Forfatter |
|
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
Rigtig lækkert højtalervalg som falder lige i min smag Nu sidder jeg nu her og bliver helt ked af, jeg solgte min 205'er fordi jeg lige udskyder det med surround lidt endnu. 
Jeg var også selv på kig efter et sæt 1280'ere en overgang. Det er nu en rigtig lækkerbisken !
Men alt i alt fedt set-up ! __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 594
|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så er jeg tilbage efter nogen tids computer-biksen. 205éren gør det rigtig godt- også i stereo!
Hvad vil I mene står til udskiftning? Lurer lidt på en ny dvd-afspiller eller cd-spiller.. Men vil der være noget at hente på billedsiden (progressive scan og jeg skal komme efter dig) mht til dvd?
Eller nogle Ht-kabler til fronten? Har MIT og Tara Labs i fokus. Også noget QUAD vist nok :)
Håber i vil/kan hjælpe.
mvh
|
Til top |
|
|
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et større fjernsyn??
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok en af de eneste ting der ikke trænger til at blive udskiftet (læs: for lidt plads)
Hva med de andre ting jeg nævner?
Mvh
|
Til top |
|
|
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Det er nok en af de eneste ting der ikke trænger til at blive udskiftet (læs: for lidt plads)
Hva med de andre ting jeg nævner?
Mvh |
|
|
Hehe oaky
Jeg ved ikke om det kan betale sig vildt meget og købe ny
dvd-afspiller... Nu ved jeg ikke hvor godt dit fjernsyn af
selvfølelig.. Men jeg ved selv (  ) at mit fjernsyn overhovedet ikke bruger min dvd fuldt ud  ..
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er det med at udnytte TV. Jeg tror ikke jeg vil have meget ud af at få en med progresive scan, men sælgeren nede i Scala Hifi Århsu sagde at det ville give et roligere billede, og forklarede en masse som lige er væk lige nu 
Andre med input?
|
Til top |
|
|
M.Riis Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da fedt ud, kan rigtig godt lide dine fronter 
En fladskærm kunne pynte ind  __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
MAMs Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da være som at lave lyd i en bil 
Jamen jeg har da også den der DA50ES . Den spiller bare derudad. Min har 7 år på bagen hvis jeg husker rigtigt.
Har du nogen sinde haft batteri problemer med remoten som jeg ?
__________________ ________________
MAMs Hjemmebio
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja det er ikke meget galt.
Forstærkeren er rigtig lækker. Fedt design og god lyd, og den har de formater+ indgange man har brug for!
Mens damen er væk forsøger jeg at spille på den anden led af stuen hvis det kan lade sig gøre. For at se om det hjælper noget. Jeg syntes det er hammer svært at få subwooferen til at spille ordentligt sammen med fronterne når man har så begrænset muligheder!
Jeg har aldrig haft problemer med remoten- jeg bruger den aldrig
Omvendt har jeg haft prob med at overføre signaler fra den til en multi-fjernbetjening! er det noget du kender til??
|
Til top |
|
|
MAMs Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Jeg har aldrig haft problemer med remoten- jeg bruger den aldrig
Omvendt har jeg haft prob med at overføre signaler fra den til en multi-fjernbetjening! er det noget du kender til??
|
|
|
Jeg må sige at remoten var en af grundene til at jeg købte den model, men nu bruger jeg den kun til at mute med .
Jeg har ikke nogle erfaringer med overførsel til multifjernbetjening . __________________ ________________
MAMs Hjemmebio
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Takker, men hvorfor fjerne DVD'en? og hvordan rasle sammen? |
|
|
De mekaniske vibrationer som en højttaler udsender påvirker din afspiller. Om den ligefrem rasler sammen tror jeg nu ikke, men laserens fonusering mv. vil ikke på sigt have godt af det.
Du kunne jo lave en ekstra hylde i racket eller hænge den op over TV'et - blot en ide 
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Mens damen er væk forsøger jeg at spille på den anden led af stuen hvis det kan lade sig gøre. For at se om det hjælper noget. Jeg syntes det er hammer svært at få subwooferen til at spille ordentligt sammen med fronterne når man har så begrænset muligheder!
|
|
|
Har du prøvet at stille subben andre steder end den står nu? Jeg har en tilsvarende opstilling på lidt mindre plads (!), og jeg havde først prøvet at stille den under centeren. Det gik slet ikke, så nu står den på samme måde som din.
Ellers meget nydeligt må jeg sige 
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Nej jeg har desværre ikke haft eksperimenteret med placeringen (læs= der er ikke andre steder den må være (for damen)) :=)
Jeg har lidt svært ved at få den indstillet til musik- den brager løs til film. Tidligere da jeg boede hjemme, var det bedste med fronten imod lyttepos.
Har du din sub til at stå på 0 grader eller 180 grader?
Mvh
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Hejsa!
Nej jeg har desværre ikke haft eksperimenteret med placeringen (læs= der er ikke andre steder den må være (for damen)) :=)
Jeg har lidt svært ved at få den indstillet til musik- den brager løs til film. Tidligere da jeg boede hjemme, var det bedste med fronten imod lyttepos.
Har du din sub til at stå på 0 grader eller 180 grader?
Mvh
|
|
|
Det kan jeg faktisk ikke lige huske. Er ikke hjemme lige nu så kan ikke tjekke. Jeg bruger slet ikke min til musik. Men det er nok også klart nok med de fronter jeg har. Men det hele er ved at ryste fra hinanden når jeg ser film. Det er bare super.
Iøvrigt har du da ikke den mindste . Min bio er ca. 2,45 x 2,85. Mener endda jeg har set nogen der var mindre 
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Gid jeg havde så meget plads! Min er 1,7 x 3,3m = 5,61m2! Jeg har ikke set nogen mindre
Med de fronter du har er det vist slet ikke nødvendigt med en sub
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Tja... Gid jeg havde så meget plads! Min er 1,7 x 3,3m = 5,61m2! Jeg har ikke set nogen mindre
|
|
|
Ja, jeg ligger på 7kvm så du løber med prisen indtil jeg rykker højtalerne tættere sammen  .
Frandsen skrev:
Med de fronter du har er det vist slet ikke nødvendigt med en sub |
|
|
Joda...
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Grunden til at jeg først troede at min bio er mindre, er at du øverst på første side skriver at din max. er 2,5x3,5=8,75kvm
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe
Jeg regner med at overtale damen her indenfor så længe og derved spille på langs af lokalet, så du kan overtage tronen
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal nok være nogen der har en mindre bio end mig, selvom det så er lidt synd for dem. Jeg synes at min egen fungerer rigtig godt, men det har også krævet meget omtanke at få tingene stillet ordentligt.
Faktisk lyder de store JBL'er bedre nu end de andre steder de har stået, fordi jeg aldrig har tænkt på at dæmpe væggene de andre steder...
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Det er nok rigtigt at der er meget at hente mht opsætning, placering, afkobling og dæmpning!
Jeg har nu aldrig forsøgt og eksperimenteret, men det kan jo være det kommer! Jeg syntes altid det er spændende at prøve nyt grej. Men så er der bare pengepungen.
Hvordan kan det egentlig være du har valgt at placere dit anlæg til ventre for front højttalere? og ikke i midten?
|
Til top |
|
|