Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Home Theater Personal Computer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat en PC sammen, som virker upåklageligt som HTPC. Jeg har selv mange af dine kriterier som mine egne.

Det med hastighed, er min erfaring, er næsten ligegyldigt. En af de billigeste CPU'er i dag, dækker mere end rigeligt, de filmbehov der kan være.

Kabinet: Antec Aria Cube kabinet 300Watt (ca. 800,-)
- Det har en lidt utraditionel udforming som en firkant, men alle microATX bundkort kan sidde i, og jeg betragter dens udforming som smartere end diverse andre modeller. Den 120mm blæser, kan støje lidt som standard, men med en Pabst blæser skal jeg lægge øret helt hen til kabinettet for at høre den.

Bundkort: ASRock K7S41 (ca. 350,-)
- Det er absolut ikke et high-end board, men det er med FSB400 til socket A, og har indbygget grafikkort, LAN og lydkort. Jeg har IKKE følt det nødvendigt med mere videopower eller bedre lydkort. Men muligheden er der for at opgradere hvis man vil have mere.

CPU:
En AMD Sempron 2300+ (ca. 400,-)
Den dækker alt hvad jeg har smidt efter den. Har ikke været ude for jeg havde brug for mere.

Harddisk:
Seagate Barracuda
Da jeg har koblet min HTPC til netværk, og har en server stående, så bruger jeg ikke mere end en 80GB harddisk, og selv på den er der 60-70GB fri. Det er en Seagate Barracuda, der nok er den mest støjsvage man kan få i dag. Den kan fås op til 400GB, hvis du har brug for masser af plads.

Fjernbetjening:
ATI Remote Wonder II (ca. 300,-)
En super god remote, der kører RF. Den har en rækkevidde på 50 meter hos mig, hvilket gør at jeg kan sidde hvor som helst og skrue op og ned for musikken.

Med hensyn til RAM og DVD drev, har jeg bare valgt det billigeste. Man kan bruge et program til at sænke hastigheden på DVD drevet under afspilning, så siger det ikke en lyd.

Tastatur og mus bruger jeg stort set aldrig, kun under selve installationen. Men det er bare et trådløst sæt fra Logitech.

Jeg bruger ikke TV-kort, da jeg ikke har optaget noget fra TV de sidste tre år (!) Har ikke engang pakket min SVHS video ud efter jeg flyttede sidst.

Jeg har givet 3000 kroner for det hele, og har kun overvejet at købe mig et TV-kort, som eneste opgradering.

Jeg bruger Showshifter.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Pontoppidan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

HEj..! jeg er ny på forumet, håber ikke jeg er alt for noob på nogle områder..

Hmm angående det med en mere eller mindre stærk processor, det afhænger stærkt af hvad du vil bruge den til.. hvis du fx vil lave real time upscaling så du får en større opløsning har du brug for en masse hestekrafter.. hvis du vil afspille wmv i hdtv opløsning har du også brug for en del.. men hvis du bare vil afspille normale film og musik, så må jeg give jer ret.. Så kan man roligt, købe sig en billig cpu og bruge de resterende penge til noget bedre..

Mvh Pontoppidan

Til top Vis Pontoppidan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pontoppidan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes