Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Prispolitik - overpriser i DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det er klart at folk skal tjene penge på at sælge noget.

Jeg har dog lagt mærke til at udsalgsprisen på US varer i danmark sådan ca. er udregnet med en kurs på 10kr for en $ for at indregne told og moms. Dette forhold har ikke ændret sig trods faldende dollar kurser, så man må gå ud fra at nogle importører har lidt bedre avancer for tiden. Godt for dem, men det gør det naturligvis mere nærliggende at se på egen import.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

brian skrev:

Jeg må give jer ret i at tendensen med nærmest pr. automatik at yde rabatter, giver indtryk at forhandlerne har flere 100% i avance. Dette er branchen egen skyld og desværre svært at komme af med. Selv hvis avancen generelt blev sat ned, vil folk huske at de tidligere fik rabat og forvente at få igen.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

En anden relevans for denne tråd kunne være udredningen for begrebet rabat. Hvis nogle af mine kunder forvilder sig ind på området rabat, beder jeg dem i ordets betydning forklare hvorfor de mener en prisnedsættelse af mit produkt skulle være relevant.

Rabat er: et udtryk for en mulig prisnedsættelse af en vare som fra starten er prissat forkert (for højt) ellers var der jo ikke noget at give rabat af...

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

En anden relevans for denne tråd kunne være udredningen for begrebet rabat. Hvis nogle af mine kunder forvilder sig ind på området rabat, beder jeg dem i ordets betydning forklare hvorfor de mener en prisnedsættelse af mit produkt skulle være relevant.

Rabat er: et udtryk for en mulig prisnedsættelse af en vare som fra starten er prissat forkert (for højt) ellers var der jo ikke noget at give rabat af...

rabat kan være mange ting. Nogle forhandlere kan jo sælge en vare billigere end andre forhandlere fordi de har mindre omkostninger. Fordi de er lidt kreative.
Vil lige give et eksempel fra en anden branche, måske HIFI forhandlerne kunne blive lave noget tilsvarende.

Hvis du går ind i en møbel forretning som har alle deres møbler i forretningen kommer du til at betale fuld pris for de har en masse omkosninger i form af husleje og "demo møbler"

Der findes en række forhandlere med et lille lokale, samt ingen møbler på lager. Der kan man let få 20% rabat.
Hvis man ønsker at se møblerne kan man tage ud i BC hvor alle de forskellige møbel designere har et fast udstillings lokale.

På den måde deles de små forretningen om et fælles demo rum. De giver muligvis lidt penge for at kunne sende kunder derud, men de slipper for at købe demo varer for flere hundrede tusinde.

Min påstand er at det kunne man også gøre med hifi, snakker ikke kun om AV men også plasma, DVD osv, tja med en masse produkter.

Tænk hvis Dali, NAD, Sony osv hver havde et lokale hvor de virkeligt prøvede at sætte deres udstyr optimalt op. Hos mange forhandlere har man næppe tid til at finde den optimale opsætning af tv, musik og hvad de nu ellers sælger.

Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Øhh - For at holde os til det saglige. For dem af jer der har en MBA i bagagen. Rabat er ikke nødvendigvis noget med forkert prissætning. Det er simpelthen et nødvendigt værktøj - de 3 P'er. Price, product, promotion.. Altså, først finde ud af hilken målgruppe man ønsker at ramme, hvor stort er markedet og det deraf afledte produkt og til slut hvilke former for promotions man ønsker at benytte for at øge salget - der i blandt rabatter.

Jeg kan heldigvis se en tendens til at priserne falder, først ved hjælp af kina produkter (ikke at der er noget galt med dem) og endeligt ved at nogen er ved at slå prisen på forstærker markedet. Tror ikke det bliver sidste bud. Der er stadig meget at give af for kina produkterne. Hifi markedet er ikke det værste eksempel på optrækkeri (tag blot Louis P's monopol på stik kontakter) men det betyder ikke at man ikke kan hakke lidt en gang imellem..

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

jensen skrev:
De kan finde på at hvis det står moms fri at du skal betale skat af det hvis du bruger det privat . Jeg kan ikke engang trække strøm fra , slid på huset , kun tlf .

Momsfri ??? hvorfor i alverden skulle der også stå det? du bestemmer vel selv hvor stort dit varelager er! du melder dig vel heller ikke til politiet hvis du pludselig kom i tanke om en ulovlig parkering du foretog for 3 mdr. siden ... eller gør du....
jensen skrev:

Jeg kan ikke engang trække strøm fra , slid på huset , kun tlf .

Hvorfor kan du ikke det? det kan alle andre erhvervsdrivende der driver helt, eller delt deres virksomhed fra deres bopæl, herunder undertegnede. Jeg Har endda haft besøg af T&S som ville "kontrollere" om det nu passede med de givne kvadretmeter erhvervsmæssigt.

Du vil have jeg skal snyde hvorfor skulle jeg det .

Det jeg har er ikke varelager det er demo udstyr .

Og jeg har skam snakket med min revisor og T&S og har slev fået flere jeg kender indfor T&S til at undersøge om jeg kan det og det kan jeg ikke inden for dette .

så den går ikke her .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

All4HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Når man generelt tænker på danske priser, skatter og lønninger, minder det på mange måder om et kunstigt samfund. Alt er for dyrt pga. de høje afgifter, men lønningerne er også høje.

Hvis sammenligner os med andre lande, f. eks Sydamerika eller Indien osv., findes super kvalificeret IT arbejdskraft til ca. 1/4 af en dansker løn.

Toldmure og udelukkedelse af ulande er til dels for at beskytte vores "rige" del af verden. Jeg tror ikke vi er bedre/klogere end mange andre mennesker i u-landende (min erfaring), vi er bare heldigere..

Så klager vi over at vores Hi-Fi er for dyrt i Danmark. Ja det er skide dyrt, men vi har også lønnen som kan bære det. Men jeg tror også at vi i vesten må åbne sig mere fra udlandet - Outsource mere, ellers klare vi det ikke.

I Danmark lever vi i en kunstig bobbel, på godt og ondt....

Til top Vis All4HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af All4HIFI

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

All4HIFI skrev:

<SPAN style="FONT-SIZE: 9.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Når man generelt tænker på danske priser, skatter og lønninger, minder det på mange måder om et kunstigt samfund. Alt er for dyrt pga. de høje afgifter, men lønningerne er også høje.<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 9.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hvis sammenligner os med andre lande, f. eks Sydamerika eller Indien osv., findes super kvalificeret IT arbejdskraft til ca. 1/4 af en dansker løn.<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 9.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Toldmure og udelukkedelse af ulande er til dels for at beskytte vores "rige" del af verden. Jeg tror ikke vi er bedre/klogere end mange andre mennesker i u-landende (min erfaring), vi er bare heldigere..<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 9.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Så klager vi over at vores Hi-Fi er for dyrt i Danmark. Ja det er skide dyrt, men vi har også lønnen som kan bære det. Men jeg tror også at vi i vesten må åbne sig mere fra udlandet - Outsource mere, ellers klare vi det ikke.<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 9.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">I Danmark lever vi i en kunstig bobbel, på godt og ondt....<o:p></o:p></SPAN>

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Altså 380.000 for at have ham til at sidde med fødderne oppe på disken og vente på, at dørklokken i butikken ringer.

Det må du MEGET gerne fortælle _min_ chef!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

[QUOTE I Danmark lever vi i en kunstig bobbel, på godt og ondt....

[/QUOTE] det er lige mine ord.

men derfor kan man jo godt handle der hvor det er billigst.

her er et link som andre importører kan lære af :

http://www.subasaudio.com/

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:

det er lige mine ord.

[/QUOTE]

ved godt hvorfor han er billig, han har kun ½ omkostninger på hjemme siden

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Cool Blade skrev:
Mht at folk går ned - det kan vel ikke undre når de netop kun sælger en eller 2 enheder baseret på at folk i lille dannevang ikke har råd til at betale den slags priser.

Jeg havde egentligt lovet mig selv at holde mig uden for diskussionen, fordi jeg har ført den _utallige_ gange før, men: dette argument holder ganske enkelt ikke. Det er muligt det kommer som et chok for mange, men de fleste forretningsdrivende kan faktisk godt regne. En vare koster lige præcis dét den skal koste for at butikken tjener flest muligt penge. Det gælder iøvrigt _alle_ brancher. Hvis det havde kunnet betale sig at sætte prisen ned, så havde de gjort det - LÆNGE før butikken var lukket. Det er til at få knopper af at høre på at vi bare skal sætte priserne ned, så sælger vi så og så meget mere og tjener derfor flere penge. Hvis det var rigtigt, så havde vi jo gjort det.

Simpelt regnestykke (tallene er teoretiske for at påvise pointen): En vare koster 100 kroner, hvoraf de 40 kroner er avance. Vi vælger nu at sætte prisen ned for at forøge salget, og nedsætter derfor varens pris med 20%, til 80 kroner. Hvor mange flere apparater skal jeg så sælge for at tjene det samme? Til dem der siger "20%" kan jeg jo kun sige EEEEEEHHHH!!! Wrong answer! Til dem der siger 100%: I har bestået i matematik, men ikke i butiksdrift. Med prisnedsættelsen på 20% skal omsætningen fordobles for bare at holde _den samme_ avance i kroner og øre. Men det er jo ikke nok - for dobbelt så mange kunder betyder længere ekspeditionstid, større lagerudgifter, større lokaleudgifter osv osv. I realiteten skal omsætningen nok nærmere tredobles hvis _avancen_ - ikke prisen - halveres. Er det realistisk? Tænk over det - hvis alt hifi i verden kostede 20% mindre, ville du så bruge 3 gange så mange penge, eller ville du bare få en lidt bedre forstærker til samme pris? Sandsynligheden for at man aldrig når et break-even punkt, hvor det ekstra antal kunder opvejer de ekstra udgifter i forhold til den lavere avance, den er ret stor. Så dén med at alle ville tjene flere penge hvis de bare satte priserne ned, den holder altså ikke.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
mikp skrev:

det er lige mine ord.

ved godt hvorfor han er billig, han har kun ½ omkostninger på hjemme siden

[/QUOTE] tja hvis det er det der skal til for at få priserne ned, så ingen alarm herfra.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

det var en joke

men gør siden tæt på ulæselig/ ubruglig, hvis du spørg mig.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

det var en joke

var det

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
[QUOTE <SPAN style="FONT-SIZE: 9.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">I Danmark lever vi i en kunstig bobbel, på godt og ondt....<O:P></O:P></SPAN>

det er lige mine ord.

[/QUOTE]

Ja der er sikkert mange der har klaget over ham til PASS

Jeg har da en del mails til at ligge fra danske og svenske impotør som har klaget over mig til de mærker jeg impoter og jeg har enda fået de mails fra dem så jeg kan se hvem der ikke passer sig selv .

Man får næsten lyst til at smide dem på min side .

DK er et sjovt land

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
3DX skrev:

det var en joke

var det

ja da, det vel forhåbentlig en fejl

der er jo ikke et eneste billede man kan se fornuftig på den side. det er vel en fejl som rettes asap

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Cool Blade skrev:
Mht at folk går ned - det kan vel ikke undre når de netop kun sælger en eller 2 enheder baseret på at folk i lille dannevang ikke har råd til at betale den slags priser.

Jeg havde egentligt lovet mig selv at holde mig uden for diskussionen, fordi jeg har ført den _utallige_ gange før, men: dette argument holder ganske enkelt ikke. Det er muligt det kommer som et chok for mange, men de fleste forretningsdrivende kan faktisk godt regne. En vare koster lige præcis dét den skal koste for at butikken tjener flest muligt penge. Det gælder iøvrigt _alle_ brancher. Hvis det havde kunnet betale sig at sætte prisen ned, så havde de gjort det - LÆNGE før butikken var lukket. Det er til at få knopper af at høre på at vi bare skal sætte priserne ned, så sælger vi så og så meget mere og tjener derfor flere penge. Hvis det var rigtigt, så havde vi jo gjort det.

Simpelt regnestykke (tallene er teoretiske for at påvise pointen): En vare koster 100 kroner, hvoraf de 40 kroner er avance. Vi vælger nu at sætte prisen ned for at forøge salget, og nedsætter derfor varens pris med 20%, til 80 kroner. Hvor mange flere apparater skal jeg så sælge for at tjene det samme? Til dem der siger "20%" kan jeg jo kun sige EEEEEEHHHH!!! Wrong answer! Til dem der siger 100%: I har bestået i matematik, men ikke i butiksdrift. Med prisnedsættelsen på 20% skal omsætningen fordobles for bare at holde _den samme_ avance i kroner og øre. Men det er jo ikke nok - for dobbelt så mange kunder betyder længere ekspeditionstid, større lagerudgifter, større lokaleudgifter osv osv. I realiteten skal omsætningen nok nærmere tredobles hvis _avancen_ - ikke prisen - halveres. Er det realistisk? Tænk over det - hvis alt hifi i verden kostede 20% mindre, ville du så bruge 3 gange så mange penge, eller ville du bare få en lidt bedre forstærker til samme pris? Sandsynligheden for at man aldrig når et break-even punkt, hvor det ekstra antal kunder opvejer de ekstra udgifter i forhold til den lavere avance, den er ret stor. Så dén med at alle ville tjene flere penge hvis de bare satte priserne ned, den holder altså ikke.

Otto:

Det er jo ikke kun at sætte priser ned og så stiger salget. I må gerne tænke lidt kreativt.

TC har sikkert en flot butik, gode sælgere, en masse demo maskiner men det kan jeg ikke bruge til noget som helst når jeg ønsker at købe et almindelig komsumer produkt. Nu snakker jeg ikke dyrt HIFI.
Jeg tager ikke til Jylland for at handle hos jer, det er alt for dyrt i transport.
Jeg kan så købe via jeres WWW, men når jeg alligevel skal handle på nettet kan jeg ligeså godt handle i Tyskland hvis besparelsen er stor nok.

Var i mere kreative så ville i måske tiltrække hele landet som kunder.

Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Otto

Tak for indlægget - beviste fint min pointe. Nemlig at de fleste i denne branche tænker på samme måde. Hvorfor skulle det betyde længere ekspeditionstid at have flere kunder? Det burde forhåbenligt tage den samme tid pr kunde - og hvis du tænker på os stakkels kunder som må vente i kø - så tage lige ind forbi den lokale fona - man skal vente længe (på strøget EKSTEMT længe om lørdagen) , men kunderne er der stadig.. Hvorfor større lokaler? Vi snakker om flere af samme vare - ikke flere forskellige varer? Og endeligt, hvis prisen er rigtigt, kan man jo levere ab distributør. Når jeg kigger på din hjemmeside, er du jo ikke lagerførende i alle varer, nogle skal skaffes på bestilling. MEN alligevel sælger du jo (det siger i jo selv) lidt billigere end andre - da må da være for at få mere omsætning - eller er det bare af godt hjerte..?

Igen, det er pris fastsættelsen jeg slår på, ikke forhandlere i almindelighed.

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jensen:

Når du engang får noget mere erfaring i erhvervslivets lottori, vil du krumme tær over din opførsel i dag. - mærk dig mine ord.

medmindre du kommer til at mærke din egne ord du skrev tidligere i denne tråd : hvis han ikke fatter det nu, kommer han aldrig til det ....

dette er ikke ondt ment på nogen måde, just a´hint for din egen skyld.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes