Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: LC Audio’s Sidewinder 3 med billeder!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel H-H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej Toftdahl

Drejer det sig udelukkende om trafoen eller er der andre komponenter, som med fordel kan udskiftes? Resten af mit setup er high-end, så der er ingen smalle steder.

Til top Vis Mikkel H-H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel H-H

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Mikkel H-H

Først - LC forstærkerne spiller fortrinligt i original udgave.

Men ved det ultimative skal der arbejdet med trafoer og evt. kondensatore. Ganske som man gør med de fleste forstærkere man vil have til at køre optimalt. Efter min bedste overevisning er det bare meget nemmere, at have med at gøre i forbindelse med LC modulerne. Men derudover er der jo også andre ting man kan ændre på og bør tænke på i opbygning af High - End forstærkere, og det gør sig selvfølgelig også gældende i forbindelse med anvendelse af LC modulerne.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Mikkel H-H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej Toftdahl

Kan du ikke komme med noget konkret?

Jeg har aldrig før prøvet, at rode med konstruktion/tweak før, så lidt starthjælp ville være påskønnet :-)

Mvh. Mikkel

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Toftdahl

Hvilke kondesatorer vil du anbefale ?

Hvilke trafoer ? (både typer og fabrikater)

Hvad med ensrettere ?
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Kedde

Trafoer 1000 watt eller mere - der er kun at prøve sig frem ang. fabrikat. Jeg lader nogle bygge dem.
Kondensatorer - igen pøve sig frem, alt efetr hvad man kan lide. Black Gate var fint før, men udgået / ophørt, så der må nogle andre på banen.

Derudover kan man jo kigge og modificere på mange andre ting. Ganske som i alle andre forstærkere.

På et senere tidspunkt vil der nok komme lidt mere på banen. Men nu forskes der videre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

gichael:

der er en Tact til salg her på siden(ikke min).

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=31046

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kedde

Trafoer 1000 watt eller mere - der er kun at prøve sig frem ang. fabrikat. Jeg lader nogle bygge dem.
Kondensatorer - igen pøve sig frem, alt efetr hvad man kan lide. Black Gate var fint før, men udgået / ophørt, så der må nogle andre på banen.

Derudover kan man jo kigge og modificere på mange andre ting. Ganske som i alle andre forstærkere.

På et senere tidspunkt vil der nok komme lidt mere på banen. Men nu forskes der videre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jo at prøve sig frem er jo en fin taktik men jeg tænkte nu lidt mere koknret på hvad dine præcise erfaringer er ? Med hvilke komponenter har de zap's du har lyttet til været bedre end ICE-power ?

Black gate, jamen det var da kun internt i zappen det var aktuelt ? i forsyningen har BG da aldrig været specielt populær !?

Vh Kedde æ mann

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Kedde.

Som jeg skrev til afslutningsvis, så vil der nok komme lidt mere på banen senere. Efter der er kommet 2.3 moduler er det forfra igen, de skal gennemlyttes helt fra bunden af, i standard trim.
Men det kommende trafo valg tror jeg helt bestemt ikke skal ændres. Min erfaring er, at trafoer håndbygges og fremstilles til formålet, og ikke disse forskellige udenlandske metervarer af tvivlsom karakter.
Black Gate er særdeles fint internt i modulerne, jeg har aldrig påtænkt at sætte BG i strømdelen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kedde.

Som jeg skrev til afslutningsvis, så vil der nok komme lidt mere på banen senere. Efter der er kommet 2.3 moduler er det forfra igen, de skal gennemlyttes helt fra bunden af, i standard trim.
Men det kommende trafo valg tror jeg helt bestemt ikke skal ændres. Min erfaring er, at trafoer håndbygges og fremstilles til formålet, og ikke disse forskellige udenlandske metervarer af tvivlsom karakter.
Black Gate er særdeles fint internt i modulerne, jeg har aldrig påtænkt at sætte BG i strømdelen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Så de zapp's du har hørt, der har været bedre end ICE-power. Ved du ikke umiddelbart hvilke stumper der indgik i ? (traffo, lytter ensrettere ?)

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Mikkel H-H skrev:

Hej Toftdahl

Jeg overvejer, som tidligere skrevet, Sidewinder + 2.3 modulerne men er i tvivl om, hvorvidt standard-opsætningen er god nok eller man skal opgradere på trafo m.v. Det lyder til, at du har prøvet forskellige konstruktioner... så hvilken kombination er den bedste???

Er der i øvrigt nogen der ved på hvilke punkter "super zap'en" adskiller sig fra de andre udover effekten naturligvis?

Er der nogen der har prøvet Tactaudio's rumkorrektions forforstærkere? evt. sammen deres bedre effektforstærkere?

Mvh. Mikkel

Jeg har en TacT 2.2xaaa rumkorrektion + 2 monoblokke ZapPulse 2.2SE med div. brokoblede moduler og aktive filtre!
DET DUR!! 

V.H. Steffen

P.S. Der kommer nogle billeder under "mit anlæg", når jeg lige finder ud af at
       lave billederne i den rigtige str.!
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

T2Madsen skrev:
Mikkel H-H skrev:

Hej Toftdahl

Jeg overvejer, som tidligere skrevet, Sidewinder + 2.3 modulerne men er i tvivl om, hvorvidt standard-opsætningen er god nok eller man skal opgradere på trafo m.v. Det lyder til, at du har prøvet forskellige konstruktioner... så hvilken kombination er den bedste???

Er der i øvrigt nogen der ved på hvilke punkter "super zap'en" adskiller sig fra de andre udover effekten naturligvis?

Er der nogen der har prøvet Tactaudio's rumkorrektions forforstærkere? evt. sammen deres bedre effektforstærkere?

Mvh. Mikkel

Jeg har en TacT 2.2xaaa rumkorrektion + 2 monoblokke ZapPulse 2.2SE med div. brokoblede moduler og aktive filtre!
DET DUR!! 

V.H. Steffen

P.S. Der kommer nogle billeder under "mit anlæg", når jeg lige finder ud af at
       lave billederne i den rigtige str.!

Jeg har faktisk også haft en "alm" TacT 2.0aaa, samt en 2.0Saaa .... - En alm. 2.0 spiller perfekt, men der er lige lidt mere "guf" i en 2.0S eller 2.2X!

Kan kun anbefale rumkorrektion! (men helst til "store" højtalere)
Jeg vil gerne besvare spørgsmål, hvis jeg da kan?!

/ Steffen
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Kedde.

Jeg ved lige nøjagtigt hvad der sidder hvor og hvorfor, ligesom jeg ved hvad de forskellige ting gør andeledes og meget bedre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kedde.

Jeg ved lige nøjagtigt hvad der sidder hvor og hvorfor, ligesom jeg ved hvad de forskellige ting gør andeledes og meget bedre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Så ville det da troværdiggøre dine 'erfaringer' væsentligt hvis du delte dem med os andre.

Mikkel H-H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Toftdahl

Så ser vi frem til, at høre om dine konkrete erfaringer... Du fortæller til stadighed om tweaks, utallige tests og hvordan man kan få Zappulser'ne til, at spille som en drøm. Ikke mindst hvor meget de er bedre end Icepower. Løft sløret for dine erfaringer (konkrete) og lad os andre få glæde af dem. Hvis jeg har forstået det korrekt har du ingen kommercielle interesser i hemligholdelse.

Det skal endelig ikke forstås som et surt opstød, men udelukkende en undren over din tilbageholdenhed.

Ser frem til, at høre dine guldkorn

Med venlig hilsen

Mikkel

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Mikkel H-H +Kedde

Jeg behøver ikke at troværdiggøre erfaringerne, mange gør en masse og ved kolosalt meget om det. Og som jeg har skrevet, så kommer der nok mere på et senere tidspunkt. Lige nu er jeg / vi ude i nogle ændringer som bliver inden døre.

Lidt fabrikshemmeligheder er der indtil videre - der er så mange ændringer på vej - det må være alles ret.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

det ser jeg da frem til, for alt hvad jeg har hørt indtil nu har været varm luft og ikke særligt håndgribeligt.

Hvis du har komercielle interesser er jeg da meget forståelig overfor din 'fabrikshemmelighed' og du må se bort fra aller former for kommentarer fra min side som kunne tolkes kritisk.

Men hvis det bare er på hobbyplan som de fleste andre er jeg uforstående overfor for hemmelighedskræmmeriet/uvidenhed eller hvad det måtte være.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Kedde.

Tag det nu bare helt roligt, jeg forstår ikke helt din utålmodighed, og dog - jo jeg gør. og derfor driller jeg også lidt.

Vær ikke i tvivl, disse LC moduler spiller fantastisk når man får modificeret det hele lidt, ganske ligesom med alle andre forstærkere. Det er uden tvivl de bedste moduler (musikalsk set) og lyd hvis vi snakker PWM, digitale eller semidigitale forstærkere - eller hvad man nu ønsker at kalde dem.

Men som sagt, tag det blot roligt og glem alt det snak om varmt luft eller uvidenhed - du er luret.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

SÅ ER DEN HER!!!

Jeg snuppede lige nogen billeder fra LCAudio's side, håber det er iorden.

Den ser da bare VILDT fed ud!!!!

Jeg skal bare eje den!

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Vær ikke i tvivl, disse LC moduler spiller fantastisk når man får modificeret det hele lidt, ganske ligesom med alle andre forstærkere. Det er uden tvivl de bedste moduler (musikalsk set) og lyd hvis vi snakker PWM, digitale eller semidigitale forstærkere - eller hvad man nu ønsker at kalde dem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Du har kun eksperimenteret med LC Audio så længe det drejer sig om DIY, så det virker som en meget skråsikker udtalelse. Dine andre erfaringer med PWM har svjv været med færdige konstruktioner.

Jeg har ikke selv hørt LC audio eller ICE, men kun forskellige udgaver af TACT.

Her er det dog tydeligt at strømforsyningen har afgørende betydning for at få det sidste med.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Toftdahl skrev:

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Du har kun eksperimenteret med LC Audio så længe det drejer sig om DIY, så det virker som en meget skråsikker udtalelse. Dine andre erfaringer med PWM har svjv været med færdige konstruktioner.

Jeg har ikke selv hørt LC audio eller ICE, men kun forskellige udgaver af TACT.

Her er det dog tydeligt at strømforsyningen har afgørende betydning for at få det sidste med. Sådan er det vel altid: Man lytter på strømforsyningen!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes