Emne: Den bedste pladespiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hannibal7 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry hvis man ser bort fra det sidste virker det
|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre mig at vi ikke hører mere til Tysk Kvalitetsgrej
herhjemme......
Der er masser af firmaer som aldrig bliver nævnt i dette
forum.... f.eks:
Octave, ASR Schäfer, Lindemann, Audionet, Lua, AVM, Pho-
nosofie, Audio Physic, Alr Note, Audiodata, Isophon, Teufel,
HGP, Einstein, Berendsen, Clearligt, KR Enterprise, MBL,
Symfonie Line, Tessendorf, Backes & Müller, Audioplan, Marion,
Moll Audio, Convergent, Acoustic Signature...for at nævne et
par stykker..... .
Tilbage til Vinylen....Transrotor laver en skamrost spiller...
Transrotor Fat Bob S til ca. 15 K.
( m. modifiseret rega arm plus Goldring Pick-up )
Kan yderligere opgrades....
Den er mit bud.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart en brugt Voyd.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det koster jo penge at tage nye mærker hjem, og gransker I jeres egne indkøb, kan I måske forstå hvorfor. Det er ikke til at sælge et mærke, tysk eller andet hjemland, hvis ikke det har en eller anden form for præference hos jef forbrugere, vel?
Tonearme: Rega og deres OEM'er koster ikke mange penge. det er da klart at skiller du tingene ad koster de enkelte stumper forholdsvis meget. En Rega RB250 eller dens OEM koster ca. 14-1600 kr. Start der er et godt bud. Når der bliver lidt flere penge køb et bedre tonearmekabel, dernæst en kontravægt, og siden et slotted armrør, eller måske det hele fra start til ca. 5k. Alternativerne som passer i dent samme hul er f.eks. Origin Live med priser op til 25k.
Andre alternativer er Mørch UP-4 eller DP-6 priser fra 6,5 -13k, først nævnte billigst, og de findes brugt. Mørch armene kan selve røret udskiftes, man kan jo have flere pick-ups med hver sit armrør- genialt, ikk'. Gennemført arm med utal mulighed.
Hadcock har lidt af samme mulighed også til rimelige priser for start modellen.
I den anden ende findes SME fra 6-20k, Graham, og Tri-planar til priser omkring 30k, OL modeller fra 6-25k.
Nottingham arme fra 5-20k
De (tonearmene) har alle deres egen lyd, som pu's har, så det letteste er at vælge et prisleje og en pu du er glad for, og se om det kan gå op i en højere enhed, sammen med pladespilleren.
Der findes naturligvis mange andre tonearms fabrikater
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gli: netop Mørch er nogen jeg overvejer meget.. kan ikke forlige mig med regas prispolitik, hvis det skal være Rega arm må det blive en RB600 og så vil jeg hellere købe en demo model af p25 incl PU og arm til omkring de 6 k istedet for at give 5 k for en arm..
PU bliver en DV 10X5, måske nogen der har erfaring med arme til den ?
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hej!!
Med al respekt for mange af de mærker der er nævnt i denne tråd, så må jeg siger, at der er INGEN der kommer i nærheden af en LINN LP 12!!! (Til menneskepenge forstås) Jeg er selv bidt af en gal vinylskive, og har prøvet rigtig mange forskellige mærker og modeller!! Havde i mange år Michell og også thorens var jeg temmelig godt tilfreds med!! Skiftede så til en standard Linn Lp 12, og kunne godt høre at den var en klasse over de andre, men skiftede den så aligevel ud med en Michell igen, fordi jeg synes Sondek´en var for grim til mit fede Audio magic rack!!! Men ak!! nu står der atter en grim kedelig Linn Sondek Lp 12 med Linn Ekos mrk. II arm på hylden!!! Den spiller altså bare godt!!!!!!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Hej Hej!!
Med al respekt for mange af de mærker der er nævnt i denne tråd, så må jeg siger, at der er INGEN der kommer i nærheden af en LINN LP 12!!! (Til menneskepenge forstås) Jeg er selv bidt af en gal vinylskive, og har prøvet rigtig mange forskellige mærker og modeller!! Havde i mange år Michell og også thorens var jeg temmelig godt tilfreds med!! Skiftede så til en standard Linn Lp 12, og kunne godt høre at den var en klasse over de andre, men skiftede den så aligevel ud med en Michell igen, fordi jeg synes Sondek´en var for grim til mit fede Audio magic rack!!! Men ak!! nu står der atter en grim kedelig Linn Sondek Lp 12 med Linn Ekos mrk. II arm på hylden!!! Den spiller altså bare godt!!!!!!
Mvh. Hifido
|
|
|
Det kan vi da kun blive enige om og så grim er den nu heller ikke 
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live 21
Jeg forstår godt, hvis jeg har afstedkommet en manglende lyst til at købe Rega, fordi jeg i en anden tråd gjorde opmærksom på at du rendte med halve vinde, når du påstod at du "kendte flere" der havde købt Planar 3 på udsalg i Audio Concept. Jeg håber så også at du forstår at jeg bliver nødt til at reagere, når fantasifostre dukker op i et offentligt forum som dette.
Din undren over at Regaarme koster mere eller ligeså meget som resten af pladespillerne, kan jeg godt følge, men det gør de altså heller ikke. Når du skriver at du hellere vil købe en demo Planar 25 end at give 5000,- for en arm, så kunne nogle få det indtryk at armen på en Planar 25 kostede 5000,- det gjorde den ikke. Den arm der koster 5000,- er den nye RB 700, som er en nyere og bedre arm end RB 600.
Hvis du ikke vil købe en Rega pladespiller og fred med det, så skulle du måske kigge efter en brugt Linn LP 12 eller en ældre Pink Triangle der begge, på hver deres måde er charmerende bekendskaber. God Jagt.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
medlyd.. jeg gider ik din form for diskution.. og håbede du ville blande dig uden om denne tråd ! synes din evige indblanding er irriterende, grunden til jeg oprettede denne tråd er fordi du har ødelagt ALLE andre tråde angående pladespillere i denne prisklasse ! prøv at skriv og spørg hvor mange sunaudio har solgt og post svaret her hvis du må.. at jeg ik vil have Rega skyldes alene at jeg har haft en P25 som jeg var glad for, den spiller fantastisk til prisen (dog kan jeg ik så godt lide PU´s fra Elys) men nu vil jeg gerne prøve noget andet, vinyl verdenen er for stor til kun at prøve et mærke, er højst tænkeligt jeg vender tilbage til en rega plov på et tidspunkt, men ik nu, iøvrigt kan jeg ik se hvorfor jeg skal forklare det for dig !
håber du skriver til mig i en PB istedet for endnu engang at dreje en tråd om pladespillere ind på Rega og mudderkastning med hvem der nu ellers gider.. kan godt komme med link til alle de tråde du ha afsporet angående præcist dette emne hvis du har glemt det
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv for en dårlig stemning der lige kom ind her. Jeg er enig med LIVE21, tonen i Medlyds indlæg er ofte lidt "lektor Blommeagtige" og det hører bestemt ikke hjemme i det her forum. Det er ikke et sted at p***e sit territorium af og irettesætte os lægfolk, selvom vi af og til tager fejl og ikke lige har insiderviden eller de vises sten. Vi vil have lov til at diskuterer og eksperimentere laaaangt, vildt og fantasifuldt derudaf, uden at blive skarpt irettesat som det har været tilfældet nogle gange. Tonen skal være god og gerne frisk og skarp, men særdeles venlig og med glimt i øjet, så påen igen og shake hands og tænk over, at det gerne skulle være en udsøgt fornøjelse at åbne siden her .
Vinyligst
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sprinter, ja det værste er når en importør så skarpt føler et behov for at forsvare deres produkter og forhandlere.. vil gerne høre sunaudio ad om de har solgt to til deres udsalg som jeg ved de har !! men medlyd er sur over at jeg i en anden tråd kom til at nævne at deres forhandleres eneste uddanelse med rega er at de har et værktøj der gør at de ikke kan ødelægge arm og pu ved at stramme dem for meget..
at jeg går udfra deres RB600 koster 5000 er pga af deres hjemmeside.. men deres rb300 til 2000 kr det er sku meget når man for en måned siden ku få en P3 med elys PU og rb300 for 3500, men derfor er det stadig en god arm..
personligt synes jeg rega giver meget for pengene, men vil hellere købe dem ved paralel import end igennem medlyd.. men det er dog kun deres pladespillere jeg synes om, men alle rega produkter jeg har hørt har bestemt ik været dårlige til prisen..
men denne tråd er afskrevet sammen med alle andre om pladespillere..
men jeg siger tak for hjælpen, og jeg har fundet min pladespiller (stadig ikke Rega) , håber andre kan bruge den første side til noget
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sprinter
Jeg p***er ikke mit territorium af og retter folk når de tager fejl eller klandrer nogen for ikke at have insiderviden, prøv at læse indlæggene. Jeg tillader mig bare at oprette de misforståelser der netop fremlægges som om de kom fra folk med insiderviden og derfor fejlagtigt af, netop lægmænd, kunne blive opfattet som sandhed.
Jeg forsvarer ikke Medlyds produkter eller vores forhandlere, men jeg tillader mig at rette misforståelser der bliver bragt til torvs i et offentligt Hi Fi Forum. Jeg tror at det er mere interessant for folk, i det lange løb, at få oplysninger der er bare lidt hold i. Humlen i det er selvfølgelig også at vi lever af at sælge hi fi der efterhånden er et nicheprodukt og derfor følsomt overfor indlæg som f. eks ovenstående, hvor Live 21 endnu engang afslører at han enten ikke vil eller kan håndtere virkeligheden. Sunaudio solgte deres displaymodel af en Planar 3 med Elys til 3500,- det er 1700,- under den gældende normalpris. Her taler vi altså om en udpakket Planar 3, der bare skulle ud af hytten. Den bruger Live 21 i sin argumentation for at en RB 300 er dyr når den koster 2000,- !! En RB 600 står ikke længere på rega.dk den er erstattet af en RB 700. Vi har ganske rigtigt, ved en fejl, ikke fået slettet RB 600 som linket, men når man trykker på det så kommer RB 700 til syne også ved navns nævnelse, det kan Live 21 selvfølgelig også se, så hvad er pointen ?
Live 21 antager at vi er fornærmede over at han i en anden tråd "kom til at nævne...." med en baggrundsviden som Live 21`s ville jeg personligt have valgt ordet postulere.
Er formålet at ophidse til "mudderkastning" . Eller hvad er ideèn ?
Live 21 har ved flere lejligheder demonstret noget der kunne forveksles med barnagtig hævntørst, hvis nogen har kristiseret hans, til tider, besynderlige indkast. Hifi klubben blev i en lang periode svinet til uden at man egentligt nogensinde fandt ud af hvorfor ?! Og nu er det altså Medlyd. Fred være med det. Mit startindlæg havde kun til formål at rette den misforståelse at en RB 600 skulle koste 5000,- Det er hermed gjort med, synes jeg, en kun lige tilstrækkelig mængde mudder.
Lige til sidst , så han ikke også skal vente på en Rega pladespiller fra England, så kan de ikke paralelimporteres, men det er da rart at se, at han ikke helt har tabt interessen for godlyd!
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
når man trykker på dit link til RB600 får man en overskrift der hedder RB700 og en tekst der omhandler RB600 "RB 600 er uden tvivl blandt de 4 -5 bedste tonearme i verdenen, og i det lys, utrolig billig."
at en rb-600 arm så koster 5500 i Norge får mig os til at tro mindsteprisen hos dig har været omkring 5000 !!! og at i kun har ændret overskriften, da teksten er på RB-600 og prisen os virker til at være det, men det er åbenbart ik tilfældet så sig da hvad den har kostet ? hvis man følger deres og medlyds priser så vil jeg ca komme frem til en pris på 4600.. http://www.oslohificenter.no/prod/acc/lp/ps.html
vil du have links til alle de tråde angående pladespillere hvor du har prøvet at p***e dit territorie af 
du kan jo os sige hvad den ekspert uddannelse dine rega forhandlere har består af, og hvorfor man ik selv skal bestille dem hjem, fra feks england..
eftersom de er trepunktsophængt kan alle smide en PU på, og angående den nøgle de har så de ikke kan ødelægge armen, så skal man da vist os prøve mere end almindeligt hårdnakket.. og eftersom man næppe finder ringere PU end elys er det heller ik for deres erfaring, og nu du nævner hifiklubben er det da det sidste sted jeg ville købe pladespillere, ingentvivl om de har erfaring med at pushe konfirmations anlæg, og i nogle af de størrere butikker har de os noget ok udstyr for dem der kan lide den slags lyd de giver.. men hvis du mener dine pladespillere gør sig bedst med det vinyl tilbehør de forhandler har du ik store forventninger til dine forhandlere. men måske os derfor de gerne sælger på postordre ? da de fint ved kunden ligeså godt selv kan sætte dem sammen ?
men kom nu med en pris på den RB-600 der koster 5500 i norge.
og sidst, jeg oprettede en tråd og bad udtrykkeligt om at du ik blandede dig og at det ik skulle være rega.. !!! jeg har hørt alt fra P3 til P9 os de nye modeller, dem kan jeg fint selv tage stilling til
men med jeres Peter AR lignende markedsføring er det klart i skal være så provokerende i jeres udtalelser.. på din side står RB-600 som blandt de fire/fem bedste arme i verden uanset pris, her er rb 700 MEGET forbedret over rb-600 så det er verdens bedste arm nu ? undtagen selvfølgelig rb-1000 der må være endnu bedre for den er jo dyrere.. 
det er ok at være stolt af sit barn, men drop da det pis der, eller i det mindste hold dig fra tråde hvor du bliver bedt om det.. jeg undskylder da meget hvis den arm har været en plov billigere, end den pris i oplyser og det den koster i norge.. stor fejl men da du jo ik engang gad at komme med prisen på den så må du jo ha en anden grund til at blande dig i denne tråd hvor du ik er velkommen.. ville ik høre hvad du har af input om pladespillere !!!!!! det har jeg læst alt for mange gange ! og gider det ikke mere. du må da være stolt af at man ik kan søge på pladespillere herinde og finde en brugbar tråd du ik har ødelagt
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, mon du ikke efterhånden selv er ved at ødelægge en del tråde, hr. Live21?  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du vil se en væsentlig forskel på hvordan det er gjort. jeg bad udtrykkeligt medlyd om ik at deltage i denne tråd ! (ved godt det i sig selv er provokerende, men da han er importør må man forvente han kan blande sig uden om) men kom da med et link til alle de tråde jeg er ved at ødelægge hr donkeyshark (vist ik mange jeg deltager i pt) men ja er ik god nok til at holde kæft hvis folk kommer med kommentare eller spørgsmål til mig der ik har noget med tråden at gøre.. og der er en del der kun ønsker rygklapning men det kan sku ik bruges til ret meget..
du bidrager ellers selv med meget i denne tråd donkey 
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg i en tråd skrev noget, som du anså for usandt/vildledende om dig og bad dig om at holde dig væk fra tråden i grove toner - ville du så respektere det?
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er usandt ?
1: i en anden tråd skrev jeg sunaudio havde et tilbud, medlyd skrev det ik passer. så er det falsk markedsføring for de havde det på deres hjemmeside, slået stort op på forsiden! og nu siger han de kun har solgt en demo model.. venter på spørgsmål om jeg må poste en køber jeg kender, den anden er witzel..
2: jeg skrev Rega RB-600 koster 5000.. den koster 5500 i norge på medlyds hjemmeside står der rega RB-600 som link, man trykker der kommer en overskrift der hedder rb-700 og en tekst om rb-600 og en pris på 5000 kr. læs min ovenstående kommentar for bedre information. men har os skrevet jeg ik aner hvad den koster og interessere mig ikke.. fakta er at man kan købe en brugt p3 for ingen penge og få rb-300 istedet for at give 2000 kr for armen alene
3: jeg har sagt i en anden tråd rega forhandlere ik har nogen væsentlig uddannelse indenfor rega ! ja faktisk er det eneste de har en nøgle til ik at stramme pu for meget.. jeg har selv købt en rega p25 over postordre fra en af hans forhandlere, det tog mig 2 min at sætte op og få en pu på.. men måske de har fået uddannelse i at sætte strøm til dem ?
jeg har sagt i overskriften at jeg søger inputs om pladespillere. ikke Rega !! men ellers sagde jeg de havde gode produkter (det mener jeg ikke, men håbede medlyd så ku holde sig fra tråden)
de hårde toner er vist først kommet frem efter han gik ind i tråden..
og han er importør og efter at have læste ALLE tråde om dette emne ku jeg se han har afsporet alle der ik har handlet om rega.. synes man ku ha højere forventninger til en importør der må ha en stor erfaring.. men desværre
dette er min groveste kommentar før medlyd ville være med.
Til dem der undrer sig over det ik må være Rega: har ikke noget imod regas pladespillere ! har haft en p25 vil gerne prøve noget andet og stadig ikke en p7 eller 9, har hørt dem.. fine nok men ik det jeg leder efter, en søgning vil vise at alle tråde om pladespillere er endt i mudderkastning angående medlyd på den ene side og skiftende personer på den anden.. læs dem istedet for at denne skal udvikle sig i samme retning
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløj i rillerne! Ret skægt at læse om alle de bud der er på pladespilleren over alle pladespillere. Det mest bemærkelsesværdige der forekommer, er dog at diskussionen næsten altid omhandler pladespilleren og ikke ret meget pick-uppen.
Nå men! I mine øjne skal en pladespiller blot være til stede og gøre pick-upens arbejde muligt. Det pick-uppen har brug for er fuldstændig ro til aftastning, og 0,0 træghed i bevægelser i alle retninger på nær længdeaksen. Her skal der være fasthed ud over alle grænser. Et andet utroligt vigtigt krav er at tonearmen er let, således at de er muligt at resonanstilpasse puén. Det stiller en hulens række krav til armens udformning. Kontravægten skal være placeret i højde med pladen og være meget tung og sidde tæt på omdrejningspunktet, som også skal ligge i højde med pladen.Armrør skalvære totalt fri for flexninger, geometrien skal passe til realworld LPér. De arme jeg har set, der var bygget således, begrænser sig faktisk til SME. De er gennemtænkte konstruktioner med en meget høj grad af færdiggørelse. Pladespilleren skal være umulig at påvirke, tallerkenen skal enten være med stor inerti eller den skal styres af en meget kraftig motor. Plademåtten er nok så vigtig også, rimelit faste gummimåtter giver i mine ører rimelige resultater. Jeg tror min drømmespille på den måde, også ender med at blive en SME 30. Også den er gennemtænkt. På PU siden kan man lige så stille hellt og aldeles glemme MM PUér. De har alt for stor generatorimpedans og tilmed lider de af hysterese. Jeg har aldrig hørt en MM PU der havde friskheden, kontantheden og dynamikken fra en ordentlig bygget MC PU. Det bliver derfor en VdH PU. Hvis jeg var i sparehjørnet pga. den dyre grammo, så blev det Frog, hvis jeg var ligeglad den dag, så tror jeg, jeg sprang på en kolibri. Og så ville jeg i øvrigt bare beholde den for ever.
Meget af alt de gejl der i disse tider kommer på markedet, med alenlange historier om, hvorfor de har gjort netop som de har gjort, bør blot forbigås i stilhed. Som regel er det bortforklaringer på, hvorfor det er lavet så billigt som det er, m en alligevel koster kassen i butikken. Her er LP12 absolut ingen undtagelse. Den kom på markedet som et lavprisprodukt, det er den altså stadig.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hælløj i rillerne! Ret skægt at læse om alle de bud der er på pladespilleren over alle pladespillere. Det mest bemærkelsesværdige der forekommer, er dog at diskussionen næsten altid omhandler pladespilleren og ikke ret meget pick-uppen.
Nå men! I mine øjne skal en pladespiller blot være til stede og gøre pick-upens arbejde muligt. Det pick-uppen har brug for er fuldstændig ro til aftastning, og 0,0 træghed i bevægelser i alle retninger på nær længdeaksen. Her skal der være fasthed ud over alle grænser. Et andet utroligt vigtigt krav er at tonearmen er let, således at de er muligt at resonanstilpasse puén. Det stiller en hulens række krav til armens udformning. Kontravægten skal være placeret i højde med pladen og være meget tung og sidde tæt på omdrejningspunktet, som også skal ligge i højde med pladen.Armrør skalvære totalt fri for flexninger, geometrien skal passe til realworld LPér. De arme jeg har set, der var bygget således, begrænser sig faktisk til SME. De er gennemtænkte konstruktioner med en meget høj grad af færdiggørelse. Pladespilleren skal være umulig at påvirke, tallerkenen skal enten være med stor inerti eller den skal styres af en meget kraftig motor. Plademåtten er nok så vigtig også, rimelit faste gummimåtter giver i mine ører rimelige resultater. Jeg tror min drømmespille på den måde, også ender med at blive en SME 30. Også den er gennemtænkt. På PU siden kan man lige så stille hellt og aldeles glemme MM PUér. De har alt for stor generatorimpedans og tilmed lider de af hysterese. Jeg har aldrig hørt en MM PU der havde friskheden, kontantheden og dynamikken fra en ordentlig bygget MC PU. Det bliver derfor en VdH PU. Hvis jeg var i sparehjørnet pga. den dyre grammo, så blev det Frog, hvis jeg var ligeglad den dag, så tror jeg, jeg sprang på en kolibri. Og så ville jeg i øvrigt bare beholde den for ever.
Meget af alt de gejl der i disse tider kommer på markedet, med alenlange historier om, hvorfor de har gjort netop som de har gjort, bør blot forbigås i stilhed. Som regel er det bortforklaringer på, hvorfor det er lavet så billigt som det er, m en alligevel koster kassen i butikken. Her er LP12 absolut ingen undtagelse. Den kom på markedet som et lavprisprodukt, det er den altså stadig.
|
|
|
Se det var interessant ! selv kan jeg heller ik se noget mere vigtigt end PU, på pladespilleren, må det være armen og motoren, samt den ik består af for lette materialer, bygget som en kampvogn helst..
hele fordelen vinyl har over cd mediet må være den fysiske kontakt fremfor laser aftastning ?
MM´s fordel er at den kan lyde ok, let at sætte på og bedre end en dårligt indstillet MC pu..
selv har jeg desværre ik haft vinyl udstyr nok endnu til at kunne sige hvor stor indflydelse de forskellige komponenter har, men to arme og forskellige pu samt lidt plinter skal jeg bestemt ha skrabet sammen
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
|
Hej Hej!!
Mvh. Hifido
|
|
|
Linn LP12, har jeg altid syntes var lækker, men hvilken årgang skal man vælge indenfor og hvilke skal man gå udenom?
Den har jo eksisteret i mange år og kan huske at prisen har været ligefra ca 2000,- (uden arm/PU) til over det 10 dobbelte med diverse kits og arme...
Der er lige blevet solgt en fra 1979 for kr 2620,- på http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16152345&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10452
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|