Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køber psykologi eller -psykiatri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Kim Petersen skrev:

Jeg er "det er prisen" typen, dvs. jeg prutter sjældent om den. På den anden side kan jeg godt finde på at byde det hvad varen er værd for mig, og nogle gange er det lidt under den ønskede pris, andre gange er det netop den pris der forlanges.

Så er du jo heller ikke "det er prisen" typen!!! Du prutter jo netop om prisen ved at byde "det varen er værd for dig", hvilket nogle gange er "lidt under det der forlanges, og andre gange netop det der forlanges".

Nu skriver jeg jo også at "jeg prutter sjældent"...

Det at prutte tolker jeg mere som at man forsøger at presse sælger i pris, og man så måske nærmer sig hinanden efter et par bud fra hver side. Det jeg gør er at sige hvad jeg mener varen er værd, og hvis ikke sælger siger ok, så gør jeg ikke mere: Jeg forsøger ikke med et lidt højere bud, og jeg køber heller ikke.

Skoust skrev:
Jeg giver sjældent det der forlanges. Står der "Fast pris!" i en annonce, så respekterer jeg det. Jeg køber hvis jeg kan acceptere prisen, ellers hopper jeg videre til næste annonce. Står der derimod IKKE "Fast pris!" jamen så ser jeg det absolut som om de er forhandlingsvillige, ellers kan folk bare takke nej.

Står der "fast pris" så kommer jeg såmænd heller ikke med et "bud". Hvis det er prisen jeg vil give så køber jeg gerne, ellers holder jeg mig væk.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:

Jeg ser netop at en Bow ZZ one med ridse på toppen er rykket fra brugtmarked ned i tilbudssektionen - den øvelse kostede kun 5000,-

(Ok de 6500 som den stod til i brugt markedet i sidste uge var godt nok også billigt.)

Så er der vel lidt at handle af?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Har selv solgt her og forsøgt at købe.

Solgte min Rega P3 til en flink fyr som fik et lille afslag, da der var en lille defekt. Personligt skal jeg have en god smag i munden når jeg har handlet. Alt gik godt.

Da det gik godt tænkte jeg, at så var der lidt penge til at købe en effektforstærker... og det gik helt galt. Fik en masse mails dagligt og da jeg endelig bad om tlf. var der intet svar derefter. Det er simpelthen for umodent og spild at tid.

Jeg synes det er OK at handle lidt i et "rimeligt" niveau, men hader selv at spørge om rabat, da jeg føler det er plat.

Men det gælder moral fra begge sider. Køber som sælger. Jeg ser masser af hifi der falder i pris eftersom tiden går og det ikke bliver solgt. Sikkert fordi de fleste vil have rabat - ja, så lægger man lige lidt på i starten.

Lad os få en fair pris fra starten og afhold en fair handel herefter.

Edit: hvad er egentlig en fornuftig brugtpris? Har hørt formlen: 20% af prisen det første år og 10% i årene herefter skal trækkes fra. Jeg ved, at der er samlerobjekter og nogle komponenter der "stikker ud" men sådanne helt generelt...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

hvis det skal sælges, tror jeg det er tættere på 40 % det første år og 10 de næste
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
hvis det skal sælges, tror jeg det er tættere på 40 % det første år og 10 de næste

Det er jeg for så vidt personligt meget enig i

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Tror ikke helt det kan la seg gjøre å komme frem til en formel for bruktpriser. Et er den prisen du skal ta utgangspunktet i, hva det kostet fra nytt. Her er de vejledende prisene og de reelle prisene ikke alltid de samme. Et eksempel, jeg kjøpte et par Audio Pro Blue Diamond nye på tilbud til halvpris, 7000kr. Hvis jeg da hadde tatt utgangspunkt i vejledende pris som var 14000 ville jeg kunne beholdt de i 2 år uten at tape penger. Det var ikke tilfelle, de ble solgt etter mindre enn et år for 4500kr.

Det hele styres av tilbud og etterspørsel, og noen merker og produkter er mere populære enn andre.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det hele styres av tilbud og etterspørsel, og noen merker og produkter er mere populære enn andre.

Er absolut enig, men det jeg ledte efter var en tommelfingerregel...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

de 40 % passer jo stadig meget godt, du gav 7000 og solgte for 4500.. man skal selvfølgelig tage udgangspunkt i den normale salgspris, ik hvad et produkt evt har haft af førpris
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tror fremdeles ikke det er så enkelt. Det er mange for mange faktorer som spiller inn til at man kan lave en enkel algoritme som som omhandler hele bruktmarkedet.

Faktorer som spiller inn er feks: Er produktet fremdeles i produksjon, er det teknisk på høyde med hva som selges i dag, har det den riktige farven, det riktige navnet, hva er prispolitikken for nevnte produkt (rabatter) og sikkert mange flere faktorer som jeg ikke kan komme på.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Udbud og efterspørgsel styrer priser på brugtmarkedet !
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Jeg kan næsten ikke bære det, når de stiller følgende spørgsmål:

Hvorfor vil du sælge?

Det er jo indlysende at jeg gerne vil af med det. Det er jo grund nok.

Der kan være tre grunde til at man vil sende udstyr videre i systemet:

l**tet er i stykker og man føler det er på tide at en anden overtager prøvelserne! Hvilken køber tror han ville få et ærligt svar hvis det var grunden?

Hvilken køber tror, han ville få et ærligt svar hvis jeg har fundet noget markant bedre? Køber skal jo fornemme, at han virkelig køber noget, som giver ham lang tids ejerglæde. Det kan han jo ikke føle, hvis jeg med det samme siger: Der er noget væsentligt bedre..

Det ser nu nogle gange mærkligt ud at sælger roser sit produkt for meget hvis det er så godt hvorfor vil han så overhovdet sælge,nogle er også ærlige og skriver grundet opgradering og det kan man som køber forholde sig til.

Og endelig: Man mangler i den grad penge! Så fornemmer køber at sælger er desperat og så falder buddet simpelt hen.

Næh...

Når der diskuteres sælgermoral og høje avancer så skal vi lige holde spejlet hen foran os selv og tænke over, om vores købermoral er i orden.

Ja jeg har også engang været ude for at de byder så lidt fordi det på et tidspunkt tænker på at sælge det vidre og undgå tab,er det så mere ok at jeg eks. skal have et størrer tab.

MVH

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes