| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
G41:
Ellers noget nyt om kvarts krystaller eller Shakti stones ?
Det kniber måske lidt med tiden stadigvæk ? |
|
|
Ja - man må jo priotere...
Men der har været tid til at bestille NLE 51 - får dem måske i morgen (tror i jeg er spændt )
Jeg har det med at lave projekter, og én af de næste er at lave en integreret forstærker med mine ASP1000 og NLE 11/19 i balanceret udgave, med dual mono batteri drift (altså for Pre!)
Det hele skal forbindes med NLE Audio Wire UDEN stik - dvs. jeg forbinder/lodder alle kabler i begge ender til print (undtaget balanceret indgang til min Accuphase cd), så jeg undgår alle disse stik: DET MÅ KUNNE HØRES... 
Jeg vil også prøve at undgå WBT stikkene på mine Dynaudio ved at lede NLE 51 direkte ind til delefilterprintet + med tiden, og hvis NLE er gode nok, skifte de interne kabler i Dynaudio. Og i den forbindelse tænker jeg på at bruge disse Bybee Quantum Purifiers + i min forstærker....
Shakti sten må altså komme senere, da tingene skal komme i den rigtige rækkefølge - de kan udemærket blive den berømte "prik over iét" 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: allerede nu er jeg meget tilfreds med lyden fra grejet: et fantastisk 3d holistisk "vindue", med en ultra dynamisk støjfri lyd fra bund til top - uden høretrættende tendenser - ingen digital lyd her!!
Jeg får næsten gåsehud ved tanken om hvor godt det kan blive med de omtalte ændringer 
Og til efteråret får jeg en Accuphase DP 77, sådan bare for at få de sidste detaljer med 
Accuphase A60 kan også komme på tale, måske sidst på året.....
Og så gidder jeg ikke at bruge mere krudt på al den teknik (indtil næste gang) 
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
HPH Man skrev:
G41:
Ellers noget nyt om kvarts krystaller eller Shakti stones ?
Det kniber måske lidt med tiden stadigvæk ? |
|
|
Ja - man må jo priotere...
Men der har været tid til at bestille NLE 51 - får dem måske i morgen (tror i jeg er spændt ) Så kommer der vel en rapport ?  Bare det var mig der ventede på disse kabler.
Jeg har det med at lave projekter, og én af de næste er at lave en integreret forstærker med mine ASP1000 og NLE 11/19 i balanceret udgave, med dual mono batteri drift (altså for Pre!) Det lyder spændende. 
Det hele skal forbindes med NLE Audio Wire UDEN stik - dvs. jeg forbinder/lodder alle kabler i begge ender til print (undtaget balanceret indgang til min Accuphase cd), så jeg undgår alle disse stik: DET MÅ KUNNE HØRES...  Helt enig. 
Jeg vil også prøve at undgå WBT stikkene på mine Dynaudio ved at lede NLE 51 direkte ind til delefilterprintet + med tiden, og hvis NLE er gode nok, skifte de interne kabler i Dynaudio. Og i den forbindelse tænker jeg på at bruge disse Bybee Quantum Purifiers + i min forstærker.... NLE HT kablerne er også på min liste både internt og som HT kabler.
Shakti sten må altså komme senere, da tingene skal komme i den rigtige rækkefølge - de kan udemærket blive den berømte "prik over iét"  |
|
|
__________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan tro jeg nok skal vidergive mine lytteoplevelser med NLE 51
Jeg har aftalt med Niels L. at komme forbi i morgen formiddag, og så må vi se/høre...
Niels L. er bare så venlig/behagelig/dygtig og begavet, at det er underligt han ikke er blevet "guru" for længst...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så fik jeg NLE 51, og de lyder...... jeg kan ikke finde ord!!!
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Ja, så fik jeg NLE 51, og de lyder...... jeg kan ikke finde ord!!!  |
|
|
Uha, ... du må se at finde ord, eller opfinde ord hvis det er nødvendigt, så vi andre kan forstå hvad du oplever af den gode lyd.
Jeg glæder mig til at "høre" din oversættelse af lyd til ord. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HPH Man skrev:
Go4it skrev:
|
|
Uha, ... du må se at finde ord, eller opfinde ord hvis det er nødvendigt, så vi andre kan forstå hvad du oplever af den gode lyd.
Jeg glæder mig til at "høre" din oversættelse af lyd til ord. |
|
|
Jeg har ikke så meget tid, så for at sige det meget kort: dette kabel giver den ultimative "livestemning"! Før havde jeg vænnet mig til en reproduktion af lyd/musik - nu er det som at være der selv
Det hele står pludseligt lysende klart, rent og ekstremt dynamisk. Rumgengivelsen er helt fantastisk realistisk, rent gåsehud...
Kan kun sige én ting: det skal prøves for at forstå det 
Kommer med en mere uddybende beskrivelse under tråden "supertest af NLE kabler" i løbet af week enden..
God week-end!
|
| Til top |
|
| |
HPH Man Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
G41
Super ! ... og i lige god weekend (-måde). __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
|
Hej "Go4it"...
Ja, jeg har sådan set også manglet ord siden jeg fik mine NLE 50 for nogen tid siden! :-) Jeg er sikker, på at du nu bedre forstår de ord jeg trods alt har skrevet i den tidligere tråd..?
Med venlig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af NLE 51 højttalerkabel, og ja det er SUPER godt!
Det er faktisk svært at beskrive lyden fra dette kabel – og det måske fordi det ikke har
nogen ”egenlyd”, eller sagt på anden måde så farver eller forvrænger NLE 51 meget lidt.
For at starte et sted, bassen: jeg har fået mere bas, og det er den ægte vare: nu kan jeg rigtig høre, ”se”, og næsten lugte træet på gulvbassen. Bassen er blevet mærkbart renere med super kontrol, og så med den rette fylde som gør at den ikke bliver for ”stram” el. tør. Den bevæger sig i rummet, så jeg ikke på samme måde som før, oplever ”peaks”.
Mellemtonen er også fantastisk og med samme kvaliteter: sangstemmer er så livagtige at man fascineres hver gang, selv når jeg står ude i køkkenet lyden det meget bedre end før. Og det er vel nok det der er kvaliteten i NLE 51: den bringer musikken og stemmer til live på en meget overbevisende måde. Nu har jeg øjenkontakt med Diana Krall når hun synger ”i´ve got you under my skin” – ummmm!
Diskanten er bare klasser bedre end jeg har hørt før: der er kommet mere energi i området – uden at blive overeksponeret. Violiner, bækner, slagtøj, har nu en helt rigtig klang! Man er overbevist med det samme: dette er den rigtige lyd! Mikrodetaljer i overflod - ja selv klapsalver lyder nu som folk der klapper enkeltvis og ikke som én grødet masse – det er så livagtigt så jeg får gåsehud!
Dette var en lille gennemgang af mine første lytteoplevelse, jeg har kun hørt NLE 51 i ca. 5 timer, så jeg har en masse oplevelser til gode!
Niels Larsen mener ikke det er nødvendigt at tilspille kablet, så man får Superlyd fra første sekundt – en stor fordel må man sige. Og så skulle levetiden på NLE 51 være meget længere en andre kabler pga. guldlaget!
Kablets fysiske konstruktion gør at det er diskret ”usynligt” at se på, og det er meget nemt at arbejde med når det skal installeres da det kan bøjes ligesom ståltråd!
Lydforbedringen med NLE 51 er ekstrem. Prisen for kablet er latterligt lav i forhold til ydelsen.
En stor tak til Niels Larsen for dette mesterværk…
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skulle da slå dig ned som reklame tekst forfatter 
men de må jo være ret gode 
tillykke med dem. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
tillykke med dem.
|
|
|
Tak - Jeg prøver bare at beskrive hvad jeg hører, og det er faktisk ret svært med NLE - Og det er ikke for at reklamere
Forbedringen med NLE er større end hvis man går fra en billig cdafspiller (1500,-) til en Accuphase cd (50.000,-) Så målt i kroner og øre er det en masse man får for lidt...,
Og jeg undskylder at jeg skrev indlægget her på tråden det var ment til tråden: "Supertest af NLE" 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
3DX skrev:
|
tillykke med dem.
|
|
|
Forbedringen med NLE er større end hvis man går fra en billig cdafspiller (1500,-) til en Accuphase cd (50.000,-) Så målt i kroner og øre er det en masse man får for lidt...,
|
|
|
så må de jo betegnes som verdens bedste køb  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Go4it skrev:
3DX skrev:
|
tillykke med dem.
|
|
|
|
|
|
så må de jo betegnes som verdens bedste køb 
|
|
|
Jepper, det må det være, og du sagde det - jeg tør ikke, da nogle øjensynligt tager det meget personligt.
Og den er helt sikker med cd afspillerne: har for nyligt afprøvet de 2 op mod hindanden 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhhh, hvor blev mit indlæg af 
jeg ville ha' tilføjet:
hvilke kabler havde du før ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
Dav,
uden at rode mig ud i noget L.
så ville jeg mene der er noget helt galt hvis den cd'er til 50K ikke lyder MEGET bedre end en til 1500.-
om det er resten af anlæget, eller hvad, ved jeg jo ikke. men der må være/ kunne hørres meget stor forskel på de to.
at kabler til 5K, gør en størrer forskel, ville jeg også mene tyder på der er noget galt et eller andet sted.
det er simpelthen ikke logisk at kabler til 5K gøre større forskel end en cd upgrade fra 1500.- til 50K.
med hvis du oplever det, er det jo fedt, og du spare en masse penge. |
|
|
Jamen, det er jo dét som er så fedt...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
3DX skrev:
|
Dav,
uden at rode mig ud i noget L.
så ville jeg mene der er noget helt galt hvis den cd'er til 50K ikke lyder MEGET bedre end en til 1500.-
om det er resten af anlæget, eller hvad, ved jeg jo ikke. men der må være/ kunne hørres meget stor forskel på de to.
at kabler til 5K, gør en størrer forskel, ville jeg også mene tyder på der er noget galt et eller andet sted.
det er simpelthen ikke logisk at kabler til 5K gøre større forskel end en cd upgrade fra 1500.- til 50K.
med hvis du oplever det, er det jo fedt, og du spare en masse penge.
|
|
|
Jamen, det er jo dét som er så fedt...  |
|
|
der var det 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |