Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DVD-afspiller <--> forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
easyrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Sambora:

>>Hvad så med film?? Er det ligemeget om man benytter coax/optisk eller >>analogt signal, er kvaliteten den samme??

Det er der vist svaret på tidligere i tråden. Brug et digitalt kabel, de fleste bruger coax.

>>Nu har jeg i forvejen et par analoge kabler i god kvalitet til mine to fronter, >>kan man godt nøjes med et billigere til centeren og baghøjtalerne?? og hvad >>med sub'en??

Øhh, analoge kabler til fronter?? Mener du højtalerkabler og ikke signalkabler??

Til top Vis easyrider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af easyrider

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

easyrider skrev:

Sambora:

>>Hvad så med film?? Er det ligemeget om man benytter coax/optisk eller >>analogt signal, er kvaliteten den samme??

Det er der vist svaret på tidligere i tråden. Brug et digitalt kabel, de fleste bruger coax.

>>Nu har jeg i forvejen et par analoge kabler i god kvalitet til mine to fronter, >>kan man godt nøjes med et billigere til centeren og baghøjtalerne?? og hvad >>med sub'en??

Øhh, analoge kabler til fronter?? Mener du højtalerkabler og ikke signalkabler??

Jeg benytter i øjeblikket to analoge signalkabler mellem DVD-afspilleren og forstærkeren på F1-udgangen på de to mener jeg den hedder... men skal jeg benytte DVD-afspilleren til SACD skal jeg jo ikke benytte et coax digitalkabel... 

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

For lige at skære det helt ud i pap... jeg benytter FL1 og FL2 til mine signalkabler til fronterne, så ved et fuldt udbygget 5.1 har jeg 6 signalkabler tilsluttet.

Billedet har jeg lige lånt i en anden tråd...

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

For lige at skære det helt ud i pap... jeg benytter FL1 og FL2 til mine signalkabler til fronterne, så ved et fuldt udbygget 5.1 har jeg 6 signalkabler tilsluttet.

Billedet har jeg lige lånt i en anden tråd...

Nu har jeg brug for lidt hjælp.... når jeg lader signalkablerne gå til de tilsvarende indgange på forstærkeren "FR" og "FL" får jeg ingen lyd igennem... kun hvis jeg sætter den til "DVD" indgangen... hvad gør jeg galt??

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Du skal sætte dem i ext. in da det er et analogsignal du sender til din reciever.

Så når du hører sacd skal du slå om på ext.in indgangen.

Den lyd du får over dvdindgangen er stadig digital

MVH WRONG

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Du skal sætte dem i ext. in da det er et analogsignal du sender til din reciever.

Så når du hører sacd skal slå om på ext.in indgangen.

Den lyd du får over dvdindgangen er stadig digital

MVH WRONG

Kanon!!! Der er lyd igennem nu...  når jeg slår den på EXT.IN

Er dette også fint nok til film??

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Nej til film vil jeg klart anbefale coax da det gir mest hul igennem. Men du kan jo bare prøve dig frem og vælge det du syntes lyder bedst

MVH WRONG

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Det var også min plan at benytte coax... men blev opfordret til det andet, med dyre kabler til følge!!

Men kan du anbefale et rigtig godt coax kabel???

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv dette kabel og mener også at med det grej du har burde du ofre pengene i den klasse.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/digitalkabel/d etail/TARA_LABS_PRISM200D_kabel.htm?id=3450

MVH WRONG

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg bruger selv dette kabel og mener også at med det grej du har burde du ofre pengene i den klasse.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/digitalkabel/d etail/TARA_LABS_PRISM200D_kabel.htm?id=3450

MVH WRONG

Takker!!! Har i forvejen 2200i i samme prisklasse, men her skulle jeg jo ud og ofre tilsvarende for de øvrige kabler, så det kunne godt blive en dyr fornøjelse.

Men overvejer om jeg så skulle investere i det kabel du nævner og så købe 6 billigere signalkabler til SACD...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Ja det var da en udemærket måde at gøre det på. Så kan du jo altid opgradere signalkablerne løbende efterhånden som der bliver råd til det.

MVH WRONG

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Ja det var da en udemærket måde at gøre det på. Så kan du jo altid opgradere signalkablerne løbende efterhånden som der bliver råd til det.

MVH WRONG

Jep... lige præcis! Laver Tara Labs (eller andre selvfølgelig) nogle billige signal kabler der er noget værd?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at du som minimum skal holde dig til dem du har(2200i). Dog har jeg hørt at de nye QED kabler de har fået i hifiklubben skulle være rigtig gode. Lige nu har jeg lånt et sæt kimber pbj af en kammi og før det have jeg lånt et set fletcher 200. Af de 2 syntes jeg klart fletcheren er bedst. men det kan jo være helt anderledes i dit setup. Så tag og lån lidt forskelligt rundt omkring for at få lyttet på så meget forskelligt som muligt.

MVH WRONG

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg vil sige at du som minimum skal holde dig til dem du har(2200i). Dog har jeg hørt at de nye QED kabler de har fået i hifiklubben skulle være rigtig gode. Lige nu har jeg lånt et sæt kimber pbj af en kammi og før det have jeg lånt et set fletcher 200. Af de 2 syntes jeg klart fletcheren er bedst. men det kan jo være helt anderledes i dit setup. Så tag og lån lidt forskelligt rundt omkring for at få lyttet på så meget forskelligt som muligt.

MVH WRONG

Findes der andre (og billigere steder) hvor der kan købes Tara Labs?? 800 kr synes jeg er mange penge for 2200i'eren, men det kan jo også købes brugt...

Mht. digitalkablet... og rent forståelsesmæssigt: Er det en fordel at dekodningen sker i forstærkeren og ikke i DVD-afspilleren. Har ellers forstået at det optimale ville være at sende et analog signal mellem dem...

Hvis vi snakker QED kan jeg se at Qunex SR75 ligger i nogenlunde samme prisklasse som TARA LABS PRISM200D, men også kvalitetsmæssigt??

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Findes der andre (og billigere steder) hvor der kan købes Tara Labs?? 800 kr synes jeg er mange penge for 2200i'eren, men det kan jo også købes brugt...Jada. Det er ikke mere end 1-2 uger siden der var et sæt til salg her på sitet. Hvis du er heldig er de der endnu

Mht. digitalkablet... og rent forståelsesmæssigt: Er det en fordel at dekodningen sker i forstærkeren og ikke i DVD-afspilleren. Har ellers forstået at det optimale ville være at sende et analog signal mellem dem... Jeg syntes klart det er bedst at lade forstærkeren gøre det da den som regel har den/de bedste DSPere. Altså via et coax kabel fra dvd til forst.

Hvis vi snakker QED kan jeg se at Qunex SR75 ligger i nogenlunde samme prisklasse som TARA LABS PRISM200D, men også kvalitetsmæssigt?? Som sagt har jeg aldrig hørt QED kablerne selv. Kun fået dem omtalt som rigtig gode til prisen. Men hvis du går i hifiklubben kan du garanteret få lov at låne en aaf hver med hjem til sammenligning. Det har jeg ihvertfald ikke haft problemer med.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej sam.

Se lige her

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=32165

MVH WRONG

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej sam.

Se lige her

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=32165

MVH WRONG

Jep... har jeg godt set! Må jeg hellere kigge lidt nærmere på.

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Når vi nu er igang med 3803'erens udgange....

Pre-out: Benyttes den, hvis man ønsker at benytte en forforstærker??

Se billede af 3803'eren her

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hej sambora

inden du evt. får købt dig helt fattig PGA sacd

så læs lige otto`s indlæg igen, han skriver at din dvd kun er FORBEREDT til sacd

muuh fra kampko

Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

Når vi nu er igang med 3803'erens udgange....

Pre-out: Benyttes den, hvis man ønsker at benytte en forforstærker??

Se billede af 3803'eren her

Nej Pre-out benyttes hvis du bruger en ekstern effektforst. Det kunne være hvis du syntes du godt ville have lidt mere effekt på fronten. Så kunne du købe en kraftigere effekt og tilslutte den via preout.

MVH WRONG

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes