| Forfatter |
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
til live 21
taget fra :http://www.esoterisk-hifi.se/customer/start.html
krell kav 2250 ny 55000 sek nu 49000 sek = lidt over 40k dkr.
taget fra :http://www.higherfi.com/2/index.html
krell kav 2250 ny 4000 us nu 3100 us = lidt over 18k dkr.
tja det er over 100 % fortjenste eller hvad ?
priserne på krell er det samme i sverige og dk
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ikke audionord ab er det samme som hifiklubben, hvis det er det du tænker på
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv .
slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t .
men det tænker i ikke lige over .
|
|
|
Penge til de syge og svage - og til SU? Mig bekendt giver hifi-forhandlere ikke penge til hverken hospitaler eller plejehjem, ej heller bliver studerende begunstiget af branchen, så det argument forstår jeg ikke.
Under alle omstændigheder er jeg af den overbevisning, at hifi-branchen i DK bliver nødt til at sænke priserne. I modsat fald vil en større og større del af familiens Danmarks indkøb af elektronik ske i udlandet. Det er ikke kun unge nørder, der er på Internettet. Selv min gamle pensionerede mor, har lige bestilt en DVD-recorder i Tyskland via Internettet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej den er jeg godt klar over derfor skal det nu nok bliver sjovt, hvis de rigtige ser det 
mikp hvad vil du med de priser ? stadig ik listepriser ! og forskellen er slet ik i samme størrelse som den cool blade siger er der.. find en der koster 22 k og 80 k i DK så har jeg taget fejl..
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
|
studiosound er ikke så slemme, men regne kan han ikke studiosound : du vil da ikke sige du beteler 12000 us, som er listeprisen i usa for blue heron 2, så tager de da røven på dig. inden dansk fragt, moms osv kommer på, skal du lige trække us sales tax fra først ik ?
|
|
|
US sales tax er normalt ikke inkluderet i amerikanske listepriser, da denne er forskellig fra stat til stat.
Og nej, jeg betaler ikke 12.000 USD for et sæt, men jeg er nødt til at kalkulere realistiske priser til prislisten, det er de færreste producenter der ser positivt på at distributører/forhandlere annoncerer deres produkter til dumpingpriser.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
AV32R skrev:
|
[QUOTE=jensen]Så købe da derover |
|
|
Fint bidrag til tråden dér, jensen... Manden stiller et spørgsmål, og så kommer du op med et sådant indlæg... 
Håber du er bedre til at sælge... 
QUOTE]
Ja men hvis han ikke fatter der er andet end tronsport og moms så fatter han det aldrig .
Hvad hvis det går i stykker ? , skal den impotør og shop ikke leve der sælger det ?.
Jeg er ret sikker på mange herinde for alt for meget i løn , skla i gå ned ? .
Det i laver på jers job skal det ikke sælges også ? eller har i bare et stort hul i finder penge i ??
Man kan blive ved.
Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv .
slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t .
men det tænker i ikke lige over .
|
|
|
øh jensen er det ikke lidt af en kovending du har taget efter du er blevet importør ? hvor købte du selv alt dit dyre udstyr før i tiden ?
du var da osse efter importører med for høje avancer var du ikke ?. husker en tlfsamtale med dig, hvor du sagde du håbede på at vinde i lotto, så du kunne vælte markedet med high end udstyr i dk.
men vi bliver jo alle klogere eller hvad ?
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
mikp skrev:
|
studiosound er ikke så slemme, men regne kan han ikke studiosound : du vil da ikke sige du beteler 12000 us, som er listeprisen i usa for blue heron 2, så tager de da røven på dig. inden dansk fragt, moms osv kommer på, skal du lige trække us sales tax fra først ik ?
|
|
|
US sales tax er normalt ikke inkluderet i amerikanske listepriser, da denne er forskellig fra stat til stat.
Og nej, jeg betaler ikke 12.000 USD for et sæt, men jeg er nødt til at kalkulere realistiske priser til prislisten, det er de færreste producenter der ser positivt på at distributører/forhandlere annoncerer deres produkter til dumpingpriser.
Mvh,
Karsten |
|
|
karsten. jeg er ikke efter dig. synes absolut du har rimelige priser på det grej du sælger.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
josan skrev:
Live21 skrev:
lars2004 skrev:
jo jo men priisen på edb udstyr er stort set identisk i Dk og i Tyskland.
Her kan det danske marked på 5 mio godt følge med de 80 mio syd for grænsen.
|
|
|
jammen så kom da med et eksempel på at rigtig hifi er så meget billigere i tyskland ?
og nej ik en sony receiver eller noget i den stil, ik det tråden går på.. find priserne på Mark Levinson, asr, de højttalere der startede tråden (meadowlark) så stor er forskellen heller ik
og nu sammenligner du igen skidt og kanel.. der er næsten ingen avance på computere køb over nettet, hvis du ser i butikker er tyskland stadig billigere.
men at sammenligne noget som alle har (computere) med noget som kun et fåtal har (Hifi) det kan man ikke !
men dem der potentielt har 16 gange flere kunder sælger selvfølgelig mere og derfor bør der være en mindre pris (når momsforskellen er indregnet)
nu ved jeg ik om det er sandt men vi har jo et ry her i DK for at være de mest kritiske og prisbeviste forbrugere inden for hifi.. og køber kun hvis vi får 99% rabat, måske derfor priserne er lidt højere herhjemme ?så forhandleren har noget at slå af på ?
hvor mange har sidst købt nyt til fuld pris ?
|
|
|
Det lyder endeligt som et sagligt svar!
I øvrigt skal man da vist tænke sig om 2 gange før man spørger om noget herinde!! Jeg bryder mig personligt IKKE om en nedladende tone: såsom hvis ikke han fatter det.. så fatter han det aldrig!! Jeg spørger fordi jeg undrer mig og gerne vil vide hvordan det hænger sammen!!!... så gider jeg sgu ikke tales til som til et 5-årigt barn.
Jeg slutter hermed fra denne tråd!
Mvh.
Johnny |
|
|
Nej det var heller ikke pænt gjort .
Men der er meget i ikke forstår kan jeg se .
En forstærker jeg tage hjem fra us koster mig 3600$+550$i fragt+4%+25% det er 5289$ og den koster normalt i us 6700$.
Så skal jeg tage to hjem jeg skal bruge en demo også så folk kan høre den , for bare at tjene den demo ind skal jeg sælge 2½ af dem nye .
Nå de koster lige godt 60000kr i dk det er 48000kr uden moms , min pris var 25995kr uden moms , så vil folk have 25% i kontant rabat så er prisen 45000kr med det hele så trækker vi momsen fra det det er 36000kr
Så er der tjent 11000kr , men så har jeg en demo det er en udgift , men de 11000kr er tjent og der skal betales skat af det , da man ikke kan afskrive Demo udstyr .
Vi kan også se det på en anden måde , hvis jeg har for 300000kr i demo udstyr til at står og jeg har tjent 300000kr på salg så skal jeg betale skat det er ca 150000kr , men jeg mangle de 150000kr fordi de står i demo udstyr så folk kan høre det , hvor skal jeg finde dem henne ? , ja man kan jo bare sælge alt sit demo udstyr men hvad skal man så lytte på før køb ?
Så det er ikke helt lett .
men ja nogle har vilde priser , det er ders problem .
Jeg kan sige jeg har for 375k i demo udstyr nu og det er netto pris og det kan ikke afskrives .
|
| Til top |
|
| |
blink Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var sørens......
Jeg har da arbejde til alle jer som ikke mener at en forretning skal tjene noget på deres vare....
det eneste det kræver at få arbejdet er at i betaler 100 kr pr. timen i er her...
Der skal altså noget til husleje osv...
/blink (nej sælger ikke audio udstyr, men har dog butik)
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
fra jensen : men ja nogle har vilde priser , det er ders problem
jamen så er vi jo enige nogle har små avancer som dig og karsen eks. og andre tager r.... på folk.
og så kan man vel altid få et godt tilbud hos jer, modsat visse andre
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan demo udstyr ikke sælges når der kommer nye modeller. Selvfølgeligt ikke til fuld pris, men dit demo udstyr til 375k kan vel sælges for 175k.....
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars, demo udstyret kan selvfølgelig sælges så der os tjenes på det og minimum til indkøbspris, sku de nu sælge til halvdelen af den pris de køber til ? men stadig en udgift at have stående og mange penge at binde..
ku forestille mig at ens forsikringspræmie ligner noget i stil med den fort knox har 
det må være irriterende som importør at der bliver tillagt en nogle penge griske motiver.. jeg ville sku ik ha tålmodigheden eller temperamentet til det..
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
jensen skrev:
Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv . slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t . men det tænker i ikke lige over .  |
|
|
Penge til de syge og svage - og til SU? Mig bekendt giver hifi-forhandlere ikke penge til hverken hospitaler eller plejehjem, ej heller bliver studerende begunstiget af branchen, så det argument forstår jeg ikke.
Under alle omstændigheder er jeg af den overbevisning, at hifi-branchen i DK bliver nødt til at sænke priserne. I modsat fald vil en større og større del af familiens Danmarks indkøb af elektronik ske i udlandet. Det er ikke kun unge nørder, der er på Internettet. Selv min gamle pensionerede mor, har lige bestilt en DVD-recorder i Tyskland via Internettet. |
|
|
Betaler vi ikke skat ? , ikke nok med det skal jeg bruge en masse af mine privat penge til det også hvis jeg smider 100000kr i demo udstyr fra mine privat penge så skal jeg tjene ca 300000kr før jeg kan få dem ud igen , så er der tjent 50000kr så skal der betales LØN og andet l**t .
Nej de dansker priser er ok , det er momsen og andet der koster for meget , hvad betaler du i skat ? hvad betaler du for at komme på sygehuset ? .
Jeg vil med glæde betale alt selv og lade dem der er syge og ikke har penge til at leve passe sig selv er det ikke det vi alle vil ? .
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en tanke om en hifi-sælgers løn i DK
- En hifi-sælger skal have 8.000 om måneden til husleje, mad og tøj for at overleve
- Så skal han have 8.000 mere for at kunne betale sin skat
- Så skal han have 2.000 til at betale moms med
- Der skal bruges 1500 kr til grønne, røde, gule, hvide og lilla afgifter
- Så skal han bruge 1500 for at have en 10 år gammel Punto stående på gaden
- 1000 kroner til at betale benzinafgifter med
- 1000 til afgifter på vand og el.
- Mindst 500 til afgifter på boligen
- 1000 kroner til en pensionsopsparing
- 1500 kroner til diverse miljøafgifter
I alt 26.000, hvis han undværer ferier og fornøjelser.
Hans arbejdsgiver skal altså betale 312.000 til ham om året.
Her til kommer
- Arbejdsforsikring: 10.000, heraf afgifter på 3000
- Sygedage og afløsning ( 10 dage ) 8000,-, heraf afgifter på 2000
- Administration ved at have ham ansat: 10.000,- Heraf afgifter 2500
- Pensionstilskud: 25.000,- ( som en dag beskattes med 13.000 kr)
- Diverse afgifter i løbet af året 15.000 heraf afgifter 3500
Altså 380.000 for at have ham til at sidde med fødderne oppe på disken og vente på, at dørklokken i butikken ringer.
Af de 380.000 går de 243.500 til skatter, afgifter, moms på afgifter osv osv...
Er der noget at sige til, at en surroundreceiver bliver 500 kroner billigere i Tyskland ???
(Hø.... glemte feriepenge... )
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Lars, demo udstyret kan selvfølgelig sælges så der os tjenes på det og minimum til indkøbspris, sku de nu sælge til halvdelen af den pris de køber til ? men stadig en udgift at have stående og mange penge at binde..
ku forestille mig at ens forsikringspræmie ligner noget i stil med den fort knox har 
det må være irriterende som importør at der bliver tillagt en nogle penge griske motiver.. jeg ville sku ik ha tålmodigheden eller temperamentet til det.. |
|
|
Kommer jo an på hvad det er for noget udstyr vi snakker om. Er det noget som har stået som en demo model i et år mens den generelle pris udvikling har givet væsentlige priser så må forhandleren jo sælge produktet til under den aktuelle pris og ikke hvad han givet. Du vil jo ikke betale 2003 liste pris for et plasma som er faldet 50% siden forhandleren købte det.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars: det er stadig ikke av udstyr !!!
HIFI !!!!!! dvs forstærkere, pladespillere, højttalere, cd afspillere osv.. ikke en projektor, snurrerundt receiver, tv, flæskesvær, eller ramblokke..
at sælge noget som har en indkøbspris på 375 indenfor hifi verdenen til 175 k er utopi...
at blomsterbutikker sælger ud til ingen penge når blomsterne er ved at visne har ik meget med dette emne at gøre !!!
heller ik jule tuborg der bliver solgt i marts
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Bare lige en tanke om en hifi-sælgers løn i DK
- En hifi-sælger skal have 8.000 om måneden til husleje, mad og tøj for at overleve
- Så skal han have 8.000 mere for at kunne betale sin skat
- Så skal han have 2.000 til at betale moms med
- Der skal bruges 1500 kr til grønne, røde, gule, hvide og lilla afgifter
- Så skal han bruge 1500 for at have en 10 år gammel Punto stående på gaden
- 1000 kroner til at betale benzinafgifter med
- 1000 til afgifter på vand og el.
- Mindst 500 til afgifter på boligen
- 1000 kroner til en pensionsopsparing
- 1500 kroner til diverse miljøafgifter
I alt 26.000, hvis han undværer ferier og fornøjelser.
Hans arbejdsgiver skal altså betale 312.000 til ham om året.
Her til kommer
- Arbejdsforsikring: 10.000, heraf afgifter på 3000
- Sygedage og afløsning ( 10 dage ) 8000,-, heraf afgifter på 2000
- Administration ved at have ham ansat: 10.000,- Heraf afgifter 2500
- Pensionstilskud: 25.000,- ( som en dag beskattes med 13.000 kr)
- Diverse afgifter i løbet af året 15.000 heraf afgifter 3500
Altså 380.000 for at have ham til at sidde med fødderne oppe på disken og vente på, at dørklokken i butikken ringer.
Af de 380.000 går de 243.500 til skatter, afgifter, moms på afgifter osv osv...
Er der noget at sige til, at en surroundreceiver bliver 500 kroner billigere i Tyskland ???
|
|
|
Tja konceptet er måske forkert herhjemme. Nogle danske it forhandlere er begyndt at sælge hifi (low end) konsumer produkter væsentligt billigere end de almindelige forhandlere. De kører efter et andet koncept og kan sælge til stort set samme pris som i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
| lars2004
Tja konceptet er måske forkert herhjemme. Nogle dansk it forhandlere er begyndt at sælge hifi (low end) konsumer produkter væsentligt billigere end de almindelige forhandlere. De kører efter et andet koncept og kan sælge til stort set samme pris som i Tyskland.
[/QUOTE skrev:
|
Hjemme i Norge har et av IT firmaene begynt at forhandle "mid-end" til vesentlig lavere priser enn andre forhandlere. Dette er nok noe danske hifi forhandlere bør se opp for, fordi hvis de opererer med for store marginer åpner det muligheten for at feks shg plutsel |
|
|
Hjemme i Norge har et av IT firmaene begynt at forhandle "mid-end" til vesentlig lavere priser enn andre forhandlere. Dette er nok noe danske hifi forhandlere bør se opp for, fordi hvis de opererer med for store marginer åpner det muligheten for at feks shg plutselig begynner med at pushe hifi.
Og fremdeles er det bare meg som undres over hvorfor SA koster det samme whereever you go her i Danmark? Det kan til og med kjøpes billigere i Norge??
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
jensen skrev:
AV32R skrev:
[QUOTE=jensen]Så købe da derover |
|
|
Fint bidrag til tråden dér, jensen... Manden stiller et spørgsmål, og så kommer du op med et sådant indlæg... 
Håber du er bedre til at sælge... 
QUOTE] Ja men hvis han ikke fatter der er andet end tronsport og moms så fatter han det aldrig . Hvad hvis det går i stykker ? , skal den impotør og shop ikke leve der sælger det ?. Jeg er ret sikker på mange herinde for alt for meget i løn , skla i gå ned ? . Det i laver på jers job skal det ikke sælges også ? eller har i bare et stort hul i finder penge i ?? Man kan blive ved. Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv . slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t . men det tænker i ikke lige over .  |
|
|
øh jensen er det ikke lidt af en kovending du har taget efter du er blevet importør ? hvor købte du selv alt dit dyre udstyr før i tiden ?
du var da osse efter importører med for høje avancer var du ikke ?. husker en tlfsamtale med dig, hvor du sagde du håbede på at vinde i lotto, så du kunne vælte markedet med high end udstyr i dk.
men vi bliver jo alle klogere eller hvad ? |
|
|
nej er det ikke , jeg har altid købt i tyskland eller dk aldrig i us , før jeg blev impotør .
Jeg skriver også at nogle tager vildt over priser , men der er også mange der ikke gør .
Jeg har tit givet 10 eller 20000kr mere for noget i dk end at købe det hjem fra us eller tyskland .
I alle de år jeg har leget med det her , der har jeg aldrig hørt noget i en shop for så at købe det et andet sted , så folk gør idag .
Jeg har mange der ringer til mig jeg har hørt denne i KT eller en ande shop kan du skaffe den , ja det kan jeg , men de får mit svar køb den der hvor du har hørt den .
Det er det man kalder moral , men det er der ikke meget af i dk mere .
Det værst er folk der bruger ens tid , så giver man dem et rigtig tilbud , men de har aldrig haft penge til den .
Og det er ikke kun indefor hifi , møbler biler meget andet .
Ja hvis jeg havde penge nok ville jeg lade dk flyde i high-end udstyr det er sikkert .
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21
Nu har jeg boet i USA - og tro mig, ingen betaler liste priser. Det er meget normalt at de slå mellem 10-20% af i prisen i butikken. Man kan også slå prisen ned i DK, men ikke så meget. Dertil kommer at man ofte kan slå prisen ned på de priser de annoncerer med. Så det er stadig relevant.
Kan dog ikke finde en Krell prisliste i DK - så jeg kan ikke substantiere min påstand yderligere. Til slut vil jeg da lig sige at synes også det er relevant at sammenligne priser på Sony, Denon etc. Der er konkurencen meget større - og så i DK og alligevel er vi dyrere.
Og så til redaktøren. Hvis du kender nogen der bruger 10.000 pr medarbejder i administration, så sig lige at jeg kan gøre det billigere. Det hedder outsourcing...
|
| Til top |
|
| |