Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Medium Budget Home Cinema. Update (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok blevet flot, du mangler bare nogle plakater rundt om for at skabe lidt mere "film" stemning, men det ser vildt lækkert ud.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Det er godt nok blevet flot, du mangler bare nogle plakater rundt om for at skabe lidt mere "film" stemning, men det ser vildt lækkert ud.

Takker for de fine ord.. Jeg havde plakater oppe at hænge i den "gamle" bio, men syntes der kom for meget genskin fra lærredet.. dvs. man kunne se filmen i spejlingen fra plakaterne, så dem har jeg droppet i første omgang.

Nu er stolene færdig monteret og ja,, jeg mangler ikke ret meget før The Grand Opening.. hehe

Mvh Bo.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot det du går og laver

Mbh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Rigtig flot det du går og laver

Jeg takker :-)  men jeg har måske fokuseret lidt for meget på selve indretningen fremfor anlægget.. Det er jo trods alt et Hifi Forum... Men mon ikke der kommer lidt updates på den front i fremtiden..

Mvh Bo.

spurs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Meget fin hjemmebio, Nappefugl.....

Kan godt lide dit koncept med ”low budget”, og derefter udbygge i takt med at tegnebogen og konen tillader det. Man er vel NordjydeJ

Fin hjemmeside du har også....

Er du tilfreds med dine små Gale baghøjtalere?

Jeg har selv nogle små B&W Solid team , som jeg synes leverer for lidt.

Jeg følger spændt udviklingen i din ver.2 opdatering.
Til top Vis spurs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spurs

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

spurs skrev:

Meget fin hjemmebio, Nappefugl.....

Kan godt lide dit koncept med ”low budget”, og derefter udbygge i takt med at tegnebogen og konen tillader det. Man er vel NordjydeJ

Fin hjemmeside du har også....

Er du tilfreds med dine små Gale baghøjtalere?

Jeg har selv nogle små B&W Solid team , som jeg synes leverer for lidt.

Jeg følger spændt udviklingen i din ver.2 opdatering.

hehe. ja titlen Nordjyde slipper man ikke så let af med. Grunden til Low Budget konceptet startede egentlig med at jeg tilbragte en del tid herinde og så hvordan nogle smed rigtigt mange penge efter deres hjemmebio og al respekt for det. Men jeg kom til at sidde og tænke på at det kan sgu ikke passe at man skal bruge 100k for at få en ok bio så derfor gik jeg i gang.

Og jeg syntes da også jeg er nået frem til et rimeligt resultat, nogle vil måske ryste på hovedet og tænke at lyddelen halter bagefter, men jeg er tilfreds og det er jo det der tæller i den sidste ende.

Mht. Gale baghøjttalerne, jeg vil sige de gør et godt stykke arbejde til prisen. Jeg har ikke specielt højt til loftet så skal også tænke på den fysiske størrelse, der også spiller en rolle.

Jeg har dog opgraderet min Center fra Gale til Ruark, pga. for ringe lyd, så man kan jo altid opgradere senere hen.

Mvh. Bo

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen allesammen.

Ja så nærmer vinteren sig og bio feberen stiger igen. Må indrømme at jeg ikke har brugt den så meget her i sommers, men ungerne nyder den hele året rundt.. hehe

Jeg er nu gået igang med de småting som jeg ikke fik lavet sidst..

1. Min Ruark Dialogue var jo desværre i Bøg. Har skilt den af, slebet den og sendt den til maleren. (Den bliver Sort )

2. Var træt af den hvide dør inde i biffen, så nu får den ene side et lag sort maling.

3. Radiatoren får samme tur..

4. Til sidst med ikke mindst har jeg fået installeret blå lys i mine trin til podiet så man ikke skvatter hvis man skal en tur på lokum under filmen.

Ja det var lige en lille update herfra.

Jeg går faktisk med planer om at skifte mine højttalere og anlæg. Forventer at købe en Yamaha RXV-1700 når den kommer på gaden, Dali Concept 2 til fronte og Concept 1 til bag og surround.

Nogle der kan komme med ris el. ros til den kombination, Yamaha + Dali. Min Ruark center beholder jeg dog, den lyder eminent ...

Mvh. Bo

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Sendt: 13 November 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Nappefugl skrev:

Jeg går faktisk med planer om at skifte mine højttalere og anlæg. Forventer at købe en Yamaha RXV-1700 når den kommer på gaden, Dali Concept 2 til fronte og Concept 1 til bag og surround.

Tror det må være en tastefejl. Du mener vel ik Dali Concept 2 som front? Det er jo en "lille" kompakt højtaler. Måske det er Dali Concept 6 (2k pr stk) du mener? Men jeg kan godt tage fejl.

-LPH

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Det var nu godt nok en Concept 2 jeg mente.

