Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 13:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bybee Quantum Purifiers ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

http://www.bybeeinside.com/ourtech.asp

Ja de er nogle værre nogle de elektroner. Der er nok lidt meget kvantestøj på nettet her i KBH. Det kunne være jeg skulle installere et par af disse filtre, for jeg synes ikke min ovn bager jævnt.

vH pH

til ovnen skal du bruge de helt store. (og husk 3 stk, de skal på alle faser) har du gasovn, skal du bare bruge én lille til gastænderen. 

hvis du bruger de små til ovnen bliver skorpen aldrig helt sprød. og alt minder mest om knödel

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt sikkert med på at støtte de lokale (3dx) frem for udenlandske forhandlere!

Jeg vil i mit set-up få brug for 6 store og 6 små filtre!

Jeg ved ikke rigtigt om sølv-udgaven er mer-prisen værd? Jeg læser det som om det blot er tilledningerne der er i sølv hvorimod filtret er det samme som det alm. lille filter? Jeg havde tænkt mig at fjerne tilledningerne og lodde direkte på selve filtret og undgå én overgang fra metal til loddetin til metal!

Glæder mig til at høre om det filter jeg låner af 3dx er så godt som sit rygte!

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på du kan fjerne tilledningerne, da 3dx tidligere ref. til at ledningerne er sarte og knækker let = ubrugelig  Men lad høre når du få den til test - jeg skal også prøve, måske efter dig...
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Jeg tvivler på du kan fjerne tilledningerne, da 3dx tidligere ref. til at ledningerne er sarte og knækker let = ubrugelig  Men lad høre når du få den til test - jeg skal også prøve, måske efter dig...

Dette kan jeg kun tilslutte mig. Og der ligger et møjsomt arbejde foran hvis man skal fjerne den klare størknede gelélignende fyld / omkapsling / isolering for at nå ind til tilledningerne helt inde i filteret der består af 2 -3 tynde corer der tilsyneladende er af kobber (og knækker let), og det er så sølvversionen jeg taler om, og tilledningerne er så viklet om en sølvleder der så er den yderste tilledning, og denne tilledning knækker også let. Den knækker så let at man tror at det ikke er finsølv, men at det er forsølvet kobber, da den knækker meget lettere end en finsølvtråd jeg har.
Hvis tilledningen knækker helt inde i selve filtermaterialudgangen er der et meget lille lodbart område hvis uheldet skulle være ude, men man kan kun lodde hvis man har en regulerbar loddestation (det har jeg heldigvis ligesom mange andre) eller hvis man er meget dygtig og har en fænomenal god timing i sin lodning hvis man ikke skulle have en temperatur-regulerbar loddestation.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

dav

hvis tiden tillader det i dag, tager jeg nogen close ups, af hvordan det ser ud når tilledningerne er knækket af helt inde med filteret.

samt hvordan man kan lode en ny på.

jeg kan godt følge ideen om at undgå en lodninger med at lode filteret på direkte. men jeg tror det bliver en smærte at få en lodekolbe ind under filteret, lode tin osv, uden at skade filter, fingre, den man loder på osv.

man skal jo lade lodningen direkte på filteret, for at opnå nogen.

HPH Man, har du lodet de små direkte på filteret ?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

dav

hvis tiden tillader det i dag, tager jeg nogen close ups, af hvordan det ser ud når tilledningerne er knækket af helt inde med filteret.

Det glæder vi os til, da jeg selv ikke har nået at tage billeder af den lille helt bare sølvbybee før jeg kom videre med arbejdet på denne.

samt hvordan man kan lode en ny på.

jeg kan godt følge ideen om at undgå en lodninger med at lode filteret på direkte. men jeg tror det bliver en smærte at få en lodekolbe ind under filteret, lode tin osv, uden at skade filter, fingre, den man loder på osv.

man skal jo lade lodningen direkte på filteret, for at opnå nogen.

HPH Man, har du lodet de små direkte på filteret ?

Ja, ihvertfald på den ene, direkte på den smule der var tilbage af den knækkede tilledning i hver ende. Det var først der jeg opdagede at det lodbare område kun var begrænset til selve lodningen af de tynde 3-corede tilledninger. Det gik godt med lodning af sølvtilledningen direkte på resterne af de tynde tilledninger helt inde i selve udgangen af filteret, men da der var et meget lille lodbart område var der ikke langt igen til en evt. mislykket lodning hvis man var uheldig.
Derfor lod jeg lodningen af basistilledningerne til selve sølvtilledningen på den næste lille sølv Bybee stå da det var mere robust og der var mere stabilitet i tilfælde af evt. stressning af tilledningen på den måde.
Den førstnævnte blev siddende og virker efter hensigten og er viklet ind i silke og vædet med linolie; ligeså den anden. Begge er skrællet helt fri for det klare fyld så der nu kun er silke/linolie isolering næst efter selve filteret.
Det klare størknede/hærdede fyld skal nok tjene som stabilisator, forebyggelse af mikrofoni og som isolator, så man skal nok ikke fjerne det for sjov hvis man vil bruge filteret bagefter, men kan naturligvis gøres med et formål, i mit tilfælde f.eks. isolering med silke og linolie (som jeg ved hvad er); derfor kunne det også være rart at vide hvad denne klare størknede masse er, og om den eventuelt er optimal  isoleringsmateriale m.h.t. påvirkning af lyden (eller ej ).

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

dav

jeg har uploaded nogen billeder:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20167&P N=1&TPN=1

HPHman: jeg høre også lige Hr. Bybee, hvilken gummi både den sorte og hvide er for noget, og deres funktion, andent en isolering. men det kunne meget vel se ud som om du har ret, at det er for at aflaste tillledningen.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

dav

HPHman: jeg høre også lige Hr. Bybee, hvilken gummi både den sorte og hvide er for noget, og deres funktion, andent en isolering. men det kunne meget vel se ud som om du har ret, at det er for at aflaste tillledningen.

Knækket tilledning på small Bybee

Helt inde, længere inde end det hvide er der, som det også anes en klar (en smule brunlig) størknet masse, og det er denne jeg også (og særlig) godt kunne tænke mig at vide hvad er.
Yderst: sort plastic-/gummi lignende isolering
Mellemst: hvid skumgummi lignende isolering
Inderst: Klar størknet masse der har indkapslet selve filteret

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

det må jeg lige følge op på, med hr. bybee

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
det må jeg lige følge op på, med hr. bybee

Super.

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
3DX skrev:

dav

Knækket tilledning på small Bybee

Helt inde, længere inde end det hvide er der, som det også anes en klar (en smule brunlig) størknet masse, og det er denne jeg også (og særlig) godt kunne tænke mig at vide hvad er.
Yderst: sort plastic-/gummi lignende isolering
Mellemst: hvid skumgummi lignende isolering
Inderst: Klar størknet masse der har indkapslet selve filteret

Og så det helt store spørgsmål -- filtret selv.  Er der noget -  andet end en metalkop om en leder?

min kvanteforståelse er sat på en hård prøve.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne jeg også godt lide at vide.

Når vi går videre med rejsen ind mod selve filteret:
Når selve filteret er helt blottet er der 4 rektangulære, aflange metaller der slutter rundt om et hvidt fyld der er inderst (om det er plastic eller teflon er ikke til at vide) der så igen har indkapslet selve lederen, eller hvad ??? Det er ikke til at vide. Hvis det var muligt (har ikke prøvet) kunne man fristes til at se om man kan være så modig at prøve at skrabe det af (det bliver lidt meget svært da der ikke er ret meget plads).

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Steen

jeg kan godt følge dig.

jeg var mildt sagt skeptisk... ren woodoo ! klokker i hjørnerne og små puder ned fra loftet... alt samme til en kg pris som gør diamanter misundelige.

jeg aner ikke hvad det er. men ved at med en filter foran min dac, et par foran mine tweetere og.... ja hvor man nu ellers har haft tid til at sætte dem. virker. forstår som at jeg kan hører hvad jeg syntes er en forbedring. mere ro, mere stilhed...

om det er mere korrekt, tjaaaa,

men hvis man syntes det lyder bedre, så er man vel kommer et godt stykke videre.

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jorma, der vist nok har en videnskabelig undersøgelse i gang vedrørende hvorfor denne Bybee virker og hvad den består af.

Mht. det sidstnævnte så skriver han i denne tråd, midt.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33471&w hichpage=6

Dette:
Jag har plockat isär en Bybee och den består av en liten resistor som finns inne i ett rör av aluminiumoxid. Resistorn är en trådresistor som i den lilla Bybeen som jag tog isär är en med resistansen 0.025Ohm - 5% och effekttåligheten 5W.
Röret av aluminiumoxid som finns utanpå resistorn är i ändarna försedd med ett lock av koppar.
Röret har utanpå ett lager av silver i vardera ändan som detta kopparlock är lödat till. Kopparlocket är också lödat ihop med resistorns bägge ben i vatrdetra änden.
Mitt emellan silverbeläggningen på röret är det ett lager med ett mycket hårt material som är ledande. Det är svart och det är så hårt att om man drar med en rostfri kniv över det så blir det en rand av den rostfria kniven på materialet men det blir inga repor i det.
Det är alltså hårdare än rostfritt stål.
Den yttre delen av aluminiumoxidröret är alltså paralellkopplat med resistorn som finns inne i det och resistansen i ytterdelen är vad jag kommer ihåg ca. 17 Ohm. Utanpå alltihop är det ett lager av teflon och sedan ett lager av Latex.
Mikke Bladelius som jag snackat en del om detta tror att det kan vara ett filter som filtrerar långt uppe i GigaHertzregistret och enligt honom kan detta vara fullt hörbart!!
Men som han sa att det kan vara en ren gissning och han var absolut inte säker på att det var ett sådant filter. En ren gissning alltså.
Vi får väl se om dom kloka gubbarna som jag har kontakt med kan gissa rätt och mäta vad det är. Enligt Jack Bybee så finns det inte mätmetodfer som kan påvisa dett ännu vad dessa som han kallar purifiers gör. Jack vill inte kallla dom för filter då han anser att filter i vanlig mening påverkar det vi kan höra.
Det är helt klart att det är mycket tydligt hörbart.
Det har jag kunnat bevisa även för dessa kloka gubbar som är nyfikna på hur dom fungerar och har tillgång till kanske världens bästa mätlabb, men som inte ännu har kunnat visa hur dom kan påverka något på ett sådant klart hörbart sätt.
Kloka gubbar = doktorander och forskare inom olika fält som har varit med ett tag och insett att allt går inte att påvisa med mätningar med dagens metoder, men som säger att det är bara en tidsfråga innan dom kan.
Men det är bara en fråga om hur lång tid är en tidsfråga

Mvh Basil.
Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Dav

Basil... tak, så er det jo ligesom afklaret

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

er det gas ?

http://www.6moons.com/audioreviews/bybee/bybee.html

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Hej Go4it / 3DX:

Det kunne være at man for en god ordens skyld skulle have et par eksempler på eksperimenter:

HPH Man´s eksperiment 1

HPH Man´s eksperiment 2
HPH Modificeret ZAP Pulse 2.2SE Special version

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Ja, kønt er det s.. ikke.

Hvad laver disse rå forårsruller i en ZaPPulse - og båndpasta...

Hvordan er lyden fra dette "fusionskøkken"?

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Det er heller ikke for den visuelle skønheds skyld det er lavet på den måde;  det er for den lydmæssige skønheds skyld det er lavet. Og så er de jo ikke til daglig i glasmonstre til beskuelse rent fysisk, men serverer musikerne og deres omgivelser til beskuelse midt på stuegulvet, nej, i en kæmpe sal i alle 3 dimensioner.

De er med til at give ZAP Pulse en særdeles udsøgt aroma i luxusklassen. 
Og hvis du kigger godt efter er det en 6 stjernet luksusklasse for strømdelen (inkl. HT GND), og 8 stjernet luksusklasse for både strømdelen og for linieindgangsdelen tilsammen.

Jeg tror at jeg med tilfredshed kan sige at det spiller adskillige trin over ZAPPulse standard konfigurationer for ikke at sige langt over. Det gør så at jeg har særdeles gode betingelser for fortsat at eksperimentere da jeg kan høre hver den mindste ændring i setuppet lige fra netkabel fra netstikket på væggen til de enkelte højttalerkomponenter, selvom der stadigvæk mangler nogle ting for at det hele bliver helt optimalt.
Musikalitet er et "gammelkendt" fænomen i denne special HPH version.
ZAPPulse modulerne er rigtig glade for denne modifikation, hvorfor de kvitterer med en lyd der rører dybt i følelsesregisteret.
Selv en anden ellers tweaket ZAPPulse 2.2SE m. fjernet plastic på de kritiske steder med medfølgende potmeter her i byen kommer slet ikke i nærheden af den særdeles åbne, detaljerede og musikalske lyd.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
Go4it skrev:

Det er heller ikke for den visuelle skønheds skyld det er lavet på den måde;  det er for den lydmæssige skønheds skyld det er lavet. Og så er de jo ikke til daglig i glasmonstre til beskuelse rent fysisk, men serverer musikerne og deres omgivelser til beskuelse midt på stuegulvet, nej, i en kæmpe sal i alle 3 dimensioner.

De er med til at give ZAP Pulse en særdeles udsøgt aroma i luxusklassen. 
Og hvis du kigger godt efter er det en 6 stjernet luksusklasse for strømdelen (inkl. HT GND), og 8 stjernet luksusklasse for både strømdelen og for linieindgangsdelen tilsammen.

Jeg tror at jeg med tilfredshed kan sige at det spiller adskillige trin over ZAPPulse standard konfigurationer for ikke at sige langt over. Det gør så at jeg har særdeles gode betingelser for fortsat at eksperimentere da jeg kan høre hver den mindste ændring i setuppet lige fra netkabel fra netstikket på væggen til de enkelte højttalerkomponenter, selvom der stadigvæk mangler nogle ting for at det hele bliver helt optimalt.
Musikalitet er et "gammelkendt" fænomen i denne special HPH version.
ZAPPulse modulerne er rigtig glade for denne modifikation, hvorfor de kvitterer med en lyd der rører dybt i følelsesregisteret.
Selv en anden ellers tweaket ZAPPulse 2.2SE m. fjernet plastic på de kritiske steder med medfølgende potmeter her i byen kommer slet ikke i nærheden af den særdeles åbne, detaljerede og musikalske lyd.

Godt nok irriterende at man skal splitte det hele ad, og derefter sovse det ind i silke og lindolie for at få god lyd - hvorfor fa.... gør producenterne det ikke "rigtigt" fra starten...

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes