| Forfatter |
|
JackDSølbeck Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
- __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
HDfreak Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
men udover de forskellige tilslutningsmuligheder og tunere, er de forskellige modeller så 100 % ens rent billedmæssigt?
Det er nemlig ikke helt det indtryk man får, når man læser What Hifi's anmeldelse?
|
|
|
What Hifi gave iførste omgang 435fde'en 3 stjerner og kaldte den skuffende.
Senere gave de 435XDE'en 5 stjerner og kaldte den den bedste plasma pt.
Da det er den samme skærm der bliver brugt til begge modeller og helt samme billedkvalitet ser det ud til at der er hold i de rygter der opstod efter anmeldelsen af fde'en at den var defekt.
Desuden skal man altid tage div. anmeldelser med et gran salt. Tag ud og se de modellerne i action istedet for at stole for meget på anmeldelser
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint med at købe den på www.preissuchmaschine.de, men hvilken forhandler mener du der er syd for grænsen jeg kunne købe det ved, syntes det er svært at finde nogle. Har prøvet at få priser i mediamarkt og de var for dyre.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er EISA prisen ikke det store vilde...........
Regner selv med at kigge nærmere på Panasonic (PHD7) da det ser ud til at være en anelse bedre end Pioneren, specielt når det gælder tv signaler.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDfreak skrev:
jdg1 skrev:
|
men udover de forskellige tilslutningsmuligheder og tunere, er de forskellige modeller så 100 % ens rent billedmæssigt?
Det er nemlig ikke helt det indtryk man får, når man læser What Hifi's anmeldelse?
|
|
|
What Hifi gave iførste omgang 435fde'en 3 stjerner og kaldte den skuffende.
Senere gave de 435XDE'en 5 stjerner og kaldte den den bedste plasma pt.
Da det er den samme skærm der bliver brugt til begge modeller og helt samme billedkvalitet ser det ud til at der er hold i de rygter der opstod efter anmeldelsen af fde'en at den var defekt.
Desuden skal man altid tage div. anmeldelser med et gran salt. Tag ud og se de modellerne i action istedet for at stole for meget på anmeldelser
|
|
|
Helt enig. Det virker lidt skummelt. Enten er der brugt en nyere revision af paneler, electronik eller software, eller også har What-Hifi begået en regulær brøler. Jeg er nok mest tilbøjelig til at tro sidstnævnte, men jeg vil da forsøge at konstatere det ved selvsyn.
Er der nogen der kender et sted, hvor de har begge modeller til udstilling?
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu ikke finde Panasonic PHD7, på Panasonics danske hjemmeside, eller hos nogle danske forhandlere?
Så vidt jeg har hørt, har flere oplevet problemer med HDMI indgangen (ekstraudstyr!) på Panasonics plasma tv. Om der også er problemer med DVI skal jeg ikke kunne sige, da jeg kun skal bruge HDMI.
Godt nok er PHD7 forholdsvis billig, men det bliver jo også leveret med minus tilslutningsmuligheder Skal man have de samme muligheder, som med Pioneer'en løber det jo også op med alle de tilkøb... men den ser da bestemt interessant ud!
http://www.progressive-av.com/flat_screens/panasonic_th-42ph d7.htm
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... er tuner også ekstraudstyr til PHD7??? - I så fald begynder det da lidt at ligne et samlesæt
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal bare bruge min selector
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
I XDE har man så en Digital tuner...tja det er vist noget tid til det bliver aktuelt for alvor.
Dette er jo så bare min beskedne mening.
|
|
|
Det jordbaserede digitale sendenet starter indenfor et år. TV2 Danmark er vel det største argument for ellers er alt jo tilgængeligt via satellit.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Helt enig. Det virker lidt skummelt. Enten er der brugt en nyere revision af paneler, electronik eller software, eller også har What-Hifi begået en regulær brøler. Jeg er nok mest tilbøjelig til at tro sidstnævnte, men jeg vil da forsøge at konstatere det ved selvsyn. |
|
|
Jeg tror det samme. Som nævnt mener jeg ganske enkelt at de ikke har et klap forstand på billedkvalitet, og skulle holde sig til at anmelde ting de kan finde rundt i. De omtaler f.eks. ofte hvordan kontrasten eller farverne bliver forbedret når de skifter fra interlace til progressive scan på en DVD-afspiller. PS har _intet_ med farver og kontrast at gøre, så hvis de ser en forskel dér er det enten noget der sker i deres hoveder, eller fejlkalibrering af enten display eller afspiller. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev nu ikke meget klogere på hvilken skærm jeg skulle vælge såfremt det ikke er 435 HDE, PD7 kan man jo ikke få og spørgsmålet er om den er bedre.
Er der nogle der har hentet udstyr i Tyskland og hvor, link evt.
|
| Til top |
|
| |
frch Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er ret overbevist om at plasma panel og det meste af elektronikken er ens i alle Pioneers modeller. Når jeg alligevel ville vælge XDE modellen er det primært på grund af den digitale tuner. I flere indlæg skriver man at dette er irellevant for danskere, men det er jo altså en kendsgerning at samtlige DR og TV2 kanaler vil blive sendt via det nye digitale sendenet fra udgangen af 2005. Jeg vil derfor betragte en digital tuner som et must ved anskaffelse af et nyt TV. Merprisen for XDE modellen er sikkert mere end en DVB-T set top box koster, men jeg betaler altså gerne lidt ekstra for at undgå endnu en kasse. Informationer om DVB-T planer i Danmark kan findes på: http://www.sattv.dk/guides/dvbt/dvbt.aspx
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da lidt ærgeligt at hifiimport ikke sælger til den pris længere, den var rigtig flot.
Jeg skal selv købe et den 1. april, men kan vel håbe på at priserne kan nå at faldet lidt til den tid.
|
| Til top |
|
| |