Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forslag til nye højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

- Ingen højttalere er perfekte,    jeg kunne ikke være mere enig, det er bare ud og lytte, der er bestemt kommet mange gode forslag som du bør overveje.

Ser frem til at høre havd du vælger...

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

M.E.K. : Mange gode forslag de andre er kommet med. Jeg vil foreslå Tannoy Eyris / Eyris DC højttalere, de spiller godt sammen med Marantz produkter, mener jeg.

Sunaudio i Aalborg forhandler dem.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jamen så kan jeg jo slå to fluer med et smæk, når jeg aflægger Sunaudio et visit en af de nærmeste dage. Så må jeg håbe at de har de omtlate AE og Tannoy stående i butikken. Marantz har de ihvertfald, så jeg kan koble dem på noget, der klangligt minder om mit eget setup.

Er meget taknemmelig for de mange forslag, da jeg synes det er noget af en højttalerjungel, når ikke man er så erfaren indenfor hifimarkedet. Er også meget hooked på at høre Avance Signature, men tør ikke købe uden muligheden for at prøvelytte forinden. Men skal helt sikkert have ontakt til Electric City og forhøre mig om, hvordan deres politik er på det område?

Audiovector der var min oprindelige idé skal også have et lyt, selvom ingen i denne tråd tilsyneladende har ladet sig imponere af disse højttalere. Men har læst godt om den andre steder og min kæreste er meget entusiastisk mht. designet  Men de skal dælme også lyde godt til den pris, da mange af jeres forslag er noget billigere!!!

Har i forøvrigt nogen erfaringer med hvordan hhv. AE, Tannoy og Avance fungerer i HT-sammenhænge? Ikke at det er det primære, men skulle selvfølgelig også gerne varetage denne rolle tilfredsstillende.

Til top Vis M.E.K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.E.K.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Billige og højttalere kan sagtens være rigtig gode! Det kan vi alle nok blive enige om. Der findes enkelte eksempler på Ulv i fåre klæder. Avance er før blevet kaldt dette. Et af de mærker hvor man får mere for pengene, end hos visse andre. Glædes hver weekendt når jeg nytter til musik hjemme, over alle de penge jeg ikke har måtte punge ud med. Nogle mærker stiger NOGET i pris, fra model til model. Hvor få andre underligt nok falder.

Her kan jeg ikke lade være med at tænke på Audio Vector. Der har taget gevaldigt på i pris. Og til hvad nytte.? Så meget bedre er de ikke blevet. Har hørt flere sige dette. Siger hermed ikke, de er dårlige. Var da glade for mine. Selv om de ikke savnes i forh. til. Men hvad skal man så ikke også give for sæt AV idag...!  Alt for meget for, for lidt.  Og de kan opdateres WOW... Det er så sandlig også billigt.

Det bliver svært at høre Avance 8 signature. Da det kun kan lade sig gi sig, hos Expert Varde - KT-radio Odense. Hvis de har dem hjem til demo. 

Og så er der lige mig. Hvor du er velkommen til at få et lyt, hvis det var noget. Du kan maile mig i Privaten. Så finder vi måske ud af det.

Mvh. Evo.

malra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej,

Siden der nu ikke er andre der vil så må jeg jo hellere sige et par pæne ord om audiovector. Jeg investerede for nylig i et sæt AudioVector Mi3 Signature og er meget glad for lyden. Det spiller på en stabel gammelt arcam udstyr (10 forstærker og 9 cd).
De afløste et par avance epsilon 960 - en gulvmodel storebror til 910'eren du har haft. Selvom jeg egengtlig har været glad for 960 er Mi3 Sig'en et kvantespring fremad i lydkvalitet -  men det bør den så også være - det er jo en helt anden pris.
Der er så meget mere hul igennem, så meget mere dynamik - det er en helt anden oplevelse.
Jeg har undervejs i min søgning lyttet til bl.a. DLS R55 og Avance Magnum - For så vidt fine højttalere - men alligevel ikke det helt rigtige for mig. Jeg kiggede også på B&W 700-serien, og den var egentlig ikke helt ueffen heller, men de højttalere der var tættest på at være alternativer for mig var nok Von Schweikert (den lille VR-1 spiller rigtig godt synes jeg). Jeg synes også JM-Lab har nogle spændende højttalere.

Der er kun een ting at gøre og det er at få lyttet til så meget som muligt - smag og behag er jo forskellig. Jeg vil dog bestemt anbefale et lyt på audiovector - der også er pæne og ikke alt for store (læs: Kan godkendes af konen).

mvh

Mads
Til top Vis malra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malra

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg har selv ejet både Von Schweikert VR-2 og Audiovector M3 Sig, som nævnes.

Nu kan jeg se at bas gengivelsen er vigtig for dig. Derfor blander jeg mig lige lidt.

Når man ligeumiddelbart lytter til M3 er det klart at der er smæk i bassen ingen tvivl. Niveau'et virker også fint, efter min mening kan enhederne bare ikke stoppe igen, det bliver uldent og udklingningen af bas og trommer mudrer. Jeg tror det er det at basenhederne svinger længe efter de er startet og måske noget fasedrej i delefilteret det gør det. Nu må I ikke tage fejl, de fleste højttalere i denne klasse har tilsvarende eller værre problemer med bassen. Det med små æsker og basrefleks er bare ikke nemt.

VS VR-2 er bare markant anderledes på specielt dette punkt. Jeg ved ikke hvordan VS gør det men de basser der sidder i VR-2 er bare ektremt hurtige. Det har noget med deres 3-kammer transmissionline at gøre tror jeg. Med VR-2 stopper enhederne promte og bassen er super stram og lækker. Udklingningen og overtoner på f.eks. kontrabas er bare klasser bedre end de der M3.

Om du så kan lide den noget mere afslørende gengivelser er jo en smagssag. De spiller det der kommer ind ikke mere eller mindre. På den måde er de monitor agtige ligesom Diva'erne bare meget musikalske.

Ellers er DLS R55 rigtigt gode og hvem siger man skal vælge de dyreste man har råd til ?? Det er ikke sådan at dyrt nødvendigvis er det bedste køb. Køb med ørene og ikke med pengepungen.Wink

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Dejligt at der fortsat kommer input til min højttalerjagt  Skal ud og høre lidt forskelligt i den kommende uge. Bl.a. et genlyt på Audiovector, måske noget Dali og B&W og så AE Aelite 3 samt Tannoy Eyris 3. Har også fået en invitation fra Evolator til at komme forbi til en demo af Avance Signature 8 MK.II, som jeg overvejer. Dejligt at I er så behjælpsomme! Desværre huer avances (og andre fabrikanters) kirsebærfinishen ikke min kæreste, og må da også indrømme, at det næppe vil blende ind med resten af vores møblement  Vil dog lige forhøre mig hos en prof. maler om hvordan det vil tage sig ud, hvis man f.eks. giver dem en gang sort maling?!

Jeg går ud fra, at det er dig "troelskn", der har anmeldt Von Schweikert VR-2, her på siden? Umiddelbart er de selvfølgelig over min budgetgrænse, men vil da gerne høre dem - man kan jo være heldig at finde et brugt par lige pludselig. 

DLS R55 er derimod inden for rækkevidde prismæssigt. Kan I evt. knytte et par kommentarer ved deres stærke/svage sider? JM-lab kender jeg slet ikke, men vil se om jeg kan finde lidt information.

Skal helt sikkert ud og lytte en masse, så jeg kan spore mig ind på, hvad der passer til mit lydidal. Men det er desværre nok pengepungen, der bestemmer i sidste ende! Men jo længere tid der går inden jeg beslutter mig, jo flere penge får jeg sparet sammen - det kan gå hen og blive en ond cirkel

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

M.E.K. skrev:

DLS R55 er derimod inden for rækkevidde prismæssigt Dem kan jeg også anbefale. Kan I evt. knytte et par kommentarer ved deres stærke/svage sider? JM-lab kender jeg slet ikke, men vil se om jeg kan finde lidt information.

Skal helt sikkert ud og lytte en masse, så jeg kan spore mig ind på, hvad der passer til mit lydidal. Men det er desværre nok pengepungen, der bestemmer i sidste ende! Men jo længere tid der går inden jeg beslutter mig, jo flere penge får jeg sparet sammen Jeg brugte også lang tid på at finde nye højttaler måske for lang tid - det kan gå hen og blive en ond cirkel

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej Keyvan. Ren nysgerrighed. Hvad endte det med?

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

M.E.K.  Man vil nemt kunne male dine højttalere pæn sorte. Jeg er selv sprøjte laker i det daglige. Som nok må regnes, som den bedste måde på det, hvis det skal være. Og så evt. En mat hammer lak oven på.  Der skal man så bare vide, at ved slag på højttaleren ved et uheld. Vil det kræve ned slibning af laken.

Omvent vil man kunne kom det et styk nærmere selv, hvis man har mod med nogle sprey maling bøtter.

Med de penge der er at spare på en sæt Avance, skulle der være råd til omkostningen ved at få dem malet.

Ellers kan du beklæde dem, med en folie. Som har træ åre struktur i. Øvelse gør mester. Har arbejdet meget med det.  Kommer du på besøg en aften. Kan du se resultater.

Andet godt bud på en rigtig god højttaler. Er System Audio. F.eks 1280. Der synes man også at få meget for pengene, men på en anden måde. Dem har jeg tit hørt på. Den er meget IN YOUR FACE. Lyden med de hurtige enheder.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

M.E.K. skrev:
Hej Keyvan. Ren nysgerrighed. Hvad endte det med?

Tannoy Eyris 2 som front, Tannoy Eyris 1 som baghøjttalere og en Eyris C som center. De spiller godt sammen med Marantz produkter, synes jeg.

merkurius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Vad ligger nypriset pa for Avance Signature MK III? Vad skiljer den modell åt fra MK II?

Til top Vis merkurius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merkurius

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Så har jeg erhvervet mig et 5.0-system bestående af Aelite 3 som front, Aelite 1 som bag og så center i samme serie. Fik højttalere plus standere til 601'erne for 11.500 kr. Har dog kun fået front i ahorn hjem midlertidigt, indtil hele pakken bliver leveret i sort om nogle uger. Det bliver lækkert! Sub'en i samme synes jeg var alt for stor og klodset, så jeg beholder min Audiovector C-sub.

Det er ikke de bedste højttalere jeg har hørt, men var kørt træt i at gennemsøge brugtmarkedet efter en højttalerserie hvor design, ydelse og pris gik op i en højere helhed for både min kæreste og jeg selv. Så det blev et kompromis, som jeg dog tror, at jeg bliver yderst tilfreds med i længden. Synes Aeliterne er meget spilleglade og engagerende med et åbent lydbillede, stram basgengivelse, flot design og til en virkelig god pris sammenlignet med andet nyt grej - og også en del brugt for den sags skyld! Så måske der kan blive råd til en god cd-afspiller? Højttalerne er endnu ikke tilspillede, men håber kun dette er positivt?! Selvfølgelig lidt irriterende at skulle tilspille et nyt par om en lille måneds tid, men også lidt spændende, da jeg så virkelig kan få et indtryk af hvor meget det betyder for lyden?

Mange tak for jeres hjælp og gode forslag.

Mvh. Mads.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med Acoustic Energy Højttalere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes