Melder mig i koret af den daglige afhængighed.
I begyndelsen kun som læser af indlæg, men så skal man jo prøve selv. Jeg er på ingen måder professionel udi det hi-fiske, men interesserer mig dog dybt for at lyd & billede er, som jeg vil have det, at kablerne er gode og at tilsutningerne er optimale. Lidt ligesom den bilist, der bare vil have at bilen kører og ikke interesserer sig særligt for, hvad der er under motorhjelmen.
Så jeg holder mig orienteret på, ja - brugerniveau - om hvad teknikken nu kan tilbyde af oplevelser. Samt det løse, dvs. hvad bruger vi anlægget til, koncerter, særlige skiver, dvs. tråde som er lidt på afstand af det tekniske i et setup.
Derfor er det ikke altid lige let at begå sig i de forskellige tråde. Jeg har et par gange skrevet indlæg i den tro at mit input var relevant. Det viser sig så, at tråden resulterer i en lind strøm af snak om hertz, filtre og diverse tweaks og at emnet i virkeligheden er tiltænkt den almindelige brugers modpol, nemlig nørderne, hvorefter jeg lusker af og lader tråd være tråd.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke læser dem, for der er virkelig mange guldkorn imellem. Jeg oplever forum´et som fyldt med mennesker, der alle er glade i låget og som gør meget ud af indlæggene (ok, undtaget de korte på ca. 1 linie, selvfølgelig ...). De sjoveste indlæg er faktisk dem, hvor nørderne kommer ud af busken og disker op med fakta, der straks suppleres med "modfakta" fra andre. Lange og tunge diskussioner, javist - men også underholdende.
Alsidigheden er med til at skabe afhængigheden: Der er noget for alle!
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c