Forfatter |
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren!
Den ser da i hvert fald rigtig fed ud! Det er utroligt hvad man får for 12.5 k. i dag
Spørgsmålet er dog om den lydmæssigt overall kan leve om til dine krav?
Jeg glæder mig til at høre den! 
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Hej Søren!
Den ser da i hvert fald rigtig fed ud! Det er utroligt hvad man får for 12.5 k. i dag
Spørgsmålet er dog om den lydmæssigt overall kan leve om til dine krav?
Jeg glæder mig til at høre den!  |
|
|
Hej Malthe
Ja, prisen fejler bestemt ikke noget. Tilbudet giver virkeligt musik for alle pengene, og den er bygget som en kampvogn (vejer 37kg ). Jeg har det dog sådan at skal dette monstrum ind i stuen, så skal det være fordi der lydmæssigt for alvor er en gevist at hente. Har den det, eller er manglerne for mange? Det er pt. det store spøgsmål.
Du får dog selv mulighed for at vurdere dette.  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testning, dag 2:
Så fik Opera'en endnu en dag til at vise hvad den kan. Lad mig sige det med det samme: Det er næsten pinligt hvorledes denne forstærker har formået at trække mig rundt i manegen! Måske man skulle overveje et alternativt brugernavn til disse novice-rør-betragtninger, for ikke at svine sit omdømme totalt til (andre brugere har åbentbart gjort dette med blandet held)? 
Helt objektivt er 12.500,- nærmest latterligt billigt for denne kampvogn! Den leverer et fyldigt og homogent lydbillede som man nemt forføres af, og den tryller ganske enkelt når en lækker kvindestemme eller et strenginstrument kommer i forgrunden.
Værre ser det dog ud når musikken bliver lidt mere hårdtslående. Alt serveres afrundet og ørevenligt, hvilket går hårdt ud over dynamikken. Vi var oprigtigt bange for at trommeslageren på Jennifer Warnes' "the hunter" (fra albummet "The Hunter") var faldet i søvn, men Densen vækkede ham fluks til live igen .
Alt i alt er Opera'en en utrolig lækker forstærker, den passer bare ikke sammen med Grand Piano Home som godt kan lide noget dynamik! Har du i stedet en lidt mere fremadrettet højtaler er den et rigtigt godt bud.
-The search continues.... __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren så kan jeg helt klart anbefale en audia flight one, den har den varme som du kan lide og den punch, du mangler jeg er personligt blevet smask forelsket i audia.
Før havde jeg accuphase men der manglede der noget...
mvh novisad
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Søren så kan jeg helt klart anbefale en audia flight one, den har den varme som du kan lide og den punch, du mangler jeg er personligt blevet smask forelsket i audia.
Før havde jeg accuphase men der manglede der noget...
mvh novisad
|
|
|
Hej Novisad
Tak for input, den ryger på listen. Jeg forsøger pt at få en prøvelytning herhjemme af "den lille humlebi", Sonus Faber Musica. Håber det lykkedes... __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan fortælle dig lidt om den, ja den har 100 watt i 8 ohm, og den har mener jeg omkring de 3 strømforsyninger så den er virkelig strøm stærk....
www.audia.it
mvh novisad 
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en spændende vej du har valgt at begive dig ud på 
Har du mangler i Densen? Jeg vil følge dine besøg af diverse med stor fornøjelse
p.s gav graniten ikke den ønskede afkobling alene?
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej søren,
Ja, den kineser var vist en fuser 
Men den havde da bestemt nogle gode punkter også. Men ikke noget, der er et seriøst match til dit velspillede Densen-setup!
Hvad med en lille dyst mellem to kompetente italienere: Audia One vs. SF Musica?
Det bliver spændende at se hvad du ender op med! 
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad: Tak for info. Som MaltheK skriver kunne det måske være en mulighed med en lille italiensk duel? Jeg må se om dette kan arrangeres.
Mashuro: Ja, det er altid spændende at teste hidtil ukendt grej. Der er såmænd flere grunde til at jeg tester: For det første er det meget interessant at få testet sit udstyr op imod andre produkter. Dels giver det en rigtig god indsigt i hvad kvaliteterne reelt er, dels giver det en række rigtigt gode erfaringer man tager med sig på vejen.
