| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jensen jeg forstår ikke du beder miju holde mund, for det er vel det du gør.han kommer med nogle betragtninger, der er under bygget med målingerne. Her kan man vel så bare være enig eller uenig.Jeg har set dig mange gange skrive at udstyr er for dyrt dårligt ikke dur lyder af h. til. Dette selvom du er forhandler af udstyr, den går ikke granberg.
MVH
Andre´ Jensen
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det tilbage til emnet, gentlemen !!!
I kender konsekvensen, hvis I ikke kan finde ud af det !!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well!
Nu skal Miju have hug fordi han stikker næsen frem. Hmmm! Jeg synes da det er ret modigt gjort af ham. Testen af Eben har jo ligesom slået dens performance fast igen igen. At Miju forsøger at forklare, hvad han kan se ud af de målinger, synes jeg da er ret godt. Ind imellem står man med et hifiblad i hånden eller på nettet for den sags skyld, og det eneste man har er en tekst og nogle målinger. Da vil det dog være ufatteligt rart, at kunne tolke målingerne i retning af, hvordan lyder så det. At det så godt kan komme til at virke som om Miju har langt mere erfaring end Eben gutterne, kan jeg da ikke se noget galt i. det er jo sandsynligvis også tilfældet.
Tænk nu på, at der er lavet en test i HF, hvor højttaleren måtte byttes. Det samme er sket her på HIFI4ALL, tilmed siger de, at der var en forkert værdi kondensater i filtret?? AMATØRER er et mildt udtryk. Jeg tror de skal være usædvanligt lykkelige for, at der ikke er noget der er sprunget i luften for dem - so far.
At man så bare bør lade dem i fred, så de kan lave deres speakers som de vil, kan jeg sagtens tilslutte mig. Men de har altså sendt skidtet til test. De har bedt om andres mening og de har fået den. Jeg har ikke hørt dem brokke sig over det, så måske er det en del af planen.
Højttaleren er kontroversiel, lyden er kontroversiel, finishen er kontroversiel, prisen er kontroversiel. frekvensmålingen som de selv laver er fri fiktion.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Kurt von Kubik] Well!Nu skal Miju have hug fordi han stikker næsen frem.Hmmm!Jeg synes da det er ret modigt gjort af ham.Testen af Eben har jo ligesom slået dens performance fast igen igen.
Er det skam også .
Men hvad kan man bruge det til de er lavet og hvasåå han kunne sende en mail til E-ben det var nu kloger .
mere er der skam ikke i det .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Til jensen jeg forstår ikke du beder miju holde mund, for det er vel det du gør.han kommer med nogle betragtninger, der er under bygget med målingerne. Her kan man vel så bare være enig eller uenig.Jeg har set dig mange gange skrive at udstyr er for dyrt dårligt ikke dur lyder af h. til. Dette selvom du er forhandler af udstyr, den går ikke granberg.
MVH
Andre´ Jensen |
|
|
Gør jeg skam heller ikke , jeg synes bare han skal tænke sig lidt om .
De er lavet og hvasåå kan du lide dem så køb dem kan du ikke så ladvær .
Det var nu mere dette jeg ikke synes om
Og måtte grine lidt! for de målinger viste precis hvad der står i testen og hvad jeg erindrede fra dengang jeg hørte dem!!
Så kan man tænke over hvorfor han ikke har lavet det indlæg da HF lavet testen ? , men et skal man give ham han har da hørt dem lidt før han udtaler sig så der skal han have  .
Det udstyr jeg ikke kan lide bliver jeg ved med ikke at kunne lide , det jeg kan lide ligger jeg heller ikke skjul på .
Men jeg ændre ikke lyd smag 3 gange om ugen .
Og efter jeg er blevet impotør har jeg ikke postet meget om det jeg er til og ikke til , kik lige mine indlæg lidt igemmen .
For hvis jeg skulle det så kunne jeg ikke lave andet end at skrive om det .
Og jeg har aldrig udtalt mig om noget jeg ikke har hørt eller bare set dat på som mange gør .
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
EBEN KRIGEN
Kære venner vi er her fordi vi har den samme intresse, i er alle nogle rare fyre, kan vi så ikke godt holde weekend i fordrageliged.
EBEN har klodset i det, det gør vi andre jo også en gang imellem. Lad os lukke den tråd, jeg tror alle er klar over at dere højtalere ikke blev den succes som der var påtænk. De øver sig lige lidt imens vi tager den med ro.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt hurtige jensen citater fra hans forhandler til:
Accuphase laver ikke rigtig preamp , ders dur slet ikke til det .
ML krell AE bur gør det og det dur .
jo jo de andre dur skam , men så er der lige lyden .
Men skal du bare have en maskine hvor du ikke tænker så meget på lyden så find en sony .
Jeg har kun hørt Tact MKI og det var på B&W N801 N802 og det var ikke for godt , jeg har aldrig haft den hjemme .
Du får meget mere for en DM100 end ML331 .
DM100 er meget mere strømstærk og lige den model spiller musik i forhold til ML331 .
Så til alle dem der har købt Beast den var nu ikke så god for hvis den nye er så meget bedre hm hvorfor ikke lave det rigtig første gang ?
Hvis jeg var dig ville jeg få den målt efter hvis du skal give mere end 5000kr for den .
KSA80 KSA100 var ikke de mest stabile .
Som noget andet , så er der en masse indlæg om det samme hvor folk skriver de skal prøve andet end det de vil høre noget om .
Prøv at kik , jeg havde ikke importen på R-audio da jeg lavet det indlæg under malthe setup .
også bla bla bla .
Så Dige får du beskylder nogle for noget så tænk dig om .
Puha...der er ALT for mange.....
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der for en gangs skyld er en som Miju der kan underbygge sine udtalelser med konkret viden om emnet, så bliver han heglet ned??
Det forstår jeg ikke.. I må meget undskylde, men få mennesker herinde besidder den seriøsitet og viden som Miju har, og det gælder både hvad angår erfaringer, målinger og teoretisk viden.
Hvis producenter og forhandlere bare tilnærmelsesvis havde hans viden kunne vi nok udrydde en hel del fejltagelser. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|

JJAZ skrev:
|
Når der for en gangs skyld er en som Miju der kan underbygge sine udtalelser med konkret viden om emnet, så bliver han heglet ned??
Det forstår jeg ikke.. I må meget undskylde, men få mennesker herinde besidder den seriøsitet og viden som Miju har, og det gælder både hvad angår erfaringer, målinger og teoretisk viden.
Hvis producenter og forhandlere bare tilnærmelsesvis havde hans viden kunne vi nok udrydde en hel del fejltagelser.
|
|
|
Helt enige, men fri os fra de "forhandlere" der ikke har andet at byde på en hånlig foragt for andet end ejne valg. De bidrager til branchens nedtur 
TAK TIL MIJU FOR FLOT INDLÆG!! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
|
Helt enige, men fri os fra de "forhandlere" der ikke har andet at byde på en hånlig foragt for andet end ejne valg. De bidrager til branchens nedtur  |
|
|
B** B** herfra! Sådan er Jensen slet ikke
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun bakke op ... Jensen plejer at sige sin mening ... det gjorde han før han blev forhandler og gør det fortsat. Og i modsætning til mange andre har han oven i købet lyttet til det han kommenterer ... og oven i købet hjemme i stuen.
Så stik lige piben ind SteenS...
I øvrigt er det ufatteligt, at man på svenske forums kan diskutere og glæde sig over andres anlæg .. hvorfor kan man ikke det her??
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
steenS latterligt at påstå jensen kun udtaler sig kritisk om andres produkter.. det gør han os om hans egne hvis der er noget han ik kan lide.. og det er ofte specifikke modeller han udtaler sig om, ik mærker.. feks noget ML roser han andet fra dem bliver sablet ned.. sådan skal det være, bare fordi man er importør må man vel stadig være her ? og en med jensens erfaring er guld værd for dette forum..
mijus indlæg må sku siges at være seriøst selv er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan tingene måler.. det er langt sjovere og lettere at lytte på resultatet..
er det gl jas der har eben ? hvis han har tålmodighed til at poste det, ku det være sjovt at høre hvad det er han er så vild med ved dem, med lidt held kan det os ske uden folk skal nedgøre hans valg
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere herinde der har Eben, men de er vist blevet skræmt væk eller ihvertfald holder sig væk fra at kommentere dem og deres valg, og faktisk burde det heller ikke være nødvendigt for dem at komme herind for at forsvare deres valg nøjagtigt som andre heller ikke skal forsvare deres valg af grej....
Jeg tror under alle omstændigheder næppe at de kommer til udtryk i denne tråd! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Andre skrev:
|
MVH
Andre´ Jensen
|
|
|
Gør jeg skam heller ikke , jeg synes bare han skal tænke sig lidt om .
De er lavet og hvasåå kan du lide dem så køb dem kan du ikke så ladvær .
Det var nu mere dette jeg ikke synes om
Og måtte grine lidt! for de målinger viste precis hvad der står i testen og hvad jeg erindrede fra dengang jeg hørte dem!!
Så kan man tænke over hvorfor han ikke har lavet det indlæg da HF lavet testen ? , men et skal man give ham han har da hørt dem lidt før han udtaler sig så der skal han have .
Det udstyr jeg ikke kan lide bliver jeg ved med ikke at kunne lide , det jeg kan lide ligger jeg heller ikke skjul på .
Men jeg ændre ikke lyd smag 3 gange om ugen .
Og efter jeg er blevet impotør har jeg ikke postet meget om det jeg er til og ikke til , kik lige mine indlæg lidt igemmen .
For hvis jeg skulle det så kunne jeg ikke lave andet end at skrive om det .
Og jeg har aldrig udtalt mig om noget jeg ikke har hørt eller bare set dat på som mange gør .
|
|
|
Min pointe var ikke, at jeg ikke mener du må skrive at udstyr godt/dårligt, det må du naturligvis selv om, det er jo for egen regning.Min pointe var at miju vel også skal have lov til at have en mening, uden han skal have en pose lo.. i hovedet.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Halløj på Klippeøen!
Hr. miju, der bukkes herfra for en særdeles nydelig og uddybende fodnote.
Det skal retfærdigvis nævnes, at Eben har ændret delefilteret pga. "forkerte værdier".
Hvorfor så netop den uændrede model finder vej til to forskellige tests, er mig en gåde af de større.
Jeg kan i øvrigt fortælle dig, at Audax's 6.5" Aerogel unit fungerer særdeles glimragende med en ringradiator. Men det er vist også en af de få 6.5" enheder, der rækker rimelig problemfrit op til omkring 6 KHz. B** er der i hvert fald ikke noget af i denne kombination (x-over @ 2.3 KHz)
Med høflig hilsen G&S
|
|
|
Halløjsa mellem databladene. Som en meget kort og dybt provokerende fodnote, vil jeg da her skyndsomt indskyde, at 6,5" enhederne i noget så jordnært som en ganske almindelig Diva, går ret til 10KHz B**frit og helt rent.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Der er flere herinde der har Eben, men de er vist blevet skræmt væk eller ihvertfald holder sig væk fra at kommentere dem og deres valg, og faktisk burde det heller ikke være nødvendigt for dem at komme herind for at forsvare deres valg nøjagtigt som andre heller ikke skal forsvare deres valg af grej....
Jeg tror under alle omstændigheder næppe at de kommer til udtryk i denne tråd!
|
|
|
det var nu heller ik en opfordring til at ejere af eben sku forsvare deres valg.. går ud fra de har valgt dem pga lyden og dermed os er glade for dem.. derfor vil jeg gerne høre hvad de kan lide ved dem.. langt mere interesant end at høre igen og igen hvorfor andre ik kan lide dem.. hviken sammensætning de har, hvordan de opfatter lyden, om mellemtonen er lige i øjet for dem, eller hvad det nu kan være.. men ellers er endnu en båt båt tråd da sikkert os underholdende
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke der er nogen som har fået en spand l**t i hovedet -og det overrasker mig da ikke at Jyden og Bornholmeren nu klapper i deres hænder over resultatet at testen, nu kan de jo sige "Det er jo det vi hele tiden har sagt" BÅÅÅT ... BÅÅÅT
Man skal bare huske på at dette er blot endnu en test -og at den ikke giver et endegyldigt svar andet end naturligvis testerens oplevelse med produktet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg synes ikke der er nogen som har fået en spand l**t i hovedet -og det overrasker mig da ikke at Jyden og Bornholmeren nu klapper i deres hænder over resultatet at testen, nu kan de jo sige "Det er jo det vi hele tiden har sagt" BÅÅÅT ... BÅÅÅT
Man skal bare huske på at dette er blot endnu en test -og at den ikke giver et endegyldigt svar andet end naturligvis testerens oplevelse med produktet. |
|
|
Du har da ret i, at jeg fra første færd har påstået, at den højttaler sagde båt i helt uudholdelig grad. Jeg har ligeledes påstået, at den er fejlkonstrueret. Nuvel! Jeg mener det er bevist - endda ganske overbevisende. Kan man så kalde det noget at klappe over - næh ærligt talt. Jeg havde da hellere set, at vi havde ny reference på plakaten i stedet. Men det kræver nok både mere inspiration og transpiration end det ser ud til, at de er villige til at investere i nordjylland. At testen blot skulle være testerens oplevelse vil jeg hårdnakket bestride. Hvis du ikke kan se på de målinger, at den højttaler er syg, så kan det hele såmænd være lige meget. Så er alt jo tilladt. Bare det ikke påfører personskade - og det er vi faktisk allerede på grænsen til.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst anmeldelsen og må sige at bemærkningen om at den spiller øresønderrivende højt, er næsten (ufrilillig?) komisk...
Men sikke mange ord for at beskrive at resultatet ikke er særligt godt og tilmed dyrt! Gad vide om et kinaprodukt med mindre ambitiøs markedsføring ville få de samme muligheder/undskyldninger?
Men reelt en god test, set enkeltstående....ros med herfra 
Denne højttaler er et eksempel på en filosofi der ligger dimentralt modsat min egen favorit, Snell.
Den måling Eben selv har lavet, er der nogen der kan give en forklaring på den? Det ligner jo umiddelbart manipulation? Eller KAN man få højttaleren til at måle sådan? Og underligt...hvis jeg så den måling fra disse højttalere, ville jeg fejlsøge i min måleopstilling eller kontakte en ørelæge 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader åbenbart til at Tordenskjolds soldater ikke kan finde ud af at holde sig til tråden, som jeg bedt om een gang tidligere.
Det kunne have været en fremragende tråd, men som altid er der åbenbart elementer, der kun trives, når der er affald i spanden. Så kan der ikke hånes nok og de andre må stå for skud - ingen nævnt - ingen glemt
Det triste er, at jeres grænsesøgende adfærd på kanten af elendighed er patetisk og årsag til, at tråden lukkes.
Jeg havde gerne uddelt en håndfuld advarsler med trusler om suspendering af adgangen til forummet, men alle med dårlig samvittighed ved det jo selv.
ADMIN har fjernet nogle af de mest "båttede" indlæg - som altså ikke havde noget med tråden at gøre....
Næste gang....... 
|
| Til top |
|
| |