| Forfatter |
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Jeg vil prøve at filme en fodbold-kamp udsendele med en digital video kamera, for derefter tage shots fra filmen ved hjælp af Pinnacle Studio delux og uploade dem her i tråden. Så kan vi måske afgør om vi taler om det samme sygdom ved 100 Hz kasser, jeg tænker på det du kalder digitaler skygger.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
| Zanetti: Man kan ikke indstille min kasse til 50 Hz. Jeg ved ikke, hvordan det er med de andre kasser fra de andre mærker. |
|
|
Andre der ved dette?? Kan man på 9509'eren?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
| Jeg prøver igen: Jeg mener 100 Hz TV'er er yt, hvis man skal bedømme dem udfra min fordomme. (Nu lyder det nok lidt mindre bombastiske, eller hvad) |
|
|
Hehe, tja, det lyder måske nok _mere_ bomastisk i mine ører, men lad os nu undlade at diskutere det danske sprog yderligere...
Jeg kunne godt tænke mig at du forsøgte at beskrive mere præcist hvad det er for et problem du oplever. Digital Motion og Digital Plus behandler billedet forskelligt. Hvis du er interesseret i at vide mere om præcist hvad der sker i de forskellige modes, så læs dette:
http://shorterlink.com/?1CII8V
Spørg hvis der skal uddybes noget (det er mig der har skrevet det hvis du skulle være i tvivl). I linket tages der udgangspunkt i Philips, men princippet er det samme for Sony: Digital Scan=Digital Plus, Natural Motion = Digital Motion.
Ved Digital Plus vil du få rykvise bevægelser, og spillerne står "dobbelt". Ved Digital Motion vil du (hvis det virker tilnærmelsesvist så godt som Natural Motion når der er fodbold, hvilket jeg som sagt ikke har prøvet) få flydende bevægelser, men digitalt fnidder rundt om spillerne - og altså ikke den effekt at spillerne står dobbelt. Det er to forskellige ting - håber du forstår min beskrivelse, ellers så sig til. Jeg kunne godt tænke mig hvis du kunne beskrive nærmere hvad det præcist er du ser, det _kan_ jo være at det slet ikke er det samme vi snakker om? Mange tv i dag har en meget overskruet indstilling, med alt for kraftig kontrast og sharpness osv. Dette forstærker i sig selv de problemer der kan være med både tv'et selv og signalet. Prøv evt. at vælge forud-indstillingen "film", skru en anelse op for kontrasten og slå støjreduktion fra. Så har du en indstilling der er meget tæt på det optimale. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
| Otto: Jeg vil prøve at filme en fodbold-kamp udsendele med en digital video kamera, for derefter tage shots fra filmen ved hjælp af Pinnacle Studio delux og uploade dem her i tråden. Så kan vi måske afgør om vi taler om det samme sygdom ved 100 Hz kasser, jeg tænker på det du kalder digitaler skygger. |
|
|
Det tvivler jeg nu på vi får ret meget ud af... Vent til i næste uge, så sørger jeg for at se noget bold på vores FQ86. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
keyvan skrev:
| Zanetti: Man kan ikke indstille min kasse til 50 Hz. Jeg ved ikke, hvordan det er med de andre kasser fra de andre mærker. |
|
|
Andre der ved dette?? Kan man på 9509'eren? |
|
|
På nogle af de ældre Sony modeller med DRC, såsom FQ80, kunne man vælge 50 Hz. Ved 50 Hz blev billedet så opskaleret til dobbelt så høj opløsning som ved 100 Hz. Dette er ikke særligt normalt, det er ikke ret mange tv der kan dét. På 9509 kan du ved NTSC-kilder vælge progressive scan, og ved PAL-kilder vælge Dobbeltlinjer. Dobbeltlinjer er noget med at fordoble antallet af vandrette linier, det er dog ikke progressive scan som sådan. Resultatet er i praksis dog nogenlunde det samme. Dog er det heller ikke "bare" 50 Hz, da DNM er aktiv ved denne mode. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keyvan: Undskyld jeg lige blander mig men, jeg undrer mig bare over at
man laver 100hz tv hvis de ikke er bedre kvalitet end 50hz? Jeg synes
ikke det lyder så plausibelt at alle 100hz tv skulle have denne
nærsynetheds-effekt, eller hvad den nu kaldes, uden at det blev opdaget
af mindst en producent...
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
marty skrev:
| Keyvan: Undskyld jeg lige blander mig men, jeg undrer mig bare over at man laver 100hz tv hvis de ikke er bedre kvalitet end 50hz? Jeg undrer mig også. Jeg synes ikke det lyder så plausibelt at alle 100hz tv skulle have denne nærsynetheds-effekt trorværdig eller ej prblemet eksisterer, eller hvad den nu kaldes, uden at det blev opdaget af mindst en producent Eller de har opdaget problemet, men de vil ikke kendes ved det. Du kan jo bare bruge søge funktionen her i forrummet, så skal du nok finde tråde, der omhandler problematikken ved 100 Hz TV... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
keyvan skrev:
| Otto: Jeg vil prøve at filme en fodbold-kamp udsendele med en digital video kamera, for derefter tage shots fra filmen ved hjælp af Pinnacle Studio delux og uploade dem her i tråden. Så kan vi måske afgør om vi taler om det samme sygdom ved 100 Hz kasser, jeg tænker på det du kalder digitaler skygger. |
|
|
Det tvivler jeg nu på vi får ret meget ud af Hvorfor tvivler du nu på det?? ... Vent til i næste uge, så sørger jeg for at se noget bold på vores FQ86 Hvorfor vil du ikke se noget fodbold på jeres FQ85? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
keyvan skrev:
| Jeg prøver igen: Jeg mener 100 Hz TV'er er yt, hvis man skal bedømme dem udfra min fordomme. (Nu lyder det nok lidt mindre bombastiske, eller hvad) |
|
|
Hehe, tja, det lyder måske nok _mere_ bomastisk i mine ører, men lad os nu undlade at diskutere det danske sprog yderligere...
Jeg kunne godt tænke mig at du forsøgte at beskrive mere præcist hvad det er for et problem du oplever. Digital Motion og Digital Plus behandler billedet forskelligt. Hvis du er interesseret i at vide mere om præcist hvad der sker i de forskellige modes, så læs dette:
http://shorterlink.com/?1CII8V
Spørg hvis der skal uddybes noget (det er mig der har skrevet det hvis du skulle være i tvivl). I linket tages der udgangspunkt i Philips, men princippet er det samme for Sony: Digital Scan=Digital Plus, Natural Motion = Digital Motion.
Ved Digital Plus vil du få rykvise bevægelser, og spillerne står "dobbelt". Ved Digital Motion vil du (hvis det virker tilnærmelsesvist så godt som Natural Motion når der er fodbold, hvilket jeg som sagt ikke har prøvet) få flydende bevægelser, men digitalt fnidder rundt om spillerne - og altså ikke den effekt at spillerne står dobbelt Jeg vil kalde dem dobbelt/tripel effekt og du kalder dem digital finidder eller digitale DNM-skygger. Du oplever det ikke som et problem, men det gør jeg. Det er ret irreterende at have digitalt fnidder (dobbel/tripel effekt eller Gohst) rundt om spillerne. Det er to forskellige ting - håber du forstår min beskrivelse, ellers så sig til. Jeg kunne godt tænke mig hvis du kunne beskrive nærmere hvad det præcist er du ser, det _kan_ jo være at det slet ikke er det samme vi snakker om? Mange tv i dag har en meget overskruet indstilling, med alt for kraftig kontrast og sharpness osv. Dette forstærker i sig selv de problemer der kan være med både tv'et selv og signalet. Prøv evt. at vælge forud-indstillingen "film", skru en anelse op for kontrasten og slå støjreduktion fra. Så har du en indstilling der er meget tæt på det optimale. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
har et sony et eller andet fx65(modellen før 66 og 68) 100hz og jeg har lige godt aldrig observeret dobbelt effekt eller skygger eller noget der bare ligner og billedet er bare knivskarpt,kan ikke se hvorfor man skal undgå 100hz,udover det er der vel ingen tvivl om hvilket billede der er bedst plasma eller crt.nu er mit tv 2 år gammelt og jeg regner bestemt ikke med det stadig er i min besidelse i år 2011.i mine øjne handler det om design vs billedkvalitet
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keyvan: Ja noget kunne jo tyde på du har ret. Det er dog gamle tråde,
så mon ikke der er løbet lidt vand i åen siden, så det er blevet bedre?
Der var nogen der antød at problemet blev arbejdet på. Jeg vil lige
optage en fodboldkamp og gå ned i en forretning og se med egne øjne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
| Det tvivler jeg nu på vi får ret meget ud af Hvorfor tvivler du nu på det?? |
|
|
Fordi du bare påfører billedet en masse andre ting ved at smide det gennem et kamera. Jeg lukker da ikke øjnene hvis du gør det, men jeg foretrækker nu at se tingene i praksis. Jeg vurderer f.eks. heller aldrig en projektor ud fra screenshots.
keyvan skrev:
| ... Vent til i næste uge, så sørger jeg for at se noget bold på vores FQ86 Hvorfor vil du ikke se noget fodbold på jeres FQ85? |
|
|
Primært fordi vi ikke har nogen FQ85... FQ86 er kort sagt nyere udgave af samme tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
| Jeg vil kalde dem dobbelt/tripel effekt og du kalder dem digital finidder eller digitale DNM-skygger. Du oplever det ikke som et problem, men det gør jeg. |
|
|
Jeg har aldrig sagt det ikke var et problem, det har jeg altid anerkendt. Det jeg siger er at det er et problem der skyldes features der giver andre fordele, og at _jeg_ foretrækker at leve med ulemperne ved et DNM tv for at få fordelene. Det er ikke et spørgsmål om hvem der har ret, det er et spørgsmål om vurdering af fordele og ulemper. _Alle_ tv har fordele og ulemper. Jeg benægter ikke at både almindelige 100 Hz tv og DNM tv har problemer, det jeg forsøger at påpege er at problemet ikke er det samme. Ikke på Philips tv i hvert fald. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle tre tråde henviser til et problem med FQ85 (og dermed også FQ86) og HQ100, som ingen endnu har præsteret at forklare mig hvad går ud på, udover at postulere at jeg tager fejl når jeg siger det skyldes bevægelseskompensation (hvilket jeg ikke benægter, men ingen kan åbenbart forklare hvad det SÅ er). Det har intet med 100 Hz generelt at gøre, og såfremt jeg tager fejl, hvilket folk der mener at have forstand på nævnte problem siger, så har det heller ikke noget med DNM at gøre. Ovenstående links er altså ikke brugbare som argument for at 100 Hz ikke duer. Og nok mere relevant, ovenstående problem eksisterer ikke når tv'et sættes i Digital Plus mode. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kykkedes mig ikke at uploade billeder den her omgang, men de kommer. så kan jeg måske bedre forklare Otto, hvad jeg mener.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første skal et tv ikke kun vurderes på om man kan se fodbold på det - det svarer til at sige at hifi kun er hvis anlægget kan gengive Jose Carreras proppet i en fiskebowle placeret på den mørke side af månen og stadig vil kunne lyde som fuglefløjt om sommeren - der er så mange flere ting i et tv end bare fodbold, og desuden så er 50 Hz tv da så absolut heller ikke fejlfrie.
For det andet er tråden alt for meget OFF-TOPIC - denne diskussion har braget løs i adskillige tråde før denne, så kør den videre i dem og hold denne til det spørgsmål der er stillet - kan det betale sig at købe et CRT??? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Otto, TC skrev:
keyvan skrev:
| Du skriver, du vil ikke have flere kasser uanset
billed kvalitet, fair nok. Men jeg kan ikke holde ud at se en fodbold
eller en håndbold kamp på en 100 Hz kasse for slet ikke at tale om en
plasma eller LCD-halløj. |
|
|
Mht. plasma/LCD er jeg enig. Men hvis vi taler de nyeste top-tv til
omkring 10.000,- og over, så vil jeg påstå at dette argument ikke
holder vand længere Du må have misfortået min tråd, det er ikke argumentation det er faktum, og det skal man forholde sig til.
Jeg
har en Sony KV-32FQ85, samme fjernsyn har I også har haft i
forretningen, hvis jeg husker det rigtigt. Og jeg har de nævnte
problemer med dette fjernsyn. Så sent som i torsdags havde jeg
besøg af en teknkiker fra Stofa/Telia (Kabel udbyderen), og efter deres
mening er TV-signalet opfylder kravene. Han målte TV signalet
for 61 dB og efter hans mening bør signalet være mellem 55 og 65 dB. Så
må jeg går ud fra, at 100 Hz kasser ikke duer .
Jeg har selv et 32 PW 8807, som jeg ser masser af fodbold og håndbold
på, og det er ikke noget problem overhovedet. Tværtimod, så mener jeg
at DNM - digitale skygger eller ej - er en stor fordel ved
sportsudsendelser, også i forhold til et 50 Hz tv
Du nævner PW 8807, jeg tror jeg vil går ud at købe dette fjernsyn et
eller andet sted for at lave en sammenlignings-test i min stue, og jeg
vil gerne have model navn på andre 100 Hz TV'er, som du/andre kender og
mener er problemfri (100 Hz TV som ikke hakker billedet under en
fodboldkamp udsendt af de danske kanaler). . Spillerne bliver _netop_ ikke klippet i to eller bevæger sig hakkende på mit tv.
|
|
|
|
|
|
Sjovt, at der ikke er nogen problemer med hverken fodbold eller andre hurtige bevægelser på mit KV-32FQ70.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
For det første skal et tv ikke kun vurderes på om man kan se fodbold på det det har du ret i, det er jo netop derfor jeg skriver, at problemet er minimalt, når jeg ser studie optagelser (læs: problemet eksisterer uanset om man ser fodbold eller ej)- det svarer til at sige at hifi kun er hvis anlægget kan gengive Jose Carreras proppet i en fiskebowle placeret på den mørke side af månen og stadig vil kunne lyde som fuglefløjt om sommeren - der er så mange flere ting i et tv end bare fodbold, og desuden så er 50 Hz tv da så absolut heller ikke fejlfrie nej det er det nok ikke. Vil du uddybe fejlene ved en 50 Hz fjernsyn.
For det andet er tråden alt for meget OFF-TOPIC - denne diskussion har braget løs i adskillige tråde før denne, så kør den videre i dem Jeg kan da ikke bare køre diskussionen videre i andre tråde når det er i denne tråd jeg bliver modsiget og hold denne til det spørgsmål der er stillet - kan det betale sig at købe et CRT??? Det er jo netop det vi diskutere, og jeg har den opfattelse at CRT er bedre end LCD og plasma, som jeg klart giver udtryk for i min første indlæg, derudover er jeg kommet frem til, at 100 hz CRT fjernsyn er ikke et optimalt køb, da det ikke laver op til mine forventninger. Jeg har prøvet at forklare hvorfor. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam: Det er jo godt for dig. Det er nu også andre ejere af KV-32FQ85, som har den opfattelse, at der ikke er noget i vejen med deres fjernsyn. (Endnu mere sjovt, ikke)
Apropos det: Teknikeren fra Stofa kabel syntes heller ikke at der er noget i vejen med mit fjernsyn eller signalet.
|
| Til top |
|
| |