Emne: Årets koncertplaner ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snaphead skrev:
Alanis Morissette. Horsens Forum
Thin Lizzy .NNNNAAAAAAJJJJJAAAAAHHHUUUUMMMM det bliver fedt.Train Århus |
|
|
Ja hvis Philip Lynott bare var her endnu
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Lige lidt mere reklame for Michel Portal og Richard Galliano koncerten
på jazzhouse i morgen aften - der er mærkelig nok stadig billetter at
få ;o)
Her er hvad jazzhouse skrev i deres nyeste nyhedsbrev:
"Hvis Jazz-samba var kendetegnende for den stil Stan Getz udviklede i
sin brasilianske periode, er Jazz - Tango den korrekte betegnelse når
Michel Portal og Richard Galliano indtager scenen i JazzHouse d. 27.
Februar.
Efter min mening er denne duo noget af det mest fornemme der bliver
præsteret på den europæiske jazzscene i øjeblikket. Dette skyldes den
”hellige treenighed” - den fine balance imellem instrumental
ekvilibrisme, udtryk og passion der i dette tilfælde virkelig danner
den 3.størrelse. Buddhismen har en formel som kaldes for "funi”. Den
er : 2, men ikke 2, og er et begreb der bruges når netop dette fænomen
opstår. I musikalsk forstand kan dette begreb ikke være mere dækkende.
Da duoen gæstede JazzHouse sidst, var de ukendte for mig, men som
aftenen skred frem tabte jeg både næse og mund, over deres unikke
fortolkninger af materiale af bl.a. Astor Piazzolla og Hermeto Pascoal.
Jeg mindes faktisk ikke at have hørt fortolkninger af disse to mestres
musik, der på sin egen måde, havde samme klasse som originalerne. Det
skal lige tilføjes at lige præcis Piazzolla og Pascoal har gudetstatus
i min musikalske bibel.
Individuelt nyder begge musikere den højeste anerkendelse i jazzverdenen.
De levere sammen et fyrværkeri af gnister der opstår i sammenspillet
mellem Michel Portals leg med diverse træblæsere dog især klarinet, og
Richard Gallianos jazzede sigøjner fraseringer på harmonika. Det er af
en sådan kaliber at man helt taber pusten. Når Portal så i
fortolkningerne af Piazzollas passion griber det argentinske
nationalinstrument, Bandoneon, er det eneste man kan gøre at smide al
skepsis over bord.
Som du sikkert har gennemskuet kære nyhedsbrevlæser har jeg meget
svært ved at skjule min begejstring. Mit håb er selvfølgelig at den
smitter, for er der 5 koncerter som bare skal opleves i JazzHouse i år,
er dette med sikkerhed en af dem. "
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Er lige kommet hjem fra Michel Portal/Richard Galiano koncert i
jazzhouse. Fed koncert med to der virkelig mestrer deres instrumenter
(for Portal's vedkommende drejer det sig om mange  ). For første gang havde jeg mit lille Canon digital kamera med:
Det er Portal til venstre. Her spiller han på et instrument som jeg
aldrig har set før. En stor clarinet formet som en sax? Er der nogen
der ved hvad instrumentet hedder? Det havde en fantastisk klang.
Ehemn kvaliteten er ikke så god. Der var ikke meget lys og jeg kunne ikke få dem til at stå stille  .
Galiano til højre var helt ufattelig hurtig på fingrene. Nu har jeg
selv prøvet at stå med sådan et bæst. Det vejer 10-15 kg. og at skulle
bruge venstre arm til at trække med stor kraft og samtidig styre
fin-motorikken, så man kan ramme de små sorte, er en fulstændig umulig
opgave.
Her spiller Portal på den argentinske Bandoneon. En stor tung
klods der er så umedgørlig at den skal hvile på lårene når der spilles.
Den har en fantastisk lyd.
En rigtig god koncert, men når det drejer sig om Piazzolla's musik, så er mesteren selv bedre efter min mening.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh du, det her skulle ha' været en af årets koncerter, men nu er den desværre blevet aflyst pga John Sykes' tinitus. Jeg havde glædet mig vildt til at se Thin Lizzy igen. Huuuuulk!

Et par af mine billeder fra sidste gang de var i Amager Bio.
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASIA på The Rock på torsdag d. 10. marts!
Det skal jeg ind og se. De har fået den gamle trommeslager fra Manfred mann's Earthband, Chris Slade, med.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har vi jo en tråd om årets koncertplaner, så er det vel relevant, at tage tråden (!) op, når vi har været til én ...? Så .... kan I gætte hvad jeg fik i går aftes ... jeg fik John Fogerty, gjorde jeg, sammen med yndlingshustruen min. Nu er det ikke fordi vi er så vildt begejstrede for at sidde til koncert ... men denne gang havde en ven og trofast koncertgænger som jeg selv, været den heldige, der kom først til mølle. Så vi fik plads på 1. række midtfor, og med midtfor mener jeg så midtfor, som man kan komme. Jeg overlader naturligvis galant pladsen direkte foran mikrofonen til kvinden min, som henrykt og i fryd konstaterer ... jamen jeg har jo salens bedste udsigt. Så når det nu skulle være, så var det da meget godt - især slap hun for at rykke til én af siderne eller få udsigten spoleret af de, der er højere en hun selv er, dvs. som regel alle andre.
Men nu til musikken: En sprællevende musiker, en legende, der stadig sælger bedst, når han synger sine gamle sange fra CCR-tiden, ingen tvivl om det. Det meste af det, han har lavet er af den herlige syng-med slags - og det var derfor ren hygge med masser af de sange, vi kender. Selvfølgelig garneret med noget fra hans nyeste Deja vu ... hvor titelnummeret henter de stærke følelser frem - han bruger sit hjemlands fejltagelser i diverse krige gennem årene til at spørge, hvorfor vi gentager dem med kynisk henvisning til vores deltagelse i Irak. For en gangs skyld får han sat et politisk budskab til sin musik. Stærkt!
Men jeg savnede lidt respons fra resten af bandet. Han havde taget sig den luksus at medbringe 2 guitarister, så der burde være basis for lidt duellering, supplering eller bare lidt overkåde skift til at gøre arbejdet. Jeg synes det tangerer misbrug, at de kun var der som lydtapet, ovenpå Johns egen guitar. Som der i øvrigt var masser af, jeg tror kun 2 numre i træk blev spillet med den samme guitar, ellers var der skift mellem hvert nummer, selv hans medspillere skiftede konstant. Så der blev vist frem. Heller ikke rytmegruppen gjorde meget væsen af sig - det var helt klart John Fogerty det handlede om ... og så hans backing band i anden række. Men sådan er det jo, når solisten er stjernen - de andre kender vi jo ikke.
Og så sad vi der og ventede på det magiske øjeblik, hvor vi kan tillade os at rejse os ... men John kom os i forkøbet og kundgjorde, at vi kunne vælge mellem at blive siddende eller at rejse os, komme ned til scenen og fyre den af der. Det sagde lige suuuug - så var pladsen foran os fyldt med glade publikummer, der intet ødelagde for os, for udsigten var stadig i top. Og så fik den lige en tand til med de gamle hits og fri dans. Det var tydeligt at se på Johns reaktion, at det passede ham meget bedre ... han fortsatte sine løb hen over scenen og arbejdede virkelig for at salen kunne komme op at stå. Jeg ser frem til de mere objektive anmeldelser af koncerten, for vi synes naturligvis, det var fedt.
Rigtig hyggelig aften - underholdning, der ikke flyttede noget. Men det er da ok.
Hvad synes du klogesen, du var der jo også? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke Dream Theater kigger forbi Danmark på deres Europaturne i løbet af sommeren??
De udgiver jo deres nye - længe ventede skive - "Octavarium" d. 6-7- juni. 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Nu har vi jo en tråd om årets koncertplaner, så er det vel relevant, at tage tråden (!) op, når vi har været til én ...? Så .... kan I gætte hvad jeg fik i går aftes ... jeg fik John Fogerty, gjorde jeg, sammen med yndlingshustruen min. Nu er det ikke fordi vi er så vildt begejstrede for at sidde til koncert ... men denne gang havde en ven og trofast koncertgænger som jeg selv, været den heldige, der kom først til mølle. Så vi fik plads på 1. række midtfor, og med midtfor mener jeg så midtfor, som man kan komme. Jeg overlader naturligvis galant pladsen direkte foran mikrofonen til kvinden min, som henrykt og i fryd konstaterer ... jamen jeg har jo salens bedste udsigt. Så når det nu skulle være, så var det da meget godt - især slap hun for at rykke til én af siderne eller få udsigten spoleret af de, der er højere en hun selv er, dvs. som regel alle andre.
Men nu til musikken: En sprællevende musiker, en legende, der stadig sælger bedst, når han synger sine gamle sange fra CCR-tiden, ingen tvivl om det. Det meste af det, han har lavet er af den herlige syng-med slags - og det var derfor ren hygge med masser af de sange, vi kender. Selvfølgelig garneret med noget fra hans nyeste Deja vu ... hvor titelnummeret henter de stærke følelser frem - han bruger sit hjemlands fejltagelser i diverse krige gennem årene til at spørge, hvorfor vi gentager dem med kynisk henvisning til vores deltagelse i Irak. For en gangs skyld får han sat et politisk budskab til sin musik. Stærkt!
Men jeg savnede lidt respons fra resten af bandet. Han havde taget sig den luksus at medbringe 2 guitarister, så der burde være basis for lidt duellering, supplering eller bare lidt overkåde skift til at gøre arbejdet. Jeg synes det tangerer misbrug, at de kun var der som lydtapet, ovenpå Johns egen guitar. Som der i øvrigt var masser af, jeg tror kun 2 numre i træk blev spillet med den samme guitar, ellers var der skift mellem hvert nummer, selv hans medspillere skiftede konstant. Så der blev vist frem. Heller ikke rytmegruppen gjorde meget væsen af sig - det var helt klart John Fogerty det handlede om ... og så hans backing band i anden række. Men sådan er det jo, når solisten er stjernen - de andre kender vi jo ikke.
Og så sad vi der og ventede på det magiske øjeblik, hvor vi kan tillade os at rejse os ... men John kom os i forkøbet og kundgjorde, at vi kunne vælge mellem at blive siddende eller at rejse os, komme ned til scenen og fyre den af der. Det sagde lige suuuug - så var pladsen foran os fyldt med glade publikummer, der intet ødelagde for os, for udsigten var stadig i top. Og så fik den lige en tand til med de gamle hits og fri dans. Det var tydeligt at se på Johns reaktion, at det passede ham meget bedre ... han fortsatte sine løb hen over scenen og arbejdede virkelig for at salen kunne komme op at stå. Jeg ser frem til de mere objektive anmeldelser af koncerten, for vi synes naturligvis, det var fedt.
Rigtig hyggelig aften - underholdning, der ikke flyttede noget. Men det er da ok.
Hvad synes du klogesen, du var der jo også?
|
|
|
Dejligt at se flere har bidt mærke i det der med stole til rock-koncerter, jeg er helt enig med Steffen Jungersen her:
http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=349720/
Ud med dem! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps hrmand, jeg var der. Dog ikke lige foran vor helt, men ude i højre side på 6. række (lige foran højttalertårnet). Vi var 6 mand/damer, og de tre var ekstremt utilfredse, to gik 1 time før slut, en blev vanvittig af lyden, selv om han puttede cigaretfiltre i ørerne. Det var altså også for højt lige der foran tårnet, og det skreg en del og rungede osse noget. Men jeg var glad! Første gang med CCR-numre, og så med manden selv. I fin vigør hvad angår stemmen og mægtig gang i den. Jeg vil give dig 100% ret hvad angår forholdet mellem bandet og manden, men det blev aldrig så slemt at det generede mig voldsomt. (Som med Joe Satriani i Saga for længe siden. Det var hæsligt). Men ikke nær så tæt og sjovt som Love i Amager Bio her for et halvt år siden. Arthur Lee og hans unge band er virkelig et mønstereksempel på den gamle centerfigur og et fremragende ungt band i samspil om at føre de gamle numre videre. Det kan godt virke lidt overdrevet at skifte guitar til hvert eneste nummer, og jeg er ikke meget for den der stadionstemning med projektører på publikum hver gang man ved at der kommer et fællessangsomkvæd, men heller ikke det kunne ødelægge koncerten for mig. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det er nu over et par gange (og tråde) slået fast: Vi var der!
Det var også 1. gang for mit vedkommende, jeg nåede aldrig at høre CCR, selvom jeg har haft mulighed for det. Så det her var næstbedst. Hvad stemmen angår, synes jeg han har tabt lidt. Altså den måde han nærmest skreg I put a spell on you på før i tiden, kom han slet ikke i nærheden af den aften - den meget hæse version fra tidligere er blevet lidt blød i kanten - måske mere velafstemt med alderen, men det vilde var forsvundet.
Next Stop bliver Canned Heat i The Rock - har købt billetter. Jeg overvejer også Poco i Amager Bio, måske endda Ian Hunter, jeg skal blot lige finde ud af, hvilken slags musik han spiller nu om dage.
Så er du advaret klogesen, nu vi har det med at gå til de samme koncerter. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I aften bli'r det bare til The Midnight Blues, med den skaldede kok og go'e gamle Søren Berlev fra Gasolin', i Amager Bio.
De plejer altid at være fede, især når de spiller gamle Gasolin' numre. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En slags anmeldelse ...
Endnu en af årets koncerter, som jeg har annonceret min deltagelse i via denne tråd: Robert Plant i Vega. Det var i går - og hvilken fantastisk koncert! De 2 tidligere koncerter RP har givet i København var stemningsmættede, intime, gribende og ståpels-givende ... det var der også lidt af i går, men ellers var der dømt rock´n roll. Og det af den fineste slags fra gammelt og nyt materiale og - som en kæmpeoverraskelse - hvert 2. nr. var en Led Zeppelin sang !!!! Yes, vi fik nogle af klassikerne. Jeg husker ikke sætlisten 100% men åbningsnummeret var Heartbreaker, undervejs fik vi bl.a. Misty Mountain Hop og The Rain Song, afslutningsnummeret var Whole Lotta Love.
Og når jeg kiggede lidt rundt i salen, fandt jeg rigeligt med publikum på min egen alder, iklædt salige, store smil der gik fra øre til øre - jeg kunne også bare have set mig selv i spejlet - hver gang en af de goe gamle blev afleveret. Og jeg gættede på, at RP (omsider) måtte være nået til den erkendelse, at hvis nogen skal synge disse sange og holde dem i live, så må det være ham selv. Ved tidligere koncerter har han nøjes med et par stykker, så det er en overvældende gave, nej gestus - at han nu leverer så meget LZ materiale. Men både vi og de lidt yngre - også pigerne - dansede med på sangene så det var en fryd. Herligt at se, RP har formået at gøre sig gældende hos unge, vi ellers tror er fordærvet af den dåsemusik, de ofte ukritisk lader sig fylde med i vore dage ...
Og bandet! Jeg siger jer, de spillede r.... ud af bukserne og gav en rock´n roll forestilling der fuldt ud levede op til RPs flotte stemmeføring. En perfekt og velafstemt koncert, der gav meget mere end forventet, med de tidligere koncerter stående skarpt i hukommelsen som unikke - kunne det virkelig lade sig gøre igen?
Som stor fan af RP så jeg i forvejen frem til den nye skive, som udgives i løbet af foråret. Nu ved jeg det er en rock-skive af ypperste format og kan næsten ikke vente.
klogesen - du var jo til Nick Lowe, jeg læste anmeldelsen i Politiken, hvad syns du? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nu ud og se et af verdens bedste levebands, som gæster Silkeborg her i juli måned - nemlig amerikanske TOTO. Det bliver årets oplevelse på musikfronten.
Lars
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente liveband
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var til REM i Forum i februar, det var sådan ok. Lidt lunkent i starten, men til sidst var det ret godt.
Næste hit bliver Rammstein, Slayer m.fl. på Gentofte stadion den 10/7. DET bliver fedt.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg håber det bliver til noget med Jarre i Odense
Frank
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Hej
Frank
|
|
|
Mon ikke... han er jo rimelig glad for Danmark!! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Hej
Frank
|
|
|
Bare det så ikke bli'r regnvejr ligesom sidst
 Mudder, mudder og atter mudder!
 Selve koncerten var dog ret fed!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|