Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 15:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen / Sonus Faber - Design der spiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Hej Shras/Søren

Det ser meget nydeligt ud. Den polerede granit matcher dine SF'ere flot. Jeg sikker på at tilkoblingen er rar at opleve igen når man har spillet afkoblet i et stykke tid. Du kunne evt. eksperimentere med en semi afkoblingen under pladen - evt en kork-dækserviet skåret lidt mindre end din granit plade så den ikke syner.

Nice...

Hej Martin

Tak for dine input. Ja, det var en ganske stor overraskelse at opdage hvor meget lyd-information den tidligere afkobling fjernede.

Jeg vil helt sikkert forsøge mig med nogle tynde kork-dækservietter for at se indvirkningen af disse. Erfaringerne som jeg har kunnet læse mig frem til har dog peget i retningen af at der skal op imod 30mm kork til inden afkoblingen fungerer optimalt, og så står jeg tilbage i alle de problemer som netop afkobling medfører (og så er det heller ikke videre kønt). Tweaket er dog nemt og billigt at gå til, så det må prøves.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har for øvrigt hørt ude i byen, at du kan få ret billigt audiofil-kork på

E-bay !!

PS. Jeg kender én i Aarhus-området, der udbyder deciderede E-bay kurser - det kan nemlig nogen gange være lidt usikkert at handle der...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Ja, sælger kalder sig for 'ankommer aldrig'. Der er kun 80 timer tilbage af auktionen, og prisen er KUN 154.000,-.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Dine flotte granit-plader har virkelig gjort noget godt for lyden - mindre bas, der går i gulvet, og umiddelbart har fjernelsen af SD-fødderne hævet niveauet for overall transperens i lydbilledet  

Hvad med at få opdateret billederne?

Jeg må også lige tilføje at jeg er dybt imponeret over din omfattende viden indenfor webdesign og teknik i det hele taget. Jeg ser meget frem til at se hvad vi kan få lavet omkring Sonus faber - hjemmesiden!

mvh. Malthe / Webmaster

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe

Ja, dette er altså et tweak der virker! Jeg tror aldrig HELT jeg får bugt med akustikken i rummet, men mange bække små... Jeg vil helt klart gerne have opdateret billederne, men det kommer til at vente lidt endnu. Jeg skal lige have taget mig sammen.

Angående hjemmeside nåede vi da et stykke. Jeg har det sådan lidt at ønsker man et givet design må holde fast i dette, og så bare sætte sig tilstrækkeligt ind i teknikken til at man kan realisere dette. Det bliver spændende at se hvad det ender med.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Jeg har for øvrigt hørt ude i byen, at du kan få ret billigt audiofil-kork på

E-bay !!

PS. Jeg kender én i Aarhus-området, der udbyder deciderede E-bay kurser - det kan nemlig nogen gange være lidt usikkert at handle der...

Hvis man vil snydes bliver man det , E-bay er ikke værre end andre stedre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen med flere...

ja se her!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25229&P N=1

Jeg tror faktisk nogle personer (bevidst som ubevidst) søger denne form for spænding med handler, nogle endda gentagene gange - ingen nævnt ingen glemt...

Ps:  Hr. Jensen, hvem sælger Unison Research i Danmark/jylland?

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

hej shras

fedt setup går og tænker på at droppe surr. og få et ordentlige 2 kanals setup men så mister man jo dvd-A og sacd i flere kanals 

ps. hvad er det som står på den sideste glas hylle (hvis det står et sted må jeg have overset det)

mvh. filur 

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

filur skrev:
hej shras

fedt setup går og tænker på at droppe surr. og få et ordentlige 2 kanals setup men så mister man jo dvd-A og sacd i flere kanals 

ps. hvad er det som står på den sideste glas hylle (hvis det står et sted må jeg have overset det)

mvh. filur 

Hej filur

Jeg tror efterhånden der er rigtigt mange der har været turen rundt: Stereo, opgradering til surround og til slut tilbage til stereo...  Får du stillet stereo-systemet ordentligt op behøver du ikke lægere tænke på surround og sacd i flere kanaler; Det tredimensionelle lydbillede er fuldstændigt virkelighedstro, men flytter du dig ud af sweetspot falder dette selvfølgelig sammen. Jeg har ihvertfald prøvet hele turen, og stereo er og bliver fremtiden for mig.

Angående nederste glashylde er det en gammel Pioneer DV-626D som får lov at levere varen når der en sjælden gang ses DVD. Det er som sagt en gammel sag som snart bør udskiftes til en maskine med HDMI eller DVI-udgang, men den gør det såmænd ganske godt og film får vi ikke set for mange af. Når nu TV'et kan klare de digitale signaler vil det dog også være lidt skørt ikke at udnytte muligheden.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Update d. 30. juli 2005:

Som beskrevet tidligere er der sket en smule på tilkoblings-siden. Highend-Sound har været så venlig at udlåne et sæt TEKMEK-spikes udført i messing. DE VIRKER skal jeg hilse og sige, og de får helt sikkert lov at blive i setupet:

På testbænken får en Opera Reference 880 pt. chancen for at vippe min Densen B-200/B-300 af pinden. Jeg indrømmer blankt at rør har ét eller andet over sig: Vokaler og strenginstrumenter får en helt speciel fyldig og organisk klang, som går lige ind under huden. Lækker måde at tilbringe en regnvejrsdag.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej hvad for en rør forstærker tænker du på har du nogen, bestemte i tankerne....

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Update d. 30. juli 2005:

Som beskrevet tidligere er der sket en smule på tilkoblings-siden. Highend-Sound har været så venlig at udlåne et sæt TEKMEK-spikes udført i messing. DE VIRKER skal jeg hilse og sige, og de får helt sikkert lov at blive i setupet:

På testbænken får en Opera Reference 880 pt. chancen for at vippe min Densen B-200/B-300 af pinden. Jeg indrømmer blankt at rør har ét eller andet over sig: Vokaler og strenginstrumenter får en helt speciel fyldig og organisk klang, som går lige ind under huden. Lækker måde at tilbringe en regnvejrsdag.

Ja rør er sagen .

Kan den godt trække de SF så der er 100% styr på bunden .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

ok hvad ligger den på i prisleje

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja rør er sagen .

Kan den godt trække de SF så der er 100% styr på bunden .

Hej jensen

Den har nu fået lov at spille en dags tid, og med dens 70w jeg ikke observeret problemer med at holde fast i bunden. Faktisk fornemmer man at den går en tand dybere end Densen-sættet, men har til gengæld ikke nær så meget attack ved kraftige momentane udladninger. Toppen er lækker og ekstrem ørevenlig uden at blive unuanceret, og mellemtonen oser langt væk af rør-gengivelse.

Vi har dog efterhånden skiftet et par gange frem og tilbage imellem forstærkerne, og til min store overraskelse  følger Densen-sættet faktisk rigtigt godt med. Som skrevet har Opera'en sin store force ved gengivelse af vokalen samt ved strenginstrumenter, men Densen er lidt mere 'bredspektret' hvad angår den musik som gengives. Jeg har faktisk på fornemmelsen at en udskiftning af B-300 effekttrinet (eks til B-300XS) vil give mindst lige så meget valuta for pengene. Testningen er dog langt fra afsluttet.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
ok hvad ligger den på i prisleje

Hej Novisad

Prisen ligger normalt på 22.900,-. ArtSound har dog en demomodel stående til 12.500,-, og det er denne jeg har på prøve. -Lidt af et tilbud.

Et lille billede af udyret:

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Spændende med de der TECMEK ting under ht´en. Jeg kan dog ikke finde highendsound på nettet og heller ikke under links her på sitet.

Hvis du kender deres webadresse vil jeg meget gerne have den at vide!

Rør er forførende, men ofte ser jeg folk går tilbage til transistorforstærkere igen. Rør skal jo også skiftes i ny og næ og måske bliver det hele for blødt og lækkert -?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

prøv www.highend-sound.com  

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Oaky, tak for linket, Gl.Jas.

SHRAS: hvordan mødes de to dele den består af? Som Pulsar Points ?

HVad gør den anderledes end PP/Cold Rays?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

ok den rør forstærker ser ikke dårlig ud, så er det jo med at få den, for det lader jo til at du er meget glad for lyden....

mvh Novisad

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Rør er forførende, men ofte ser jeg folk går tilbage til transistorforstærkere igen. Rør skal jo også skiftes i ny og næ og måske bliver det hele for blødt og lækkert -?

Rør ER rigtigt nok forførende, men at folk skifter frem og tilbage ser jeg primært som et tegn på skiftende lydideal eller manglende gennemtestning. Jeg er meget lidt i tvivl om at det for mig er retningen at gå, men om det netop bliver den nævnte model er langt fra sikkert. Jeg ved hvad jeg vil opnå, og dette produkt indeholder en del af svaret, men langt fra det endegyldige svar. Mit nuværende Densen-setup indeholder også dele af svaret (om end andre kvaliteter), så om skiftet er pengene værd eller andre produkter skal testes skal nøje overvejes.

kontrast skrev:
SHRAS: hvordan mødes de to dele den består af? Som Pulsar Points ?

HVad gør den anderledes end PP/Cold Rays?

Ja, opbygningen er lidt som Pulsar Points: Et stykke messing er boret ud med en opadgående spids i midten. På denne spids hviler en messing-skive som passer til udboringen.

Jeg prøvede Coldrays på højtalerne, og oplevede en kraftig opstramning af lyden. Denne lyd bliver dog efter min smag en smule for 'smal', og dele af homogeniteten som jo netop er kendetegnende for SF gik af fløjten. Yderligere tilkoblede Coldrays lige midt i gulvets resonansfrekvens, så dele af den øvre bas oplevede en kraftig forstærkning. Pulsar Points var på for en kort bemærkning, men disse fødder tilkobler i et langt bredere frekvensspektrum, og gjorde det faktisk langt værre end de medfølgende spikes.

TEKMEK-fødderne tilkobler også et ganske smalt frekvensbånd, men frekvensen ligger en smule under tilkoblingsfrekvensen for Coldrays. Dette bevirker at frekvensen ligger under mit gulvs resonansfrekvens, med mindre forstærkning af den øvre bas til følge. Lydbilledet med disse fødder er i mit setup mere homogent (lidt mere fed lyd), og de passer såedes bedre til det lydideal jeg stræber efter.

Novisad skrev:
ok den rør forstærker ser ikke dårlig ud, så er det jo med at få den, for det lader jo til at du er meget glad for lyden....

Nu må vi se. Opera'en har nogle rigtigt gode egenskaber, men savner absolut andre. At få alle kvaliteter samlet i ét apparat bliver lidt af en kunst.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes