Emne: Prispolitik - overpriser i DK ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
lars: det er stadig ikke av udstyr !!!
HIFI !!!!!! dvs forstærkere, pladespillere, højttalere, cd afspillere osv.. ikke en projektor, snurrerundt receiver, tv, flæskesvær, eller ramblokke..
at sælge noget som har en indkøbspris på 375 indenfor hifi verdenen til 175 k er utopi...
|
|
|
Yep ved godt det ikke er hifi. Men hvorfor er det utopi, er det ikke lidt gammeldags og snævertsynet at tror at HIFI er så specielt at det kan/bør sælges under indkøbs pris. Verden står jo ikke stille ligesom i mener HIFI gør.
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle dem der klager over demo udstyr. I IT branchen er der normalt en RIGTIGT FED rabat på køb af demovarer. Normalt over 60% men så må de heller ikke sælges før efter 6 måneder. Tror ikke et sekund på at i er væsentligt ringere stillet.. Så stop whining..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool blade.. der er heller ingen i DK der betaler listepris for udstyr.. at udsalgsprisen prisen i usa er lavere end i DK har jeg aldrig benægtet !! men den pris steensen opgiver er der ingen der betaler !! og angående AV udstyr som jeg tidligere har sagt, der gør det begrænsede marked i Dk sig meget mere gældende end for hifi
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Bare lige en tanke om en hifi-sælgers løn i DK
- En hifi-sælger skal have 8.000 om måneden til husleje, mad og tøj for at overleve
- Så skal han have 8.000 mere for at kunne betale sin skat
- Så skal han have 2.000 til at betale moms med
- Der skal bruges 1500 kr til grønne, røde, gule, hvide og lilla afgifter
- Så skal han bruge 1500 for at have en 10 år gammel Punto stående på gaden
- 1000 kroner til at betale benzinafgifter med
- 1000 til afgifter på vand og el.
- Mindst 500 til afgifter på boligen
- 1000 kroner til en pensionsopsparing
- 1500 kroner til diverse miljøafgifter
I alt 26.000, hvis han undværer ferier og fornøjelser.
Hans arbejdsgiver skal altså betale 312.000 til ham om året.
Her til kommer
- Arbejdsforsikring: 10.000, heraf afgifter på 3000
- Sygedage og afløsning ( 10 dage ) 8000,-, heraf afgifter på 2000
- Administration ved at have ham ansat: 10.000,- Heraf afgifter 2500
- Pensionstilskud: 25.000,- ( som en dag beskattes med 13.000 kr)
- Diverse afgifter i løbet af året 15.000 heraf afgifter 3500
Altså 380.000 for at have ham til at sidde med fødderne oppe på disken og vente på, at dørklokken i butikken ringer.
Af de 380.000 går de 243.500 til skatter, afgifter, moms på afgifter osv osv...
Er der noget at sige til, at en surroundreceiver bliver 500 kroner billigere i Tyskland ???
(Hø.... glemte feriepenge... )
|
|
|
jo jo, men de er jo kun 12.5%, så det er ikke rigtigt noget man skal regne med  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
| kan demo udstyr ikke sælges når der kommer nye modeller. Selvfølgeligt ikke til fuld pris, men dit demo udstyr til 375k kan vel sælges for 175k..... |
|
|
Ja kan det , men så har jeg da lige tabt 125k .
Det demo udstyr skulle gerne sælges før , lad og sige du har 375k i overskud når året er omme , men dit overskud står i demo udstyr (da demo udstyr bliver omrenget til penge i dit rengskab), hvor skal du få penge fra til at betale skat ?og løn , kredit lever i på kredit ? det gør jeg ikke .
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
AV32R skrev:
Fint bidrag til tråden dér, jensen... Manden stiller et spørgsmål, og så kommer du op med et sådant indlæg... 
Håber du er bedre til at sælge... 
|
|
|
Ja men hvis han ikke fatter der er andet end tronsport og moms så fatter han det aldrig .
Hvad hvis det går i stykker ? , skal den impotør og shop ikke leve der sælger det ?.
Jeg er ret sikker på mange herinde for alt for meget i løn , skla i gå ned ? .
Det i laver på jers job skal det ikke sælges også ? eller har i bare et stort hul i finder penge i ??
Man kan blive ved.
Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv .
slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t .
men det tænker i ikke lige over .
|
|
|
Undksyld mig, men... HOLD da op et indlæg.
Der er jo ikke nogen der bestrider, at importørerne skal tjene deres løn. Spørgsmålet lyder jo netop på, om avancen ikke er urimeligt høj. Sådan en gang øregas som du lukker ud der, er da absolut hen i vejret.
Du mener mange får for meget i løn. Der må jeg stille mig aldeles tvivlende overfor dine evner som vurderingssagkyndig på et område, du sikkert intet aner om. Hvis den lønne generelt blev sat ned, og skatten ikke fulgte efter, ville det betyde, at folk fik færre penge mellem hænderne, og du ville sælge mindre. Men det tænkte du vel ikke lige over.
Dernæst nævner du hvad folk laver i deres arbejde, og kommer med en fuldstændig generel antagelse af, at alle lever af at sælge et produkt de fremstiller. Uanset den påstand ukorrekthed kan man vel rette sige, at hvad andre virksomheder tager for deres varer vel ingen indflydelse har på netop din egen virksomheds udgift / indtægtforhold ved en given solgt vare, og derfor ikke influerer på din avance.
Så nævner du man bør lægge sit liv om, hvis man vil have tingene billigere. Nu er det jo sådan, at det ikke er den private forbruger der sætter dagsordenen for, hvad varerne koster. Det bestemmer importørerne, og barrieren ligger i, at prisen ikke må blive for ublu, da ingen i så fald vil købe den pågældende vare. En sådan fortolkning at markedsstillingen hører i mine øjne ingen steder hjemme.
Og hvis du tror, at det er din avance der betaler SU og andre sociale ydelser, så må jeg skuffe dig. Hvad du skal betale i afgifter til staten har jo intet at gøre med hvor stor du vil have din avance, omend den dog i nogen grad sætter et minimums beløb for, om din virksomhed er rentabel. I nogen grad har det en betydning, men det lyder noget helligt at sige, at det er fordi du skal betale for at de unge kan overleve mens de studere, at du tager den pris du gør.
Fortsat god dag. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool blade
jeg fatter ikke du ikke starter i denne branche.
du skal bare sælge alt til 50% af prisen i dk, stadigvæk score kassen og sælger sikkert det 10 dobbelte med de priser.
det er jo pære let, vi er nogen rige svin, køre store biler, og jeg tør slet ikke tænke på hvor lækre damer der er i denne branche...
bare kom igang, det er jo her kassen er 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
Live21 skrev:
|
lars: det er stadig ikke av udstyr !!!
HIFI !!!!!! dvs forstærkere, pladespillere, højttalere, cd afspillere osv.. ikke en projektor, snurrerundt receiver, tv, flæskesvær, eller ramblokke..
at sælge noget som har en indkøbspris på 375 indenfor hifi verdenen til 175 k er utopi...
|
|
|
Yep ved godt det ikke er hifi. Men hvorfor er det utopi, er det ikke lidt gammeldags og snævertsynet at tror at HIFI er så specielt at det kan/bør sælges under indkøbs pris. Verden står jo ikke stille ligesom i mener HIFI gør.
|
|
|
hmm jeg vil svare på hvad jeg tror du mener og ik hvad du skriver 
selvfølgelig skal det sælges over indkøbspris.. kan ik virkelig ik forstå hvordan du er kommet frem til forhandlere har råd til at tabe penge på deres demo udstyr ???
og medmindre produktet har taget skade af at være demo bliver der ikke tabt på det !! aldrig nogensinde !!
tag feks Jensen der er meget åben med hans priser, og har haft meget demo udstyr.. har du nogensinde solgt det under indkøbspris ?
måske hvis man er "uheldig" at have noget udstyr ingen vil have kan man sælge det for at komme af med det, men normalt udstyr vil aldrig blive solgt for under indkøbspris selvom det er demo udstyr !!
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX
Nej tak - der er flere penge i IT...
Og så lad mig ennu engang slå fast at jeg intet har imod at folk tjener penge - jeg synes bare at det er at gøre livet surt at man ikke forsøger at sælge i mængder for det er trods alt det der skal til hvis vi skal have flere til at dele vores hobby. Er overbevist om at mange flere ville købe hvis priserne var lavere. Vil igen igen igen nævne AR som eksempel.
Så Peter/AR - WAY TO GO - ender nok med at jeg må lave et støttekøb!!
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Cool blade.. der er heller ingen i DK der betaler listepris for udstyr.. at udsalgsprisen prisen i usa er lavere end i DK har jeg aldrig benægtet !! men den pris steensen opgiver er der ingen der betaler !! og angående AV udstyr som jeg tidligere har sagt, der gør det begrænsede marked i Dk sig meget mere gældende end for hifi |
|
|
er du sikker på at hifiklubben giver rabat ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hifiklubben er speciel.. kan godt lide deres princip med ingen rabat .. så er der ik nogen der bliver snydt (på prisen) men hifiklubben er i mine øjne en av butik, ik meget med hifi at gøre.
de har fundet den pris de vil have og mener deres produkter er værd, hvis folk ik vil betale kan de finde noget andet.. det er den rette holdning hvis vi fortsat skal have mulighed for at kunne lytte på udstyr i butikker..
ik som cool blade og lars der er ligeglad med hvad de får, bare det er billigt
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
jensen skrev:
AV32R skrev:
Fint bidrag til tråden dér, jensen... Manden stiller et spørgsmål, og så kommer du op med et sådant indlæg... 
Håber du er bedre til at sælge... 
|
|
|
Ja men hvis han ikke fatter der er andet end tronsport og moms så fatter han det aldrig . Hvad hvis det går i stykker ? , skal den impotør og shop ikke leve der sælger det ?. Jeg er ret sikker på mange herinde for alt for meget i løn , skla i gå ned ? . Det i laver på jers job skal det ikke sælges også ? eller har i bare et stort hul i finder penge i ?? Man kan blive ved. Hvis i tænker sådan , så skulle i til at ligge jers liv godt om , så var det meget bedre vi betalte fro alt selv . slut med at give penge til de syge og svage , slut med SU og alt andet l**t . men det tænker i ikke lige over .  |
|
|
Undksyld mig, men... HOLD da op et indlæg.
Der er jo ikke nogen der bestrider, at importørerne skal tjene deres løn. Spørgsmålet lyder jo netop på, om avancen ikke er urimeligt høj. Sådan en gang øregas som du lukker ud der, er da absolut hen i vejret.
Du mener mange får for meget i løn. Der må jeg stille mig aldeles tvivlende overfor dine evner som vurderingssagkyndig på et område, du sikkert intet aner om. Hvis den lønne generelt blev sat ned, og skatten ikke fulgte efter, ville det betyde, at folk fik færre penge mellem hænderne, og du ville sælge mindre. Men det tænkte du vel ikke lige over.
Dernæst nævner du hvad folk laver i deres arbejde, og kommer med en fuldstændig generel antagelse af, at alle lever af at sælge et produkt de fremstiller. Uanset den påstand ukorrekthed kan man vel rette sige, at hvad andre virksomheder tager for deres varer vel ingen indflydelse har på netop din egen virksomheds udgift / indtægtforhold ved en given solgt vare, og derfor ikke influerer på din avance.
Så nævner du man bør lægge sit liv om, hvis man vil have tingene billigere. Nu er det jo sådan, at det ikke er den private forbruger der sætter dagsordenen for, hvad varerne koster. Det bestemmer importørerne, og barrieren ligger i, at prisen ikke må blive for ublu, da ingen i så fald vil købe den pågældende vare. En sådan fortolkning at markedsstillingen hører i mine øjne ingen steder hjemme.
Og hvis du tror, at det er din avance der betaler SU og andre sociale ydelser, så må jeg skuffe dig. Hvad du skal betale i afgifter til staten har jo intet at gøre med hvor stor du vil have din avance, omend den dog i nogen grad sætter et minimums beløb for, om din virksomhed er rentabel. I nogen grad har det en betydning, men det lyder noget helligt at sige, at det er fordi du skal betale for at de unge kan overleve mens de studere, at du tager den pris du gør.
Fortsat god dag. |
|
|
Det gør jeg skam heller ikke .
Jeg siger alle skal betale skat og alle skal ligge noget i den store kage .
Også vil dette give udslag i højre priser i dk .
Og jo mange tjener alt for meget , jeg kender mange af dem , og er selv en af dem og 14 dage
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
cool blade
jeg fatter ikke du ikke starter i denne branche.
du skal bare sælge alt til 50% af prisen i dk, stadigvæk score kassen og sælger sikkert det 10 dobbelte med de priser.
det er jo pære let, vi er nogen rige svin, køre store biler, og jeg tør slet ikke tænke på hvor lækre damer der er i denne branche...
bare kom igang, det er jo her kassen er 
|
|
|
Hm
Kan man det ?
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Blade skrev:
|
3DX
Nej tak - der er flere penge i IT...
Og så lad mig ennu engang slå fast at jeg intet har imod at folk tjener penge - jeg synes bare at det er at gøre livet surt at man ikke forsøger at sælge i mængder for det er trods alt det der skal til hvis vi skal have flere til at dele vores hobby. Er overbevist om at mange flere ville købe hvis priserne var lavere. Vil igen igen igen nævne AR som eksempel.
Så Peter/AR - WAY TO GO - ender nok med at jeg må lave et støttekøb!!
|
|
|
men det er altså os du er sure på
ja AR er et godt eksempel. men der er prisen også banket helt i bund. der er ikke en gang et netkabel med. men han skal som nok score 100% på dem alligevel (er det ikke det du siger) et net kabel kan købes for 8-10 kr. så mon ikke det er fordi buen er strammet rigeligt på det produkt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
når nok om det .
vi har det jo godt ikke .
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en kommentar til snakken om at købe til listepris eller ej.
Jeg må give jer ret i at tendensen med nærmest pr. automatik at yde rabatter, giver indtryk at forhandlerne har flere 100% i avance. Dette er branchen egen skyld og desværre svært at komme af med. Selv hvis avancen generelt blev sat ned, vil folk huske at de tidligere fik rabat og forvente at få igen.
Personligt kan jeg kun beklage dette, da det ikke er os alle der kan være med på den galej. Jeg kan stå 100% inde for de priser jeg tager for mine produkter. Om folk så tror at jeg tjener kassen eller ej, kan jeg ikke gøre noget ved.
Brian
__________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg kan sige jeg har for 375K i demo udstyr nu og det er netto pris og det kan ikke afskrives .
|
|
|
Hvis du Kun var importør (med lager, kontor, adm.), og ikke havde en butik (et fysisk sted at fremvise produkter; Direkte til den private forbruger) kan det jo godt lade sig gøre at afskrive ens produkter. Det kan det i hvert fald i min branche (som dog intet har med HiFi at gøre) Men nu har jeg jo heller ikke nogen butik.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
jensen skrev:
| Jeg kan sige jeg har for 375K i demo udstyr nu og det er netto pris og det kan ikke afskrives . |
|
|
Hvis du Kun var importør (med lager, kontor, adm.), og ikke havde en butik (et fysisk sted at fremvise produkter; Direkte til den private forbruger) kan det jo godt lade sig gøre at afskrive ens produkter. Det kan det i hvert fald i min branche (som dog intet har med HiFi at gøre) Men nu har jeg jo heller ikke nogen butik. |
|
|
Kan du tro du ikke kan .
De kan finde på at hvis det står moms fri at du skal betale skat af det hvis du bruger det privat .
Der er stor forskel på shop , have det hjemme .
Jeg kan ikke engang trække strøm fra , slid på huset , kun tlf .
Men hvis jeg leget et lokale til det så var der en del fordel jeg kunne bruge , og ville få stor fordel af det , men jeg gider ikke , for at være ærlig .
Demovare har en værdi og hvis der er overskud om det står i demoudstyr eller penge i banken der skal betales det samme i skat .
Men skal så også siges jeg prøver at afskrive alt med 25% så må vi se hvad de siger og tage den derfra .
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
josan skrev:
Live21 skrev:
lars2004 skrev:
jo jo men priisen på edb udstyr er stort set identisk i Dk og i Tyskland.
Her kan det danske marked på 5 mio godt følge med de 80 mio syd for grænsen.
|
|
|
jammen så kom da med et eksempel på at rigtig hifi er så meget billigere i tyskland ?
og nej ik en sony receiver eller noget i den stil, ik det tråden går på.. find priserne på Mark Levinson, asr, de højttalere der startede tråden (meadowlark) så stor er forskellen heller ik
og nu sammenligner du igen skidt og kanel.. der er næsten ingen avance på computere køb over nettet, hvis du ser i butikker er tyskland stadig billigere.
men at sammenligne noget som alle har (computere) med noget som kun et fåtal har (Hifi) det kan man ikke !
men dem der potentielt har 16 gange flere kunder sælger selvfølgelig mere og derfor bør der være en mindre pris (når momsforskellen er indregnet)
nu ved jeg ik om det er sandt men vi har jo et ry her i DK for at være de mest kritiske og prisbeviste forbrugere inden for hifi.. og køber kun hvis vi får 99% rabat, måske derfor priserne er lidt højere herhjemme ?så forhandleren har noget at slå af på ?
hvor mange har sidst købt nyt til fuld pris ?
|
|
|
Det lyder endeligt som et sagligt svar!
I øvrigt skal man da vist tænke sig om 2 gange før man spørger om noget herinde!! Jeg bryder mig personligt IKKE om en nedladende tone: såsom hvis ikke han fatter det.. så fatter han det aldrig!! Jeg spørger fordi jeg undrer mig og gerne vil vide hvordan det hænger sammen!!!... så gider jeg sgu ikke tales til som til et 5-årigt barn.
Jeg slutter hermed fra denne tråd!
Mvh.
Johnny
|
|
|
Nej det var heller ikke pænt gjort .
Men der er meget i ikke forstår kan jeg se .
En forstærker jeg tage hjem fra us koster mig 3600$+550$i fragt+4%+25% det er 5289$ og den koster normalt i us 6700$.
Så skal jeg tage to hjem jeg skal bruge en demo også så folk kan høre den , for bare at tjene den demo ind skal jeg sælge 2½ af dem nye .
Nå de koster lige godt 60000kr i dk det er 48000kr uden moms , min pris var 25995kr uden moms , så vil folk have 25% i kontant rabat så er prisen 45000kr med det hele så trækker vi momsen fra det det er 36000kr
Så er der tjent 11000kr , men så har jeg en demo det er en udgift , men de 11000kr er tjent og der skal betales skat af det , da man ikke kan afskrive Demo udstyr .
Vi kan også se det på en anden måde , hvis jeg har for 300000kr i demo udstyr til at står og jeg har tjent 300000kr på salg så skal jeg betale skat det er ca 150000kr , men jeg mangle de 150000kr fordi de står i demo udstyr så folk kan høre det , hvor skal jeg finde dem henne ? , ja man kan jo bare sælge alt sit demo udstyr men hvad skal man så lytte på før køb ?
Så det er ikke helt lett .
men ja nogle har vilde priser , det er ders problem .
Jeg kan sige jeg har for 375k i demo udstyr nu og det er netto pris og det kan ikke afskrives .
|
|
|
Hej Jensen og Studiosound!
Jeg takker først og fremmest for den meget bedre tone!!! Og de mere saglige indlæg. Som sagt tidligere: jeg undrede mig bare hvordan forhandlerne kommer frem til priserne! Ved første øjekast ser prisforskellen jo voldsom ud. I øvrigt kan jeg se, at denne tråd nærmest er gået helt amok!
Mvh.
Johnny
PS: nu er denne tråd død for mig! __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
De kan finde på at hvis det står moms fri at du skal betale skat af det hvis du bruger det privat .
|
|
|
Momsfri ??? hvorfor i alverden skulle der også stå det? du bestemmer vel selv hvor stort dit varelager er! du melder dig vel heller ikke til politiet hvis du pludselig kom i tanke om en ulovlig parkering du foretog for 3 mdr. siden ... eller gør du....
jensen skrev:
|
|
|
|
Hvorfor kan du ikke det? det kan alle andre erhvervsdrivende der driver helt, eller delt deres virksomhed fra deres bopæl, herunder undertegnede. Jeg Har endda haft besøg af T&S som ville "kontrollere" om det nu passede med de givne kvadretmeter erhvervsmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|