1. De skal hænge på væggen... (ser dumt ud med en gulvhøjttaler)

2. Jeg har en god sub til bassen og den må klare jobbet.

3. Da jeg ikke bruger rummet til musik så mener jeg ikke det er strengt nødvendigt med en gulvhøjttaler.

4. De må umiddelbart være bedre end mine Gale 3020.

Men jeg er da åben for andre forslag hvis jeg er helt ude i hampen...

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Sendt: 13 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Nappefugl skrev:

Det var nu godt nok en Concept 2 jeg mente.

1. De skal hænge på væggen... (ser dumt ud med en gulvhøjttaler)

2. Jeg har en god sub til bassen og den må klare jobbet.

3. Da jeg ikke bruger rummet til musik så mener jeg ikke det er strengt nødvendigt med en gulvhøjttaler.

4. De må umiddelbart være bedre end mine Gale 3020.

Men jeg er da åben for andre forslag hvis jeg er helt ude i hampen...

Ja det tror jeg du har helt ret i, altså at de må være bedre end 3020'erne, men ville da sige at Dali C 6'erne ville være et bedre valg end Concept 2erne. Prismæssigt gir du 2000 for 6'erne og 1100 for 2'erne, skal ik kunne sige om de lyder 2x så godt, men det er flere enheder i 6'erne, da der self er mere plads

-LPH

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Sendt: 14 November 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

God inspiration... Cool at se det ikke behøver koster en bundegård for at bliver rigtig rigtig fedt
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Nappefugl skrev:

Nogle der kan komme med ris el. ros til den kombination, Yamaha + Dali. Min Ruark center beholder jeg dog, den lyder eminent ...

Mvh. Bo

Dali concept skal sikkert nok være bedre end Gale, men det er måske alligevel værd at overveje, om de er en stor nok forbedring i forhold til at skifte så meget ud. Umiddelbart burde du vel finde et sæt Ruark højttalere til at matche centeren, men hvis ikke det kan lade sig gøre, er det alligevel vigtigt, at højttalernes generelle kvalitet er høj, og desværre kommer mange ofte til at spare der, af den simple grund, at man skal bruge mange af dem i en hjemmebiograf.

Altså, jeg siger slet ikke, at Dali Concept ikke er gode til prisen, men at der er meget lyd at hente på at købe bedre højttalere og i stedet hente penge på...

1. spare på receiveren (jeg har en forgænger til Yamahaen og den kan kun anbefales, men den er for god til concept vil jeg mene)
2. Købe brugt
3. Nøjes med 5.1 i stedet for 7.1
4. Købe noget, der gør at du ikke om endnu et år får lyst til at opgradere det hele til medium+ (dyre højttalere er selfølgelig dyre, men der er få ting man taber så meget på som at opgradere hele anlægget for ofte, og med højttalere kommer der ikke nye features hele tiden, så det er vigtigt at finde nogle, der er gode nok til ens behov også om 3 år).

Kort og godt: jeg vil anbefale at finde en receiver der er lidt billigere, brug Gale som baghøjttalere og find et par Ruark-fronter
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Sendt: 14 November 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hva har du malet lærredet med på væggen...??
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

# Vanderlay .. tak for rådene.. skal vist i tænkeboks mht. mine planer...

#LarsGert .. Ganske alm vægmaling fra Flügger.. Glans 5, farve lys grå.  Jeg er godt tilfreds men vil da lige låne et lærred med hjem fra arbejde engang for at se forskellen... og om det er pengene værd at ofre mange tusind kroner på sådan et.

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Så er døren og radiatoren sorte.. Det hjalp dælme..

Mangler lige at få centeren tilbage fra maleren inden der lige kommer et par billeder af fronten.

Har endnu ikke besluttet mig for hvad jeg gør mht. nye højttalere.. men det kommer nok.

Bloodhound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 November 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

sh*t det ser godt ud! Må jeg ikke flytte ind der? 
Til top Vis Bloodhound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bloodhound

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

det ser godt ud, men vis jeg var dig ville jeg overveje nået andet end concept serien

Thesos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Sendt: 17 November 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Må man spørge hvor du har de 10 biostole fra og hvad de har kostet?

Og i øvrigt som så mange andre har sagt men det bliver du jo nok aldrig træt af at høre, det ville jeg ihvertfald ikke blive hvis det var mig. TOTALT fed bio!!!!  

Til top Vis Thesos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thesos

Thesos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Sendt: 18 November 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hmm... har lige set på dit site at du har givet kr. 4000 for stolene det var dælme billigt for de 10 stole må jeg sige.

Til top Vis Thesos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thesos

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt kr. 4000.. Jeg var heldig at få nogle inden Bio5 her i Aalborg lukkede.. så de er ikke helt nye... Men i fin stand til kr. 500 pr. stk. 

Og når de ikke er splinter nye så gør det sgu ikke noget at ungerne ikke altid rammer munden når popcornene skal indenbords...

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes