Emne: Den bedste pladespiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Tja ... man må sige der sket meget med pladespillere siden LP12 kom på banen. Ak ja! De kører med et jævnt tempo nu om dage
Mine erfaringer er at LP12 lyder godt, men i forhold til toppen, hvoraf en del ikke længere laves (Forsell, Goldmund) ... ja der er et stykke vej - efter min vurdering. En LP12 ringer og synger med, så du knap kan høre hvad det er for en skive der ligger på. En vild gang øregejl, læs selv hvad de selv skriver om den. Den skal simpelthen svinge allevegne på samme måde, så energien cancles out. Alligevel skifter de i stor stil ac motoren ud med en mere vibrationsfri DC moter FORDI DEN VIBRERER og IKKE kan cansles out - godaw i hytten do. Jeg mener også den lyder som om den står og dingler allevegene, ophænget er totalt udæmpet og ude af dynamisk ballance. Den kan ikke "falde" til ro, idet den til stadighed står på fjedrene. Hele tyngdepunktsproblematikken er der gået let henover. Den er gansk enkelt ikke konstrueret med blik for FYsikken, og sammen med den glemte man også MUsikken. Men løsningen fandt man alligevel, nemlig MARKETING
Hvad angår toppen idag, så er det vel hvis man skal tro eksperterne Rockport Sirius .... som så også koster ikke bare en Irak-krig men flere! Jeg har ikke hørt den men det er en luftbåren satan til ca. 75.000 US. SME30/2 er osse et godt bud. Jeg kan ikke se, hvordan man kan forbigå den. Eneste ting jeg ikke helt er enig i, er nok pladestrammeren, som jeg ikke er alt for vild med.
Nu er det jo ikke af interesse for særligt mange, men der er også en del andre som bør kunne daske Linn, der skal have stort set alle opgraderinger for at kunne være med hvor det sner. No problemo. Men der er altså også en del andre skivespillere, der heller ikke er for smart lavet. Og så har det selvfølgeligt noget med prisen at gøre osse. Man får ikke en tilstrækkelig godt forarbejdet spille med masse nok for 3.000 kr. desværre.
Nu kender jeg ikke dagens marked så godt, men jeg vil gætte på at man vil komme langt med en af de bedre Clearaudio - selvom nogen (Fremer) ikke kan lide akryl-pladetallerkner. Disse kan ydermere opgraderes ... hvis man gerne vil have noget større og tungere.
Jeg tror jeg ville kigge efter en brugt Goldmund ... Studietto/Studio ... ved ikke hvor godt armene holder, men et Goldmund værk, og hvis man kan få en arm der kører uden problemer ... så også sådan en. De ligger i markedet til 15.000-20.000 kr. Det var da en mulighed, men hvorfor ikke SME når du nu er i gang. En model 20/2 med en V arm er kræs. Jeg aner dog ikke hvad den koster. en jeg er ret sikker på, at Vitus er god for en rimelig handel.
SATMIT
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubik!
Jeg forstår ikke hvorfor en mand med så meget entusiasme indenfor pladespillere verden lader en vandskade stoppe sig i at nyde de store sorte skiver.
Ellers så er det også smag sag om man kan lige spilere med ophænge eller uden ophænge. Det er faktisk god tid for vinyl nørder, mange forskellige og god pladespillere er produceret i dag . __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist nogen der har glemt hvad denne tråd startede med!! Nemlig en´der ville have en ny plov, gerne brugt, til en rimelig penge!! Der er en Linn Lp 12 altså, uanset hvad KURT VON KUBIK og SATMIT mener, stadig et rigtigt godt bud!!! Hvis man havde haft 75.000 Usd. tilrådighed, så havde man nok ikke startet denne tråd!!! Jeg har en LINN Lp 12 med alle opdateringer og en Linn Ekos Mrk. II Arm!! Komplet brugt med opdateringer til under 12.000 Kr. Hvis nogen af de Herrer kan finde noget der spiller bedre til den pris, så giver jeg en halv gris!!!
Mvh. Hifido (En meget lykkelig Linn Lp12-ejer!)
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Kurt ... måske er du lidt hård ... men der er noget om det. Der er meget at vinde ved en konstruktion, der er bedre dæmpet. Generelt er der sket meget med materialevalget siden 70'erne startende med Goldmund og hvad de nu hed i 1980'erne.
Det holder ganske enkelt ikke, at have en stor relativt udæmpet kasse, der står og svinger med! - ikke til den pris ihvertfald.
Jeg må indrømme at jeg ger klar over SME's kvaliteter .. men synes helt ærligt at deres pladespillere er ufatteligt grimme. Så check Simon Yorke ud ... de er flotte ... og skulle også lyde rigtigt godt om end vidst ikke helt på højde med SME. Nordic Concept er også en flot spille...
Hifido .. bemærk jeg foreslog Goldmund ... som ligger indenfor prisrammen.
Man bør i øvrigt gøre op med sig selv om man vil have en tangential-arm i givet fald er en pladespiller med et let flydende ophæng ikke optimalt.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Scala Hifi Branchemedlem

Scala Hifi
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt von Kubik,
der er sket meget siden du for 30 år siden stiftede bekendtskab med en Linn LP12 pladespiller. Dengang producerede Linn ikke selv arme, så der blev monteret forskellige alternativer. De fleste af de arme fungerede ikke specielt godt med en LP12, for - som jeg skrev i mit tidligere indlæg - kablet fra armen stødte på kabinettet. Det betød at ophænget langt fra fungerede optimalt.
Situationen er en helt anden med en Linn arm, for der virker det ophæng - som du kalder lidet gennemtænkt - nemlig helt optimalt. Der er nok ingen grund til at vi skal diskutere videre i dette forum, om en pladespiller som du allerede har dømt ude - fred være med det.
Jeg vil bare sige til de øvrige vinylinteresserede læsere, at en Linn LP12 gennem årene har gennemgået mange forbedringer siden den kom frem i 1972. Men selve grundkonstruktionen blev altså lavet helt rigtigt allerede dengang, for ellers havde den ikke overlevet alle de andre pladespillere der er kommet - og gået - siden.
De unoder, som KvK påstår at en LP12 har, kan jeg ikke genkende. Jeg synes den spiller musik så englene synger, og iøvrigt er den helt fri for de farvninger som mange andre pladespillere har problemer med.
Jeg demonstrerer under alle omstændigheder gerne en Linn LP12 op mod de alternativer der bliver nævnt i de tidligere indlæg. At bedømme en pladespillers kvalitet på alder og vægt er vel ikke den helt rigtige måde at vælge på. Jeg vil meget hellere lytte - lytte musik, musik og atter musik. Og her har jeg endnu ikke fundet en pladespiller der gør det bedre end Linn LP12. __________________ Med venlig hilsen
Ole Iversen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala Hifi skrev:
|
Hej Kurt von Kubik,
der er sket meget siden du for 30 år siden stiftede bekendtskab med en Linn LP12 pladespiller. Dengang producerede Linn ikke selv arme, så der blev monteret forskellige alternativer. De fleste af de arme fungerede ikke specielt godt med en LP12, for - som jeg skrev i mit tidligere indlæg - kablet fra armen stødte på kabinettet. Det betød at ophænget langt fra fungerede optimalt. Det er præcist hvad jeg siger, den spille er ganske enkelt fejlkonstrueret. Armkablet skal iflg. Linninisterne indgå i dæmpningen af værkets vandrette bevægelser, som forårsages af friktionen i centerlejet. Bl.a. derfor er der ret mange af disse spiller der bare slet ikke kører.
Situationen er en helt anden med en Linn arm, for der virker det ophæng - som du kalder lidet gennemtænkt - nemlig helt optimalt. Der er nok ingen grund til at vi skal diskutere videre i dette forum, om en pladespiller som du allerede har dømt ude - fred være med det. Ophænget virker lige så godt som undervognen på en 2CV uden støddæmpere, dvs. det virker ikke.
Jeg vil bare sige til de øvrige vinylinteresserede læsere, at en Linn LP12 gennem årene har gennemgået mange forbedringer siden den kom frem i 1972. Men selve grundkonstruktionen blev altså lavet helt rigtigt allerede dengang, for ellers havde den ikke overlevet alle de andre pladespillere der er kommet - og gået - siden. Det er ikke sandt, LP12 er blevet en mindre og mindre væsentlig del af omsætningen, hvorfor man satser anderledes. Hvorfor så lave om på den, når der nu er så megen reklameværdi i at lade være. De har såmænd blot adopteret den værdi Peter Walker tilsyneladende tilførte sine elektrostater ved ikke at ændre på dem i tide og utide. "God old tradition" som de siger derovre.
De unoder, som KvK påstår at en LP12 har, kan jeg ikke genkende. Jeg synes den spiller musik så englene synger, og iøvrigt er den helt fri for de farvninger som mange andre pladespillere har problemer med. Den jeg havde gjorde, og det konstruktionsprincip - eller mangel på samme, som det gik op for mig den var og stadig bliver bygget efter, kan slet ikke undgå at virkes om en ordentlig omgang farvelade. Og stadigvæk blev den konstrueret som et lavprisværk. Den pris den er pustet op i nu retfærdiggøres slet ikke på nogen måde. Der er usædvanlig lang vej til f.eks. SME produkterne, der er helt andlerledes kløgtigt konstrueret.
Jeg demonstrerer under alle omstændigheder gerne en Linn LP12 op mod de alternativer der bliver nævnt i de tidligere indlæg. At bedømme en pladespillers kvalitet på alder og vægt er vel ikke den helt rigtige måde at vælge på. Jeg vil meget hellere lytte - lytte musik, musik og atter musik. Og her har jeg endnu ikke fundet en pladespiller der gør det bedre end Linn LP12. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo det  Nymotor = ny lyd??? konstruktionen er gennemsyg og ustabil i enhver henseende og retning. Prøv evt. at ørle på den, mens den kører. Så vil du finde ud af, at Burger King giver en mere letflydende lyd end f.eks. MacDonals og Le Canard. Hvis du tilmed bestiller ekstra sovs til fritterne, så kommer du i himlen. Hællå manner! Alt det gejl om armkabel, DC motor, motorstyring og andet fidelifut??? Prøv evt. helt forfra med en helt ny konstruktion, der er stabil, tavs og solid. Det kan anbefales at begynde først på dagen, så er man i Scotland knapt så høj af SM endnu da.
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Det er jo det Nymotor = ny lyd??? konstruktionen er gennemsyg og ustabil i enhver henseende og retning.
Prøv evt. at ørle på den, mens den kører. Så vil du finde ud af, at Burger King giver en mere letflydende lyd end f.eks. MacDonals og Le Canard. Hvis du tilmed bestiller ekstra sovs til fritterne, så kommer du i himlen.
Hællå manner! Alt det gejl om armkabel, DC motor, motorstyring og andet fidelifut??? Prøv evt. helt forfra med en helt ny konstruktion, der er stabil, tavs og solid. Det kan anbefales at begynde først på dagen, så er man i Scotland knapt så høj af SM endnu da.
|
|
|
Gennemsyg og ustabil det kan du s.. selv være, hvad smager bedst havregryn eller cornflakes ?
Alle har en mening om hvad der lyder bedst for dem, derfor behøver man ikke at nedgøre folk eller bestemte produkter.
Jeg forlader hermed denne debat, den er ved at være lidt langt ude.
|
| Til top |
|
| |
Scala Hifi Branchemedlem

Scala Hifi
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. Kurt von Kubik,
det her ender jo på præcis samme måde som flere andre debatter du har deltaget i. Hvis ikke produktet i dine øjne er interessant, ja så skal der bare ørles ud over det hele. Intelligent !
En LP12 er ikke fejlkonstrueret som du skriver. Det var bare nogle af de arme der blev monteret der ikke passede ordentligt på den. Det kan du så kalde dårlig vejledning fra butikkens side eller forkert køb af kunden - men det er vist ikke for meget sagt, at du vender bøtten på hovedet når du mener det er LP12'ens skyld !
Det flydende ophæng i en LP12 er derimod en virkelig gennemtænkt løsning. De spiralfjedre der bliver brugt isolerer nemlig pladetallerken og arm fra det underlag den står på. Når ophænget er justeret korrekt er der fuldstændig balance i hele konstruktionen og derved absorberer det flydende ophæng de påvirkninger der kommer udefra. I modsætning til f.eks bladfjedre, så virker spiralfjedrene også i det vandrette plan - så også her er en LP12 afkoblet.
Din LP12 har tydeligvis ikke været monteret med en arm der har passet ordentligt. Din beskrivelse af et LP12 ophæng viser også tydeligt at den ikke har været ordentligt justeret i ophænget. Lige præcis derfor har din LP12 spillet som du siger, med en ordentlig gang farvelade. Din konklusion er derfor at en LP12 ikke dur ! Fair nok - du er undskyldt. Du har jo ikke hørt den spille ordentligt.
Tag du nu istedet en håndfuld vinyler (dem der er tilbage) og besøg os for at få et lyt på sådan en LP12. Så skal du få lov at høre en der er ordentligt justeret og som spiller som den skal.
Når du har fået dette lyt, så synes jeg det er helt i orden at du kritiserer en LP12 hvis du stadig ikke synes om den. Men at komme med udtalelser som du har gjort i denne tråd, baseret på en LP12 som du ejede for 30 år siden, det er sgu' for useriøst. __________________ Med venlig hilsen
Ole Iversen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt båt i Bruunsgade da for den!
Scala Hifi skrev:
|
Hr. Kurt von Kubik,
det her ender jo på præcis samme måde som flere andre debatter du har deltaget i. Hvis ikke produktet i dine øjne er interessant, ja så skal der bare ørles ud over det hele. Intelligent ! Yep! Jeg har endda selv fundet på det
En LP12 er ikke fejlkonstrueret som du skriver. Det var bare nogle af de arme der blev monteret der ikke passede ordentligt på den. Det kan du så kalde dårlig vejledning fra butikkens side eller forkert køb af kunden - men det er vist ikke for meget sagt, at du vender bøtten på hovedet når du mener det er LP12'ens skyld ! Jamen det ER LP 12érens skyld
Det flydende ophæng i en LP12 er derimod en virkelig gennemtænkt løsning. De spiralfjedre der bliver brugt isolerer nemlig pladetallerken og arm fra det underlag den står på. Når ophænget er justeret korrekt er der fuldstændig balance i hele konstruktionen og derved absorberer det flydende ophæng de påvirkninger der kommer udefra. I modsætning til f.eks bladfjedre, så virker spiralfjedrene også i det vandrette plan - så også her er en LP12 afkoblet. Jamen det er helt og aldeles ukorrekt. Ophænget i en LP 12 er placeret rundt om centerlejet med lige store afstande. Det giver ballance for så vidt angår pladetallerkenen. Men så kommer det lille aber dabei. Der skal en tonearm på osse. Den sidder langt fra centerlejet og er rimeligt tung. Det kræver i vikeligheden en kontravægt på subchassiset, men hos Linn spænder man bare fjedrene lidt (gennemtænkt?). Desuden så er ophængningspunktet placeret under pladetallerkenen, hvilket placerer tyngdepunktet oven over ophængningspunktet og oven på fjedrene. Det er noget dingleværk. For at få dæmpning i systemet og disciplinere bevægelserne, så skal ophængningspunktet være højere oppe end tyngdepunktet. En LP 12 er at sammenligne med en dobbeltdækkerbus uden støddæmpere, hvor alle passagerer og bagage er placeret på øverste etage. Prøv f.eks. lige at sy strapudemaj i den bus eller noget andet der kræver præcission. Dernæst er den som nævnt ikke i ballance og slet ikke med en arm påmonteret. Spiralfjedrene afkobler både lodret og vandret, men det gør bladfjedre så sandelig også, når de kombineres med et trådophæng af en slags. se bare B&O. De afkobler intet mindre end fremragende og tilmed kan de placere resonansen forskelligt i vandret og lodret plan - det er gennemtænkt, faktisk så snedigt, at SME har kopieret princippet som nogen af de få. En sidegevinst ved dette er tilmed, at den naturlige dæmpning i det "hængende" subchassis også stabiliserer omdrejningshastigheden på tallerkenen. Den står nemlig meget mere stille i relation til motoren.
I øvrigt skal man passe på med at se for ensidigt på afkobling. Det er rigtigt at man skal afkoble for udefra kommende vibrationer, men øvelsen går også ud på, at undgå de luftbårne vibrationer og slippe af med den energi man ikke kan undgå kommer ad luftvejen. LP12 glimrer her med sit store træarmboard og sine tynde plader i subchassiet, der fanger stort set hvad som helst, og afsætter energien i en omgang totalt udæmpede spiralfjedre. det betyder at subchassis og armboard aldrig er i ro.
Din LP12 har tydeligvis ikke været monteret med en arm der har passet ordentligt. Din beskrivelse af et LP12 ophæng viser også tydeligt at den ikke har været ordentligt justeret i ophænget. Lige præcis derfor har din LP12 spillet som du siger, med en ordentlig gang farvelade. Din konklusion er derfor at en LP12 ikke dur ! Fair nok - du er undskyldt. Du har jo ikke hørt den spille ordentligt. Det er noget vås. Den var monteret med både en Mørch UP4 og også til tider en SMEIII og den spillede nøjagtigt som man sædvanligvis genkender en LP12.
Tag du nu istedet en håndfuld vinyler (dem der er tilbage) og besøg os for at få et lyt på sådan en LP12. Så skal du få lov at høre en der er ordentligt justeret og som spiller som den skal.
Når du har fået dette lyt, så synes jeg det er helt i orden at du kritiserer en LP12 hvis du stadig ikke synes om den. Men at komme med udtalelser som du har gjort i denne tråd, baseret på en LP12 som du ejede for 30 år siden, det er sgu' for useriøst. Jeg har mange gange senere hørt LP12 med diverse originalle mod. kits. Det ændrer ikke mit syn væsentligt på den. |
|
|
Seriøst og seriøst. En spille der blev lanceret som en lavprisspille, skal nu koste 50K uden PU. Retfærdiggørelsen herfor skulle være en ny bund, en DC motor, en motorstyringsenhed og ellers intet? Det bliver altså ikke high end på den facon og seriøst er det heller ikke. En pladespiller er et helt eksakt instrument, der skal konstrueres ud fra helt eksakte fysiske love, som man da selvfølgelig har lov til at forsøge at overtræde. Det nytter bare ikke noget, vektorfysik og materialelære går bare hånd i hånd med rillespilleren, uanset hvordan man end måtte formå at vride sig. At man så hos Linn mener, at på den nordlige halvkugle, skal spiralfjedrene være snoet med uret og modsat, når man er på den sydlige, synes jeg ikke bidrager til seriøsiteten. Så seriøst? Nej det har du ret i, hverken for 30 år siden eller nu. Her er et billede, for de som ikke kender konstruktionen.
|
| Til top |
|
| |
Scala Hifi Branchemedlem

Scala Hifi
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, pokkers osse. Nu troede jeg lige jeg havde fundet en ordentlig pladespiller. Den har godt nok givet mig mange gode oplevelser med min pladesamling - men nu betyder det jo intet ! Pladespilleren er fejlkonstrueret !
Kvk, jeg tror du er en mester ud i det teoretiske - det er jeg faktisk ikke spor i tvivl om. Desværre er det bare ikke altid at den bedste teori giver det bedste resultat. Det er LP12 så et godt eksempel på. Længere behøver denne diskussion såmænd ikke at være.
Hvis der overhovedet kan være nogen interesse tilbage for dette fejlkonstruerede monstrum i dette forum, så står jeg gerne til rådighed for en seriøs demonstration. __________________ Med venlig hilsen
Ole Iversen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala Hifi skrev:
|
Hmmm, pokkers osse. Nu troede jeg lige jeg havde fundet en ordentlig pladespiller. Den har godt nok givet mig mange gode oplevelser med min pladesamling - men nu betyder det jo intet ! Pladespilleren er fejlkonstrueret ! Yepper! Om igen Iversen
Kvk, jeg tror du er en mester ud i det teoretiske - det er jeg faktisk ikke spor i tvivl om. Desværre er det bare ikke altid at den bedste teori giver det bedste resultat. Det er LP12 så et godt eksempel på. Længere behøver denne diskussion såmænd ikke at være. LP 12 er et skoleeksempel på, hvordan man får en meget høj pris for et simpelt produkt. Et af storytellingens absolutte højdepunkter - simpelthen. Stadig har den intet med en rigtig velkonstrueret spille at gøre, og prisen nu om dage, står i en intet mindre end "fantastisk" relation til produktet. Jeg må sige "respekt" for det. Det er en bedrift i sig selv.
Hvis der overhovedet kan være nogen interesse tilbage for dette fejlkonstruerede monstrum i dette forum, så står jeg gerne til rådighed for en seriøs demonstration. Husk nu at al omtale er positiv. Du får med tiden flere kunder, der har kendskab til monsteret, de kan bare ikke huske hvorfra de kender det. Så bare fat mod, der er t**ser nok med bogen i orden. Du skal bare lige have fat i dem, så kan Ivor grine hele vejen ned i banken, som han i øvrigt lige har købt
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ! Jeg syntes en rigtig justeret LP 12 lyder kanon ! Men valgte en Rega P9 som ikke kræver justering hvær 3 mdr !
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Henrik: min manglende erfaring med vinyl gør nok at jeg ik ser selve pladespilleren som værende central for lyden.. men at den er stabil er et must, der hjælper det at den vejer godt til.. der skal være en god plint og måtte, samt en kraftig stabil motor.. dvs i min bog er der en del flotte men skrøbelige pladespillere der ik kan komme på tale.. clearaudio feks.. (kun hørt en enkelt model fra dem)
armen skal som tidligere nævnt være let for at kunne opfange informationer, en god pu er et must og den vigtigste del sammen med armen.. derudover kommer der kabler der altid har betydning.. og selvfølgelig riaa..
jeg får min nye plov i aften.. og er gået den samme vej som dig..
http://www.theanalogdept.com/td126_mk_ii.htm køn er den jo ikke, men stabil
så kommer der en Mørch up 4 arm på som jeg er lidt stolt af 
af Pu har jeg ik sat mig fast, men mon ik dv 10x5 stadig er topkandidaten selvom vdh har gjort mig noget nysgerrig
|
|
|
Hej Levende totien!
Hvordan lyder den Thorens TD126 mk II med Mørch UP4 arm og hvilken PU blev det så?
NÅR du bliver træt af den kunne jeg måske være interesseret, hvis prisen er til at komme i nærheden af - du kunne jo smide en PB (om en uges tid - he-he)...
Hvad er det jeg siger, skal kaptajnen have plov alligevel? 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
PPP-DK, har faktisk ik fået en pu endnu, så den spiller med en Goldring Electro II.. men mon ik valget bliver en dynavector 10x5, inden for den nærmeste fremtid 
selve pladespilleren er ik så grim som først troet, uden låg næsten lidt køn og lever fuldt op til mine forventninger, den er stor, kæmpe tung og meget stabil.. armen er meget let og helt klart stjernen herhjemme pt, goldring puén som jeg ik kender til kan ikke have et ret højt output da der skal skrues meget højere op end jeg er vandt til, har prøvet både en mc og mm riaa..
Lyden er fantastisk, på alle måder en kæmpe opgradering ! perspektivet er lige i øjet, både centreret og dybt, dette var ellers et problem på min gamle plov, stemmer og instrumenter går klart igennem og er meget "til stede"
anken ved lyden som den er nu er at der mangler bund, både den helt dybe men os på næsten hele spektret, men det er 100% sikkert pga den goldring pu der er på og som skal skiftes hurtigt, men selv med den manglende bund er det en oplevelse af de store at høre musik på den.. du kommer desværre til at vente meget længe på denne model er ovenud tilfreds med den og går aldrig tilbage til de nye lette designer plove der bliver spyttet på markedet
når jeg får den dynavector pu (den eneste nye ting på den plov) er prisen på sølle 6500 kr for det hele, og set op imod de nye pladespillere jeg har hørt (der så er meget mindre og pænere) er det gået meget tilbage for den analoge lyd..
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køre med en 30 års udgave af Audio-Technica OC10 som spiller beder på en RB600 arm end på RB1000 arm !
Selvom det er en gammel svend så kan den noget som andre nye pick-up ikke kommer til ..... -)
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21:
Dejligt at høre at du er tilfreds!
Måske skulle man lede efter en Thorens med en UP4 arm - har altid synes at den var elegant - især med den integrerede ortofon løsning som også kunne fåes med SME?
Hvilken RIIA bruger du?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke andre plove (gerne fra firserne) er noget værd - især til prisen?
- Thorens TD 321
- Goldmund Studio

- Thorens Reference

- Void
- Pink Triangle
- Michel Gyrodec
- Micro Seiki
- Mørch GS 6a
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er ved Mørch:
Hvor meget må man give for en brugt UP4 i fin stand med et enkelt armrør uden at blive snydt?
Og hvad giver man for ekstra armrør?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|