Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Ynglings testplader....!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Hvilken CD ville I anbefale at købe med ham først. Jeg er vild med Springsteen (især det gamle) men kender ikke Lofgren's musik

Har sakset lidt fra et af mine indlæg i en anden tråd. Der er flere tråde om Lofgren i forskellige fora:

God lyd får du på Night Fades Away fra 81 - både titelnummeret,  Dirty Money og Don´t touch me rykker godt, mens resten er lidt pop-agtigt (bl.a. Beatles´ Anytime At All). Men god lyd - det er det bestemt.

Min favorit live med ham er uden tvivl Code Of The Road fra 86. Her får du superlækre versioner af især titelnummeret, men også Cry Tough, Like Rain, No Mercy og Shine Silently. Der er MASSER af tråd! Og lyden? Den er helt i top!

Hvis du ønsker at kende ham fra en mere "vild" side kan jeg stærkt anbefale Crooked Line, hvor Niel Young bidrager med syret spil. Knaldgo' !

På albummet Cry Tough er titelnummeret jo en klassiker. En af mine favoritter på denne er Mud In Your Eye - et bastant, akustisk nummer blandt alt det elektriske.

Så har du vist rigeligt at gå i gang med ... ;-)

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
L.Becker skrev:

Hvilken CD ville I anbefale at købe med ham først. Jeg er vild med Springsteen (især det gamle) men kender ikke Lofgren's musik

Har sakset lidt fra et af mine indlæg i en anden tråd. Der er flere tråde om Lofgren i forskellige fora:

God lyd får du på Night Fades Away fra 81 - både titelnummeret,  Dirty Money og Don´t touch me rykker godt, mens resten er lidt pop-agtigt (bl.a. Beatles´ Anytime At All). Men god lyd - det er det bestemt.

Min favorit live med ham er uden tvivl Code Of The Road fra 86. Her får du superlækre versioner af især titelnummeret, men også Cry Tough, Like Rain, No Mercy og Shine Silently. Der er MASSER af tråd! Og lyden? Den er helt i top!

Hvis du ønsker at kende ham fra en mere "vild" side kan jeg stærkt anbefale Crooked Line, hvor Niel Young bidrager med syret spil. Knaldgo' !

På albummet Cry Tough er titelnummeret jo en klassiker. En af mine favoritter på denne er Mud In Your Eye - et bastant, akustisk nummer blandt alt det elektriske.

Så har du vist rigeligt at gå i gang med ... ;-)

Takker mange gange!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
L.Becker skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

L.Becker skrev:
Nils Lofgren - er det ikke guitaristen i The E Street Band (Springsteen)?

Jo

Jeg er selv stor Springsteen-fan, og selvom Lofgren er en guddommelig guitarist, synes jeg nu, han er lidt kedelig som solist. Det er ikke decideret dårligt, men i hvert meget langt fra Springsteens musik. Jeg har dog ikke hørt alle Lofgrens plader.

Pladen 'Acoustic Live' er om ikke andet værd at have pga den gode lyd. Den bliver altid brugt som hifi-demo.

Mange tak Vanderlay!

Ikke tit man møder Springsteen-fans i hifi-sammanhæng, men det er dog rart at have en "partner in crime" !! Har personligt alt han nogensinde har lavet...

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, but the king ain't satisfied till he rules everything...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Rigtig god tråd  

Jeg tester i øjeblikket meget "på": Cæcilie Norby "my corner of the sky", en fantastisk cd, hvor musik & teknik er i top. Det er jazz på den fede måde

Og selvfølgelig ATD...

En 3 cd jeg varmt kan anbefale er "beyond the Missouri sky" med Charlie haden & Pat Metheny: en meget stemningsfyldt cd med masser af detaljer, en fantastisk bas osv. og - teknikken er helt i top, så man faktisk

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

mka2004 skrev:
Live21 skrev:

selv har jeg Dire straits telegraph road som det ultimative.. den sang indeholder alt.. og er kanon til at vise hvad anlægget kan..

Den er jeg meget enig i, dog kan jeg bedre lide "Private investigation" fra samme album - især til de små detailjer.

/Michael

skål i skuret.. hiiiiik.. selvfølgeliglig er det private investigation jeg mente !!!!!!!!! men jeg undskylder mig med at jeg stadig venter på min nye plov og derfor ikke har hørt love over gold i meget lang tid.. de stille passager, guitaren, lydende, kick drum.. stemmen.. det hele... hvis ens setup ik har blæst en til en anden dimension efter denne sang.. så sælg l**tet ! kan ik siges diplomatisk.. hvis man er imponeret og ikke tror det kan gøres bedre.. så er det tilladt at fortsætte ! nu har man lyst til at smide tracy chapman på.. for my lover, men nej ! denne sang er kanon og en fed optagelse, men viser ik mere end dire straits.. istedet smider man john lee hooker på. I´m in the mood (duet) for at teste perspektiv og dybde.. helst både vinyl og cd udgave (oplevelsen vil jeg ik ødelægge, men prøv det) derefter skal dream theater images and words på.. dette er der hvor de fleste setups falder igennem, og hvis der ikke er hul igennem så ryk direkte i fængsel og start forfra !!! så kommer turen til de dårligt optagede cdér.. find noget komprimeret musik der lyder godt på en ghettoblaster og håb det lyder ok på dit primære setup for sådan er de fleste optagelser.. meldodigranprix år 2000 fra århus gymnasium kan anbefalses, ellers greenday dookie, eller audioslave.. så for god ordens skyld skal sarah mclachlan prøves.. gerne surfacing da denne har mange facetter.. til at afslutte skal der selvfølgelig en 1812 ouvertue på, og hvis den ik får skummet i sofaen til at vibrere.. ryk direkte i fængsel og start forfra ! dette er min måde at bedømme en sammensætning på

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Som ophavsmand til denne tråd, må jeg jo hellere selv bidrage med nogle af mine egne Ynglings testnumre!!        

ACOSTIC ALCHEMY " BACK ON THE CASE"  Intrumental guitar      musik i høj høj klassse!! Måske ikke så  krævende for "Grejet", men flot, godt inspillet og meget dynamisk!! Feks. nummeret "Jamica heartbeat"!

JOE COCKER´S album "ORGANIC". Utrolig god plade, hvor cocker´s rå stemme står klokkeklart!!

JENNIFER WARNES "THE WELL". Hør F.eks. nr. 7 "THE PANTHER" hvor der findes myriader af detaljer i musikken, samtidig med rå "Syreguitar" og jennifer´s vidunderlige stemme!!

AaRON NEVILLE "WARM YOUR HEART". Hør bla. nr. "I BID YOU GOODNIGHT" hvor en af verdens smukkeste mandlige stemmer giver et flot dynamisk nummer med dyb dyb baggrunds kor!!

Siger man live stemning på cd, må man også sige "JAZZ AT THE PAWNSHOP" Man må næsten tage sig selv i at lægge mere mærke til de øl der bliver udskænket i baggrunden, end musikken selv!!! SKÅÅL!!!

RICKIE LEE JONES "POP POP". Bla. Nummeret "DAT DEE" med mange gode detaljer bag Rickie´s rå og meget overstyrede stemme!! Den kommer hurtig til at lyde slem hvis ikke "gearet" er iorden!!

LARS ERSTRAND AND FOUR BROTHERS. En OPUS 3 Cd.  Et Must for alle jazz fans med hang til god melodisk jazz i super stemningsfuld optagelse. Hør f.eks. Nr. "CROWS´NEST"

DEE CARSTENSEN "REGARDING THE SOUL" Hør nr. "THIS TIME AROUND" Og føl´ hvordan Dee´s smukke stemme fylder hele rummet!! Minder lidt om Mary Black, dog uden de Irske undertoner!!

JAY LEONHEART "SALAMANDER PIE" En DMP indspilning. Hør kontrabassen på "SOMETIMES I THINK" ...Uhmmm...!! Luk øjnene og du er til koncert. Kun Dyb Dyb kontrabas, klaver og en god stemme. En sand perle!!

Ja, jeg kunne blive ved, men må hellere stoppe i denne omgang!

HUSK DET HANDLER OM GOD MUSIK.

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes