Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 15:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 30" Medion lcd til 8999,-? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wigant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

hmm...så det i TDC butikken i Kolding Storcenter i lørdags til 6999,-. Du kunne jo evt. prøve at høre hos dem.
Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

ja problemet er at tilbudet galdt t.o.m. lørdag.. men jeg venter og holder øje med tilbudskatalogerne.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Det var desuden meget svært for dem at skaffe dem hjem under tilbudsperioden, da de solgte mange. Allerede tidligt i den periode, hvor jeg bestilte, var det en kamp at skaffe et for dem. Så tror desværre ikke udsigterne er for gode, men uanset om du giver 7000 eller 8000kr. for det, så er det bestemt pengene værd. Billedekvaliteten er så langt over hvad prisen afspejler.

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Købte også tv'et d. 2. maj og er ovenud tilfreds med kvaliteten. De eneste eneste to ting der faldt i minus var sortniveau'et samt kanalskift (tager ca. 1 sek hver gang).

Dog er tv'et netop i dag (20 min siden) eksploderet og ville egentlig bare høre om der var andre der havde hørt om samme problem? Tv'et er fuldstændig væk og virker som om at selve tv'et er gået helt i stykker.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Lyder alvorligt. Mon ikke de lige får det lavet for dig, de flinke butiksfolk. Her fungerer alt fint. Sortniveauet er vist meget normalt i forhold til andre lcd, men ringere end crt. Det der med kanalskiftet havde mit gamle philips crt også, så det synes jeg nu ikke er noget man lægger mærke til.

confferen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hey!

Har lige set tv`et til 7000 kr. hos TDC.

Men jeg købte det i sidste uge til 8000 kr. Kan jeg på nogen måde få pengene tilbage eller er det bare sur røv?

Til top Vis confferen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af confferen

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hvis de havde prisgaranti eller noget lignende så ja, men kom on. Hvor svært ville det så ikke være for butikken at følge med konkurrencen hvis de mistede så mange tusinde kroner hver gang de satte et produkt ned.

Jeg ved dog at nogle tilbyder det, El-Giganten vistnok. Det er faktisk sjovt. De har åbenbart sat prisen ned, op og ned igen siden jeg købte det.

Jeg venter stadig på at de skal hente mit tv. Hulk. Jeg ved bare at det kommer til at tage enormt lang tid før jeg får et tilbage der virker.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Flemmingd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke læst det hele....Men der er en anmeldelse af et Medion 30" Lcd her

http://www.tweakup.dk/article/581/dk/

LasseRL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg købte for nylig et Medion 30 LCD TV MD41530 i TDC i deres tilbuds periode, hvilket betyder jeg fik det for 7000kr.

Jeg har vel haft tv'et en lille månedstid nu, og har hidtil ikke haft problemer. Men nu her, lige pludselig, har jeg haft store problemer med at det pludselig bare slukker af sig selv.

Det er ikke sleep timeren der er sat til, jeg har faktisk ikke rørt ved noget. Det startede bare mens jeg så Tv2 tidl. i dag.

Det der sker, er at den pludselig bare slukker. Selv den lille diode slukker, men så tænder det sig selv igen - altså, sætter sig selv tilbage i standby. Jeg prøver så at tænde det igen, hvilket det så gør. Der går mellem 1-4min (har taget tid) så slukker det af sig selv igen.

Jeg er totalt i vildrede! Er der nogen der har været udsat for det samme, eller har nogen idé om hvad det kan skyldes???

På forhånd mange tak!
Lasse
Til top Vis LasseRL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseRL

JohnMørup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hey, hale lige modtaget dette tv i dag, har dog nogle problemer med scart indgangene:

Har en xbox med et RGB scartkabel. På mit gamle 25'' sony kørete det rigtig godt, i pal60, ntsc og almindelig pal. Men på det nye fungerer det ikke. For det første vil den ikke vise PAL60 over RGB, den viser bare en masse mærkelige farver der flimrer. NTSC vil den heller ikke vise i RGB.

Er så nød til at sætte den til video (renger med at det composit), her er billedet MEGET dårligt. Der er ligesom for stor konstrast og alt det mørke flyder sammen, farverne er gnidrede.

Egentlig synes jeg heller ikke at billedet er specielt godt når jeg bare kører almindelig pal over RGB.

Er der nogen der har er faringer med PAL60 eller NTSC over RGB på dette tv?

Håber meget i kan hjælpe.
Til top Vis JohnMørup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JohnMørup

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

ANG. MEDION TV

Så lige på deres hjemmeside - at ALDI har tilbud på dette TV-
Fra onsdag morgen - 8. juni 2005.

MEDION®
32" LCD TV

Pr. stk.
7.999,-
Ekstra fin opløsning med 1366x768, PIP-funktion (billede-i-billede) via 2 indbyggede tunere, Nicam stereo, kontrast 1000:1, lysstyrke 550 cd/m2, superhurtig reaktionstid med 8 ms, synsvinkel 176° H/V, 499 programpladser, 2100 siders superhurtigt tekst-tv, 16:9/4:3 omskifter, dansk OSD. Alt i tilslutninger inkl. DVI med HDCP dekryptering. Kan også anvendes som pc monitor. Inkl. antennekabel, scartkabel, scartadaptor og 15 pin D-subkabel samt fjernbetjening. Sølv eller sort. 3 års garanti og adgang til Hotline-Service.

Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ANG. MEDION TV

Så lige på deres hjemmeside - at ALDI har tilbud på dette TV-
Fra onsdag morgen - 8. juni 2005.

MEDION®
32" LCD TV

Pr. stk.
7.999,-
Ekstra fin opløsning med 1366x768, PIP-funktion (billede-i-billede) via 2 indbyggede tunere, Nicam stereo, kontrast 1000:1, lysstyrke 550 cd/m2, superhurtig reaktionstid med 8 ms, synsvinkel 176° H/V, 499 programpladser, 2100 siders superhurtigt tekst-tv, 16:9/4:3 omskifter, dansk OSD. Alt i tilslutninger inkl. DVI med HDCP dekryptering. Kan også anvendes som pc monitor. Inkl. antennekabel, scartkabel, scartadaptor og 15 pin D-subkabel samt fjernbetjening. Sølv eller sort. 3 års garanti og adgang til Hotline-Service.

Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl

Det ser nu også meget frækt ud, men mon man får lov at se det i funktion før man køber det? 8ms

Hvis nogen kan læse tysk - http://forum.digitalfernsehen.de/forum/showthread.php?t=7492 9&page=2&pp=15

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

LasseRL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

LasseRL skrev:
Hej alle.

Jeg k�bte for nylig et Medion 30 LCD TV MD41530 i TDC i deres tilbuds periode, hvilket betyder jeg fik det for 7000kr.

Jeg har vel haft tv'et en lille m�nedstid nu, og har hidtil ikke haft problemer. Men nu her, lige pludselig, har jeg haft store problemer med at det pludselig bare slukker af sig selv.

Det er ikke sleep timeren der er sat til, jeg har faktisk ikke r�rt ved noget. Det startede bare mens jeg s� Tv2 tidl. i dag.

Det der sker, er at den pludselig bare slukker. Selv den lille diode slukker, men s� t�nder det sig selv igen - alts�, s�tter sig selv tilbage i standby. Jeg pr�ver s� at t�nde det igen, hvilket det s� g�r. Der g�r mellem 1-4min (har taget tid) s� slukker det af sig selv igen.

Jeg er totalt i vildrede! Er der nogen der har v�ret udsat for det samme, eller har nogen id� om hvad det kan skyldes???

P� forh�nd mange tak!
Lasse

Er der ingen der har en løsning?

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Du må jo tilbage og få et nyt, det dur jo ikke...men da du har haft det i en måned, vil de jo nok tørre den af på dig, men kom afsted med den så hurtigt som muligt...held og lykke

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

LasseRL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
Du m� jo tilbage og f� et nyt, det dur jo ikke...men da du har haft det i en m�ned, vil de jo nok t�rre den af p� dig, men kom afsted med den s� hurtigt som muligt...held og lykke

Jeg har ringet til medion, de kommer og henter det på mandag. Han sagde at det havde noget at gøre med strømforsyningen... Nu må vi se, de plejer at være meget hurtige

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

MEDION

Jeg skal på ingen måde forsvare ALDI eller MEDION - men jeg har 3 PCer og et TV fra MEDION, og der har ikke været problemer med dem, alt har fungeret problemfrit.
En enkelt fladskærm til PCen havde lidt prikker da jeg pakkede den ud, hvilket man kan finde hos alle producenter, fra tid til anden.
Der var ingen problemer da jeg ringede til deres support - der var nye på vej ind og de ringede kort tid efter - hvor en ny og frisk skærm var resultatet.

Men det nye 32 TV ser fedt ud og mon ikke også de har gennemlevet en opgradering og udvikling, som hos alle andre producenter - det ser sådan ud, men jeg skal ikke gøre mig klog på sagen, det virker bare som om man får meget for pengene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Langemann32
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

hej derude. jeg står og skal til at købe et 32" LCD tv, men har ikke rigtig nogle viden indenfor området. Jeg har set at Aldi har en Medion 32" til 7999 og så har jeg også set at bilka har en Philips 32" 32PF4320 til 11379. Jeg skal bruge tv´et til at se fjernsyn og til at se dvd-film. Er der nogen der ved hvad der ville være bedst at købe, for hvis de er omtrent lige gode, så vil jeg sparer de 3400 og købe en Medion.

PS:jeg har en selector liggende og jeg har hørt at hvis man kører signalet gennem den, skulle man få et mærkbart bedre signal, er der noget om snakken?

håber at der er nogen der gider at give et godt råd

med venlig hilsen

"langemann"

Til top Vis Langemann32's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langemann32

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Langemann32

Hvis du bruger din Selector som er digitaliseret, får du et klart bedre og skarpt billede i forbindelse med dit TV, hvadenten det hedder PHILIPS eller MEDION. 
Philips er godt og MEDION er også godt, og det nye MEDION som kommer ud onsdag, er også forberedt til highend definition - altså / tilsyneladende af nyeste udgave og dermed også den nyeste opgradering / teknologi.
Jeg har selv et 32" MEDION TV (ikke fladskærm) der kostede 3.999 - der har aldrig været problemer. Folk der kommer hos mig, påstår det har et hamrende flot billede, helt på niveau med de meget dyrere mærker.
Så hvorfor skulle det nye 32" LCD ikke være kanon - der er 3 års garanti og Medion der er et megte stort selskab / mærke, kan jo ikke overleve i hele Europa / den store verden hvis de sælger noget skidt.
Og som jeg altid siger - antennesignalet, kabler og dåser er ofte det største problem og årsag til dårlige billeder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Langemann32
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Til Jørgen Toftdahl

tak for dit hurtige og uddybende svar