Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er det det man kalder afhængighed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Melder mig i koret af den daglige afhængighed.

I begyndelsen kun som læser af indlæg, men så skal man jo prøve selv. Jeg er på ingen måder professionel udi det hi-fiske, men interesserer mig dog dybt for at lyd & billede er, som jeg vil have det, at kablerne er gode og at tilsutningerne er optimale. Lidt ligesom den bilist, der bare vil have at bilen kører og ikke interesserer sig særligt for, hvad der er under motorhjelmen.

Så jeg holder mig orienteret på, ja - brugerniveau - om hvad teknikken nu kan tilbyde af oplevelser. Samt det løse, dvs. hvad bruger vi anlægget til, koncerter, særlige skiver, dvs. tråde som er lidt på afstand af det tekniske i et setup.

Derfor er det ikke altid lige let at begå sig i de forskellige tråde. Jeg har et par gange skrevet indlæg i den tro at mit input var relevant. Det viser sig så, at tråden resulterer i en lind strøm af snak om hertz, filtre og diverse tweaks og at emnet i virkeligheden er tiltænkt den almindelige brugers modpol, nemlig nørderne, hvorefter jeg lusker af og lader tråd være tråd.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke læser dem, for der er virkelig mange guldkorn imellem. Jeg oplever forum´et som fyldt med mennesker, der alle er glade i låget og som gør meget ud af indlæggene (ok, undtaget de korte på ca. 1 linie, selvfølgelig ...). De sjoveste indlæg er faktisk dem, hvor nørderne kommer ud af busken og disker op med fakta, der straks suppleres med "modfakta" fra andre. Lange og tunge diskussioner, javist - men også underholdende.

Alsidigheden er med til at skabe afhængigheden: Der er noget for alle! 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget glad for forummet, og har heller aldrig deltaget i chatter eller andre fora før. Nu er jeg inde og kigge flere gange om dagen. Men for det første er det jo genialt med så mange vidende mennesker "samlet" et sted, og så er det utroligt givende at få mange nye vinkler på sin interesse. Jeg synes generelt at her er hjælpsomme og flinke mennesker. Der vil vel altid være nogle irritable personer, og krakilerne er vi da heller ikke helt sluppet for. Det kan nok ikke være anderledes, og der skal jo også være plads til at meningerne brydes og man erkender uenighed. De hårde nysere, som nedgør konsekvent og er ondskabsfulde bliver jo sorteret væk efterhånden. De meget engagerede og flittige moderatorer gør altså et vældig fint stykke arbejde, også på dette punkt. Mange tak til Jer fordi I gider gøre den indsats, og til sitet her for at indrette et forum, som er utroligt brugervenligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes