Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bybee Quantum Purifiers ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
HPH Man skrev:
Nååeh , ..

Var det effekten af at få ørene i maskinen ?  
Nemlig - men håber at kunne skrive noget ligende NÅR jeg får hørt disse sten..

Nu er der ikke langt til den 1. april; så kunne du måske den dag fortælle om forskellen når du fjerner ørene igen fra maskinen ? 

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Go4it skrev:
HPH Man skrev:

Jamen, jamen, jamen, ... G41, så virker kvarts også ...

Hvad var det for en slags kvarts du prøvede, da der jo er forskellige slags ?

Og hvor placerede du kvartsen ?

Ups - undskyld HPH  Jeg troede at det var 1 April...

Dét koster kvejekage...

hvad er der nu galt med kvejebajer

Hmm - dét stammer fra mit arbejde hvor der vanker kage.... men jeg vil også heller have øl

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

G41.

Det er 1. April nu.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
HPH Man skrev:

3DX,

Du bliver nok evt. den der først får lejlighed til at teste lydforskellen mellem Silver og Gold udgaven ?

dav

jeg har endnu ikke hørt dem. men der skal vel et par hjem efter påske

Har du bestilt nogle hjem til test ?

i mellemtiden er det silver slip streem helt ude ved ht'er enhederne jeg prøver med. samt mellem drev og dac (1-2 stk. pr forbindelse)

Lytteindtryk so far ?

men det er altså i plast og ikke silke-olie... så måske er der endnu mere at hent?

go nat

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:

G41.

Det er 1. April nu.

Ved det - har bakset hele dagen med 2 stk. Accuphase A60 (de er godt nok tunge  )......  Men nu kører de, og de lyder...... Hva skal jeg sige!!!!

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Du skal sige:  og

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
Du skal sige:  og
Hvad med Aprilsnar

Men jeg arbejder på det...

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
HPH Man skrev:
Go4it skrev:
Og det jeg spurgte HPH om var, hvordan Bybee Quantum Purifiers lød FØR indgrebet - altså er der hørbar forbedring i den rå udgave (med plastik)

Nåeh, okay. Ja, i den rå udgave er der hørbar forbedring. Det er ingen tvivl om.
På et tidspunkt da Bybees havde spillet ca. 3 uger dannede jeg mig nogle indtryk hjemme hos mig selv. Derefter gik jeg over til en kammerat der har samme konfiguration (uden plastic) men uden Bybees, men med andre højttalere. Der var det klart at lyden på hans var mere udtværet og mere 2 dimensionel og så var det nemt at høre at "nu er det diskanten jeg kan høre spille, nu er det bassen ... ". Okay, det var andre HT´ere, men når jeg har hørt hans setup mange gange og kender lyden på dette ( og har tweaket det ) har jeg vidst at lyden var noget tættere på mit før Bybees kom til, for da jeg kom hjem igen og skruede op på lyden var der stor forskel, da lyden var meget renere, dybere, større, bredere og det var svært at sige "nu er det diskanten der spiller ..." for nu lød det som om lyden kommer fra et punkt fra hver højttaler i stedet for 2 punkter og der var markant flere detaljer og en ro som ikke findes i hans setup.
HPH: tak - det lyder godt nok for mig. Må se at få tid til et tweak eller 2...

Har du p.t. fået Bybees hjem så du kan prøve dem ?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
Go4it skrev:
HPH Man skrev:
Go4it skrev:
Og det jeg spurgte HPH om var, hvordan Bybee Quantum Purifiers lød FØR indgrebet - altså er der hørbar forbedring i den rå udgave (med plastik)

Nåeh, okay. Ja, i den rå udgave er der hørbar forbedring. Det er ingen tvivl om.
På et tidspunkt da Bybees havde spillet ca. 3 uger dannede jeg mig nogle indtryk hjemme hos mig selv. Derefter gik jeg over til en kammerat der har samme konfiguration (uden plastic) men uden Bybees, men med andre højttalere. Der var det klart at lyden på hans var mere udtværet og mere 2 dimensionel og så var det nemt at høre at "nu er det diskanten jeg kan høre spille, nu er det bassen ... ". Okay, det var andre HT´ere, men når jeg har hørt hans setup mange gange og kender lyden på dette ( og har tweaket det ) har jeg vidst at lyden var noget tættere på mit før Bybees kom til, for da jeg kom hjem igen og skruede op på lyden var der stor forskel, da lyden var meget renere, dybere, større, bredere og det var svært at sige "nu er det diskanten der spiller ..." for nu lød det som om lyden kommer fra et punkt fra hver højttaler i stedet for 2 punkter og der var markant flere detaljer og en ro som ikke findes i hans setup.
HPH: tak - det lyder godt nok for mig. Må se at få tid til et tweak eller 2...

Har du p.t. fået Bybees hjem så du kan prøve dem ?
Nej - har ikke haft tid til bare at tænke på lyd (udover lidt her på hifi4all). Arbejdet har taget over, og der går noget tid før jeg kommer tilbage i "stereo mode" ........ men så skal den også have på alle tangenter

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Har dog haft tid til at eksperimentere med en krystal halskæde, der blev placeret forskellige steder - uden hørbar effekt

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hvad er krystalhalskædens krystaller lavet af?

Det er jo vigtigt, at det er et piezo-elektrisk krystal, der bruges som transducer, så EMI og RFI bliver omdannet til varme.

Jeg tror nu heller ikke en halskæde er godt at bruge, da krystallerne jo så vender i alle forskellige retninger. et piezo-elektrisk krystal på et par mm. skulle være nok, det er ihvertfald denne størrelse som der er nogle, der har fundet inde i en af disse sten til fjernelse af EMI og RFI. 

Mvh Basil, der stadigvæk ikke håber, at det er en aprilsnar, men mere seriøst ment.

Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Basil skrev:

Hvad er krystalhalskædens krystaller lavet af?

Det er jo vigtigt, at det er et piezo-elektrisk krystal, der bruges som transducer, så EMI og RFI bliver omdannet til varme.

Jeg tror nu heller ikke en halskæde er godt at bruge, da krystallerne jo så vender i alle forskellige retninger. et piezo-elektrisk krystal på et par mm. skulle være nok, det er ihvertfald denne størrelse som der er nogle, der har fundet inde i en af disse sten til fjernelse af EMI og RFI. 

Mvh Basil, der stadigvæk ikke håber, at det er en aprilsnar, men mere seriøst ment.

Nej det er alvorligt ment denne gang   Sådan et piezo-elektrisk krystal, hvad hedder det? Jeg har været inde på en site og checke - og der er mange typer og navne. Og der er selvfølgelig intet der henviser til fjernelse af EMI og RFI...

Men har ikke lige tiden til at leje med det nu...

Basil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 April 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har desværre heller ikke tid til at eksperimentere, men prøves skal det da, når det basale i anlægget og lytterummet er blevet opdateret og tweaket. 

Et piezo-elektrisk krystal er såvidt jeg har læst et kvarts/quartz krystal.

Det er rigtigt nok, at mange af de beskrivelser vedrørende krystaller berører mest healing og ikke hvordan de reagerer over for Emi og Rfi.
Det er dog rimeligt almindeligt kendt at er rosakvarts er godt at placere tæt ved en computer eller tv skærm, da den hæmmer udstrålingen.  

Tourmaline skulle være god , men dyrere end alm. klare quartz krystaller og rosa quartz.
Jeg leder stadigvæk efter noget mere info, selvom det første link som HPH henviste til nok stadigvæk er det mest informative jeg har fundet endnu vedrørende hvilke krystaller, der især er gode at bruge overfor Emi og Rfi.
Krystallets størrelse skulle primært være fra 3- 12mm, jo større de er jo lavere frekvenser skulle de "opfange".

Mvh Basil.

Hvis du ikke allerede har dem, så vil jeg anbefale DCA (Duelunds sorte hul) netfilterspole, da de især er gode at bruge sammen med PWM forstærkere, da disse støjer ekstremt meget ud på nettet og dermed forurener dine andre apparater.  
Til top Vis Basil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basil

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
HPH Man skrev:

3DX,

Du bliver nok evt. den der først får lejlighed til at teste lydforskellen mellem Silver og Gold udgaven ?

dav

jeg har endnu ikke hørt dem. men der skal vel et par hjem efter påske

i mellemtiden er det silver slip streem helt ude ved ht'er enhederne jeg prøver med. samt mellem drev og dac (1-2 stk. pr forbindelse)

Small Gold Slipstream Quantum Purifiers
Noget nyt på Guld-fronten ?
Hvis du har fået dem hjem lægger du vel et billede eller flere her ?

Med slipstream helt ude ved HT enhederne

Hvad er erfaringerne indtil videre ?
Er det ved begge sider + og - ? ... eller hvordan er de monteret ?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 20 April 2005 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Hej HPH,

Gold er ikke prøvet

Silver helt ude ved driveren er. Forskellen fra dem der sad der tidligere er lille. hvis jeg nu skal være helt ærlig  men forskellen fra ingen til de "alm" er nu også ret markandt, så mellem udskruning af driver, lodninger, osv. så er det nok mest i bevistheden jeg kan hører forskel på alm. og silver.

der i mod syntes jeg det er ret tydelige mellem drev og dac.

men det er nok lidt som med Shakti stones. det er en kæmpe fordel at man kan lave tweekt ret "hurtigt" så man promte kan hører forskellen = forbedringerne.

men i en opstilling hvor man kan hører forskellen mellem de to type, med en A/B knap, tro jeg nu nok man alligevel vil kunnne hører en forskel/ forbedring.... det må jo så prøves en dag, hvor døgnet har 32 timer

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Hej HPH,

Gold er ikke prøvet

Okay, det kommer vel på et tidspunkt...

Silver helt ude ved driveren er. Forskellen fra dem der sad der tidligere er lille. hvis jeg nu skal være helt ærlig  men forskellen fra ingen til de "alm" er nu også ret markandt, så mellem udskruning af driver, lodninger, osv. så er det nok mest i bevistheden jeg kan hører forskel på alm. og silver.

Okay, jeg har selv ikke prøvet de almindelige små men har konsekvent købt silverudgaven.

Hvor har du monteret dem ? ... i modtager enden (DAC) ? 

Du har vel ikke taget billeder ?

men det er nok lidt som med Shakti stones. det er en kæmpe fordel at man kan lave tweekt ret "hurtigt" så man promte kan hører forskellen = forbedringerne.

Du har eksperimenteret med Shakti stones ?

Kan du fortælle lidt om disses lydmæssige indvirkning ?

men i en opstilling hvor man kan hører forskellen mellem de to type, med en A/B knap, tro jeg nu nok man alligevel vil kunnne hører en forskel/ forbedring.... det må jo så prøves en dag, hvor døgnet har 32 timer

Ja, når man er særlig entusiastisk får døgnet lige pludselig 32 timer, enig.

Jeg har for tiden lidt lange udsigter til bestilling af Bybees, men det kommer på et tidspunkt.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

G41:

Ellers noget nyt om kvarts krystaller eller Shakti stones ?

Det kniber måske lidt med tiden stadigvæk ?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
3DX skrev:

Hej HPH,

Gold er ikke prøvet

Okay, det kommer vel på et tidspunkt...

Ja det gør det da.

Okay, jeg har selv ikke prøvet de almindelige små men har konsekvent købt silverudgaven.

det er nu også en ret god start

Hvor har du monteret dem ? ... i modtager enden (DAC) ? 

jeg har dem som løse enheder, med han/hun RCA på. således jeg kan flytte rundt på dem.

Du har vel ikke taget billeder ?

Du har eksperimenteret med Shakti stones ?

Kan du fortælle lidt om disses lydmæssige indvirkning ?

ja, jeg har exp. med nogen stones (on liners skal prøves senere) jeg syntes man kan hører lidt mere ro. den berømte sorte baggrund  men det skal se real time. hører noget musik, også flytte rundt på dem, indtil man ikke kan opnå mere. det tager lidt tid men, virker.

se ham her, han har brugt lidt tid og knaster på det.

http://www.shakti-innovations.com/usesofshakti5.htm

Ja, når man er særlig entusiastisk får døgnet lige pludselig 32 timer, enig.

Jeg har for tiden lidt lange udsigter til bestilling af Bybees, men det kommer på et tidspunkt.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej 3DX.

Nåeh, ja, Bengt Johansson: Der har også været en artikel i High Fidelity engang sidste år, så vidt jeg husker. Han har så også prøvet "Musene" ovenpå højttalerne.

Når du engang beslutter dig for at implementere disse sølv (eller måske Gold-) Bybees permanent er det bedst, som tidligere nævnt, i modtager enden i DAC´en.
Gold versionen kunne være god match til NLE kablerne selvom disse nok næsten ikke kan være bedre; dog har jeg endnu til gode at høre disse.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Dav HPH

Ja, jeg bruger dem i modtager enden. det er også helt ude ved driveren jeg montere silver.

det er helt klart her man udnytter dem bedst. selv om der ved at montere i begge ender, også kan hørers en forbedring.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes