Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Elektrostater eller Ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Mht dine kommentarer omkring Cd-afspillere er jeg tilbøjelig til at give dig ret uden at have hørt alt...hvem kan iøvrigt overkomme det. DP-67 er et godt bud på "din sidste cd-afspiller", da den ydelsesmæssigt er helt på toppen. Den kan meget meget nemt blive meget dyrere.

Hvis du har hørte Gemmerne på en ML 383, kan jeg forstå dine kommentarer omkring diskantgengivelsen...Ml 383 kan godt virke lidt pirkende, især med ML 390S spændt på. Jeg har selv haft fornøjelsen at prøve 383, 390S og DP 67 samtidigt over mit anlæg og foretrak absolut min egen forstærker kombiantion med DP67. Og så var Dp 67 17.000 kr billigere.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hej 270961

Ja, helt enig - med DP 67 kan det umiddelbart ikke blive ret meget bedre, men sagtens dyrere! Jeg ser (hører!) frem til at prøve den hjemme.

Næste stop efter min mening en integreret Reimyo med JVCK2 processor til ca. 100.000 kr, et godt bud. Det er netop K2 processoren fra JVC der bruges som konverter på de efter min mening fremragende XRCD'er - både 20 og 24 bit.

Ellers har du faktisk ret i at min lytte seance foregik med en ML 383 som kraftværk!

Du er nu forøvrigt den fjerde erfarne entusiast der fortæller mig at den forstærker nemt kan virke lidt prikkende i toppen... De 3 andre har henholdvis bånd, dynamiske, elektrostat højtalere og de 2 af dem bruger MIT HT-kabel og den tredje V.D.H.

Jeg har dog ikke prøvet en ML 383 hjemme på mine egne højtalere - så nogen konklusion om dens "egentlige" top vil jeg fraholde mig fra at udtale mig om.

Overvejer du selv at prøve de nye (delvis aktive) Loganer hjemme ved dig selv i år? Hvis de er gode kan du jo evt. "undgå" at skulle bruge INF subwoffere og ekstra kabler.

Go week-end imellem dipol elementerne

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 08 April 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Tanken har da strejfet mig mht de ny Logans, men prisen afskrækker mig. Mit eget højtalersystem med 2 x subs har kostet halvdelen, så jeg kan godt styre mig.

Der bliver muligvis en mulighed for at høre dem privat hos et klubmedlem her i området hvor jeg bor, idet han har forbindelse til Interceptor. Så det bliver meget spændende i år i vores lille lokale klub.

Også god weekend til dig.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 17 November 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Rick Beveridge skriver meget spændende om de specielle Beveridge elektrostater her:

http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-51103.html

Rigtig interessant, med det princip hvor både membranen og 'pladerne' bærer musiksignalet.
Dermed står membranen aldrig med permanent højspænding på, selv når musikken spiller.

Brugeren rbev er Rick Beveridge, som har overtaget produktionen og vedligeholdelsen af Beveridge højttalere efter sin far - Harold Beveridge.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det egentlig være at når der intet kabinet er på en

elektrostatisk højttaler at den så ikke "kortslutter" rent lydmæssigt ?

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Hvordan kan det egentlig være at når der intet kabinet er på en

elektrostatisk højttaler at den så ikke "kortslutter" rent lydmæssigt ?

Det gør lyden også, når lyd bølgerne er bredere end baflen.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jamen ok da , men hvordan kan den så overhovedet gengive en bare lidt dyb bastone ? De fleste af den slags højttalere er jo ikke andet end 30-40 cm brede... 

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Audiostatic DCM5 har nedre frekvens på 25 Hz

http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=14&a mp;iAd=143

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig spændende ud .. Men hvordan med at få et lyt eller to især til den pris inden jeg køber ? Det er problemet med det der er på nettet  , men ikke noget problem for kT Odense hvis de har noget lignende på lager.. ;)  Køber heller ikke en brugt bil ubeset, selv den "kun" koster omkring de 50-60.000 kr...

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Ser rigtig spændende ud .. Men hvordan med at få et lyt eller to især til den pris inden jeg køber ? Det er problemet med det der er på nettet  , men ikke noget problem for kT Odense hvis de har noget lignende på lager.. ;)  Køber heller ikke en brugt bil ubeset, selv den "kun" koster omkring de 50-60.000 kr...

Hvis det er Audiostatic højttalerne du gerne vil lytte på, så er det muligt hos High End Sound i Vodskov (i nærheden af Aalborg). Eftersom High End Sound også forhandler plade, er der masser af god musik i god kvalitet at vælge imellem.   Jeg er sikker på at du også gerne må medbringe dine egne skiver.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Synes, at i den prisklasse skal tingene lyttes til på hjemmefronten ,i en dag eller to og ikke i lydmæssigt fremmede omgivelser. Hifikomponenter , især højttalere lyder meget forskelligt afhængigt af rummet de står i.Ville være "sørgeligt" at købe to styk "Stater", komme hjem med dem og efter et par måneder sælge dem til under halv pris her på Hifi4All.Kan se flere eksempler på sådanne fejlkøb i handelssektionen. AudioStatic er dog en rigtig god højttaler , ingen tvivl om det . Har stadig et par ES 100 der dog er gået hen og blevet lidt "trætte" og skal skiftes ud.Så nu står valget mellem AudioStatic og Martin Logan. Èn gang elektrostat , altid elektrostat :))

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

jeg vil også lige blande mig i debatten ang elektrostater.jeg har selv haft rigtig mange højtalere både dynamiske og bånd og elektrostater  jeg tror lidt det er en smagssag,hvad man vælger de har fordele og ulemper alle systemer ang martin logan har jeg selv haft 3 højtalere cls2z,sl3, og aeon I .jeg har også haft et par quad els 63 jeg har min drømmehøjtaler nu et sæt fostex båndhøjtalere +kantløsebasser fra de dage fostex lavede super enheder de slår martinlogan i helheden, de har også mangler  flade membraner spreder a rø.... til men har en meget bedre top bedre perspektiv både i bredde og dybde og jeg hører også tit livemusik, og noget bånd kan i forhold til elektrostater er der er attack feks når du hører en gitarstreng, det  det mangler i alle de elektrostater jeg har hørt endtil nu

Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Du har ikke hørt de Martin Logan.

Iøvrigt er det nok en let markering af transienter du hører på dynamiske højtalere.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Du har ikke hørt de Martin Logan.

Iøvrigt er det nok en let markering af transienter du hører på dynamiske højtalere.

Nemlig, ja! 

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Har man "hørt dem" når man bare smækker dem ind i et hjørne? Gnæk Gnæk..jeg tør slet ikke tænke på lyden i det rum

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:

jeg vil også lige blande mig i debatten ang elektrostater.jeg har selv haft rigtig mange højtalere både dynamiske og bånd og elektrostater  jeg tror lidt det er en smagssag,hvad man vælger de har fordele og ulemper alle systemer ang martin logan har jeg selv haft 3 højtalere cls2z,sl3, og aeon I .jeg har også haft et par quad els 63 jeg har min drømmehøjtaler nu et sæt fostex båndhøjtalere +kantløsebasser fra de dage fostex lavede super enheder de slår martinlogan i helheden, de har også mangler  flade membraner spreder a rø.... til men har en meget bedre top bedre perspektiv både i bredde og dybde og jeg hører også tit livemusik, og noget bånd kan i forhold til elektrostater er der er attack feks når du hører en gitarstreng, det  det mangler i alle de elektrostater jeg har hørt endtil nu

Hvis du har hørt manglende attack fra CLSIIz, så kan det have noget med vinklingen at gøre.
Der er et lille panel i den ene side, der tager sig af den nedre del af mellemtonen, og skal pege direkte imod lytteren. Vinkler man den så de peger direkte på aksen fra midten af panelet, bliver lyden lysere, og meget tit for lys, afhængig af rummet naturligvis.

Focus er meget afhængig af få graders forskel i vinklingen, og hvor meget bagsideudstrålingen er dæmpet. De er kun diffuse at lytte til, når de er vinklet forkert. Attack bliver bremset kraftigt, hvis der er for lidt niveau i nedre mellemtone. Da den del af membranen er flad, og meget retningsbestemt, kan du kun vinkle korrekt ved at lyse med en lommelygte, for at finde den præcise vinkel. SL3 er mere placeringsvenlig på det punkt.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:

Har man "hørt dem" når man bare smækker dem ind i et hjørne? Gnæk Gnæk..jeg tør slet ikke tænke på lyden i det rum

Du vil blive forbavset over hvor godt de egentlig lyder i selv de mest umulige opstillinger.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Kan elektrostater sammenlignes med Magneplanars modeller, hvad angår lyd? 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Ja, de minder faktisk meget om i lyden.
Jeg kunne sagtens 'leve' med et sæt af de større Magnepan.

http://www.magnepancenter.de/produkte/mg36.htm
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
AM-E skrev:

Ja, de minder faktisk meget om i lyden.
Jeg kunne sagtens 'leve' med et sæt af de større Magnepan.

http://www.magnepancenter.de/produkte/mg36.htm

Ja, den 3.6 skulle være helt forrygende. Selv den mindste model. Men hvordan spiller de bas? Er det ikke "bare" et panel?

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes