ppp_dk skrev:
vilmann skrev:
| Så er der igen sket noget. Men ingen nyanskaffelser i elektronikkategorien udover lidt højttalerkabel. Jeg udskiftede bare bare glashylderne med hylder af birkekrydsfiner. Mest fordi der faktisk ikke var plads til noget på de glashylder. Men også lidt fordi Asbjørn havde punket mig nogle gange på IRC'en om at få de glashylder ud. Men jeg troede ikke rigtig på ham. Fortæl nærmere, hvad er der går galt med glas (siger ham som har glashylder)? |
|
|
|
|
|
Jamen... jeg ved jo ikke hvad det er eller hvorfor.
Det er sådan en af de her ting, som jeg bare ikke kan sætte rigtig præcis beskrivelse på. Jeg synes bunden fra CD-spillen er blevet bedre, men det kan være indbildning. Og da glashylderne er væk, kan jeg jo ikke teste forskellen.
Men der er ingen tvivl om den er lyder af mere. Jeg har lyst til at høre CD. Og ikke bare dem jeg ikke har på vinyl.
CD'eren var jo ikke dårlig før, og jeg hørte da masser af CD-plader, men der er mere glæde ved de blanke skiver nu.
Men der hvor jeg virkelig kunne høre forskel var på pladespilleren. Den var som sagt uudholdelig den til den kom over på træhylderne.
Den er jo hjemmebygget, og jeg har hverken evener eller muligheder for at beregne noget som helst mht. resonansfrekvenser eller de forskellige materialers interaktion med hinanden.
Teorien går på at der har været energier i den som kun kunne finde ud én vej: gennem arm og pick up.
Og jeg testede rimelig grundigt i nogle dage, med de forskellige udgaver jeg har haft. Alle havde de spikes eller Pulsar points til fælles.
På glashylden kunne jeg ikke høre fænomenet. Men det kunne jeg på træhylden.
En anden type fødder løste problemet.
Derudover er der meget større forskel på mine pick up'er nu. Før var jeg nogenlunde ligeglad hvilken en jeg spillede på. Jeg kunne sagtens høre forskel når jeg ville, men i det daglige var det ligegyldigt.
Nu er 10x5'eren min favorit. Jeg synes der er mere dynamik i den.
Hvor tosset det end lyder, har jeg en ide om at glashylder lægger en form for dæmper på dynamikken.
/vilmann