| Forfatter |
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 26 August 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Ved godt det ikke har meget at gøre med Metallica, og dog en smule, men hvad med Megadeath, det er også godt og de har en kanon sound på deres albums, og musikken er jo der hen ad........

|
|
|
PS. Jo, der faktiske en sammenhæng mellem Megadeth (ja, sådan staves det -ikke death!) og Metallica, den gode Dave Mustaine var faktisk med i Metallica, men røg ud efter kort tid og endte sine dage i Megadeth ! -som for øvrigt har et kanon album på samvittigheden ved navn "Peace sell's ... But who's buying" ?
|
| Til top |
|
| |
garner30 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 26 August 2003 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Bjørn B skrev:
|
Ved godt det ikke har meget at gøre med Metallica, og dog en smule, men hvad med Megadeath, det er også godt og de har en kanon sound på deres albums, og musikken er jo der hen ad........

|
|
|
PS. Jo, der faktiske en sammenhæng mellem Megadeth (ja, sådan staves det -ikke death!) og Metallica, den gode Dave Mustaine var faktisk med i Metallica, men røg ud efter kort tid og endte sine dage i Megadeth ! -som for øvrigt har et kanon album på samvittigheden ved navn "Peace sell's ... But who's buying" ?
|
|
|
Ja Megadeth har lavet fede numre. Jeg kender ikke meget til det første de lavede, men "Countdown" er klar min farvorit. Men f**k, hvor er lyden dog ringe på den skive. Lys og tynd er den, ja den er..
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 26 August 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

Alex E Nielsen skrev:
Bjørn B skrev:
|

|
|
|
|
|
|
HE HE ja jeg skrev jo også (og dog en smule) ved godt at Dave Mustain var med i Metallica
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 27 August 2003 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Jeg synes sangene på St. Anger er fede... Angående "80'er soloerne" fra de tidligere albums med fingerpicking og lang nakkehår så har Metallica indset at det IKKE holder mere! Heldigvis for det!
|
|
|
hey - selvfølgelig holder soloer! __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Spooner Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guests skrev:
|
Ok!
Tak gutter! Hvilken Metallica skive skal jeg så vælge, hvis jeg vil have ulitimativ Metallica?
Mvh.
|
|
|
Master of Puppets, den indeholder alt hvad der er fedt ved Metallica. Der er alt fra tonset trash (BAttery) til mere rolige passager. S/M er en god generelt introduktion.
Spooner
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne heller ikke lide St. Anger til at starter med, men jeg synes trods alt den vinder ved flere lyt. At lyden er ringe...tjah.... mon ikke det er tilsigtet, om de så er sluppet heldigt fra det er en anden sag.
Master of Puppets er helt klart min favorit. Alt efter Black Album og St. Anger vil jeg helst glemme.
Dårligste lyd må så absolut gå til Ride The Lightning.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Måske er St. Anger ikke den bedste de har lavet. Men som Kjeldsen skriver, bliver den bedre efterhånden. Man kan jo vænne sig til meget. Bare se på jeres kærester/koner .
Har i helt glemt Garage INC.???
Den slår S/M med flere længder. Det er en dobbelt skive med bla. covernumre spillet af Metallica, fra de bands der har inspireret dem gennem tiden.
Så vidt jeg ved har de udgivet 2 Garage inc. plader. Første i 87 ca. Nr 2 i 97-98 ca. Hvoraf den sidste er en dobbelt.
Nogen der skal i parken den 26. maj for at se dem????
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første gang jeg hørte den var jeg tilfreds med den. De lidt hårdere rif passer mig bedst idet jeg mener And Justice for All (sangen One på denne skive er min favorit sang fra Metallica )og Master of Puppets er de bedste plader de har lavet (og idet hele taget er blevet indspillet inden for denne genre). Men.......... efter at have hørt den et par gange synes jeg det bliver meget af det samme. Derudover troede aldrig Metallica kune finde på at udgive en cd uden Kirk Hammets soloer. Idet jeg lytter meget til Joe Satriani og Steve Vai så er manglen på soloer lidt skuffende især når Kirk Hammet har potentialet (har haft Joe Satriani som læremester).
Bedste køb efter min menning er And Justice for All og Master of Puppets.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Så vidt jeg ved har de udgivet 2 Garage inc. plader. Første i 87 ca. Nr 2 i 97-98 ca. Hvoraf den sidste er en dobbelt.
|
|
|
Den første var en sag med 5-numre og hed Garage Days Re-revisited.
Hvorfor det?
Jo, jeg mener at huske at Garage Days Revisited var en bootleg af No Life 'till Leather demoen der endte med skaffe Metallica kontrakt på Kill' 'em All.
Op til Master Of Puppets udkom var det ikke noget synderligt problem at anskaffe sig Garage Days Revisited - og Metallica vidste det. (Jeg vil vædde på at Lars Ulrich har en kopi).
For at give lidt af den samme stemning fik de fem covernumre så titlen Garage Days Re-revisited.
Iflg. coveret er den i øvrigt Not Produced, men det tror jeg altså ikke er helt korrekt. Nogen må have tænkt over hvem der spiller hvad hvornår og hvor højt
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
olnic Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er man rigtig metaller ved man at Metallica døde fra og det sorte album. For mig er det iorden at udvikle sig. Men i en progressiv og tro holdning til musikken og metallen. Det er ikke sket efter min mening med Metallica.
Det virker som andre ting har spillet ind for Lars "The wimp" Ulrich og co.
Heldigvis er der så meget andet man kan lytte til
Lars
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|