Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Metallica St. Anger? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Ved godt det ikke har meget at gøre med Metallica, og dog en smule, men hvad med Megadeath, det er også godt og de har en kanon sound på deres albums, og musikken er jo der hen ad........

PS. Jo, der faktiske en sammenhæng mellem Megadeth (ja, sådan staves det -ikke death!) og Metallica, den gode Dave Mustaine var faktisk med i Metallica, men røg ud efter kort tid og endte sine dage i Megadeth ! -som for øvrigt har et kanon album på samvittigheden ved navn "Peace sell's ... But who's buying" ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

garner30
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2003 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Bjørn B skrev:

Ved godt det ikke har meget at gøre med Metallica, og dog en smule, men hvad med Megadeath, det er også godt og de har en kanon sound på deres albums, og musikken er jo der hen ad........

PS. Jo, der faktiske en sammenhæng mellem Megadeth (ja, sådan staves det -ikke death!) og Metallica, den gode Dave Mustaine var faktisk med i Metallica, men røg ud efter kort tid og endte sine dage i Megadeth ! -som for øvrigt har et kanon album på samvittigheden ved navn "Peace sell's ... But who's buying" ?

Ja Megadeth har lavet fede numre. Jeg kender ikke meget til det første de lavede, men "Countdown" er klar min farvorit. Men f**k, hvor er lyden dog ringe på den skive. Lys og tynd er den, ja den er.. 

Til top Vis garner30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af garner30

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Bjørn B skrev:

HE HE ja jeg skrev jo også (og dog en smule) ved godt at Dave Mustain var med i Metallica

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 27 August 2003 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Jeg synes sangene på St. Anger er fede... Angående "80'er soloerne" fra de tidligere albums med fingerpicking og lang nakkehår så har Metallica indset at det IKKE holder mere! Heldigvis for det!

hey - selvfølgelig holder soloer!

Spooner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Guests skrev:

Ok!

Tak gutter!
Hvilken Metallica skive skal jeg så vælge, hvis jeg vil have ulitimativ Metallica?

Mvh.

Master of Puppets, den indeholder alt hvad der er fedt ved Metallica. Der er alt fra tonset trash (BAttery) til mere rolige passager. S/M er en god generelt introduktion.

Spooner 

Til top Vis Spooner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spooner

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Kunne heller ikke lide St. Anger til at starter med, men jeg synes trods alt den vinder ved flere lyt. At lyden er ringe...tjah.... mon ikke det er tilsigtet, om de så er sluppet heldigt fra det er en anden sag.

Master of Puppets er helt klart min favorit. Alt efter Black Album og St. Anger vil jeg helst glemme.

Dårligste lyd må så absolut gå til Ride The Lightning.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Ok. Måske er St. Anger ikke den bedste de har lavet. Men som Kjeldsen skriver, bliver den bedre efterhånden. Man kan jo vænne sig til meget. Bare se på jeres kærester/koner.

Har i helt glemt Garage INC.???

Den slår S/M med flere længder. Det er en dobbelt skive med bla. covernumre spillet af Metallica, fra de bands der har inspireret dem gennem tiden.

Så vidt jeg ved har de udgivet 2 Garage inc. plader. Første i 87 ca. Nr 2 i 97-98 ca. Hvoraf den sidste er en dobbelt.

Nogen der skal i parken den 26. maj for at se dem????

MVH WRONG

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Første gang jeg hørte den var jeg tilfreds med den. De lidt hårdere rif passer mig bedst idet jeg mener And Justice for All (sangen One på denne skive er min favorit sang fra Metallica)og Master of Puppets er de bedste plader de har lavet (og idet hele taget er blevet indspillet inden for denne genre). Men.......... efter at have hørt den et par gange synes jeg det bliver meget af det samme. Derudover troede aldrig Metallica kune finde på at udgive en cd uden Kirk Hammets soloer. Idet jeg lytter meget til Joe Satriani og Steve Vai så er manglen på soloer lidt skuffende især når Kirk Hammet har potentialet (har haft Joe Satriani som læremester).

Bedste køb efter min menning er And Justice for All og Master of Puppets.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Så vidt jeg ved har de udgivet 2 Garage inc. plader. Første i 87 ca. Nr 2 i 97-98 ca. Hvoraf den sidste er en dobbelt.

Den første var en sag med 5-numre og hed Garage Days Re-revisited.

Hvorfor det?
Jo, jeg mener at huske at Garage Days Revisited var en bootleg af No Life 'till Leather demoen der endte med skaffe Metallica kontrakt på Kill' 'em All.
Op til Master Of Puppets udkom var det ikke noget synderligt problem at anskaffe sig Garage Days Revisited - og Metallica vidste det. (Jeg vil vædde på at Lars Ulrich har en kopi).
For at give lidt af den samme stemning fik de fem covernumre så titlen Garage Days Re-revisited.
Iflg. coveret er den i øvrigt Not Produced, men det tror jeg altså ikke er helt korrekt. Nogen må have tænkt over hvem der spiller hvad hvornår og hvor højt

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

olnic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Er man rigtig metaller ved man at Metallica døde fra og det  sorte album. For mig er det iorden at udvikle sig. Men i en progressiv og tro holdning til musikken og metallen. Det er ikke sket efter min mening med Metallica.

Det virker som andre ting har spillet ind for Lars "The wimp" Ulrich og co.

Heldigvis er der så meget andet man kan lytte til

Lars

Til top Vis olnic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olnic

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Master of Puppets er ret god efter min mening

men glem ikke

And Justice for all den syntes jeg også ligger i den gode ende

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes