder salen godt ud og der er en glad stemning i lokalet, folk virker glade og draget af musikken. Sådan er lydbilledet ved de rigtige store proffessionelle koncerter med sangere og hvad dertil hører.
Martin Logan er forrygende til at bringe en live stemning over musikken, hverken for meget eller for lidt - det der er meningen med musik - glad åben musik som man ikke bliver lyttetræt af at høre på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen!
Rart at se at stemningen og omgangstonen er blevet bedre! Sådan synes jeg det skal være. Nu bliver snakken konstuktiv og en hjælp til selvhjælp.
Rart at man blander sig i noget man ved noget om og ikke bare, at man blander sig i noget, man har hørt eller læst. Ellers giver det bare en stemning af "at ville have ret". Det vil vi jo alle gerne, men når denne hobby jo er så personlig, bør man tænke lidt før man skriver. Det skrevne ord er ofte svært at trække tilbage. Hvordan var det ment, da det blev skrevet og hvordan blev det opfattet i den anden ende??? Vi er jo alle "lidt " eksperter - i alt fald, når vi selv skal sige det - og det helt specielt i det anlæg vi selv har. Sådan skal det jo være - dog giver det ikke ret til at nedgør andre.
Prøv i stedet:
1 At ringe sammen og lyt til det der bliver sagt - og gå ikke efter at skulle have ret!
2 Lav en klub for entusiaster med samme interesser (ML eksempelvis)!
3 Lav nogle møder og lyt!
I dette indlæg, hvor der siges så meget - og kastes megen mudder - kender jeg eksempelvis to af de involverede 270961 og Hans Faber. Begge to entusiaster med hjertet - sådan. De kender ikke hinanden og har vidt forskellige erfaringer med noget af det grej der tales om på dette link. Jeg har ikke blandet mig før nu, idet jeg synes det var irrellevant. Men, da jeg kan høre, at de taler forbi hinanden og at de begge næsten mener det samme, så fik jeg lyst.
Jeg har haft adskillige bånd-højttalere - dette med held - dog ikke ML, men i og med, at i byen, hvor 270961 (mr. Martin Logan/Dr. Lyd) og undertegnede bor er ikke mindre end 4-6 sæt ML af forskellig alder, så kender jeg den utrolig godt. De spiller super godt - specielt til elektrisk musik (og selvfølgeligt meget andet). Og da undertegnede ejer Sonus Faber Extrema (og er glad for dem) - kender jeg ligeledes Hans Faber (efternavnet er vist nok arvet), idet han og jeg har et interessefællesskab i højttaleren og det, at vi prøver at få gang i en "klub", så jeg synes jeg kan se tingene fra begge sider.
Og jeg ved fra egen lytning at disse to mærker (Sonus Faber og ML) bare kan spille musik - dog på forskellig måde. Er man villig til at kæmpe med anlægget og opstillingen, så kan der ske ting og sager. Jeg vil sige at jeg har hørt drømmen fra ML med Accuphase A60 forstærkeren (så meget kan man komme ud for at der skal til for at....) og jeg har hørt drømmen på SF Extrema med LAMM (så meget ........ at....). Så ud og prøv - men vær ærlig over for dig selv og tro på det du kan lide (musiksmag og klang).
For øvrigt kom Dr. lyd lige forbi - og vi lyttede lidt på Extrema-højttalerne. Vi var begge enige om, at det ikke var så skidt endda. Men man skal vænne sig til at lytte til måden de spiller på (dynamisk kontra bånd). Den ene er fremme i skoen og den anden er mere tilbagelænet - dog har forstærkervalget utrolig meget at sige her. Bruger jeg bipolare transistore kommer jeg længere frem end, hvis jeg bruger Mos fets. Så...... verden er ikke så enkelt endda. Endvidere skal man ikke tro, at man kan få bånd til at lyde som dynamiske og omvendt - dog kan begge systemer synge. Men det ene er ikke bedre end det andet - man kan få begge systemer til at lyde forfærdeligt.
Vi kan ikke tale om sort/hvid men mere gråzone!
Prøv eksempelvis at forene disse to anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10908&P N=2
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15783&P N=2
Med lyd/god lyd i øret
Mr. Highend
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=mr highend]
Hej Igen!
Rart at se at stemningen og omgangstonen er blevet bedre! Sådan synes jeg det skal være. Nu bliver snakken konstuktiv og en hjælp til selvhjælp.
Rart at man blander sig i noget man ved noget om og ikke bare, at man blander sig i noget, man har hørt eller læst. Ellers giver det bare en stemning af "at ville have ret". Det vil vi jo alle gerne, men når denne hobby jo er så personlig, bør man tænke lidt før man skriver. Det skrevne ord er ofte svært at trække tilbage. Hvordan var det ment, da det blev skrevet og hvordan blev det opfattet i den anden ende??? Vi er jo alle "lidt " eksperter - i alt fald, når vi selv skal sige det - og det helt specielt i det anlæg vi selv har. Sådan skal det jo være - dog giver det ikke ret til at nedgør andre.
Prøv i stedet:
1 At ringe sammen og lyt til det der bliver sagt - og gå ikke efter at skulle have ret!
2 Lav en klub for entusiaster med samme interesser (ML eksempelvis)!
3 Lav nogle møder og lyt!
I dette indlæg, hvor der siges så meget - og kastes megen mudder - kender jeg eksempelvis to af de involverede 270961 og Hans Faber. Begge to entusiaster med hjertet - sådan. De kender ikke hinanden og har vidt forskellige erfaringer med noget af det grej der tales om på dette link. Jeg har ikke blandet mig før nu, idet jeg synes det var irellevant. Men, da jeg kan høre, at de taler forbi hinanden og at de begge næsten mener det samme, så fik jeg lyst.
Jeg har haft adskillige bånd-højttalere - dette med held - dog ikke ML, men i og med, at i byen, hvor 270961 (mr. Martin Logan/Dr. Lyd) og undertegnede bor er ikke mindre end 4-6 sæt ML af forskellig alder, så kender jeg den utrolig godt. De spiller super godt - specielt til elektrisk musik (og selvfølgeligt meget andet). Og da undertegnede ejer Sonus Faber Extrema (og er glad for dem) - kender jeg ligeledes Hans Faber (efternavnet er vist nok arvet), idet han og jeg har et interessefællesskab i højttaleren og det, at vi prøver at få gang i en "klub", så jeg synes jeg kan se tingene fra begge sider.
Og jeg ved fra egen lytning at disse to mærker (Sonus Faber og ML) bare kan spille musik - dog på forskellig måde. Er man villig til at kæmpe med anlægget og opstillingen, så kan der ske ting og sager. Jeg vil sige at jeg har hørt drømmen fra ML med Accuphase A60 forstærkeren (så meget kan man komme ud for at der skal til for at....) og jeg har hørt drømmen på SF Extrema med LAMM (så meget ........ at....). Så ud og prøv - men vær ærlig over for dig selv og tro på det du kan lide (musiksmag og klang).
For øvrigt kom Dr. lyd lige forbi - og vi lyttede lidt på Extrema-højttalerne. Vi var begge enige om, at det ikke var så skidt endda. Men man skal vænne sig til at lytte til måden de spiller på (dynamisk kontra bånd). Den ene er fremme i skoen og den anden er mere tilbagelænet - dog har forstærkervalget utrolig meget at sige her. Bruger jeg pipolare transistore kommer jeg længere frem end, hvis jeg bruger Mos fets. Så...... verden er ikke så enkelt endda. Endvidere skal man ikke tro, at man kan få bånd til at lyde som dynamiske og omvendt - dog kan begge systemer synge. Men det ene er ikke bedre end det andet - man kan få begge systemser til at lyde forfærdeligt.
Vi kan ikke tale om sort/hvid men mere gråzone!
Prøv eksempelvis at forene disse to anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10908&P N=2
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15783&P N=2
Med lyd/god lyd i øret
Mr. Highend
----------------------------------------------
Nemmerlig....kombinatioen..og den vægt man pålægger de forskellige aspekter i lyden.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere skriver om en kombi. med ML og en sub!! Hvordan virker det i praksis?? Kan man ikke høre overgangen?? Hvem laver gode sub´s der kan bruges med ML.????
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML laver selv fremragende subs, eks. deres Descent skulle være rigtigt god.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger ikke altid min sub, men når jeg gør så syntes at det hænger godt sammen.
Som tidligere nævnt er invitationen til dig allerede givet, så det er bare at se forbi en sommerdag  __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Flere skriver om en kombi. med ML og en sub!! Hvordan virker det i praksis?? Kan man ikke høre overgangen?? Hvem laver gode sub´s der kan bruges med ML.????
Mvh. Hifido
|
|
|
Jeg subber under 80hz på mine CLSII, med et par store Tannoy 15 tommere i basreflekskabinetter. Kabinetterne står ved hver højttaler og sender faktisk en trykbølge afsted der kan ses tydeligt på panelerne.
Jo dybere du deler, jo langsommere basenheder kan du bruge, da de aller dybeste frekvenser ikke kræver samme præcision. Det menneskelige øre er ikke så følsomt over for forvrængning og fejl i det område.
Vigtigt er det dog at paneler og dynamiske enheder ikke modarbejder hinanden i overlapningsområdet, da det også belaster forstærkeren endnu mere end den belastning som højttaleren er målt til på papiret. Men, jo hurtigere enheder, jo bedre, da selve klangen helst ikke skal vælte helt. Små enheder i transmissionline kabinetter er set, og også store 18 tommere i hornkabinetter. Det er et spørgsmål om smag, hvad man foretrækker, og en parametrisk equalizer eller en Tact rumkorrektion, kan hjælpe til med at fjerne de værste pukler og dale i bassen.
Jeg har oplevet større problemer med selve rummet, end med integrationen af subberne til panelerne. Bas er svært at få til at spille ordentligt med alt hvad jeg har prøvet med i min stue. Men jeg hører nu mest musik der ikke anslår de dybe orgelpiberesonanser, så det går fint.
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har også 2 subber på. 2 stk. Infinity Kappa med indbygget parametriske equlizere og medfølgende test cd og lydtryksmåler, således at frekvensgangen kan indjusteres. Perfekt overgang ved 55 hz. Der bliver ikke delt mellem forforstærker og effekttrin, men hovedhøjtaleren får tilført det fulde signal sammen med subberne, subberne highpasses ved 55 hz.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
Mvh. Hifido |
|
|
Jo du kan høre ders overgang i sær på de org .
men hvis du har et par CLS så køber du bare et par gode subs og deler under 70hz .
CLS kan være et rigtig godt stykke legetøj , snyd de ikke laver dem mere .
kan se ders nye modeller bliver mindre og mindre og det er godt eller skidt ved jeg ikke .
http://interceptoraudio.se/documents/ML_Summit_News_Letter.p df
Specifikation:*
Frequency Response: 24-23,000 Hz ± 3dB
Horizontal Dispersion: 30 degrees
Vertical Dispersion: 44” (112cm) line source
Sensitivity: 92 dB/2.83 volts/meter
Impedance: 4 ohms, 0.7 ohm at 20kHz
Crossover Frequency: 270 Hz
Components: Custom wound audio transformers, polypropylene capacitors, air core coils
Woofer Type: Two x 10” (25.4cm) (per channel) cast basket, high excursion, aluminum cone with extended throw driver assembly, non-resonant chamber format
Woofer Amp Power: 2 x 200 watts/channel (4 ohms)
Bass Controls: ±10dB at 50Hz ±10dB at 25Hz
Other Controls: Light intensity dimmer control
Recommended Power: 100–300 watts/channel
Signal Inputs: Custom bi-wire binding posts
Mains Idle Power Draw: 10W
Mains Max Power Draw: 250W
Weight: 75 lbs/each (34kg)
Dimensions: 59” H x 12.5” W x 20.5” D (150 x 32 x 52cm)
der er noget om de nye , bliver sjovt at høre dem .
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen.
Tak for den flotte info omkring sub og CLS Martin Logan, interessant, det er lige hvad der er brug for hvis man vil køre med sub - kort og præcist. Jeg har overvejet det, ikke fordi jeg finder det nødvendigt, men hvis man ikke prøver, er det jo svært at vide noget om det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Mvh. Hifido
|
|
|
Måske skulle du give disse subs en overvejelse.
http://www.pmcloudspeaker.com/tle1.html
Denne sub går endog meget dybt ned idet den bruger transmissionline. Den bliver drevet af en aktiv bryston-klon af en slags. Jeg har selv transmissionline højtalere, men overvejer at skifte til martin logan odessey og så hvis det er nødvendigt at suplere med lige netop denne sub. Goldenage-music har forhandlingen af pmc.. men du er nok nødt til at forespørge på subben.. jeg kan ikke se den fremgå af prislisten.
Mvh. __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu Har jeg set at der er et set ML MONOLITH III til salg!!! (En gammel topmodel) Dem har jeg ikke rigtigt hørt nogen tale om. Er der evt. nogen der har hørt dem??? Hvor gamle er de ca.??
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle Logan Ejere!
Jeg har i et stykke tid hørt og set lidt til den nye generation af Martin Logan elektrostater....
Nu kunne jeg så i det helt dugfriske High-Fidelity læse at Ejere af den nu forrige generation, Aeon, Ascent, Prodigy osv. kunne berede sig på at skulle ligge "søvnløse" over den nye generation af højtalere fra fabrikken.
Til dette har jeg nogle spørgsmål til de nuværende Logan ejere:
1. Er det rigtigt at de nye er meget bedre end ovennævnte tidligere topmodeller?
2. Tror i at fabrikken vil øge salget med det nye design? (jeg syntes faktisk bedre om det gamle). Jeg er dog helt klar over at det er lyden der er det primære - eller er det?
3. Er i sure på importøren over at han og butikkerne har dumpet priserne (voldsomt) på de nu gamle modeller - de sidste 3-6 mdr.
4. At der stadig sælges demo/nyt til nogle meget spændende priser (for førstegangs købere) forståes.
4. At i - hvis i vil sælge jeres nuværende modeler vil ende op med et reelt værditab på mellem 50 og 70% på nogen relativt dyrt indkøbte ht. efter en relativt kort ejer periode. Jeg ved nogle har betalt fuldpris for kun 12 mdr. siden. det betyder for nogle at de har tabt mellem 40 og 60.000 kr på 12 mdr. det må da gå ud over ejer glæden?
5. Jeg og mange andre er spændte på om vi taler om reele lydfremskridt på nogle/alle områder med de nye modeller!
Fik i nogen sinde jeres klub op ad stå?
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
1. Er det rigtigt at de nye er meget bedre end ovennævnte tidligere topmodeller?
Det kunne jeg ikke forestille mig, men lad os endelig høre hvis nogen har lytte erfaringer.
2. Tror i at fabrikken vil øge salget med det nye design? (jeg syntes faktisk bedre om det gamle). Jeg er dog helt klar over at det er lyden der er det primære - eller er det?
Nej egentligt ikke, kan også bedre lide det "gamle".
3. Er i sure på importøren over at han og butikkerne har dumpet priserne (voldsomt) på de nu gamle modeller - de sidste 3-6 mdr.
Njaa, det er jo altid ærgeligt at lide tab 
4. At der stadig sælges demo/nyt til nogle meget spændende priser (for førstegangs købere) forståes.
???
4. At i - hvis i vil sælge jeres nuværende modeler vil ende op med et reelt værditab på mellem 50 og 70% på nogen relativt dyrt indkøbte ht. efter en relativt kort ejer periode. Jeg ved nogle har betalt fuldpris for kun 12 mdr. siden. det betyder for nogle at de har tabt mellem 40 og 60.000 kr på 12 mdr. det må da gå ud over ejer glæden?
Nu kommer det ikke til at berøre mig ret meget, men ejer glæden kommer det aldrig til at gå ud over. 
5. Jeg og mange andre er spændte på om vi taler om reele lydfremskridt på nogle/alle områder med de nye modeller!
Også underrtegnede.
Ja var der nogen der kom videre på det plan ?
|
|
|
__________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Hans Faber]
Hej Alle Logan Ejere!
Jeg har i et stykke tid hørt og set lidt til den nye generation af Martin Logan elektrostater....
Nu kunne jeg så i det helt dugfriske High-Fidelity læse at Ejere af den nu forrige generation, Aeon, Ascent, Prodigy osv. kunne berede sig på at skulle ligge "søvnløse" over den nye generation af højtalere fra fabrikken.
Til dette har jeg nogle spørgsmål til de nuværende Logan ejere:
Den nye Summit skulle være særdeles god...bedre bassystem med 2 aktive 10 tommer og et bedre panel med anden membran...og kun 135 cm høj.
Den minder om et italiensk designermøbel fra 60`erne. Retro ? Lyden og størrelsen må været det primære. Jeg synes nu ikke den ligner en øjebæ, men havde håbet man havde fulgt designet fra Clairity.
Nej....det er kun på Prodigy og Odessy. Ingen relevans for mig...thats life.
Ikke forstået ????
Nej...ønsker ikke at sælge...om et par år er det sikkert glemt. Der er nogle der kan glæde sig over at få en god højtaler til en atraktiv pris.
Jeg tror på det.
Aner det ikke, men der er vist en der arbejder på sagen. ¨
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 270961!
Tak for dine kommentarer 
Angående din Accuphase DP67 ... Er den bedre på alle områder end den Proceed du havde en gang?
Hvor er den evt. bedre/bedst eller mindre fremragende end Proceeden?
Jeg har forøvrigt hørt den DP 67 på et par Gemmer fornyligt og jeg syntes bestemt ikke om alt det jeg hørte - Uden dog at stille spørgsmål vedr. DP67 kvaliteter som signalkilden i det anlæg.
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Hans Faber]
Hej 270961!
Tak for dine kommentarer 
Angående din Accuphase DP67 ... Er den bedre på alle områder end den Proceed du havde en gang?
Hvor er den evt. bedre/bedst eller mindre fremragende end Proceeden?
Jeg har forøvrigt hørt den DP 67 på et par Gemmer fornyligt og jeg syntes bestemt ikke om alt det jeg hørte - Uden dog at stille spørgsmål vedr. DP67 kvaliteter som signalkilden i det anlæg.
Hej Hans
Da du jo er Sonus Faber fan, tror jeg at det er Gem-højtaleren du ikke kan lide.
Proceeden var en dejlig maskine - der var blot for mange problemer med den. Den nåede på værksted 3 gange på 4½ år. Kun et af problemerne blev løst. Til sidste brændte motorstyreenheden af og kunne ikke laves. Den stod på værksted i 6 mdr.....så gad jeg ikke mere. Jeg fik den byttet med en Accuphase DP 67 og nogle penge. Men den giver dog stadig gode minder. Den matcher stadig noget af det bedste, selvom den efterhånden har nogle år på bagen. Jeg savner den faktisk lidt, den var ikke så dyr og den gjorde arbejdet helt tilfredsstillende.
DP 67 er på alle områder klasser bedre, men skal være tilspillet førend den folder sig ud. Den spiller næsten "analogt" om du vil. En lækker varm klang med udklingning af instrumenter så man føler sig hensat til analog pladeaftastning. Den spiller kælderdybt og laver et meget bredt og dybt perspektivt. Transparerens er ultimativ uden at den tilter for meget, således at musikken er til at holde ud, for den har nemlig en meget positiv tendens til at fremelske det positive i lyden. Bevares du kan stadig høre fejlene og de forskellige indspilningskvaliter, men de bliver aldrig anmasende. Den har de samme highend dyder man genfinder i andre sammenhænge mht forstærkere og højtalere....kontrol, kontrol og atter kontrol.
Nu har jeg levet med den i 1½ år og har haft den fra ny så jeg har kunne følge lydens udvikling på den. Jeg har desværre kun positivt at sige om den pånær at den er dyr.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 270961
Ja - jeg er Sonus Faber fan....
Men jeg syntes nu at Gemmerne er de HT der er kommet tættest på mine i bassen vedr. opløsning kontrol og dynamik - her er de faktisk fremragende - men mangler dog 10-15HZ nedefter i forhold til mine.
Hvis jeg skal give dem et anke punkt er det at diskanten ikke er resten af konstruktionen værdig. Den betoner og laver nogle "grimme" ting hist og pist der for mig er meget forstyrrende for helhedsoplevelsen og evnen til at fordybe sig i musikken. Jeg har nu også overvejet om det er det skarpe filter der er medvirkende til ovennævnte.
Det kan nu også skyldes at det var spændt en ML forstærker på Gemmerne den har nemlig nogle gange har en lidt stikkende top i visse sammenhænge. Måske kunne det da også tænkes at det bare var MIT kablerne der bare ikke var lige i skabet til denne opstilling - men rigtigt godt blev det aldrig og slet ikke i relation til prisen på anlægget. Men okay smag og behag er jo forskellig og jeg ved at mange ville være lykkelig for den lyd som dette anlæg frembringer.
Ellers tak for dine uddybende kommentarer om DP67 og din tidligere Proceed. Den skal retfærdigvis - som en af 3 andre hjem til mig på prøve i løbet af i år. Jeg syntes ellers at priserne på de bedste (rigtige) high-end integrerede cd maskiner ligger i et trods alt rimeligt prisleje efterhånden (mellem 40-50 kilo). hvis man kigger på deres absolute ydelse - og nej jeg er desværre ikke en rig mand...
Til alle dem der tror at træerne vokser ind i himlen for en 10-20 kr. må jeg skuffe dem - men dog berette at der findes enkelte produkter der kan noget unikt til 20.000 kr i nogle discipliner. Det sjove er så at der mellem 20 og 30000 ikke sker så meget - er nogen nævneværdig forskel på produkter imellem - ja det virker næsten som om de presser prisen kollektivt opad i dette segment.
Selvfølgelig skal en cd's pris jo afpasses til resten af anlægget totalt set.
Næste hop hedder faktisk 40-50000 (pålydende) kr. før der egentlig sker noget for alvor. Her kan man tilgengæld købe nogle maskiner der er absolut fremragende og som typisk aldrig vil blive det "svageste" led i anlæg med en samlet pris på mellem 100-600000 kr.
Det var så mine betragtninger om cd..... __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |