| Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
Vi ved desværre ikke, om han har band med eller kommer alene med sin guitar. |
|
|
Hvis du slår op her: http://www.nicklowe.net/ - så bliver du klogere, klogesen ;-) Lidt nede på siden står: All shows will be solo acoustic. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha, hrmand, billetterne er på plads, heldigvis. Jeg stod i kø ved en Fona da salget startede, og deres system gik jo straks i koma. Osse deres butiks-system. Samtidig sad en ven parat ved sin pc for at sikre kontakt den vej, hvis Fonaen gik galt. Men butiksbestyreren klarede billetterne pr telefon til Billetlugen direkte! Det var faktisk god service, når alt nu gik i spåner for dem.
Den Roxy Music koncert ville jeg gerne have set. Jeg har set en koncert på DVD med dem fra et mindre sted, og du godeste hvor det gyngede! Desværre ved jeg ikke, hvad dvd'en hed, og nu er den udsolgt fra den lokale butik. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
Pyha, hrmand, billetterne er på plads, heldigvis.
Der tabte jeg "tråden". Hvilken koncert?
Den Roxy Music koncert ville jeg gerne have set. Jeg har set en koncert på DVD med dem fra et mindre sted, og du godeste hvor det gyngede! Desværre ved jeg ikke, hvad dvd'en hed, og nu er den udsolgt fra den lokale butik.
De har den her: http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=61 756
|
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
... nå, ja, du mener vel Fogerty med den rigtige dato på ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken en forvirring. Ja hrmand, det var Fogerty-billetter jeg tænkte på. Og så rigtig mange tak for infoen om Lowe og henvisningen om Roxy Music-dvd'en. Hvor er det godt med kyndig hjælp.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| Hvor er det godt med kyndig hjælp. |
|
|
Yes, forum´et virker!
I det mindste er jeg blevet motiveret til at smide Roxy på i aften. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Queen med Paul Rodgers i Stockholm d. 30-04
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste koncert bliver med REM. Forhåbentlig får jeg billet til U2 på mandag. Har billet til Seal i Falconer. Håber det bliver til et par stykker mere i løbet af 2005.
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marduk d.19.02 på the rock  cradle of filth d.6.03 i amager bio 
og selvfølgelig roskilde festival!!!
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
2005 har allerede budt på en kanon koncert:
Elvis Costello i Store Vega d.22-01
I næste uge:
Raveonettes i Pumpehuset d. 09-02
Dernæst:
Den 27-02 eftermiddag - Sigurds Bjørnetime i Pumpehuset med
sønnike (har set det før - kan anbefales. Hvis man ikke kan lide
Sigurd, så kan man nyde ungernes reaktion, de er fantastiske)
Den 27-02 aften - Michel Portal/Richard Galliano i Jazzhouse.
Virtuoser på deres instrumenter. Argentinsk/Astor Piazzolla inspireret.
Galliano har vistnok været i "lære" hos mester Piazzolla. Her er
forventningerne tårnhøje.
Den 26-03 Bojan Z Trio i Jazzhouse.
Bojan Zulfikarpasic er født i Beograd og hans trio har lavet den
fedeste jazz skive i 2004 - Transpecifik på Label Bleu - køb køb.
http://www.bojanz.com.
Den 13-04 Low i Lille Vega. Deres nyeste The Great Destroyer 2004 bliver kaldt et mesterværk - store ord, men jeg er tilbøjelig til at være enig.
Den 16-04 GinmanBlachmanDahl i Jazzhouse. Glæder mig specielt til Blachman's trommespil...
OG SÅ
Den 04-05 Lou Reed i det kongelige teater på gulv række 2 midtfor. Jeg er stadig lettere euforisk...
Alt i alt en kanon start på 2005 tror og håber jeg  .
Så kommer sommeren, som plejer at være lidt tynd for midt vedkommende - er blevet for gammel til at gide open air og festivaler.
Det bliver spændende at se hvad efteråret byder.
Er der nogen som har kvalificerede bud på klassiske koncerter, der kunne være værd at se?
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zake spørger:
"Er der nogen som har kvalificerede bud på klassiske koncerter, der kunne være værd at se?"
Og modifix har da ikke noget imod at gentage:
Tirsdag den 8. februar 2005 kl. 20.00 Bemærk at koncerten tidligere har været annonceret til kl. 19.30 Sankt Jakobs Kirke Østerbrogade 59
Dirigent: Jørgen Misser Jensen Solister: Nicolai Eghorst, klarinet Oliver Nordahl, obo
Kirkekoncert Rødovre Concert Band
| Adam Gorb |
Dances from Crete - Syrtos - Tik - Samara Gorge - Syrtaki |
| G. Rossini |
Introduktion og tema med variationer for klarinet og harmoniorkester |
| Rimsky-Korsakov |
Tema med variationer for obo og harmoniorkester |
| Johan de Meij |
Fra Venetian Collection - The Red Tower - Magic Garden - Empire of Light |
Dances from Crete er skrevet af den engelske komponist Adam Gorb (f. 1958) og blev bestilt af den engelske dirigent Tim Reynish for at mindes hans søn, der døde i en tragisk bjergbestigningsulykke i 2001.
Værket består af fire satser og er skrevet som en hyldest til de gode ting i livet. Musikken er inspireret af folkemusikken på den græske ø Kreta, hvor mange af de gamle græske oldtidssagn foregik.
Syrtos er et portræt af den kendte sagnfigur Minotauros der er halvt tyr og halvt menneske. Minotauros levede af unge mænd og kvinder, der blev ofret til ham, indtil helten Theseus havde held til at dræbe ham. Satsen har en kynisk og brutal karakter.
Tik er en graciøs sats, der beskriver unge kvinders smidige dans.
Samaria Gorge er mørkere i sit udtryk og beskriver en stejl og farefuld færd igennem Samaria-kløften på Kreta. Satsen afsluttes med en velfortjent dukkert i Middelhavet.
Syrtaki er en moderne græsk dans, der gennem satsen bliver meget hurtig og ender i et festligt musikalsk anarki. Til sidst i satsen dukker Minotauros-spøgelset kortvarigt op for at deltage i festlighederne.
Rødovre Concert Band har i øvrigt et samarbejde med dirigenten Tim Reynish i forbindelse med orkestrets sommerturné til Tyskland og Schweiz til juli.
Introduktion, Tema og Variationer af Gioacchino Rossini (1792-1868). Rossini er nok mest kendt for sine operaer som f.eks. Barberen i Sevilla. Hans klarinetkoncert nærmer sig da også en arie dog uden ord. Klarinetstemmen er meget melodiøs, men koncerten er samtidig meget virtuos og de meget hurtige passager næsten artistiske.
Tema med variationer for obo og harmoniorkester er skrevet af Nicolai Rimsky-Korsakov (1844-1908). Han var på den tid leder af den russiske flådes orkestre, og der savnedes original musik for disse harmoniorkestre, hvorfor han i 1878 skrev hele tre solokoncerter for blæsere og harmoniorkester.
Temaet, som danner grundlag for Koncerten for obo og harmoniorkester, er en melodi af Glinka, og derpå følger 12 variationer. Orkestersatserne er europæisk orienterede, hvorimod solosatserne er mere orientalske i tonesproget.
Den Venetianske Samling (The Venetian Collection) er skrevet af Johan de Meij (f. 1953) og er hans musikalske indtryk af fire forskellige malerier fra Peggy Guggenheim museet i Venedig. Ved denne koncert opføres de tre sidste satser
The Red Tower baseres på La Torre Rossa fra 1913 af den italienske Giorgio de Chirico (1888-1978). Værket blev bestilt af Banda Civica de Soncino og uropført i 2000 i Milano dirigeret af komponisten selv. Novem ber samme år modtog værket 1. prisen ved den Internationale Kompositions Konkurrence i Oman. Det fortælles, at tårnet fra Giorgio de Chiricos maleri har mange ligheder med et af tårnene fra bymuren omkring byen Soncino, som stammer helt tilbage fra middelalderen.
Magic Garden er inspireret af Zaubergarten fra 1926 af den tyske maler Paul Klee (1879-1940). Værket blev bestilt af Hofstra University Symphonic Band fra New York. Satsen har en forrygende afslutning med en meget hurtig unison passage, hvor træblæserne bliver presset til deres yderste.
Empire of Light, L´Empire des Lumières (1953-54) er også af Rene Magritte. Værket er bestilt af Atlantic Coast College Band Directors Association.
Nicolai Eghorst begyndte i en alder af 10 år med at spille klarinet og kom i Tivoligarden i 1995, og i 2001 vandt han guld i den prestigefyldte Berlingske Tidendes Musikkonkurrence. I 2003 påbegyndte han studier på det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Docent Jørgen Misser Jensen og i konkurrencen Øresunds-Solist 2004 vandt han en 3. pris i sin aldersgruppe. Nicolai Eghorst må betragtes som en af de helt nye store klarinettalenter i Danmark, hvilket man tydeligt kan høre i Rossinis meget virtuose klarinetkoncert.
Oliver Nordahl (f. 1988) begyndte sin musikalske uddannelse som 8-årig i Tivoligarden og studerer i dag hos solooboist Max Artved fra Radiosymfoniorkestret. Har vundet priser to gange ved Berlingske Musikkonkurrence, og i 2004 vandt han 1. pris ved konkurrencen Øresunds-Solist, og i den anledning var han solist med Radiosymfoniorkestret. Oliver Nordahl betragtes som en af sin generations største musiktalenter og blev derfor portrætteret i et prisbelønnet tv-program ”Wonderkids”. I dag går han på Sankt Annæ Gymnasium sideløbende med et konservatorieforberedende kursus. Han er desuden blevet tilbudt et talentudviklingsforløb på konservatoriet, hvor han nu undervises af professor Ole-Henrik Dahl.
Jørgen Jensen (f. 1947) har dirigeret Rødovre Concert Band siden 1970. Han begyndte at spille klaver som 5-årig og fortsatte sin musikalske uddannelse i Tivoli-Garden, hvor han spillede klarinet. Derefter studerede han hos professor Tage Scharff på Det kgl. Danske Musikkonservatorium og hos professor Anthony Pay i London. I 1975 blev Jørgen Jensen soloklarinettist i Sjællands Symfoniorkester. I dag er han alternerende soloklarinettist i Danmarks Radios Symfoniorkester og underviser på Det kgl. Danske Musikkonservatorium. Ved flere lejligheder har han desuden været gæstedirigent for udenlandske concertbands og dommer ved internationale konkurrencer for blæserorkestre.
Gentagelse slut..
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rod Stewart - Ålborg 10 juni__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Rina Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bon Jovi i Parken ville være helt fantastisk, men jeg tvivler... 
Men så er der heldigvis så mange andre steder, vi kan tage hen  __________________
"Miracles happen everyday, change your perception of what a miracle is
and you'll see them all around you" ~ JBJ
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rina skrev:
|
Bon Jovi i Parken ville være helt fantastisk, men jeg tvivler... 
Vi må starte en underskriftsindsamling og så give den til Don Ø!! 
Men så er der heldigvis så mange andre steder, vi kan tage hen  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
REM i Horsens....det bliver fedt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Modifix,
Takker for gentagelsen - nåede ikke afsted. Skal afsted i aften og to
aftener i træk er lige i overkanten når man har to små poder der også
skal passes.
Men jeg er blevet nysgerrig - findes der et web-sted hvor man kan følge Rødovre Koncertband's koncertplaner?
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaka.
Jeg er nødt til at indrømme også mit fravær til koncerten, levede stadig lidt på den herlige bigband-jazz i Vognporten, mandag aften.. Torsdag er det så Knud Møller, Nalle og Hans Theessink i Portalen, for anden gang!
Rødovre Concertband har adressen: http://www.concertband.dk og naturligt hjemsted i Viften i Rødøvre..
Mvh. Jens/Modifix von DCA og koncertgänger, igen den 14 Feb.(Bjørn Berge i Mojo Bluesbar)
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Modifix,
Tak tak, jeg vil se om jeg kan få en dato til at passe.
Hæh! Jeg er lige kommet hjem fra en koncert med DK's fedeste - Raveonettes.
De rammer 100% plet hos undertegnede. Jeg er inderligt forundret over
at noget så vildt, så højt, så massivt, så støjende (nej det er absolut
ikke heavy eller noget der bare ligner..) kan være så indadvendt. Sune
Wagner må være en af DK's bedste guitarister, fuld skrue på effekterne,
men alligevel fuld kontrol.
Rigtig mange numre var fra deres nye skive som ikke er kommet
ud endnu - flot og modigt Og det
lykkedes...jeg glæder mig helt vildt til den nye kommer....forresten Moe
Tucker fra legendariske Velvet Underground er med på trommer
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hulk hulk hulk Thin Lizzy er aflyst!
Classic Rock Event (Led Zeppelin Tribute, Deep Purple Jam, Black Sabbath Tribute) Pumpehuset
Procol Harum m/ The North som opvarmning i Amager bio
SAGA på Skanderborg __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige opdaget at både Canned Heat og Edgar Winter kommer til The Rock hhv. den 13. og 15. april.
Jeg tager hatten af for de gamle swingere, der stadig stiller op og fyrer den af. Canned Heat så jeg engang i Rock Amar hvor der vel kun er plads til 150-200 lyttere. Herlig intim koncert, hvor de ½ time inde i sættet kundgjorde, at hvis ikke snart nogen kom op på scenen med noget tobak af den slags, I véd .... ja så stopper koncerten. Det gjorde den nu ikke - vi fik en aften med en gang gyngende boogieblues med spilleglæde langt ud over den ca 20 cm. høje scenekant. Det må jeg bare opleve igen! Og de har fornylig udgivet en skive med gæstemusikere som John Lee Hooker, Walter Trout m.fl.
Edgar Winter har jeg ikke set før, så der må nysgerrigheden drive værket.
Og så er Robert Plant netop føjet til listen, men det har jeg også fortalt i en anden tråd, så det ...
- nå ja, vi skal også til Skanderborg igen, glæder os også til SAGA og Alice Cooper dér! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |