| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Blade skrev:
| No offence taken.. Men tror nu alligevel jeg ved en lille smule. Jeg har dog svært ved at acceptere dit argument med at man ikke bør sammenligne med Fona - fordi vi stræber højere. Netop rigtige high-end butikker plejer ikke at være overrendt med kunder, så hvis sælgerne der alligevel har spildtid, så bør det stadig være en god ide. |
|
|
Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, og jeg har altså ikke meget spildtid, må jeg indrømme...
Cool Blade skrev:
| Forstår heller ikke rigtigt det med lokalerne. Hvis man kan øge omsætningen med xx ved at nedsætte prisen ved yy, så er det vel en rimelig simpel ligning at finde break even og stigende avance derefter. |
|
|
Det er jo også det vi gør... No offence igen, men: Jeg er fuld af respekt for at folk interesserer sig for det her, men når "folk" kommer med den slags lekturer, så svarer det altså til at fortælle en tømrer at han holder forkert på hammeren. Butikker og importører HAR regnet på det her, og det er dét der danner grundlag for priserne. Synes man ikke varen er pengene værd, så lader man bare være med at handle.
Cool Blade skrev:
| Igen, øget omsætnings hastighed på lageret medfører reduktion i omkostninger. Kortere finansiering (man kan måske oven i købet sælge indenfor faktureringsfristen), større cashflow etc. |
|
|
Se, nu siger du jo faktureringsfrist. I de fleste tilfælde betaler importøren forud, men giver butikken kredit. Dét skal man jo også lige have ind i regnestykket når man vurderer hvor meget importøren skal tjene.
Cool Blade skrev:
| Min pointe er at jeg tror få har lavet den og de burde måske gøre det.. |
|
|
Så tror du forkert - NOGLE har muligvis ikke lavet den, men så overlever man altså ikke ret længe. Kig nu på Shopman f.eks. - de startede med 199,- i gebyr, der var tydeligvis nogen der mente det var let tjente penge. Så opdagede vedkommende pludselig hvad det vil sige at have med kunder at gøre, og så steg prisen stille og roligt...
Cool Blade skrev:
| Man kunne måske overtale Peter fra AR til at lave 25.000 forstærkere og sælge dem gennem Netto - se det ville slå bunden ud på hifi markedet!! Behøver jeg nævne at netto via tilbud solgte sig til en top placering af DVD afspillere for et par år siden. Mener de tog 30-40% af markedet det år - i løbet af en uge.. |
|
|
Glimrende eksempel: Hvad har dette betydet for kvaliteten af DVD-afspillere generelt? Hvorfor skulle Netto vælge Peter AR's løsning, hvis en kineser kan stille med en 1000 watt's ICE power der er billigere? Kvalitetsforskellen opdager du jo ikke når du står i Netto.
Cool Blade skrev:
| Men, du er hermed udnævnt til ugens bamhjertige samritan, som udelukkende gør det for dit gode hjertes skyld... |
|
|
Jamen, tak for det da. Seriøst, jeg vil da gerne tjene penge på det her, men hvis jeg udelukkende tænkte på penge, så ville jeg lave noget andet. Som en konkurrent/kollega sagde for nyligt: Den bedste måde at få en lille formue ved at sælge hifi - det er at starte med en stor. Størstedelen af især high-end segmentet er faktisk drevet af hjertet. Nogle få er heldige også at tjene penge på det, men der er meget få deciderede pengemænd der bare vil score kassen inden for hifi. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
| arrgh.. stop da den ydmyge holdning, og fortæl hellere om du er på messen lørdag eller søndag, så vi kan handle en prj. mv. |
|
|
Okay, jeg blev måske grebet af stemningen og misforstod tonen i dit indlæg... Sorry at jeg kogte over. Jeg henholder mig til ovenstående analogi med tømreren og hammeren...
Ja, jeg er på messe, og ja, jeg har en SR 8500 med. Jeg vil dog foretrække at specifik handels-snak foregår i butikken - du er selvfølgelig velkommen til at komme og få en snak, men der er altid en masse detaljer i sådan noget, og det er rarere at afklare på et tidspunkt hvor der er lidt mere ro på. Den pris du får bliver alligevel den samme... MEN det er uden for dette forums ramme at diskutere, så kontakt mig privat eller i firmaet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
|
Jeg tror dog ikke du skal regne med at vinde gehør, uanset hvor mange gange du tager diskussionen (her, DAHF, dk.t.l eller andre steder). |
|
|
Jeg ved det, og jeg lover også mig selv hver gang at jeg ikke skal gøre det igen. Jeg kan bare ikke holde fingrene fra tastaturet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare komme med et siste spark til denne diskusjonen, hvis man solgte til faste lave priser ville dette føre til to ting for mitt, og sikkert også andres vedkommende.
1. Jeg ville føle meg trygg, fordi jeg betalte det samme som alle andre. Risikoen for at produktet kom på salg for ½ pris og dermed ødela bruktverdien ville også være vesentlig mindre.
2. Ekspedisjonstiden som her nevnes som en faktor, ville gå ned da jeg ikke ville bruke en hel masse tid på at diskutere pris. Og en situasjon hvor enighet om pris ikke kunne oppnåes, og all ekspedisjonstid derfor ville være fullstendig bortkastet ville heller ikke kunne oppstå.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Hvorfor tager vi egenteligt ikke denne debat om dagligvarer, der ville være meget mere at spare hvis det kom ned på niveau med resten af vores naboer.
MVH P |
|
|
...præcis!
Jeg tror det var konkurrencestyrelsen der havde lavet en undersøgelse af, hvorfor danske dagligvarer (flåede tomater, ris, toiletpapir osv) var 10-20% dyrere end i andre EU lande, og de mente at det skyldes at den danske dagligvarehandel hvert år bruger 1 milliard kr. på at trykke og distribuere reklamer. .... EEN MILLIARD! En udgift som Carrefour,Leclerc, Metro, Kaiser, osv selvfølgelig skulle gange op med antallet af indbyggere i Frankrig (x11) eller Tyskland (x16), men en udgift som de altså ikke har, fordi de ikke uddeler trykte reklamer.
Så hvis I alle sammen gik ned og meldte REKLAMER NEJTAK på posthuset så supermarkederne en dag holdt helt op med at trykke dem og sende dem ud, så ville I nok have et par hundrede kroner mere om året til hifi.
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt dårligt går det jo ikke for HIFI branchen.
I går i TV kunne man se en glad smilende mand fra HIFI-klubben som glad
kunne fortælle at de havde haft et plus på 40 mio i 2004.
Det var især kvindernes skyld at det gik så godt for branchen.....
Lavere priser = mere salg !!!!
Selvfølgeligt betyder det jo også lidt at danskerne har fået lidt flere penge mellem hænderne.....
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
| Jeg har også hørt at et par af dk firmaerne fra tid til anden ligge med røven i vandskorpen og er tæt på lukning. Men det kan vel ikke passe med de enorme avancer de holder sig... |
|
|
Det er ikke underligt. Der er 6 gange så mange radioTV butikker i Danmark end der er kunder til.
Jeg tror roligt du kan regne med at alle avancer på low-fi og andre mængdevarer er skruet pænt ned. Men hvis du hellere vil leve og købe hifi i f.eks. Tyskland, så skal du først køre 200km til nærmeste MEDIAMARKT eller SATURN, hvor du så kan gå ind i noget der ligner Elgiganten. Der er ingen ansatte til at hjælpe, og du tager selv papkassen. Og så er det muligt at en Sony DVD'er koster 300kroner mindre, men det er godt nok en kedelig butik. Problemet er bare at her har konkurrencen dræbt alle de små butikker, så udvalget er elendigt.
Eller i Frankrig hvor de eneste steder du kan købe hifi er i D'arty og FNAC hvor du også kan købe bøger og hvidevarer, men hvor de til gengæld ikke har noget som helst mid-fi eller hi-end. Og jeg er aldrig stødt på en rigtig high-end butik i hele Paris selvom jeg har vadet dens gader tynde på utallige besøg igennem flere år hos et venne-par. Så også her har konkurrencen spist alle High-end forhandlerne. (selvfølgelig findes de sikkert, men der er godt nok ikke mange selvom Paris har 5 millioner indbyggere)
Så vær glad for de mange flinke danske high-end butikker, som giver kaffe, gerne springer rundt og sætter nogle andre højttalere til hvis du vil høre dem, lytter til dit palaver om kabler og hvad for et anlæg DU har og som DU synes om, samtidig med at han smiler og håber at du ikke køber varerne på internettet, fordi han lige har brugt en time på en potentiel oser, der er ligeglad med at han skal have 5000 kr. i ren fortjeneste i kassapparatet pr.dag for at han kan betale huslejen, sin egen løn, og en 15 år gammel Toyota Previa varevogn.
I det mindste har vi et udvalg - og et valg. I udlandet har de kun hvad der svarer til Fona og Elgiganten og med meget længere afstand i mellem. Det er kun os selv der bestemmer om det skal være sådan i DK også..!
|
| Til top |
|
| |
bloodyfurball Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg ikke stikke nogen.
Men jeg synes det er forkasteligt at en bekendt af mine har et sæt Dali Euphoria til den nette sum af (tilbud) 73.000.-
4 md. senere er der en fra "en klub der handler med hifi" der har et par til salg for 3x.xxx .-
Enten har han en stor punge og er lige glad med det koster LIDT penge og skift engang imellem (derved også dumpe markedsprisen)
Eller så kunne man jo tror at de tjener "lidt" på varene i lille DK
Bare min 5 øre ja ja ja kom så med et 
|
| Til top |
|
| |
bloodyfurball Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en sidste ting..
Personligt ville jeg føle mig Røvrendt 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med danske butikker og reklamer er en annen diskusjon. Men da jeg flyttet til Danmark for litt over 2 år siden ble jeg sjokkert over mengden reklame som dumper ned i postkassen. Et eksempel er Elgiganten som her sender ut en brosjyre om uken, i Norge sender de ut 3-4 om året. Og de tilbudene som presenteres er jo heller egentlig ikke tilbud fordi de selges til den prisen oftere enn hva de selges for full pris. Et eksempel på det er Bilka som selger Panasonic TX32PS11 på tilbud til ca 4500 hver annen uke.
En annen ting jeg reagerte på var de såkalte opphørsutsalg. Kan huske jeg så flere av de i Århus da jeg først var her på besøk, og når jeg kom tilbake 7 måneder senere var butikkene fremdeles i full drift, og det var fremdeles opphørsutsalg.
Jeg tror nok alt dette skyldes at ingen vil kjøpe noe med mindre det er på tilbud, og da er jo den enkleste løsningen på det å sette en høy vejledende pris, også la varen komme på tilbud med jevne mellomrom. De du i mellomtiden klarer å selge til vejledende pris er jo bare penger rett i banken.
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik
Du må vist have haft blind for øjnene når du gik rundt i Paris. Der er ekstremt mange high end forhandlere i Paris. Mængden af ultra tungt rør grej og eksotiskt hifi skal man lede meget længe efter. Næste gang du kommer dertil så køb et af de store hifi blade. De har lister med forhandlere for alle områder af Frankrig.
Det sjove ved Paris er at det er primært forhandlerne der sidder på brugt salget. Det er sat så meget i system at de annoncerer med det, både i pressen og på nettet. Du kan selv se her: http://www.thf.fr/MenuOccas.asp
Og behøver jeg at nævne at priserne på det tunge grej er billigere end herhjemme... 
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som addendum til denne diskussion vil jeg også lige nævne den danske moms som hurtigst burde harmoniseres så den kom noget tættere på gennemsnitlige EU niveau. Det er rigtigt mange penge der lægges udenfor DK pga. dette.
Det er desuden meget svært for folk i de øvrige europæiske lande at forstå hvorfor de skal betale 25% DK moms når de f.eks. bestiller noget her.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |