Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Pro Evidence E. 6 vs. B&W DM602 S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er i tvivl om jeg bør vælge et sæt B&W DM602 S3 standerhøjttalere med en 7" bas sat på stander eller Audio Pro Evidence E. 6 med 1x 6½" midrange bas samt den integrerede aktive 75 W subwoofer.

Det er selvfølgelig at sætte en gulvhøjttaler op mod en standerhøjttaler.

De skal bruges til at se film, gerne med knald på bas-effekterne, men også til musik, hvor det er alt fra rock til klassisk, der skal spilles.

Pt kunne en Harman Kardon 3480 (2x120 W stereo receiver) være valget af forstærker til højttalersættet.

Har I nogen gode kommentarer? Jeg har ikke erfaring med nogen af mærkerne og kendte knapt nok navnet Audio Pro før idag.

Til top Vis mhca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhca

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Det var ikke noget med et sæt System Audio 1250? :-)
Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hvis du skulle falle for Audio Proen bør du satse på å få en billig. Evidence er ikke deres best ansette serie, og Audio Pro høytalere har også for vane til at dukke opp på tilbud til halv pris. Dette fører til at de blir vanskelige at selge til en fornuftig pris når den dagen kommer.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Hvis du skulle falle for Audio Proen bør du satse på å få en billig. Evidence er ikke deres best ansette serie, og Audio Pro høytalere har også for vane til at dukke opp på tilbud til halv pris. Dette fører til at de blir vanskelige at selge til en fornuftig pris når den dagen kommer.

Hvad mener du med at få en billig? Salgsprisen i den pågældende butik ligger på 2995 kr. per stk. men i dette tilfælde har jeg mulighed for at få et sæt til 4800 kr., altså 1200 kr. sparet. Om du så vil vurdere, at det er et godt nok tilbud.... ??? Plz help :-)

Pink-Bear, nej tak ;-) Det blev ved overvejelserne. Jeg tror, at jeg vil komme til at savne en stærkere bas, hvis jeg fik det sæt højttalere.

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger lige igen her sådan mere generelt....

Er der nogen der vil fraråde mig at købe Audio Pro højttalerne? Får jeg for lidt for pengene?

Medmindre jeg bliver frarådet at købe dem vil jeg nok ringe til ham forhandleren og få ham til at gøre dem klar til næste dag her i denne uge, så jeg kan høre dem.

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Der kan jo ikke ske noget ved du hører dem ! Det vil jeg da kun anbefale dig inden du køber .. men få også lyttet til en masse andre højttalere i samme prisklasse, det skulle vel være muligt ? =)
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Problemet er bare at jeg ikke er trænet i at lytte til forskellige højttalere. Jeg synes det er svært at høre hvilken der giver fedest lyd medmindre man kan stå og koble dem til at fra med få sekunders mellemrum. Jeg kan selvfølgelig godt høre når en højttaler lyder godt, men mere er det ikke lige til.

Jeg overvejer at ringe til ham forhandleren og lidt og høre om han kan stille det op til hvis jeg kommer forbi i morgen eftermiddag.

Der er ingen indvendinger mod mærket Audio Pro? Eller nogle andre forslag på et sæt gode gulvhøjttalere til ca 5000 kr., hvis de skal have god bas til film fx?

Burde jeg evt overveje Dali?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

mhca skrev:

Jeg kan selvfølgelig godt høre når en højttaler lyder godt, men mere er det ikke lige til.

Der er ingen indvendinger mod mærket Audio Pro? Eller nogle andre forslag på et sæt gode gulvhøjttalere til ca 5000 kr., hvis de skal have god bas til film fx?

Her kan jeg vist godt byde ind med lidt info selv om jeg ikke har hørt Audio Pro Evidence. Jeg har haft tre sæt Dali gulvhøjttalere i variende størrelse og pris (3003, 6006 og Dali Evidence870) og er nu den lykkelige ejer af et sæt Audio Pro. Spillestil og lydideal er temmelig forskellig for disse mærker og B&W er noget helt tredie...

Og derfor vil jeg lige understrege at det er dig der skal høre på højttalerne/anlægget til dagligt - så det er først og fremmest dig der skal være tilfreds med lyden og stilen! Du må simpelthen bare lytte og gerne over længere tid ad gangen.

Hvis du går efter bas så er mærket Audio Pro ikke det dummeste sted og starte; de er meget kendte for deres subwoofere og at kunne lave god bas med små kabinetter, men et sæt 6006 kan skam også levere et pænt lydtryk og dyb bas til film.

Løsningen med indbygget sub er selvfølgelig smart - men tænk over at til den pris så må der være gået meget på kompromis med "et eller andet andet" når de koster det samme som eks. et sæt Dali 5005 uden sub indbygget.

Hvis det endelig skal være Audio Pro, så tjek Audio Pro Black diamond - den er på tilbud hos Sunaudio (se tilbudsafdeligen her på Hifi4all) til 5000,- for et sæt. Jeg hørte dem hos Sunaudio og de spiller glimrende og dybt (men selvfølgelig ikke så godt som Bravo).

EDIT: Hmm linket til Sunaudio's tilbud er væk, men giv dem et ring; de er sikkert klar til en handel alligevel.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg synes Audiopro'erne lyder som et godt tilbud. Især set i lyset af at du skal bruge dem til både film med knald på og musik. Så får du virkelig meget for pengene. Lyden er god i begge sæt, men der er mere skub i Audiopro'erne.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt både Black Diamond (har et sæt) og Evidence. Det er begge gode højttalere, men hvis du skal bruge dem til både og,ville jeg stadig satse på Evidence'erne. Subben gør en stor forskel i forbindelse med film. Og kræver samtidig mindre af forstærkeren nå det går hårdt til.

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået en privat besked om vejledning mht. Audio Pro. Det var fra SUN Audio, og det var da rart at få vejledning af en forhandler, der kender begge højttalere.

Han anbefalede også Black Diamond, som han synes lyder bedre, men fortæller dog, at der er mere gang i Evidencerne.

Jeg kan godt lide designet på Black Diamond og diskanten sidder højere oppe, hvilket er godt til når jeg sidder i min kontorstol. De er noget kønnere.

En ulempe ved Evidence må vel også være, at man skal have 1 seperat strømkabel til hver højttaler udover højttalerkablerne med denne aktive sub? Det er jo også knapt så kønt.

Jeg føler jeg er blevet lidt klogere, for en ting jeg netop gerne vil nyde er en mere levende bas. Men nu kan jeg jo evt. købe disse højttalere og lade dem blive suppleret af en subwoofer, når jeg engang bliver mere hooked på "rigtige" højttalere i stedet for NXT-højttalere til 2000 kr. for et sæt til computeren.

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tager ud i eftermiddag og hører Black Diamond V1. Han har desværre ikke lige V2 stående, men vil kunne bestille dem hjem til mig.

Hvis der er tid og mulighed for det, kunne det måske være interessant at høre begge sæt højttalere.

Tilsyneladende er Black Diamond mere rost end Evidence.

Pt. er Harman Kardon 3480 sammen med en H/K DVD22 nok det jeg ender med at købe.

SyncMaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2004
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

mhca skrev:

Jeg er i tvivl om jeg bør vælge et sæt B&W DM602 S3 standerhøjttalere med en 7" bas sat på stander eller Audio Pro Evidence E. 6 med 1x 6½" midrange bas samt den integrerede aktive 75 W subwoofer.

Det er selvfølgelig at sætte en gulvhøjttaler op mod en standerhøjttaler.

De skal bruges til at se film, gerne med knald på bas-effekterne, men også til musik, hvor det er alt fra rock til klassisk, der skal spilles.

Pt kunne en Harman Kardon 3480 (2x120 W stereo receiver) være valget af forstærker til højttalersættet.

Har I nogen gode kommentarer? Jeg har ikke erfaring med nogen af mærkerne og kendte knapt nok navnet Audio Pro før idag.

Har selv 602 S3.. Skiftede fra Dali 5005, som jeg synes blev ret flade i lyden, jo mere man lyttede til dem. Skiftede så til 602 S3, og syns lyden er blevet MEGET bedre! Har bestemt ikke noget hardware der kan "spille dem op", men syns alligevel det lyder ganske fornuftigt. Også selv om man siger at B&W og Denon ikke passer sammen. Kender ikke så meget til HK, udover at deres produkter er forholdsvis "varme" i lyden.

Gå ned i din lokale HFK og lyt til B&W 602 S3 med et NAD-anlæg ell. lign.

Til top Vis SyncMaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SyncMaster

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

mhca skrev:
Pt. er Harman Kardon 3480 sammen med en H/K DVD22 nok det jeg ender med at købe.

Hvorfor HK 3480? Jeg overvejede den selv da jeg skulle handle forstærker, men jeg er nu mget glad for jeg slebte en HK 675 med hjem istedet. Der er ikke så mange smarte funktioner i HK 675, men der er kvalitets komponenter og en noget kraftigere strømforsyning ift. 3480. Den er godt nok ikke opgivet til så mange watt, men alligevel kan den bedre klare en stor højttaler pga. den store strømforsyning.

Mht. højttalere, kan jeg kun anbefale dig at lytte til nogle forskellige. Selv kan jeg meget godt lide dali, og jeg synes den nye 5005LE er en meget god højttaler til prisen.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
mhca skrev:

Hvorfor HK 3480? Jeg overvejede den selv da jeg skulle handle forstærker, men jeg er nu mget glad for jeg slebte en HK 675 med hjem istedet. Der er ikke så mange smarte funktioner i HK 675, men der er kvalitets komponenter og en noget kraftigere strømforsyning ift. 3480. Den er godt nok ikke opgivet til så mange watt, men alligevel kan den bedre klare en stor højttaler pga. den store strømforsyning.

Mht. højttalere, kan jeg kun anbefale dig at lytte til nogle forskellige. Selv kan jeg meget godt lide dali, og jeg synes den nye 5005LE er en meget god højttaler til prisen.

Jeg ville gerne have en receiver og ikke bare en forstærker. Jeg er ikke interesseret i at have for mange seperate dele og derfor valgte jeg ikke at have en seperat tuner.

Jeg hørte Black Diamond V1 på en Harman Kardon 675 forstærker, og det lød sq knaldgodt.

Jeg har nu fået købt/bestilt et sæt V2 og en HK 3480 og en DVD22. Fik mig også et nyt scart-kabel til DVD'en og et interconnect (2 seperate) kabel til at forbinde lyden mellem DVD og receiver.

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Nå ja, tuneren er der jo også... :) Vil du så ikke lige komme med en gang feedback med hvordan det lyder, når du får det?

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Nå ja, tuneren er der jo også... :) Vil du så ikke lige komme med en gang feedback med hvordan det lyder, når du får det?

Jo helt sikkert. Men jeg siger helt sikkert bare, at det lyder bragende godt :P

Jeg er ikke så trænet i at lytte, men det er et kæmpe spring fra mine tidligere højttalere, så jeg vil garanteret synes, at det lyder ekstremt fedt.

Jeg glæder mig som et lille barn til at høre fra min bekendte/forhandler på mandag. håber at få dem i løbet af ugen.

Jeg fik
Profigold 1,5m Scart
Bi-wiring 3 m (85 kr. meteren standard)
Sæt Audio Pro Black Diamond V2
HK3480
HK DVD22
Solo Audio Interconnect 0,75 m (vejl. pris 1299 kr.)

for lige under 10.000 kr. hehe. Det kunne sikkert gøres endnu bedre, hvis man kendte de rette, men nu gad jeg ikke vente på, at min fætter skaffede en pris på Harman Kardon, da jeg havde fået rådgivningen af den person jeg nu har købt af.

HK havde tilbud på DVD'en sammen med receiveren for 5000 kr. 1000 kr. under seperat-prisen, så der var noget at spare uden rabat fra min bekendte.

I alt fik jeg 4100 kr. rabat i forhold til de vejlende priser. Han tog 20% avance ca. Og jeg har indtryk af, at dette er meget normalt. Så ved I hvor meget I mon kan prutte om prisen. Nu var det her selvfølgelig kun fordi jeg kendte ham, at jeg fik så meget rabat.

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle give 6000kr for HK 675 (4000kr), 2xJBL LX2004 (3000kr) og 2x3m Ixos biwire (240kr)

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Respekt!

For at du vælger at købe hos den der har vejledt og hjulpet dig, også selvom du måske kunne spare en smule ved at benytte dig af dine kontakter. Dette udtryk for respekt skal ses i lyset af de (mange?) der på dette site har givet til kende at de ikke ville have gjort som dig.

Og tillykke med dit nye anlæg, jeg håber at du bliver glad for det.

mvh

mhca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Respekt!

For at du vælger at købe hos den der har vejledt og hjulpet dig, også selvom du måske kunne spare en smule ved at benytte dig af dine kontakter. Dette udtryk for respekt skal ses i lyset af de (mange?) der på dette site har givet til kende at de ikke ville have gjort som dig.

Og tillykke med dit nye anlæg, jeg håber at du bliver glad for det.

mvh

Hvis jeg kunne have sparet flere tusind kroner i forhold til at købe hos ham her eller det var en person jeg ikke kendte, så ville jeg nok ikke have købt der. Men nu var situationen sådan, at han har hjulpet mig finde noget, der ville passe godt til mine behov og pengepung, samtidig med at han har givet mig nogle pæne nedslag i forhold til hans normale pris på enhederne.

Han er rigtig flink og det er da et plus at være på et godt plan med en hifi-dealer :) Han har endda tilbudt at hente mig på arbejdet og køre mig hjem, hvis der er problemer med at komme selv at hente højttalerne. Så fortryder bestemt ikke, at jeg har fulgt hans råd. Nu glæder jeg mig bare til at høre det skidt :-)

Savner dog allerede lidt ikke at kunne glo fjernsyn på mit værelse samtidig med at jeg stener ved compen. Men nu må jeg gå på kompromis, og så må jeg lege med alternative løsninger senere. Jeg flytter jo også på et eller andet tidspunkt

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes