| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Hehe ... Modlyd eller Medlyd ... to be or not to be...
Der står nok ikke mange SME 30 i DK, men en voldsom konstruktion er det. Jeg synes den er voldsomt grim også ... men sådan er smag og behag forskelligt.
Har hørt den i US med SMEV og Lyra Helicon SL ... og spille det kan den .... synes ikke helt den matcher Forsell og Goldmund ... sådan som jeg husker dem ... men nu har jeg jo ikke lige hørt dem op mod hinanden.
SATMIT
|
|
|
Ofte forglemmes det hvor meget, PU, plademåtte, tonearm og andre omstændigheder har indflydelse på lyden af den færdige spille. Som udgangspunkt vil jeg mene, at luftlejring ikke er optimalt. Pladespillere er jo også bedre og bedre jo mindre de spiller, det gør det vanskeligt at sammenligne med mindre alle forhold var ens. Hertil vil den allermest afslørende og bredbåndede PU, være den der kan afsløre hvorvidt værk, arm m.m. bidrager med egenlyd. En pladespiller kan på den måde være et korthus i sig selv. Det hele vælter så, hvis du sætter en rigtig god pick up på. Så bliver det kun alt for tydeligt, når eller hvis der er tykt med favninger. SME produktet er givetvis ikke det eneste, der sigter i den retning, men den er bygget med en omtanke og indsigt, der bør vække respekt.
|