En anden grund er at jeg efterhånden har fundet ud af hvorledes jeg vil have musikken skal lyde. Vi taler her om en så autentisk gengivelse at de små nakkehår rejser sig! For at opnå dette skal der skiftes højtalere (drømmer om et sæt SF Guarneri Homage), men mit lytterrum er pt ikke tilstrækkeligt stort til at disse kan spille ordentligt. I mellemtiden benytter jeg dog tiden til at tune resten af anlægget lidt bedre ind i forhold til dette mål. Min fornemmelse er pt. at Densen-setupet ikke vil kunne stå mål med forventningerne når den tid kommer, så jeg er begyndt at afsøge markedet. Densen gør det dog pt. rigtigt godt, og det skal virkeligt rykke for at skubbe Densen af pinden. -Kommer åbenbaringen er jeg dog parat til at skifte.
Ang. graniten giver denne en rigtig god virkning, men den tager ikke alle forplantninger. Ved at tilføje disse fødder er der forplantede frekvensområde blevet kraftigt formindsket, med en endnu større forbedring til følge. 
MaltheK: Tak for din hjælp med prøvelytningen. Jeg er stadig lidt rystet over hvor rundforvirret denne forstærker gjorde mig, men den oplevelse må gå i lærebogen. Opera'en måtte ihvertfald bekende sit sande jeg da Jennifer-tøsen greb mikrofonen . Nu må vi se hvad næste testobjekt bliver. En lille italiensk duel ville ikke være af vejen.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen hvis du skal teste audia flight 100 skal du snakke med jensen.....
mvh novisad
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sååå er der endnu en forstærker på vej til test. Mon den kan spille Music(a)???  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej søren hvad for en forstærker, skal du teste er meget nysgerrig....
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej søren hvad for en forstærker, skal du teste er meget nysgerrig....
mvh Novisad |
|
|
Jeg har fået chancen for at prøve en Sonus Faber Musica på mit setup. Det bliver super spændende... __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan jeg godt forstå har kun hørt godt om den så glæd dig....
mvh Novi
|
Til top |
|
|
Trommelum Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 06 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren 
Det lyder rigtig fedt. Glæder mig rigtig meget til at høre hvordan Musica´en "opfører" sig i dit system! Ja, gad nok vide hvordan I oplever den?
Go´ lytning-deroppe i det jyske __________________ Nyd musikken!!!
|
Til top |
|
|
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej shras!
Jeg har lige siddet og læst tråden, og kan godt genkende din beskrivelse af densen udstyret, som jeg selv havde i tidernes morgen.
Jeg vil anbefale dig at kigge på auda flight one eller two, afhængig af pengepung og ambitioner. Snak med jensen, han er en flik fyr der gerne låner ud!!! Nu du har gang i ham så kunne du jo også låne et sæt vienna beethoven concert grand eller baby grand. Jeg tror det passer godt til dit lydideal.
/Stig
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
Hermed et par kommentarer efter dagens lytteøvelser med Musica, og mens alle erindringerne stadig står friskt i hukomelsen.
Musica'en er en af de bedste integrerede forstærkere jeg har hørt, og det synes jeg blandt andet ud fra den måde den spillede med dine grand piano'er i dag!
Den giver grand piano'erne lejlighed til at vise alle sine stærke sider frem og fremhæver disse, men derudover har den virkelig også rettet op på det primære kritikpunkt, som dit setup og lytterum har lidt en smule under: en problematisk gengivelse af bestemte basfrekvenser. Mon Musica'en har en indbygget rumkorrektion?
Med andre ord synes jeg resultatet er blevet rigtig godt. Musikken vi lyttede til idag virkede helstøbt og der er god korrespondence mellem forstærker og højttalere, setup'et i det hele taget - men det er jo ikke overraskende jfr. ordsproget "lige børn leger bedst".
Erfaringen har imidlertid fortalt os at Musica kan følge med langt op i superliga'en! Når du engang bliver voksen og skal have Amati Aniversario (eller måske endda Baby Grand ) kan du jo få træpladen på fronten skiftet ud til en farve, der matcher!
Jeg håber ikke jeg har hørt Music(a) hos dig for sidste gang!
venlig hilsen Malthe
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 06 August 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle I SF´ere.
Ja denne musica skal man ikke tage fejl af - den klarer også Extremaerne. Den spiller bare musik, så man glemmer alt andet.

Hvad med denne istedet?
Det er jo også en Sonus Faber __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 06 August 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Testning, dag 2:
Så fik Opera'en endnu en dag til at vise hvad den kan. Lad mig sige det med det samme: Det er næsten pinligt hvorledes denne forstærker har formået at trække mig rundt i manegen! Måske man skulle overveje et alternativt brugernavn til disse novice-rør-betragtninger, for ikke at svine sit omdømme totalt til (andre brugere har åbentbart gjort dette med blandet held)? 
Helt objektivt er 12.500,- nærmest latterligt billigt for denne kampvogn! Den leverer et fyldigt og homogent lydbillede som man nemt forføres af, og den tryller ganske enkelt når en lækker kvindestemme eller et strenginstrument kommer i forgrunden.
Værre ser det dog ud når musikken bliver lidt mere hårdtslående. Alt serveres afrundet og ørevenligt, hvilket går hårdt ud over dynamikken. Vi var oprigtigt bange for at trommeslageren på Jennifer Warnes' "the hunter" (fra albummet "The Hunter") var faldet i søvn, men Densen vækkede ham fluks til live igen .
Alt i alt er Opera'en en utrolig lækker forstærker, den passer bare ikke sammen med Grand Piano Home som godt kan lide noget dynamik! Har du i stedet en lidt mere fremadrettet højtaler er den et rigtigt godt bud.
-The search continues....
|
|
|
Hej.
Jeg havde også tænkt mig at låne sådan en Ref.880 samtidigt med Ref.150 som er en rørhybrid fra samme firma, kunne være du skulle prøve den!!
Nå men tilbage til 880éren det du beskriver var lige det jeg frygtede , det var nemlig det jeg oplevede første gang jeg lyttede til noget O.A. ( eller rør for den sags skyld ) hvilket var deres CD 2.2 MKII, alt fra klassisk til Norah, Diana Krall..osv, lød kanon godt, men smed man en omgang D.T. på ja så duede det ikke længre, det skulle dog være ændret meget med seneste opdate af CD 2.xx afspilleren, hvilken jeg glæder mig til at lytte....
Men Held og lykke med at finde noget andet 
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Hej Søren,
Hermed et par kommentarer efter dagens lytteøvelser med Musica, og mens alle erindringerne stadig står friskt i hukomelsen.
Musica'en er en af de bedste integrerede forstærkere jeg har hørt, og det synes jeg blandt andet ud fra den måde den spillede med dine grand piano'er i dag!
Den giver grand piano'erne lejlighed til at vise alle sine stærke sider frem og fremhæver disse, men derudover har den virkelig også rettet op på det primære kritikpunkt, som dit setup og lytterum har lidt en smule under: en problematisk gengivelse af bestemte basfrekvenser. Mon Musica'en har en indbygget rumkorrektion?
Med andre ord synes jeg resultatet er blevet rigtig godt. Musikken vi lyttede til idag virkede helstøbt og der er god korrespondence mellem forstærker og højttalere, setup'et i det hele taget - men det er jo ikke overraskende jfr. ordsproget "lige børn leger bedst".
Erfaringen har imidlertid fortalt os at Musica kan følge med langt op i superliga'en! Når du engang bliver voksen og skal have Amati Aniversario (eller måske endda Baby Grand ) kan du jo få træpladen på fronten skiftet ud til en farve, der matcher!
Jeg håber ikke jeg har hørt Music(a) hos dig for sidste gang!
venlig hilsen Malthe |
|
|
Hej Malthe, og tak for besøget!
Humlebien har slået til igen. Jeg har nu brugt en del timer med Musicaen tilsluttet systemet, og jeg må på alle måder give dig ret: Det fungerer helt suverænt! For mig er den absolut største forbedring en utrolig klarhed i lyden. Alle instrumenter får den nødvendige plads, og klangen fra det enkelte instrument gengives så det er en fryd. Lydbilledet er vokset, og som du skriver har Musicaen gjort underværker for mine akustiske problemer i stuen. Mon rumkorrektionen justeres ind med messing-søm? 
Skal der drages en sammenligning til mit eksisterende Densen-setup er endnu en iørefaldende forskel at hvor Densen godt kan lide at give den lidt gas når dele af musikken står frem, spiller Musicaen til enhver tid ekstremt homogent (neutralt?). Det er således et skifte fra fodtramper-effekten, til at musikken bare flyder, uanset indspilning, genre og lytterens humør. 
Alt i alt en suverænt velfungerende combo med GP'erne. Det er da også lidt interessant om GP'erne ikke også har haft Musicaen spændt for i testrummene hos Sonus Faber? __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|