Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køber psykologi eller -psykiatri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Om Mikkes problem med reserveret apparat: så flink må du ikke være. Gør køber opmærksom på at den første med pengene i hånden får apparatet, og gi ham et telefonnummer, så han kan tjekke om dimsen stadig er der før han kører hjemmefra. Og helt enig i at fortielse af defekter eller af mishandlede ting er utroligt dårlig stil.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

at man ik vil give den pris sælger vil ha betyder jo så at man må finde et andet produkt.. medmindre det er noget der er meget tilsalg af.. sørgeligt at vælge sit udstyr ud fra pris.. men som tidligere sagt, os mange sælgere der virkelig tager nogle grimme overpriser for deres udstyr.. måske det er dem der ik vil betale den normale pris for det ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Det er i mine øjne også temmeligt irreterende når der udbydes ting til salg ,- til en annonceret pris og sælger herefter oplyser en om at prisen hæves med 500,- fordi der har været flere interesserede køber. Dette oplevede jeg i sidste uge hvor jeg ville købe en Rega planet cd afspiller annonceret til 2000,- 5 år gammel.Sælger mente pludseligt at "spillen"  var 500,- mere værd da et par stykker havde reageret på annoncen.Jeg oplyste sælger pr telefon at det var dårlig skik og brug og at jeg ikke ville lade mig presse til køb under de betingelser.

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hvis der står at sælger vil have eks. 20K for sin Amp, ja så er det altså prisen, med mindre sælger skriver at der også må bydes, det burde da være til at finde ud af eller??

Og alligevel finder de fleste det i orden at prutte med en "rigtig" forhandler

Jeg er "det er prisen" typen, dvs. jeg prutter sjældent om den. På den anden side kan jeg godt finde på at byde det hvad varen er værd for mig, og nogle gange er det lidt under den ønskede pris, andre gange er det netop den pris der forlanges. Der er mange sælgere der sætter prisen lidt højt for at kunne give afslag, og der er også mange sælgere der mener at det er guld de sidder med.

Skambud gør jeg dog ikke i, og jeg stiller sjældent mange spørgsmål, og da slet ikke til hvorfor der sælges, for det ved man jo godt: Sælger gider ikke have det mere. Er der tvivl om varens kvalitet skal der dog stilles spørgsmål - man kan hurtigt komme i tvivl.

Som sælger er det selvfølgelig træls med dem der tror at de lige kan snyde en i en hurtig handel, hvorefter der stilles en masse spørgsmål. Jeg synes det er i orden med et byd på hvad man vil give for varen, sålænge man ikke skambyder - vi har jo alle en forhåbning om at en vare kan indbringe den bedste pris, men de fleste er også villige til at give sig en smule for at lave salget.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Til LIVE 21:

Hvis du vil tages bare den mindste smule seriøst, så skal du passe på med at kalde folk, (Mig,) SNYLTERE!!! Det er Både upassende og dumt i dette forum!!! Jeg sælger ikke over "den gængse Pris", som du så "Smukt" formulere!! Men hvis jeg køber noget Billigt, så er der en lille mulighed for,at jeg kan prøve en masse grej af "Gratis", fordi jeg så kan komme af med det igen!! Det er ikke at være Snylter, men simpel Logik!!!

Mvh Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

jeg synes også sælger skal drages ind i den her diskussion, jeg har kun handlet brugt to gange og det gik som følger (begge gange med personer fra forummet her)

første gang, sælger vil overgå til ren stereo, jeg køber en 6 måneder gammel stereo efffekt til halv pris (hans pris), der medfølger alt, inkl . en original faktura, ingen problemer.

anden gang, sælger nedsætter pludseligt prisen (vil af med det) mens vi handler, jeg får det dog til den nye pris. da jeg modtager varen opdager jeg dog en lille ting... han har selv købt varen brugt, endda til næsten samme pris som jeg (endte) med at skulle give, jeg forstod på annonce+samtaler+mails at han var første ejer og havde givet den i annoncen nævnte nypris. jeg er dog meget glad for produktet, og brokker mig ikke, men beslutter kun at handle med folk jeg kender fremover...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hifido: nogle gange er prisen for højt sat, og hvis det er en vare jeg er interesseret i gør jeg opmærksom på hvad de normalt koster og hvad jeg vil give.. men konsekvent at byde langt under hvad sælger forlanger og håbe på de står i en uheldig situation hmm undskyld man kan stadig ik finde et bedre ord end snyltere

men somsagt hvis du bare vil prøve en masse er det en fed måde at gøre det på, men der er en del der køber alt hjem de kan og sætter prisen skyhøjt, feks er der en person fra øerne der konstant spytter især engelske produkter ud til LANGT over hvad de bør koste.. hmm snyltere passer stadigvæk meget godt.. men har ik sagt du sælger til ublu priser, aner ik hvem du er, eller hvad du har solgt, personligt synes jeg bare ik om din fremgangsmåde med konsekvent at byde langt under hvad folk vil have og hvad det er værd..

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Live 21:

Jeg ved ikke hvor du får fra, at jeg Konsekvent byder langt lavere end udbudt!! Jeg siger bare, at der ikke er noget ivejen, for at gøre det!!! Hvis jeg synes prisen er iorden eller ligefrem lav, jamen så betaler jeg da gerne "PRISEN"!!! Men det er bare sjældent tilfældet!! De fleste tror nemlig, at de sidder med Guldægget!!  Særligt dem der er selv har købt produktet fra nyt!! En vare bliver altså ikke mere værd, i mine øjne, af at være Enejers!! Hvis varen er i tiptop orden, så er jeg da ligeglad med, om jeg er ejer nr. 5 eller 10!! Men du kan tro at det har stor betydning for prisen!! For alle de f.eks. 5 ejere har alle sammen gerne ville tabe lidt på at have haft fornøjelsen af produktet!! Så man kan faktisk opleve at stå med 2 identiske produkter, men med en kæmpe prisforskel!!! Jeg har iøvrigt solgt brugt 3 gange den sidste måned, og alle uden untagelse var mere end tilfredse med både pris og stand!!!

Mvh "SNYLTEREN"

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

"Hvorfor ikke Byde væsenligt mindre end sælger forlanger??? Det har jeg gjort mange gange med held!!"

ok, så skulle du nok ha udtrykt dig anderledes, den sætning og hele dit første indlæg, gav indtryk af det var noget du konsekvent gjorde.. samtidig med du skriver at hvis sælger er i pengenød kan det give pote.. usmagelig fremgangsmåde !

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

LIVE 21:

"Usmagelig Fremgangsmåde"??  Ja, nu synes jeg jo IGEN, at du benytter et uheldigt ordvalg!!! Hvis du gerne vil betale mere for en vare, end du behøver......!!! Ja, hvad skal jeg sige??? Jeg lever at at sælge, og har altid været lidt af en "Købmand", det er nok forskellen på os to!! Ja, og så kan jeg også godt diskutere, uden at tale ned til nogen eller blive personlig..! Det kunne du nu godt lære lidt af!!!!

Mvh. Hifido

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

ja jeg vil ikke udnytte hvis folk har penge problemer !! og hverken snylter eller usmageligt er for stærke ord om dem der vil !! som alle vil jeg gerne gøre et godt køb, men jeg vil ik nedværdige mig selv til at udnytte hvis der står en der ik har penge til huslejen og skal af med hans udstyr, men det er jo så åbenbart forskellen på os ! bliv du bare ved med at byde langt under hvad folk vil have, hvis du er heldig finder du en der mangler penge til mad, eller en enke der ik ved hvad det er værd så kan du rigtig være stolt ..

Psykiatri !

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Live 21:

Ja, du er da nød til at være nødhjælpsarbejder, præst eller søster theresa´s klon!!! Men godt der er nogle gode humanister som dig, der kan sørge for lighed, frihed og broderskab i samfundet!! Som alle gode kommunister, så går du vel også ind for ens anlæg til alle.  (Undskyld at jeg må forsvare mig på dit niveau!)

Mvh.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

SÅ kan i godt slappe af - trådens formål er ikke jeres indbyrdes diskussion på legestue-niveau. Tag den på privat-beskeder herfra.....

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

jero skrev:

Det er i mine øjne også temmeligt irreterende når der udbydes ting til salg ,- til en annonceret pris og sælger herefter oplyser en om at prisen hæves med 500,- fordi der har været flere interesserede køber. Dette oplevede jeg i sidste uge hvor jeg ville købe en Rega planet cd afspiller annonceret til 2000,- 5 år gammel.Sælger mente pludseligt at "spillen"  var 500,- mere værd da et par stykker havde reageret på annoncen.Jeg oplyste sælger pr telefon at det var dårlig skik og brug og at jeg ikke ville lade mig presse til køb under de betingelser.

Det her er i mine øjne noget af det mest trælse man kan være udsat for på brugtmarkedet. Har selv prøvet noget lignende, endda efter handlen var afsluttet det var bare et spørgsmål om afhentning, så får man en mail to dage inden aftalt afhentningsdag, hvor der står at varen er steget 600kr grundet bud fra anden side. Jeg blev stiktosset og nægtede efterfølgende at have noget med ham at gøre. Det er simpelthen for luset at udsætte køber for sådan noget. Han holder til herinde og det er forbandet fristende at poste navnet, men den slags må og gør man jo ikke  

Jeg orker ikke lige at finde alle citater frem i denne tråd, så jeg nøjes med at kommentere løseligt, så må i selv finde ud af hvor det høre hjemme.

Med hensyn til prisangivelse på brugtmarkedet, så er jeg af den opfattelse at medmindre der står "fast pris", så er priserne til diskussion. Det gælder både her, gul/gratis, DBA osv. Det betyder dog ikke at der med vold og magt skal pruttes, hvis prisen er rigtig, så køber jeg bare. Skambud bryder jeg mig ikke om at modtage eller give, men jeg hidser mig ikke op når de kommer, jeg svarer pænt og roligt at den pris er udelukket. Skambud der bare ryger af sted pr. automatik uden anledning bør man da helt klart afstå fra. Omvendt mener jeg også at sælgere der skriver "fast pris" "Det bliver ikke billigere" osv., bør holde ved deres ord. Det ses relativt tit at varen med "fast pris" stille og roligt bliver billigere uge for uge. Så er alt troværdighed smuttet.

Til hifido og Live21 diskussionen, så står jeg lige i midten. Jeg vil gerne gøre en god handel, men ikke for enhver pris. Jeg har et ikke hifi-eksempel, der viser undtagelsen. Købte for nylig et reolsystem til en værdi på 12000kr, den udbudte pris var 2000kr, hende jeg handlede med havde kvitt. og det hele. Reolen stod i en bekendts kælder i Nordjylland, hun havde købt en andel i København med skråvægge, så den kunne ikke bruges der. Så står man der med penge og en varevogn...det havde været så nemt at prutte prisen 500kr eller mere, fordi det var tydeligt at hun bare skulle have det væk nu, men kunne ikke få mig til det fordi det i forvejen var r** billigt. Kald det etik, moral, blødsødenhed eller hvad du vil, men jeg vil gerne kunne se folk i øjnene efter en handel og ja, det betyder jo så, at jeg aldrig bliver købmand i ordets strengeste betydning.

Tidligere i tråden nævnes der noget omkring at man kan kigge i kvitt. for at se hvad sælger har givet osv. Mit spørgsmål er hvorfor det betyder så meget hvad sælger har givet, hvis man selv synes den udbudte pris er rimelig? Har da selv købt noget dyrere end hvad sælger har givet, fordi sælgeren havde nogle forbindelser jeg ikke har. Det vigtigste er vel, at man selv er tilfreds med prisen. Bemærk venligst at der er forskel på ovenstående og så til den situation at man ved at sælger henviser til fiktive nypriser...i den situation er man jo ikke tilfreds med den udbudte pris fordi man ved bedre. 

Når alt dette er sagt, så vil jeg da ærligt indrømme at jeg, som så mange andre herinde, engang imellem må tage mig selv i at blive irriteret over vare som sælges herinde den ene dag og så dukker op igen til over det dobbelte en uge efter. Varer til en 6-10k som har været brugt i en 8md, som sælges med et afslag på 500kr fra vejl.nypris. Henvisning til fiktive nypriser. Varer man selv har solgt med præcis angivelse af alder, som senere sælges som yngre eller "alder ukendt" osv.

Håber ikke tråden er kommet for langt væk.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ofte der er en tendens til at HiFi4all´s brugere ikke vil "nedværdige" (sikkert et forkert ordvalg) - vil "prutte" om prisen på et givent produkt. Hvorfor ikke??? Gælder det kun HiFi?. Hvis man nu er ude at se på en båd f.eks til 550K, hvorfor så ikke bruge 20 min. på at "tjene" 20-30K?

Jeg har et klart eksembel fra sidste uge: Jeg VILLE have en Pioneer 868 DVD afspiller, jeg kigger på dba.dk og fnder sørme en til kun 7.500,- efter en kort samtale på 20 min. er vi enige om en pris på 5.500,-.

2000 Kr. på 20 min... hvorfor ikke?? dog soldede jeg også blot de "tjente" 2000,- på kabler i tapeconnection. Fik kabler for en værdi på 2499,- men fik igen lidt "rabat" så prisen endte på Kr. 1949,-  og sådan gentager det sig jo gang på gang.

Hvad der er sparet er der tjent.  

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har både købt og solgt på KØB SALG BYTTE og har kun oplevet venlige mennesker. Nogel har villet forhandle om prisen - andre ikke.

Jeg har også selv budt under den annoncerede pris - nogle gange gik den - andre gange gjorde det ikke, men jeg har da fuld respekt for både købere og sælgere uanset om de vælger at forblive i handlen eller ej.

En enkelt gang har jeg været ude for en masse mails, men et kort og klart svar med et link til producentens hjemmeside stoppede fortsat sniksnak

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
[QUOTE=DKMIK]

Der er også den type der totalt underbyder prisen med et bud på mail'en, og bare venter på at man skal bide på, det gør jeg aldrig, det kan godt være at prisen ligner, men det bliver ikke det ham det er helt sikkert.

Hehe da jeg havde min Proceed CDP til salg for 10k, var der en eller anden spasser der skrev "Når den er nede i 7000 er jeg køber". Hmm, jeg skrev tilbage "tre ord - tro på det", og solgte maskinen dagen efter til en italiener for 10k.

hahaha

Nok den værste var en der søget noget jeg havde og det kostet godt 24000kr , han hvade kikket på det i 2 md så da jeg satte prisen ned til 22000kr slog han til .

så siger jeg tak for kaffe 2000kr også noget man har gået om drømt om i mange år .

Hvis der er noget jeg vil have giver jeg gerne over pris og f**k med at jeg skulle tabe på det igen .

Jeg bytter ellers gerne med cola hvis det er noget til under 2000kr , der er ikke mange der prutter om cola .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Sjovt som én i denne diskution lige pludselig er hellig....føj da, måske er han skizofren....eller bare latterlig.
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
Sjovt som én i denne diskution lige pludselig er hellig....føj da, måske er han skizofren....eller bare latterlig.

halløj i skuret, ved ik hvad du har røget, men jeg har kun købt brugt en gang uden om forhandlere, der betalte jeg 2500 for et sygt sæt dali 109 da jeg ventede på mine nye speakers.. langt mere end de er værd og uden at prutte om prisen da de blev leveret til døren. solgte dem en uge senere for 2 k som var min annoncerede pris (og os mere end de er værd)..

ellers har mine brugtkøb været igennem en forhandler

og nej spiller ik helig, men hvis jeg synes en pris er for høj skriver jeg hvad jeg vil give, men ALDRIG skambud og hvis der var en der møder op personligt og giver sådan et bud til mig når jeg sælger, ryger han ud meget hurtigt. mails med skambud bliver slettet uden svar

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Mikke, jeg giver dig ret i, at du har haft en enormt dårlig oplevelse her. Ligeledes Frede1977. Men det forholder sig jo ofte med køb & salg, at udbudsprisen er højere en købsprisen, så med mindre der specifikt signaleres fastpris i annoncen, er der vel ikke noget i vejen for at handle og byde under?

Hvis man ser en forstærker til eksempelvis 10.000, men man selv synes, den kun er 7500 værd, hvor starter man med at byde? Da ikke 7500.

Mon ikke problemet er, at det apparat man vil sælge, har haft en herligheds værdi og ejerglæde for én personligt, og derfor føles det nærmest som en fornærmelse, når nogen finder på at byde under den udbudte pris på ens eget fantastiske apparat?

Jensen, jeg håber da, at ham der kiggede på det apparat du havde til 24.000 og senere satte ned til 22.000, havde budt dig 22.000 i starten?

Man har da som både sælger og køber ret til at sige fra, hvis handlen ikke forløber som man ønsker. Man skal da ikke indgå en handel, hvis man ikke føler det er den rigtige pris, hverken som sælger eller køber...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes