| Forfatter |
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at gå på opdagelse i de mindre kendte 70'er bands, der er amazon.com et god guide idet den kommer med forslag til beslægtede albums/bands når man f.eks. surfer ind på Genesis. Gentle giant kunne være et bud. Arena m. medlemmer fra. bl.a. Marillion er bestem også en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan fx også give Fish et lyt (tidl. forsanger for Marillion). __________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
cj10 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du virkelig vi på rejse i musikkens verden skal du stifte bekendtskab med Moody Blues - det er et absolut MUST - så det er bare med at komme igang! 
Især CD'en Strange Times fra 2000 har en formidabel lydkvalitet! 
Hilsen CJ 
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riis skrev:
| Holes
Syringe Mouth
The Dark is Rising
Har hørt lidt af disse numre med Mercury Rev. Jeg synes at
Holes lyder som et godt nr. Er ikke så vild med Syringe Mouth. The Dark
is Rising er også god....
Nogen der har et bud på hvilken Mercury Rev cd jeg skulle starte ud med...? |
|
|
Uhhh! Ja - Deserters Songs fra 1998. Det er meget tæt på et mesterværk.
Hvis du kan lide Holes (som er på Deseters Songs) så er der stor
sansynlighed for at du kan lide hele pladen.
Skiverne fra før 1998 er ikke samme stil - Deseters Songs er et markant
stilskifte. Den nye Secret Migration skulle også være rigtig god.
De spiller i Amager Bio - go go!
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan lide samme musik som dig, og er helt enig med forslagene om Porcupine Tree, Carpark North, Mercury Rev. Opfindsomt, afvekslende, spændende at lytte til, dygtige folk. Jeg synes osse at CV Jørgensen er blevet mere og mere spændende, især på de seneste to skiver og live-pladen. Jeg kunne også godt lide ham i gamle dage, og nogle af mine venner synes ikke om det nye. Men jeg hører en dejlig opfindsomhed og masser af leg med lydbilledet. Jeg kan anbefale at lytte til DR Barometer på DR netradio. Her har jeg fundet en hel del interessant ny musik, som ikke er dum-pop. Jeg kan ikke finde nogen gode radioprogrammer (heller ikke på DAB), som præsenterer ny, interessant rockmusik. Måske er der nogen, men åbenbart ikke når jeg hører radio. Hvis nogen kender et radioprogram på FM, som ligner Barometer i stil, må i meget gerne lige skrive det her på tråden (undskyld hvis I synes det er off topic).
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for de mange gode bud. Der er åbenbart også noget for mig derude. De fleste af de grupper i nævner havde jeg aldrig hørt om.
Jeg har været inde på cdskiven og lytte lidt.
Har købt Dream Theater - Images and Word + en opsamlings-cd med Steve Earle.
Den der Porcupine Trre - in absentia lyder til at være et godt album (har læst anmeldelsen her på siden) - nogen der ved hvor man evt. kan høre et brudstykke af den?
Jeg vil lige sige at jeg nok mere er til de "stille" melodisk rock........men er også vild med numre (gerne meget lange) hvor det langsomt bygges op....og hvor der skiftes meget mellem det helt stille og "hård rock" - a la Manfred Mann's Earth Band, Genesis og Pink Floyd.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. CV Jørgensen så har jeg en del af hans skiver, men må indrømme at de sidste bliver lidt ødelagt af den DUMME DUMME trompet. Den passer bare overhovedet ikke ind. Men der er sikkert mange andre der vil modsige mig. Jeg kan ikke gøre for det - trompeter skal helst holde sig langt væk. En sax i ny og næ men ingen trompeter til mig.......:-)
Moody Blues kender jeg godt lidt. Jeg har ingen cd'er med dem, men vil da overveje "Strange Times" - den kender jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige købt ovenstående 2 (eller faktisk tre) albums. Jeg har ikke fået hørt noget Porcupine Tree, så jeg kommer efter jer, hvis det viser sig at være noget hø - hvad jeg dog har svært ved at tro......
Så venter jeg bare på mine nye cd'ere og så må jeg få lyttet lidt til de nye toner.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Riis
Du kan prøve dette link
http://www.porcupinetree.com
Jeg har aldrig hørt dem for, men efter det jeg har hørt på deres hjemmeside, så er det så afgjort et orkester som jeg vil høre mere til.
Jan "Post"
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en som jeg vil betegne som et mesterværk:
The Soft Bulletin fra 1999 med The Flaming Lips.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riis skrev:
|
Så er det jeg spørger: Findes der musik til mig nu om dage? Jeg hører ikke radio, ser ikke MTV og sådan noget, simpelthen fordi der er meget langt mellem noget jeg gider høre på.
|
|
|
den anden dag købte jeg "dub side of the moon", en reggae/dub version af "dark side of the moon", lidt af en oplevelse faktisk. Den er på rødt vinyl og koster kun 110 kr. i Hyde Park i Istedegade. Ellers har jeg hørt Supertramp de sidste dage, et par af de ikke så kendte. Et nummer specielt, "rosie had everything planned", er et supernummer, minder lidt om leonard cohen. Movietone, "the sand and the stars", fra 2003 er et spændende bud. Ovre i det gamle igen er der neil young, helt bestemt er han der, igen og igen. Håber en eller anden bliver inspireret, VH Torben
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har Roger Waters - "Amused to death" ...så er det med at få den købt...det er lige så godt som noget af det bedste han lavede med Pink floyd! "Radio K.A.O.S" og "Pros and cons" er ikke at skrive hjem om...men hvilken skive "Amused to death" er
Dream Theater - "Awake" og "Scenes from a memory" skal du have fat i hvis du er vild med "Images and words"
Du kan finde alt (læs: næsten alt) på www.allmusic.com efter du har fået brugernavn hvilket ikke koster noget! Musikklip, discography, biography osv! genial side.
Du kunne også prøve Radiohead - "OK Computer" og "The Bends" eller den nye Kashmir - "Zitilites" også rigtig gode og dybe albums!
Ben Harper - "Welcome to the cruel world" og "Fight for your mind"
Jeff Buckley - "Grace"
nogle lækre herrestemmer på nogle dybe albums.
Ta' og tjek ovenstående ud...det vil du bestemt ikke fortryde  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riis skrev:
|
Jeg vil lige sige at jeg nok mere er til de "stille" melodisk rock........men er også vild med numre (gerne meget lange) hvor det langsomt bygges op....og hvor der skiftes meget mellem det helt stille og "hård rock" - a la Manfred Mann's Earth Band, Genesis og Pink Floyd.
|
|
|
Meat Loaf - Bat out of hell! Han er da vist balladernes mester ham meat loaf som man lige tror nummeret er ovre kommer det tilbage på fuld kraft !
Hvis du ikke har hørt Smashing Pumpkins - "Mellon, collie and the infinite sadness" ville dette også være et bud...men er ikke helt sikker på det er din stil... det som du beskriver i dit citat der ville passe helt perfekt på Dream Theater - "Scenes from a memory" som jeg nok ville sige er deres mest stille og velklingende melodiske plade overhovedet...hører den tit når jeg skal sove __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Roger Waters, så har jeg Amused to Death. Er enig i at det er en af Roger's største mesterværker......Pros and cons er altså heller ikke dårlig. Radio Kaos er derimod ikke det helt store........
Radiohead - OK Computer har jeg (+3-4 andre Radiohead cd'er). Den er udemærket men Radiohead er efter min mening alt for "eksperimenterrende" Ved ikke lige om det var det ord jeg søgte........der er i hvert fald for langt imellem snapsene.
Meatloaf har jeg også (4-5 cd'er)
Men der lyder til at være meget andet godt derude....takker igen for budene. Bliv endelig ved.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver sagt at man kan finde beslægtede bands på amazon.com. Hvor er det lige jeg gør det henne?
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står i kolonen Similar Artists
Hvis du går efter noget stille rock, så findes der jo også band som Walkabouts, Jayhawks, Go-betweens (tallula deres bedste) og tindersticks. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lyttet til Dream Theater - Images and words, og jeg må nok sige, at det er første og sidste gang jeg hører hele det album ud i en køre. Jeg fik en stor trang til at slukke allerede efter 2-3 min og den trang blev bare større og større. Jeg er bestemt ikke nogen fan. Det er alt for heavy / "larm" for mig. Jeg kan ikke holde ud at høre på de trommer der bare kører uafbrudt i et enormt tempo..........
Jeg kom til at tænke på grupper som Europe og Skagerack........dog tror jeg at jeg bedre kan lide gamle Europe........
Lige nu er jeg så i gang med Steve Earle. Det er i virkelig musik i den helt anden grøft. Egentlig mærkeligt, når man tænker på at jeg spurgte om en slags musik, men indtil nu har fået to slags (heavy og country).....
Nå, men musikken er i hvert fald meget mere "mig", selvom det nok ikke bliver noget jeg kommer til at høre alt for meget. Men det er da OK musik og der er da et par ret gode numre på den opsamlings-cd jeg har fået.........så spild af penge er det langt fra.......
Nu håber jeg så at de næste cd'er der er på vej med posten (porcupine Tree og Mercury Rev) er lidt mere det jeg søger............
|
| Til top |
|
| |
Celziam Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Richard Barbieri fra Porcupine Tree har været i business i mange år og har lavet andre spændende ting - f.eks. kunne du prøve Jansen/Barbieri: Stories Across Borders, hvis du er til instrumentale ting. Det er et superalbum, især på et godt anlæg. I mine ører væsentligt mere spændende end noget af det, Porcupine Tree har lavet (men har man et rock-gen, er man nok ikke enig i den betragtning...).
Eller hvad med And Also the Trees? Et fantastisk, men meget overset band. Prøv at starte med The Klaxon; skru godt op, læn dig tilbage og hør Nick Havas' suveræne trommespil og Justin Jones' superseje guitar. AATT kan noget, som ikke ret mange magter: at spille kompliceret rockmusik, der samtidig går lige i kroppen. Simpelthen rytmik og "coolness", så det vil noget. (Som sagt, start med The Klaxon)
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået hørt Mercury Rev og Porcupine Tree.
Mercury Rev bliver vist aldrig et hit i mit hoved. Der er da et par udemærkede numre, men grundlæggende er der for meget af det jeg vil kalde "eksperimenterende lyd uden nerve". Jeg bliver aldrig rigtig gald for musikken - selv efter mange gennemlytninger. Der er nok for meget klaver, akustisk guitar og "fistel-stemme" for min musiksmag.......Sorry alle jeg fans. Det er bare ikke min stil.
Porcupine Tree er lidt samme stil. Dog lidt mere rock. Og så har forsangeren en (i følge mig) meget sejere stemme. Der er 4-5 gode numre, som jeg hører en del, men stilen er heller ikke helt mig. Jeg synes at lyden er flot, der er rigtig mage flotte indledninger på numrene, men jeg mangler lige at "nummeret starter". På et par af numrene sidder jeg bare og venter på at der kommer trommer på efter de her 6-7 min. indledning.
Bestemt et udemærket album, men stadig ikke helt det jeg søger.
Status efter bekendskab med 4 nye band. (på skala 1-10 - 10 er bedst):
Porcupine Tree: 6
Steve Earle: 4
Mercury Rev: 3
Dream Theater: 1
Jeg har lidt svært ved at se sammenhængen mellem de bands jeg nævnede i mit indlæg og så disse bands. Jeg kan godt finde enkelte sammenhænge, men generelt føler jeg ikke at de har så meget til fælles......
Jeg fortsætter søgningen.
Jeg tror måske jeg skal finde noget mere traditionelt pop-rock.......
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det heller ikke så nemt at svare på. F.eks. Manfred Mann's Earth Band. Er det den syrede (Solar fire, The good earth), den poppede periode (Watch, Angel station, Chance) eller når han leger med afrikansk (Somewhere in Afrika) og indiansk (Plains music) musik. Det samme gælder Pink Floyd. Er det den tidlige periode (Ummagumma, Atom hearth mother) eller den mere radiovenlige (Wish you were here, The wall) periode.
Jan "Post"
|
| Til top |
|
| |