Så fik jeg hentet mit grej i går og smækket det op derhjemme.
Jeg har over receiveren kun ca 4 cm luft, men der er fri luft på alle sider af den, så det kan vel gå an? Jeg kan jo lige holde et vågent øje med dens temperatur.
Her er der flere billeder: http://mhca.homepage.dk/audio.html
Højttalerne står på gummifødderne, der var monteret fra start. Bassen kan sommetider godt plante sig lidt i gulvet, så jeg skal måske på et tidspunkt lege lidt med de medfølgende spikes og nogle mønter eller andet under, for at se om det hjælper.
Den ene af højttalerne har den slags slid"ridser" som den slags ting uundgåeligt får, men den anden har endnu ingen. Lidt ærgeligt måske, men den anden får det sikkert også inden længe. Det er ikke synligt på afstand. Det er ikke den slags ridser der kan føles, kun ses, hvis I ved hvad jeg mener. Den ene højttaler samler mærkeligt også mere støv end den anden, men det er jo hvad man kan forvente at lægge mærke til med højttalere i pianolak.
De spiller dejligt og har fået lov at stå og køre i 3-4 timer i går aftes, så de lige blev spillet lidt til. Nu skal de bare spilles til i de næste mange timer, før de rigtigt lyder, som de skal :-)
Jeg smed Ringenes Herre på i DVD'en, som I kan se, og billedet står ret pænt med den nye DVD og scart-kabel, så det er jo lækkert med god kontrast på billedet. Fjernsynet skal dog nok snart skiftes, selvom det har den rigtige farve. Det er efterhånden 15 år gammelt, hvis ikke 16.
Når computeren tilsluttes brummer højttalerne, hvilket høres, når der ikke spilles musik eller anden lyd. Jeg tror ikke, at det skyldes det benyttede kabel, da mine gamle aktive højttalere også kunne finde på dette med et andet kabel. Jeg hører dog intet med høretelefoner, der jo ikke har egen forstærker. Jeg skal eksperimentere noget med at benytte et andet lydkort, selvom det nuværende er et Audigy2 og er noget bedre end de andre jeg har.
Om lyden kan jeg ikke fortælle så meget mere i detaljer lige nu, da jeg som nævnt ikke er trænet i at lytte. Det er dog noget federe at se Ringenes Herre med disse højttalere, end hvad jeg har været vant til af andre højttalere.
Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500