Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 09:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Selector - er der nogle alternativer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

kimj skrev:

Jeg har projektor med kabel tv men uden selektor vil mit billedet blive bedre ???

Kim J

Ja.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Man behøver da ikke Selector for at nyde "ægte" 16:9 . Mit efterhånden 5 år gamle 16:9 tv finder da selv ud af om det er "ægte" eller ej og viser det så som det skal. Jeg har aldrig haft bjælker i Rejseholdet, Ørnen eller Krønikken..

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Nej det er stadig et zoomet billedet du ser med mindre opløsning end ægte 16:9, som kun fås digitalt.
Desuden skal det lige siges at nogle ting er andet format end 1:85 ( 1:166) og der vil der stadig være sorte bjælker.

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Man behøver da ikke Selector for at nyde "ægte" 16:9 . Mit efterhånden 5 år gamle 16:9 tv finder da selv ud af om det er "ægte" eller ej og viser det så som det skal. Jeg har aldrig haft bjælker i Rejseholdet, Ørnen eller Krønikken..

Jeppe

Ja du ser det i 16:9 men på bekostning af linier i billedet, fordi du zoomer billedet ud, indtil det fylder hele skærmen ( sorte bjælker vil dog stadig kunne ses hvis filmen er optaget bredere end 1.78:1 ). Fordelen ved selector er anamorphisc 16:9 .. dvs. et 16:9 billede bliver sendt sammepresset i "4:3" ( 1.33:1 ) ligesom på en dvd - du ved .. der hvor de ligner æg i hoverne. På den måde udnytter du alle linier i billedet, da du kun skal "trække" billedet ud til siderne.

PS: Skal dog siges at jeg ikke aner hvor langt selector er nået med at sende i anamorp.. på de diverse kanaler .. har ikke haft sluttet min til i snart et år, fordi jeg er for doven til at ringe ind og få et nyt kort
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Jeppe

Ja det kan du godt sige men det dit TV opfanger er et lettebox (med sorte bjælker oppe og nede i billedet prøv at skifte om med din format omskifterknap) signal som TV'et så Zoomer op/ud så det passer på skærmen og det giver ringere billede kvalitet, på Selector er der ingen sort bjælker for her bruges den plads hvor bjælkerne var til billed information i et squised (ser højt og smalt ud på et 4:3 TV)  16:9 format derfor den bedre kvalitet. Så hvis man vil have ægte 16:9 Tv udsendelser skal man have en DVB-C Selector, en DVB-S Digital Parabol modtager eller en DVB-T Digital luftbårende TV modtager de steder i landet hvor det er begyndt at blive sendt.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Nå der var i hurtigere end mig!

Det rigtige format er 1.78:1 hvis det skal fylde skærmen rigtigt dog kan 1.85:1 også med meget små bjælker som næsten ikke er til at se på de fleste TV.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes