| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
TC har sikkert en flot butik, gode sælgere, en masse demo maskiner men det kan jeg ikke bruge til noget som helst når jeg ønsker at købe et almindelig komsumer produkt. Nu snakker jeg ikke dyrt HIFI. Jeg tager ikke til Jylland for at handle hos jer, det er alt for dyrt i transport. Jeg kan så købe via jeres WWW, men når jeg alligevel skal handle på nettet kan jeg ligeså godt handle i Tyskland hvis besparelsen er stor nok.
Var i mere kreative så ville i måske tiltrække hele landet som kunder. |
|
|
Ikke for at lyde negativ (jeg hører altid gerne på input), men: 3 års garanti, bedre returret end påkrævet, god rådgivning (synes jeg selv), priser der trods alt ikke er urimelige (i hvert fald billigere end de fleste på det du kalder "konsum produkter"), service-detaljer som ingen regning hvis en garanti-rep skyldes brugerfejl - hvor kreative er det lige du vil have vi skal være?
Men dit argument om at du lige så godt kan net-handle i udlandet som i DK rammer faktisk hovedet på sømmet: Af diverse årsager, som allerede er remset op i denne tråd, vil en dansk net-butik _aldrig_ kunne konkurrere hårdnakket på pris med en tysk butik, om man så skar _alt_ væk og leverede service som man typisk ser fra PC-butikkerne. Derfor er butikkerne netop, som du siger, nødt til at være "kreative", dvs. netop ikke bare levere varen billigst muligt, men tilbyde noget ekstra. Om du kan spare 2000,- eller 1000,- ved at handle i Tyskland er du jo i bund og grund ligeglad med. Dette betyder at hvor der i Tyskland findes ultra-discount, almindelige radioforretninger og high-end luksus-butikker, så har butikkerne i Danmark ikke de samme muligheder for at vælge koncept. Ultra discount-konceptet holder ganske enkelt ikke. Derfor vil prisen i den billigste butik i Danmark _altid_ være højere end den billigste i Tyskland. Simpelthen fordi det er en helt anden forretning. Sammenlign med tilsvarende butikker i tyskland, så er priserne slet ikke urimelige.
Desuden vil jeg gerne pege på at der altid kan findes eksempler der går begge veje. Dette skyldes jo blandt andet, at hvis en importør i Danmark vælger at satse på luksus-butikkerne, og importøren i f.eks. Sverige satser på lav-service, og måske endda (som i Hifi-Consult eksemplet nævnt tidligere) direkte salg fra distributøren, så vil der være en naturlig prisforskel. Men dette kan lige så vel gå den anden vej - vi har f.eks. jævnligt forespørgsler fra udlandet, og jeg har talt med flere svenskere i butikken der går rundt og hiver sig i håret over at hifi er så billigt i Danmark.
Denne tråd handler om High-End. I dette segment er ovenstående endnu mere udtalt, det _kan_ ganske enkelt ikke - på sigt - løbe rundt at køre et discount-high-end-koncept, for kundegrundlaget for forstærkere i 60K klassen er for lille - hvadenten forstærkeren så er 100K værd eller ej.
Kort sagt - varerne koster det de skal koste for at forretningen tjener penge. Hvis den ikke kan koste dét den er prissat til, så stod den der ikke. Alternativet er altså ikke at man kunne få meget billigere hifi, men at udvalget ville være meget mindre end det allerede er. Og risikoen for fejlinvesteringer vil være større. Sammenligninger med PC-markedet dur ikke - en PC kan stort set købes ud fra tekniske data. Hvis det er dér man vil hen med Hifi-markedet, så er det jo fint nok. Men så ender du bare med Eltax højttalere med kunstige førpriser, og en masse stort og lækkert kinesisk elektronik med masser af watt, der lyder forfærdeligt i praksis men ser fed ud på hjemmesiden. Dén udvikling er jo så rigeligt i gang. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Jensen:
Når du engang får noget mere erfaring i erhvervslivets lottori, vil du krumme tær over din opførsel i dag. - mærk dig mine ord.
medmindre du kommer til at mærke din egne ord du skrev tidligere i denne tråd : hvis han ikke fatter det nu, kommer han aldrig til det ....
dette er ikke ondt ment på nogen måde, just a´hint for din egen skyld. |
|
|
Jeg skriver som det passer mig og danser ikke efter andres pive .
Tro mig der jeg er kold , dette jeg laver er kun for sjov , så jeg behøver ikke lyve og snyde og alt andet man har det med i erhvervslivets lotteri .
Og at være impotør har nu intet med erhvervslivet at gøre , for så ser det slem ud for erhvervslivet haha
Men en ting har jeg lært mange har ondt et hvis sted , der tænkes ikke på forbruger .
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
[ Jeg skriver som det passer mig og danser ikke efter andres pive .
Tro mig der jeg er kold , dette jeg er laver er kun for sjov , så jeg behøver ikke lyve og snyde og alt andet man har det med i erhvervslivets lotteri .
Og at være impotør har nu intet med erhvervslivet at gøre , for så ser det slem ud for erhvervslivet haha
Men en ting har jeg lært mange har ondt et hvis sted , der tænkes ikke på forbruger .
|
|
|
Hatten af for dig Jensen, gid alle var som dig, det ville være rigtig.....anderledes - Over and out for mig i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Ikke for at lyde negativ (jeg hører altid gerne på input), men: 3 års garanti, bedre returret end påkrævet, god rådgivning (synes jeg selv), priser der trods alt ikke er urimelige (i hvert fald billigere end de fleste på det du kalder "konsum produkter"), service-detaljer som ingen regning hvis en garanti-rep skyldes brugerfejl - hvor kreative er det lige du vil have vi skal være?
|
|
|
Hmmm ved ikke helt om jeg vil kalde priserne rimelige. De 3 ting jeg har købt på det sidste kunne jeg få væsentligt billigere andre steder. Faktisk blev 2 af mine indkøb gjort i DK, netop fordi disse butikker kunne matche den tyske pris momsen taget i betragtning. Ok disse butikker er måske også lidt kreative i forhold til en traditionel forhandler. Fik 2 års garanti så der er ikke tale om shopman og hvad de nu ellers kalder sig. 3 års garanti er selvfølgeligt udmærket men på visse produkter ville jeg hellere have 20% rabat og så nøjes med 2 år.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Blade skrev:
| Tak for indlægget - beviste fint min pointe. Nemlig at de fleste i denne branche tænker på samme måde. Hvorfor skulle det betyde længere ekspeditionstid at have flere kunder? |
|
|
Og du beviser så MIN pointe, nemlig at kunder i almindelighed ikke har forstand på at drive forretning! (tag det nu ikke for negativt...)
Cool Blade skrev:
| Det burde forhåbenligt tage den samme tid pr kunde |
|
|
Ja, netop - det er jo også dobbelt så lang tid samlet - for at tjene de samme penge. Halvering af avance kræver halvering af ekspeditionstid. Og sådan hænger det desværre sjældent sammen.
Cool Blade skrev:
| - og hvis du tænker på os stakkels kunder som må vente i kø - så tage lige ind forbi den lokale fona - man skal vente længe (på strøget EKSTEMT længe om lørdagen) , men kunderne er der stadig.. |
|
|
Såvidt jeg husker, så er det da heller ikke lige fordi Fona's niveau er det Hifi4All-brugerne generelt stræber efter? Tingene hænger jo sammen. Jeg blev personligt indirekte fyret fra Fona for at bruge for lang tid per kunde (og for at være for lidt interesseret i at proppe ubrugelige ting ned i halsen på folk). Mit mål ligger altså lidt højere end dét.
Cool Blade skrev:
| Hvorfor større lokaler? Vi snakker om flere af samme vare - ikke flere forskellige varer? Og endeligt, hvis prisen er rigtigt, kan man jo levere ab distributør. |
|
|
Det er også vældigt fint med direkte fra distributør, men hvis ingen viser kunderne at varen er der, så hjælper det jo ikke noget. Dét koncept holder kun hvis man har noget helt specielt, f.eks. lige nu ICE-power forstærkere. Mange af vores produkter ER jo direkte fra distributør - men det betyder ikke at vi bare propper dobbelt så mange penge i lommen, vi har jo også det dobbelte arbejde.
Cool Blade skrev:
| Når jeg kigger på din hjemmeside, er du jo ikke lagerførende i alle varer, nogle skal skaffes på bestilling. MEN alligevel sælger du jo (det siger i jo selv) lidt billigere end andre - da må da være for at få mere omsætning - eller er det bare af godt hjerte..? |
|
|
Bortset fra at jeg vurderet per arbejdstime tjente mindst lige så meget ved at arbejde i Fona, og derfor rent faktisk langt hen ad vejen gør det af godt hjerte: Ja, vores prissætning er baseret på højere omsætningshastighed end de fleste, og i nogle tilfælde direkte salg som distributør. Priserne er i hvert fald lave nok til at vi er upopulære blandt konkurrenterne, skulle jeg hilse og sige. Som sagt, butikkerne er differentierede - sådan skal det jo være. Nogle butikker skovler penge ind, andre lukker - det har ikke noget at gøre med om de er dyre eller billige, men om hvorvidt de er dygtige forretningsfolk. Som nævnt, så kører Mark Levinson distributøren i en ret så stor bil - men jeg kan så afsløre at det gør direktøren for Fona også. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
| Hmmm ved ikke helt om jeg vil kalde priserne rimelige. De 3 ting jeg har købt på det sidste kunne jeg få væsentligt billigere andre steder. |
|
|
Jeg sagde jo heller ikke "billigst", jeg sagde "rimelige". Ingen er billigst på _alt_ - men vi er dog generelt klart den billigste hvis du sammenligner med butikker af nogenlunde samme tilsnit hvad udstillingslokaler angår. Når vi samtidigt efter min mening leverer de bedste købsbetingelser (også bedre end de bevidst dyreste butikker), så synes jeg da det er at definere som "rimeligt". __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
josan skrev:
Er det generelt sådan, at vi i DK betaler overpriser på hifi-produkter? Jeg ved at nogle forhandlere giver gode priser. Grunden til, at jeg spørger er, at jeg kan se at et par Meadowlark Blue Hebron 2 har en listepris (oplyst af Meadowlark selv på deres hjemmeside) på 12000$. Med dagens valutakurs bliver det ca. 69894 kroner. Hos importøren Studiosound står sådan et sæt listet til en pris af 97.000 kroner.
Jeg nægter at tro, at det koster 30.000 kr. i transport og told, yderligere må importøren jo slippe væsentligt billigere i indkøb end de oplyste 12.000$ Er det ikke en umanerlig høj avance?
På de anmeldte Nighthawk er der lidt mindre prisforskel... hhv. 38.000 kr. i usa.. og 48.700 for de billigste i DK.
Så igen.. hvorfor er der den enorme prisforskel?
Mvh.
Johnny |
|
|
Nu skal jeg gøre det helt klart for jer .
En vare jeg køber i eng koster mig 871£+40£ i fragt det er 10021dkr .
Prisen for denne vare er 19000kr i næsten alle lande og husk i dk skal der betales 25% i moms i us kun 6% så der tjener meget mere på den derover .
Så kan i selv tænke hvad de tjener , men det samme er jo med dyre ting der tjenes mere det er jo klart .
Men det ser lidt bedre ud hvis det er vare fra us da $ er lav , jeg gør det her alel mine priser følger den kurs , det vil sige jeg skal have en % lige meget havd den dumme $ ligger på , det siger min revisor ellers får jeg smæk .
Bedre kan jeg ikke forklare det .
men jeg taler kun for mig selv , hvordan de andre gør det kommer ikke mig .
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
lars2004 skrev:
| Hmmm ved ikke helt om jeg vil kalde priserne rimelige. De 3 ting jeg har købt på det sidste kunne jeg få væsentligt billigere andre steder. |
|
|
Jeg sagde jo heller ikke "billigst", jeg sagde "rimelige". Ingen er billigst på _alt_ - men vi er dog generelt klart den billigste hvis du sammenligner med butikker af nogenlunde samme tilsnit hvad udstillingslokaler angår. Når vi samtidigt efter min mening leverer de bedste købsbetingelser (også bedre end de bevidst dyreste butikker), så synes jeg da det er at definere som "rimeligt".
|
|
|
Jaa.. Gi den gas Otto.
Ps. er du der, og giver du RABAT næste weekend på messen....
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Nå når du alikevel er her vil jeg benytte anledningen til å spørre deg om en ting. Hvorfor er DLS dyrere hos dere enn den veiledende prisen i Sverige? Dere står selv som importør så der burde jo ikke være noen fordyrende mellomlegg?
Og for å avslutte med noe hyggelig vil jeg bare si at Tapeconnection er kanskje ikke billigst, men service der holder et skyhøyt nivå.
En ting til: Sist gang det var salg så ble det ikke annonsert på deres hjemmeside, men kun i avisen. Var dette en glipp eller et bevist valg?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Otto: Nå når du alikevel er her vil jeg benytte anledningen til å spørre deg om en ting. Hvorfor er DLS dyrere hos dere enn den veiledende prisen i Sverige? Dere står selv som importør så der burde jo ikke være noen fordyrende mellomlegg? |
|
|
Samme årsag som med Advantage - visse ting er bare billigere i hjemlandet. De koster det de skal koste - højttalere er én af de ting der er svære at holde lave priser på, fordi de (klogeligt) sjældent købes på postordre. Det betyder at omkostningerne mht. demonstration, og ikke mindst markedsføring af et nyt mærke, er omkostningstungt. Vi springer et led over, ja - men det gør de jo også i sverige, da fabrikken sælger direkte til forhandlerne, så på det punkt er vi stillet ens. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er åbenbart ikke kompetent til at tilføre denne diskussion noget brugbart, så I får lov at fortsætte jeres kværuleren og lommefilosoferen, uden at blive forstyrret af uintelligente indlæg fra folk der bilder sig ind at de har forstand på ting bare fordi de lever af dem. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Jeg er åbenbart ikke kompetent til at tilføre denne diskussion noget brugbart, så I får lov at fortsætte jeres kværuleren og lommefilosoferen, uden at blive forstyrret af uintelligente indlæg fra folk der bilder sig ind at de har forstand på ting bare fordi de lever af dem.
|
|
|
arrgh.. stop da den ydmyge holdning, og fortæl hellere om du er på messen lørdag eller søndag, så vi kan handle en prj. mv.
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
otto: Har i en marantz SR 8500 med på messen?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Otto, TC skrev:
lars2004 skrev:
|
|
Jeg sagde jo heller ikke "billigst", jeg sagde "rimelige". Ingen er billigst på _alt_ - men vi er dog generelt klart den billigste hvis du sammenligner med butikker af nogenlunde samme tilsnit hvad udstillingslokaler angår. Når vi samtidigt efter min mening leverer de bedste købsbetingelser (også bedre end de bevidst dyreste butikker), så synes jeg da det er at definere som "rimeligt".
|
|
|
Jaa.. Gi den gas Otto.
Ps. er du der, og giver du RABAT næste weekend på messen.... |
|
|
Nej han gør ikke for jeg komme klædt ud som en impotør og holder øje med ham
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nej han gør ikke for jeg komme klædt ud som en impotør og holder øje med ham  |
|
|
Jamen så vil jeg samtidig holde øje med dig Jensen, så jeg kan overrække dig den sidste i rækken af Emma Gad´s pli bøger.
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto ->
Respekt for at du gider forsøge...
Din forklaring er super pædagogisk og holder naturligvis 100%. Jeg tror dog ikke du skal regne med at vinde gehør, uanset hvor mange gange du tager diskussionen (her, DAHF, dk.t.l eller andre steder). Det ændrer dog ikke ved at du har ret.
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
jensen skrev:
Nej han gør ikke for jeg komme klædt ud som en impotør og holder øje med ham  |
|
|
Jamen så vil jeg samtidig holde øje med dig Jensen, så jeg kan overrække dig den sidste i rækken af Emma Gad´s pli bøger. |
|
|
Så skal det sgu være denne .
Emma Gad Takt, tone og etikette.
så giver jeg en pølse og en cocio
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Samme årsag som med Advantage - visse ting er bare billigere i hjemlandet. De koster det de skal koste - højttalere er én af de ting der er svære at holde lave priser på, fordi de (klogeligt) sjældent købes på postordre. Det betyder at omkostningerne mht. demonstration, og ikke mindst markedsføring af et nyt mærke, er omkostningstungt. Vi springer et led over, ja - men det gør de jo også i sverige, da fabrikken sælger direkte til forhandlerne, så på det punkt er vi stillet ens.
|
|
|
Takk for svaret, men DLS er også billigere hjemme i Norge, feks R55 har en veiledende pris på 10.000NKR noe som tilsvarer ca 9000 danske. Så den forklaringen holder ikke helt hjem ;) ? Nå kan ikke jeg huske å ha sett en eneste annonse for DLS i danske media, og jeg kan heller ikke forstå at det skal være dyrere at demonstere DLS enn andre høytalere? Pleier det ikke også å være slik at fabrikken gir tilskudd til markedsføring av nye merker?
Ikke at det er så viktig for mitt vedkommende nå lengre. Jeg vurderte å kjøpe et par R55, men jeg syntes ikke helt riktig at prisen stod i stil til den risikoen jeg ville ta med å kjøpe et forholdsvis nytt og ukjent merke. Så kom jeg uheldigvis også til å høre et par Vienna Beethoven, og etter det synes jeg alt annet virker litt tamt :)
At høytalere på postordre er et sjansespill vil jeg skrive under på, jeg har de siste par månedene handlet 2 subwoofere på den måten. En Ace Bass 2 som hvis jeg hadde hørt den først ikke hadde blitt bestillt, og en SVS som heldigvis var mere vellykket.
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto
No offence taken.. Men tror nu alligevel jeg ved en lille smule. Jeg har dog svært ved at acceptere dit argument med at man ikke bør sammenligne med Fona - fordi vi stræber højere. Netop rigtige high-end butikker plejer ikke at være overrendt med kunder, så hvis sælgerne der alligevel har spildtid, så bør det stadig være en god ide.
Forstår heller ikke rigtigt det med lokalerne. Hvis man kan øge omsætningen med xx ved at nedsætte prisen ved yy, så er det vel en rimelig simpel ligning at finde break even og stigende avance derefter. Igen, øget omsætnings hastighed på lageret medfører reduktion i omkostninger. Kortere finansiering (man kan måske oven i købet sælge indenfor faktureringsfristen), større cashflow etc. Min pointe er at jeg tror få har lavet den og de burde måske gøre det.. Man kunne måske overtale Peter fra AR til at lave 25.000 forstærkere og sælge dem gennem Netto - se det ville slå bunden ud på hifi markedet!! Behøver jeg nævne at netto via tilbud solgte sig til en top placering af DVD afspillere for et par år siden. Mener de tog 30-40% af markedet det år - i løbet af en uge..
Men, du er hermed udnævnt til ugens bamhjertige samritan, som udelukkende gør det for dit gode hjertes skyld...
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|