Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 11:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Martin Logan Klub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Logan klub/forening.

Bare rolig, jeg har ingen onde hensigter, jeg samler ikke adresser for at finde LOGANer i mørket.
Og hvad jeg har liggende af den slags her, er ikke tilgængeligt for nogen, alt er krypteret her i huset. Ligesom den slags er fortroligt og ikke runddeles.

Jeg har forståelse for det der skrives, men hvis man ikke kan være medlem eller sende oplysninger, så kan man ikke bevæge sig eller være medlem af noget som helst. Er man medlem af en HI-Fi klub / andet og er registreret, så er man synlig, ganske som man er alle andre steder, det e rikke ensbetydende med at så bliver hytten tømt.

Tilgangen har været lidt sløv, men vi venter lige at se det lidt an, og så prøver vi lige lidt aktiviotet. Desværre har jeg været meget ophængt, derfor har jeg heller ikke taget så mange initiativer til noget.

Vi høres ved.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens,

Selvfølgelig skal man være varsom med at annoncere sine dejlige og dyre "stereobørn", men man er vel også selv herre over hvor godt man aktivt og passivt er sikret.

Lad os komme igang om ikke andet så med en udveksling af erfaringer.

På det udemærkede amerikanske link med en ML-ejerklub er der tweaks af flere slags.

Jeg går lige nu og tweaker lidt på mine Monolith-III ved at lægge blygummi på rammen, imellem rammerne og senere i denne uge kommer mine længe ventede granitblokke som skal ligge under mine spikede ML'er og nederst SD-fødder tilpasset vægten.

Jeg har fornemmelsen af at jeg har behov for enten dæmpning eller diffusion bag panelerne, min ide er at sætte høje planter i rummet bag ML'erne, disse vil fungere som diffusere mere end dæmpere, nogen erfaringer???

vh Asger

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Tak for kaffe!!!

Så fik jeg med ondt i ryggen som et resultat mine 4 granitblokke hjem, 70 kg under hver højtaler.

Først prøvede jeg bare at sætte højtalerne med deres forældede fødder direkte på stenene, en dejlig forbedring af bassen, men... stadig en masse ressonancer i højtaleren.

Det gik op for mig at det jo ikke kun nyttede at dæmpe til gulvet, de vibrationer som højtaleren generer ned i underlaget blev spejlet direkte tilbage så jeg fik dobbelt op f problemerne.

Heldigvis havde jeg SD-fødder liggende, de kom under og igen tak for kaffe!!!

Det er altså en sjov ting når man kan "se" forbi de store instrumentgrupper og navigere rundt i alle 3 dimensioner.

Rummet er blevet som minimum dobbelt så stort og hvad bedre er, så er "venligheden" af lyden væsentligt forøget.

Nu glæder jeg mig til spikesene kommer. De skal mo nteres så de på den mest effektive måde leder vibrationer væk og kun væk fra højtaleren enten ned i SD-fødderne via en mellemskrive af metal, eller koble højtaler til stenene med SD-fødder under.

Er der nogen som har tips til ressonansdæmpning af selve panelet?

vh Asger

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes