Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
INGEN af dem jeg ved der bruger dem profesionelt, bruger det der: silke-olie trix. så, så dårlige kan de altså heller ikke være i deres standard udførelse 
jeg ved ikke om der er lavet rigtig A/B test med og uden, men det må man vel gå ud fra, siden HPH er kommet frem til den løsningen. så måske er der nogen at hente. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Godt nok irriterende at man skal splitte det hele ad, og derefter sovse det ind i silke og lindolie for at få god lyd - hvorfor fa.... gør producenterne det ikke "rigtigt" fra starten... |
|
|
Producenterne er nødt til at lave produkter som kan sælges og tåler en hvis portion "handling". Et silke/lindolie indsmurt produkt vil nok ikke gøre sig ret godt på markedet, selvom det fungerer fint til hjemmebrug. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Godt nok irriterende at man skal splitte det hele ad, og derefter sovse det ind i silke og lindolie for at få god lyd - hvorfor fa.... gør producenterne det ikke "rigtigt" fra starten... |
|
|
Nu skal man huske at der på denne HPH version er både udskiftet og føjet nogle ekstra ting til og producenterne mener jeg ikke gør noget forkert, da deres produkter skal være godkendte og skal kunne sælges og der skal være mærkninger på komponenter, hvilket ikke altid er tilfældet på mine. Mine versioner er jeg ikke sikker på at de vil kunne godkendes til enhver tid. Disse er resultatet af eksperimenter med udgangspunkt i Duelunds metoder, input fra Basil og egne teorier og tanker. Jeg har længe villet prøve disse Bybees og nu har jeg prøvet dem og konstateret at de ikke gør lyden ringere, tværtimod har de en særdeles positiv indvirkning på lyden specielt med optimale betingelser som silke og linolie er med til at give.__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Go4it skrev:
|
|
Producenterne er nødt til at lave produkter som kan sælges og tåler en hvis portion "handling". Et silke/lindolie indsmurt produkt vil nok ikke gøre sig ret godt på markedet, selvom det fungerer fint til hjemmebrug. |
|
|
Ja ok - man kunne jo forstille sig et alternativ til silke/linolie, som var nemmer at masseproducere
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
JJAZ skrev:
Go4it skrev:
|
|
Producenterne er nødt til at lave produkter som kan sælges og tåler en hvis portion "handling". Et silke/lindolie indsmurt produkt vil nok ikke gøre sig ret godt på markedet, selvom det fungerer fint til hjemmebrug. |
|
|
Ja ok - man kunne jo forstille sig et alternativ til silke/linolie, som var nemmer at masseproducere
|
|
|
den måde de fremstilles på nu er jo ikke den billigste (3 slags plast) så mon ikke det er rimeligt optimeret mht. fremstilling, pris, ydelse osv. -og det er nu heller ikke så ringe enda  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Go4it skrev:
|
|
Nu skal man huske at der på denne HPH version er både udskiftet og føjet nogle ekstra ting til og producenterne mener jeg ikke gør noget forkert, da deres produkter skal være godkendte og skal kunne sælges og der skal være mærkninger på komponenter, hvilket ikke altid er tilfældet på mine. Mine versioner er jeg ikke sikker på at de vil kunne godkendes til enhver tid. Disse er resultatet af eksperimenter med udgangspunkt i Duelunds metoder, input fra Basil og egne teorier og tanker. Jeg har længe villet prøve disse Bybees og nu har jeg prøvet dem og konstateret at de ikke gør lyden ringere, tværtimod har de en særdeles positiv indvirkning på lyden specielt med optimale betingelser som silke og linolie er med til at give. |
|
|
HPH: var der nogen lydforbedring i den rå udgave ?
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX: har du check på hvad I spillede af cd under messen...
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Dav
INGEN af dem jeg ved der bruger dem profesionelt, bruger det der: silke-olie trix. så, så dårlige kan de altså heller ikke være i deres standard udførelse 
Jeg er helt enig i dette. ZAP Pulse er slet ikke ringe i standard udførelse.
jeg ved ikke om der er lavet rigtig A/B test med og uden, men det må man vel gå ud fra, siden HPH er kommet frem til den løsningen. så måske er der nogen at hente.
|
|
|
Der er lavet en test med: 1) En ZAPpulse 2.2SE version med egen medfølgende potmeter og med standard medfølgende RCA terminaler, men med fjernet plastic på alle kondensatorer og andre kritiske steder og med Bybees uden plastic og uden silke og linolie. AR netkabel og LC netfilter og med ferrit i strømdelen.
2) En version med noget mere modificeret ZAPpulse 2.2SE moduler efter egen teori og input fra Basil. Duelund RCA terminaler, Duelund Netkabel, Duelund Strømfilter, Bybees i silke / linolie, og egen medfølgende potmeter og uden ferrit i strømdelen.
3) En nuværende version med noget mere modificeret ZAPpulse 2.2SE moduler efter egen teori og input fra Basil. Duelund RCA terminaler, Duelund Netkabel, Duelund Strømfilter, Bybees i silke / linolie, med (modificeret) eAR Pre Two i stedet for den medfølgende potmeter og uden ferrit i strømdelen.Det var lysende klart at 2) var meget bedre end 1).
Det var lysende klart at 3) var meget bedre end 2) hvor 2)´s medfølgende potmeter havde gardineffekt i f.t. 3) der var meget mere åben.
Sådan meget kort remset op, da jeg ellers ville bruge næsten resten af dagen med at remse alle de forskellige lydindtryk op.__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
3DX: har du check på hvad I spillede af cd under messen... |
|
|
Hov, ja.. Sorry.. Det har jeg da glemt at svare på. Eneste bud jeg lige har er Nulle og Verdensorkestret med "A Global Affair", men det er nok ikke den. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
3DX skrev:
Dav
INGEN af dem jeg ved der bruger dem profesionelt, bruger det der: silke-olie trix. så, så dårlige kan de altså heller ikke være i deres standard udførelse  |
|
|
Jeg er helt enig i dette. ZAP Pulse er slet ikke ringe i standard udførelse. |
|
|
Mon ikke 3DX tænker på Bybee i standard udførelse og ikke på ZAPpulse. Bybee filtrene sidder i en del kommercielt udstyr i umodificeret udgave, det tror jeg ikke at ZAPpulse gør  __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man har du højtalerkabel loddet direkte i printet det kunne se sådan ud. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Go4it skrev:
|
|
Hov, ja.. Sorry.. Det har jeg da glemt at svare på. Eneste bud jeg lige har er Nulle og Verdensorkestret med "A Global Affair", men det er nok ikke den. |
|
|
her er jeg stået af (det er set før )
er jeg blevet spurgt om hvad vi spillede på messen ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Go4it skrev:
|
|
Hov, ja.. Sorry.. Det har jeg da glemt at svare på. Eneste bud jeg lige har er Nulle og Verdensorkestret med "A Global Affair", men det er nok ikke den. |
|
|
Det kan da godt være: var der en kvinde der sang (på spansk)? Det er ikke sikkert at "orkesteret" indgik i gruppens navn - men gruppen var dansk. Den blev spillet lørdag kl ca. 12- 13
Anyway - så kan jeg idiot, bare huske at tage papir & pen med næste gang.... 
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he - det er fordi i er 2 fra samme firma der skriver samtidig: det forvirrer, men går nok
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det jeg spurgte HPH om var, hvordan Bybee Quantum Purifiers lød FØR indgrebet - altså er der hørbar forbedring i den rå udgave (med plastik)
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
HPH Man har du højtalerkabel loddet direkte i printet det kunne se sådan ud. |
|
|
Ja, jeg har loddet MIT Terminator2 HT-kabel direkte på printet. Det giver renere lyd i f.t. via terminalerne. ** EDIT ** Dette kabel slap heller ikke for modifikationer såsom fjernelse af box, plasticstrimler (fyld) inde i kablet og påført silke / linolie og fjernelse af kabelspadesko. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Og det jeg spurgte HPH om var, hvordan Bybee Quantum Purifiers lød FØR indgrebet - altså er der hørbar forbedring i den rå udgave (med plastik)  |
|
|
Nåeh, okay. Ja, i den rå udgave er der hørbar forbedring. Det er der ingen tvivl om. På et tidspunkt da Bybees havde spillet ca. 3 uger dannede jeg mig nogle indtryk hjemme hos mig selv. Derefter gik jeg over til en kammerat der har samme konfiguration (uden plastic) men uden Bybees, men med andre højttalere. Der var det klart at lyden på hans var mere udtværet og mere 2 dimensionel og så var det nemt at høre at "nu er det diskantenheden jeg kan høre spille, nu er det bas-mellemtoneenheden ... ". Okay, det var andre HT´ere, men når jeg har hørt hans setup mange gange og kender lyden på dette ( og har tweaket det ) har jeg vidst at lyden var noget tættere på mit før Bybees kom til, for da jeg kom hjem igen og skruede op på lyden var der stor forskel, da lyden var meget renere, dybere, større, bredere og det var svært at sige "nu er det diskanten der spiller ..." for nu lød det som om lyden kommer fra et punkt fra hver højttaler i stedet for 2 punkter og der var markant flere detaljer og en ro som ikke findes i hans setup. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Go4it skrev:
Og det jeg spurgte HPH om var, hvordan Bybee Quantum Purifiers lød FØR indgrebet - altså er der hørbar forbedring i den rå udgave (med plastik)  |
|
|
Nåeh, okay. Ja, i den rå udgave er der hørbar forbedring. Det er ingen tvivl om. På et tidspunkt da Bybees havde spillet ca. 3 uger dannede jeg mig nogle indtryk hjemme hos mig selv. Derefter gik jeg over til en kammerat der har samme konfiguration (uden plastic) men uden Bybees, men med andre højttalere. Der var det klart at lyden på hans var mere udtværet og mere 2 dimensionel og så var det nemt at høre at "nu er det diskanten jeg kan høre spille, nu er det bassen ... ". Okay, det var andre HT´ere, men når jeg har hørt hans setup mange gange og kender lyden på dette ( og har tweaket det ) har jeg vidst at lyden var noget tættere på mit før Bybees kom til, for da jeg kom hjem igen og skruede op på lyden var der stor forskel, da lyden var meget renere, dybere, større, bredere og det var svært at sige "nu er det diskanten der spiller ..." for nu lød det som om lyden kommer fra et punkt fra hver højttaler i stedet for 2 punkter og der var markant flere detaljer og en ro som ikke findes i hans setup. |
|
|
HPH: tak - det lyder godt nok for mig. Må se at få tid til et tweak eller 2...
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal dog lige retfærdigvis siges at plastic´en af de små sølv Bybees blev fjernet med det samme da de skulle monteres direkte på signalvejen, men de store forblev, i hvertfald inden for de første 3 uger, standard. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|
HPH Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
HPH Man skrev:
3DX skrev:
Dav
INGEN af dem jeg ved der bruger dem profesionelt, bruger det der: silke-olie trix. så, så dårlige kan de altså heller ikke være i deres standard udførelse  |
|
|
Jeg er helt enig i dette. ZAP Pulse er slet ikke ringe i standard udførelse. |
|
|
Mon ikke 3DX tænker på Bybee i standard udførelse og ikke på ZAPpulse. Bybee filtrene sidder i en del kommercielt udstyr i umodificeret udgave, det tror jeg ikke at ZAPpulse gør |
|
|
Nåeh, jo, det kan jeg, efter at have læst igen, se. Og jeg er meget glad for at Lars Clausen har lavet ZAP Pulse modulerne så DIY venlige som de er. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
Til top |
|
|