| Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste Hifi entusiaster bruger nogle bestemte plader hver gang der skal testes Nyt udstyr eller når man f.eks. skal ændre placeringen af Højtt. Man lytter til de samme plader hver gang, enten fordi man kender dem ind og ud, og derfor ved hvordan de "skal" lyde, eller pga. en speciel god indspilning!! Skriv hvilke plader I oftes benytter, og evt, hvad der gør netop den´ plade til en god "Testplade"!!!!!!!
Måske er der en masse Gode plader man ikke kender!!
HUSK DET HANDLER OM GOD MUSIK
Mvh Hifido
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mine foretrukne når det gælder testning...
Bon Jovi: Keep The Faith
Dire Straits: Brother In Arms
Live: The Distance To Here
Iron Maiden: Fear Of The Dark
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Cd jeg har benyttet mest gennem tiden er Mark Knopfler Saling to Philadelphia. Der er en god gang guitar som ikke drukner i de andre instrumenter og så er stemmen meget tydelig. Det er en hyggelig plade der får mig til at slappe af og føle mig hjemme. Der er også et godt drive i musikken så man nemt bliver fanget ind af den.
Supertramp's Crime of the century er også en jeg har benyttet mig meget af på det sidste. Den har en virkelig imponerende rumklang - hvis det hele klapper så bliver man hevet med ind i et univers skabt af alverdens underfundige lyde. Små krystalklare klokker og lyde der som "regnvandsrør" glider fra den ene højttaler til den anden. Specielt er der en rigtig fed effekt på et af numrene hvor der bliver sunget noget i stil med back in a backroom somwhere. Her er det som om snageren stå i et lufttomtrum og lyden bliver ekstrem tør.
Så er der Sebastian's Skatteøen og Sørøversangen. Der er så meget power på den sang og så man næsten bliver slugt ind iden. Det er så hårene på armen rejser sig når hele korret tager fat. Om indspilningen er så god igen ved jeg nu ikke men det er heller ikke det jeg bruger nummeret her til. Det skal spilles højt og dybt så man får testet lidt af dynamikken på anlæget. Jeg har endnu ikke hørt den på en rørforstærker men jeg tror heller ikke det ville gå så godt. Men det kunne da være interessant at prøve det en dag. Måske den dag hvor jeg køber mig et Shanling setup for at få lidt provokerende hifi inden for døren. Ikke at det spiller så bravende godt så derfor vil det kun blive som et slags nr. 2 anlæg.
Håber det kan give lidt inspiration.
Venlig hilsen Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dream Theater - Images and Words
Den er fænomenal til at teste perspektiv og dynamik. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
David Bowie: Reality & Let's Dance (SACD)
James Taylor: Hourglass (SACD)
Rufus Wainwright: Want One
Johnny Cash: Unearthed & The Man Comes Around
Paul Simon: Songs from the Capeman
Jackson Browne: Late for the Sky
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amused To Death behøver vel ikke nærmere introduktion... Derudover:
Stevie Ray Vaughan - Couldn't stand the weather, In Step og The Sky Is Crying. Fordi jeg er vild med Stevie - hvis dét ikke holder, så kan jeg ikke bruge lyden til noget...
Diana Krall - Love Scenes og Live in Paris. Yderst velproduceret, og poppet nok til at jeg gider høre det.
Audioslave - Audioslave. Fed, fed plade, der er begået teknisk voldtægt på. God repræsentant for den "nye" rock-stil, hvor alt er dynamisk komprimeret og digitalt overstyret. På over-analytiske anlæg er pladen uudholdelig, men fakta er at ekstremt meget musik i dag lider af samme fejl som denne plade. Derfor er det vigtigt for mig at anlægget kan lave hul igennem til den fede produktion der rent faktisk ligger bagved, uden at de tekniske fejl overskygger musikken.
Hvis du bad mig vurdere et anlæg ud fra tre plader, ville jeg vælge Live in Paris, Audioslave og ATD. Jeg vil påstå at jeg ud fra disse tre plader ville kunne sige temmeligt meget om anlæggets kvalitet - dvs. hvorvidt Stevie rykker eller ej ;-)
Det er nok de plader jeg bruger mest p.t., men det ændrer sig naturligvis hen ad vejen. Det er meget et spørgsmål om humør, det skal være noget musik jeg gider høre. Det er svært at forholde sig til lydkvalitet på musik der ikke siger én noget. Blandt de foretrukne er: Dire Straits, Mary Chapin Carpenter, Nirvana, Norah Jones, Keb' Mo', Buddy Guy, Red Hot Chili Peppers, Eric Clapton, Jennifer Warnes (det skader jo ikke at SRV er med ;-) osv osv... Alt det sædvanlige du ved :-)
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Kashmir selvfølgelig, hvordan kunne jeg glemme dem? Og den første Dizzy. Og... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
, Jennifer Warnes (det skader jo ikke at SRV er med ;-) osv osv...
|
|
|
Jeg har tit hørt hende nævnt, men at opleve det har jeg vist til gode. Har du et par hurtige tips til, hvilke skiver man præcist skal have fat i?
SRV lægger sjovt nok også de lækreste guitarer på een af de plader, jeg nævnte, nemlig Bowie's 'Let's Dance'. Subtilt og simpelt, men af høj klasse.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Bad Plus "Give" (optaget helt uden overdub's !)
The Bad Plus "These Are The Vistas" (ligeledes uden overdub's)
Cheb Mami "Saida"
Stacy Kent "Dreamsville"
Neil Young "Silver And Gold"
Neil Young "Harvest Moon"
Ben Harper "Fight For Your Mind"
Ben Harper "There Will Be A Light"
Van Morrison "The Healing Game"
José Cura "Puccini Arias"
Stan Getz "Finest Hour"
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget enig med Otto i, at det skal være musik der sige ren noget. Jeg bruger selv Clapton Unplugged en del. Livestemningen skal være der, og Clapton må gerne være så realistisk at man får lyst til at dække op til ham ved bordet . Ellers synes jeg også Dire Straits som regel er meget velproduceret. Misty Dawn med NHØP, Doky og Riel er også udødelig. Klassisk bruger jeg ikek så meget til test, da jeg ikke har optagelser af super-kvalitet, så hvis der er nogen der har nogle gode bud der, gerne Beethovens symfonier, eller klaverkoncerter, så kom endelig med dem. Kunne godt tænke mig nogle supergode Beethoven-plader (både musikalsk og optagelsesmæssigt)
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lavet en test cd hvor jeg har samlet en let gennemgang af de genrer jeg hører. og numrene er alle i rigtig god kvalitet.
den ser ud som følger:
1 Blue foundation - as i moved on 2 Camille jones - the creeps 3 Dicte - Riders on the storm (fra sange på 1 sal) 4 Faithless - Crazy english summer 5 Janis Ian - Guess you had to be there 6 Tracy Chapman - For my lover 7 Joss Stone - Super duper love 8 Keb Mo - shave yo legs 9 Janis Ian - Breaking silence 10 Nils Lofgren - Keith dont go 11 Nils Lofgren - Bass and drum intro 12 Nils Lofgren - Gun and run 13 Rammstein - Los 14 Papa Roach - Last resort 15 Dream theater - Take the time 16 Jay-Z - 99 problems 17 Mystikal - Bouncin Back 18 DJ Tiesto - Dallas 4 pm
hvor nr 3, 5, 6, 7, 8, 11, 12 (11 og 12 skal høres i sammenhæng), 13, 15 og 18 bliver brugt oftest.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Otto, TC skrev:
| , Jennifer Warnes (det skader jo ikke at SRV er med ;-) osv osv... |
|
|
Jeg har tit hørt hende nævnt, men at opleve det har jeg vist til gode. Har du et par hurtige tips til, hvilke skiver man præcist skal have fat i? |
|
|
Famous Blue Raincoat.
Vanderlay skrev:
| SRV lægger sjovt nok også de lækreste guitarer på een af de plader, jeg nævnte, nemlig Bowie's 'Let's Dance'. Subtilt og simpelt, men af høj klasse. |
|
|
I know, jeg skal snart have taget mig sammen til at købe den skive...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nils Lofgren - er det ikke guitaristen i The E Street Band (Springsteen)?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
| Nils Lofgren - er det ikke guitaristen i The E Street Band (Springsteen)? |
|
|
Jo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper H skrev:
| Ellers synes jeg også Dire Straits som regel er meget velproduceret. Misty Dawn med NHØP, Doky og Riel er også udødelig. Klassisk bruger jeg ikek så meget til test, da jeg ikke har optagelser af super-kvalitet, så hvis der er nogen der har nogle gode bud der, gerne Beethovens symfonier, eller klaverkoncerter, så kom endelig med dem. Kunne godt tænke mig nogle supergode Beethoven-plader (både musikalsk og optagelsesmæssigt) |
|
|
Det man skal huske er at velproduceret ikke altid er lig med krævende. Der er stor forskel på hvilken musik der er godt til at få anlægget til at lyde så godt som muligt, og hvilken musik der er bedst til at _teste_ anlægget, dvs. hvorvidt det er godt eller ej. Audioslave er et godt eksempel - Audioslave er lig med Rage Against The Machine minus ham den gamle forsanger jeg ikke kan huske hvad hedder plus Chris Cornell fra Soundgarden. Hvis du vil teste anlægget, så brug Audioslave - men hvis du vil prale, så brug Rage i stedet. Rage pladerne er ikke på samme måde "maltrakteret", og lyder derfor generelt bedre ud fra et hifi-mæssigt synspunkt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Khaine Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
- Lumsk - Åsmund Frægdegjevar
- Metallica - ...and Justice for All
- Blues Masters. En Audioquest "demo"-CD med bl.a. Mighty Sam McClain og Ronnie Earl & The Broadcasters.
- Fear Factory - Archetype
- Lord of the Rings - Fellowship of the Ring (soundtracket)
Jeg tager også andre skiver med, men det varierer lidt fra gang til gang. Det kan f.eks. være Phantom of the Opera, Joe Satriani og/eller Lamb. __________________ All Your Base Are Belong To Us!
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Otto, TC skrev:
|
, Jennifer Warnes (det skader jo ikke at SRV er med ;-) osv osv...
|
|
|
Jeg har tit hørt hende nævnt, men at opleve det har jeg vist til gode. Har du et par hurtige tips til, hvilke skiver man præcist skal have fat i?
SRV lægger sjovt nok også de lækreste guitarer på een af de plader, jeg nævnte, nemlig Bowie's 'Let's Dance'. Subtilt og simpelt, men af høj klasse.
|
|
|
Hej ! .......Jennifer Warnes : The Well (SACD) - track 7 ,feks. refereres der tit til når der testes udstyr (bla. HF)
Clair Marlo :Let It Go (SACD) - indspillet helt uden "kompression" af nogen art ! ...Virkelig spændende !
Bond __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
soundtracket til "The Living Sea" - hovedsageligt med mudik af sting. den er lavet til imax film, og kan derfor spilles sindsygt højt, uden støj, samtidigt med en masse fed musik, bl.a. to udgaver af "Fragile"
Apocalyptica: Inquisition Symphony
Joss Stone: You Had Me . en single der også indeholder nummeret "Hero"
Biker Jens: Coast to Coast (indeholder rigtig mange fede numre fra 60/7+'erne)
Led Zeppelin: Early Days
Jimmy Hendrix: Blues
Clemens: Dans med Døden
Sorten Muld: III
Black Sabbath: the Best of. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følgende Albums indgår i det udvalg der som regel kører igennem cd-afspilleren når noget nyt hifi er ankommet. Det spænder forholdsvis vidt, men fælles er gode optagelser. Nogen mere afslørende end andre.
Cardigans - Long Gone Before Daylight (HDCD - guitarpop)
Madonna - Ray of Light (elektronisk / pop)
The Peter Mallick Group Featuring Norah Jones - New York City (norah med et lille spark i måsen)
Kim Larsen - 7 9 13 (god gedin dansk musik)
Pink Floyd - The Division Bell (tjaeh...)
Sting - Mercury Falling (pop er det vel)
Tool - Lateralus (HDCD - ikke for sarte sjæle)
Ringo Starr - Ringo Rama (rock)
Yello - The Eye (elektronisk)
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia (HDCD - ved godt den er nævnt tidligere i tråden)
Ben Harper - Diamonds on the Inside (ja, hvilken genre kommer han ikke igennem på dette album)
Supertramp - The Very Best Of... (Rock)
Tori Amos - Scarlet's Walk (tør jeg ikke rode mig ud i at genre-bestemme)
Eric Clapton - Unplugged (ved godt at også denne er nævnt)
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
De fleste Hifi entusiaster bruger nogle bestemte plader hver gang der skal testes Nyt udstyr eller når man f.eks. skal ændre placeringen af Højtt. Man lytter til de samme plader hver gang, enten fordi man kender dem ind og ud, og derfor ved hvordan de "skal" lyde, eller pga. en speciel god indspilning!! Skriv hvilke plader I oftes benytter, og evt, hvad der gør netop den´ plade til en god "Testplade"!!!!!!!
Måske er der en masse Gode plader man ikke kender!!
HUSK DET HANDLER OM GOD MUSIK
Mvh Hifido
|
|
|
Kig i dette indlæg der er også rigtig mange gode forslag...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16181&K W=cst1967 __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |