Forfatter |
|
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frandsen
Jeg har overvejet det, men jeg tror lige jeg skal ha' købt surround reciveren først. Dog skader det jo ikke at holde udkig efter et godt tilbud.
Jeg ser frem til at høre om dine oplevelser med blokken! __________________ /Kasper
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 594
|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps du bliver i hvert fald nødt til at have en SS reciever med pre-out for at have nogen fornøjelse af den! 3333kr inkl fragt (dog minus netkabel ( + 49kr ) ) er ikke tosset. De sælges jo stadig brugte for 3k!
Men ja nu får vi se...
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er blevet så populært på denne måde so here it goes!

DA- DAAAAAA!!! finishen er lækker. faktisk var jeg lidt bekymret for det sølv der men det er fedt. Ser stilet ud. Skal vist have fundet noget der kan fjerne de fingre der!!

Jeps.. den gyldne diode.. Den lyser blåt, men der er dælme lyst lige nu, så kan ikke sige så meget om den endnu...

Sårn kommer hele molevitten til at se ud.. Centeren røg ovenpå en tur.

+ lidt dvd og cd.. Ved ikke helt om de skal være der?

Sidst et billede af hvordan det kan lade sig gøre at presse kablerne ned i disse terminaler. Men f*** hvor tog det lang tid.. Glæder mig så meget til et nyt kabel med bananer!! nogle forslag???
Ellers er det kabler og evt ny dvd-afspiller der står på spring. Du er mere end velkommen til at komme med inputs. Alt er kærkomment. Jeg skal også have skiftet kablet ud mellem reciever og eAR, da det er lakrids for tiden... Men skulle jo høre den spille 
Jeg kommer med flere inputs omkring lyden senere. Det er vist lidt for tidligt om sige noget om den har jeg ladet mig fortælle.. Umiddelbart kan jeg ikke høre den vilde forskel, men har heller ikke lyttet så meget endnu...
mvh
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der lander nyt kabel idag. Et brugt Tara Labs Prism 1000 bi-wire. Så nu må vi se. Har endnu ikke lyttet nok til at komme med et kvalificeret bud på forstærkerend formåen.
Jeg overvejer samtidigt at købe denne:
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=DV D+afspillere&cSub=tilbud&id=2341&action=produkt
Det vil være til stor hjælp hvis der var nogen der ku hjælpe med det? Komme med nogle inputs set i forhold til den dvd afspiller jeg har nu, og mht LClock. Jeg tænker herpå om det både vil være en opgradering på billede siden OG cd lyd siden?
Mvh
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke med den nye isblok 
Du vil blive overrasket over, hvor meget den åbner sig efterhånden som den bliver spillet til. er selv ret vild med designet, og lyden håber jeg at du bliver tilfreds med. emn bare husk at alle ICE amps skal have et rimeligt kraftigt indgangssignal fra forforstærkerdelen for at lyde bedst muligt.
Lad mig høre mere, når den tør op 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja jeg syntes også den er lækker at se på. Nu må vi se om den er lige sådan mht lyden. Indtil videre har jeg ikke ku høre den vilde forskel, MEN jeg har nok nærlyttet i ca. 20min ved ok lytteniveau (læs rimelig højt) hvor der virkelig har været rigtig god KLAR lyd strømmende igennem.
Mht indgangssignalet, er det som det bør være eller?
Jeg har pt lakrids signal kabel. Overvejer dette i stedet:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=6070
har du evt nogle inputs omkring DVDén og LClock?
mvh
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bladret lidt i manualen og signalet fra forforstærkeren er på 2V. (impedance = 1k Ohm) Giver det nogen mening og er det stærkt eller svagt ? :)
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra ren hukommelse burde det være i orden, bare så længe at det ikke kommer under 2V. Du kan jo for sjov ved lejlighed låne en preamp, og se om der er nogen forskel rent levelmæssigt  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Blackhawk
Jeg tror ikke der umiddelbart er nogen problemer der. Anlægget spiller afsindigt højt ved kl 10. Kl. 11 har jeg endnu ikke nået.
Ved kl 10. banker naboen på døren
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Ved kl 10. banker naboen på døren |
|
|
Så meget mere grund til at skrue op til kl. 11..
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Citér:
Ved kl 10. banker naboen på døren |
|
|
Så meget mere grund til at skrue op til kl. 11..
|
|
|
Ja det ku være spændende at se hvad der så sker. Måske hele kollegiet på nakken?
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ!
Efter lang tids søgen fandt jeg mig endelig højttaleren = SA 3070. Sættet er som nyt og er du vimmer en fed lyd. Sa1250 var klar og lækker, men det har bare fået en tak hvis ikke to op. Jeg begynder at finde gamle cdér frem igen nu. Det er herligt. Men de koster jo også en del mere!
Mht bassen er den vildefineret uden at være voldsom. Ved lavere volumen ku jeg godt tænke mig lidt mere pondus, men ja... Jeg tror heller ikke at rummet yder højttaleren retfærdighed
Jeg har også købt nyt højttalerkabel. Det blev, som 90% af mit anlæg, købt brugt. Det er et Tara Labs Prims 1000 bi-wire. Det er sgu meget fint. Måske skulle jeg prøve noget andet og se om der er forskel? Noget Nordost måske? det virker vel godt sammen med SA.
Jeg har dog et problem. Ved alm. cd lytning forekommer der lige rigeligt støj. Fx. hvis jeg hører Dire Straits ved god volumen er der støj i baggrunden og det bryder jeg mig ikke om Selvfølgelig kun ved en stille guitar-passage, ellers lyder det fjong
Der er ingen problem hvis jeg smækker en DVDfilm med coldplay koncert på, men det er der ved CD.
Er det min DVD-afspiller der står udskiftning eller er det forforstærkeren der er skyld i dette? Signalkablet mellem Ear-forstærkeren og Sony er forresten blevet udskiftet til et Black Rodium kabel. Mærkeligt opbygget, men vel bedre end lakrids?
Håber på lidt repsons fra jer andre nørder
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nye billeder. enjoy

Jeg overvejer stærkt en ny afspiller, da jeg føler at den efterhånden er det svageste led! Nogle der har nogle ideer/kommentarer dertil vil være meget velkomne!
|
Til top |
|
|
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Frandsen
og tillykke med dine nye sa med hensyn til det med bassen, der sidder 3 ringe på basrefleksen , jeg køre pt kun med en på nu, og det har givet en del mere bas. osse ved lav lydstyrke, du spurgte i den anden tråd om mine kabler, jeg prøvede mine qed silver, men de blev for lyse i lyden synes jeg, så jeg køre igen med mit monster der er kobber. hvordan lyder de med ice ?
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
Der er ingen problem hvis jeg smækker en DVDfilm med coldplay koncert på, men det er der ved CD.
Er det min DVD-afspiller der står udskiftning eller er det forforstærkeren der er skyld i dette? Signalkablet mellem Ear-forstærkeren og Sony er forresten blevet udskiftet til et Black Rodium kabel. Mærkeligt opbygget, men vel bedre end lakrids?
Håber på lidt repsons fra jer andre nørder
|
|
|
Måske du skulle kigge på dit rums akustik. bare gipsvægge samt bare trægulve er ikke den bedste kombination. Grejet bliver ikke bedre end dit rum tillader det uanset prisen.
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan-:
Ja det ved jeg godt. Det er også det ypperste mål.. Ud over alt andet. At få et rum der er egnet til sådan et anlæg 
Men. indtil da må man kunne finde små ting at forbedre. Bla. det med støjen fra cd-spillen. Det er trods alt en 6år gammel svend efterhånden. Men den gør måske jobbet ?
schumi:
Hvilke ringe taler du om? Er ikke helt med. Jeg har to basrefleksrør bagpå min højttaler. Den øverste kan jeg pille ud, uden besvær. Den er i to eller tre afsnit. Er det dem jeg bør fjerne således røret bliver meget kort?
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi:
Mht lyden med ice. Der er en helt utrolig klarhed over lydbilledet. Samtidig er stereperspektivet blevet lækkert og knap smalt. Mere bredt. Jeg behåver ikke sidde med stiv nakke for ikke at komme til høre for meget på den ene ht. i forhold til den anden. Det var der med den gamle 1250. Men der bør jo også forskelle. Og ja.. Så kan de spille tordenes hæjt og klart og lækkert.! Har haft den på kl 10, og det lyder hammer godt. Jeg kører i øjeblikket med kobber kabler, så mon ikke det er fint?
Måske er det signalkablet ( det smalle, snode,gule/hivde knap så godt afskærmede Black Rhodium kabel ) det er galt med ?
|
Til top |
|
|
schumi_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandesen
bør og bør og måske så meget sagt men ja jeg læste i en anden tråd om at man kunne lege med dem, så det har jeg prøvet, jeg har pt pillet 2 ringe af, så jeg kun køre med en på, det gav en meget dybere og bedre bas i min stue
MHT til kabler oplever 3070 blive lige lys nok i lyden med sølv
MHT ice taler folk om en mindre opløst top, er det noget du kan genkende ?
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Shumi:
Når du siger at du kun kører med en "ring" på, vil det så sige at du har pillet basrefleksporten ud og fjernet de mindste rør af for enden af basrefleksen? Så vil den kun være omkring 10-15cm ??
Sølv var ellers hvad Acoustic Reality anbefalede til brug med ICE-effekten. Men ja. havde nogle billige habile Tara Labs på hånden så slog til. Men har tænkt på noge NordOst eler noget i den dur, hvis det ku have en effekt?
Mest af alt er det cd-siden der trænger til et løft? Nogle ideer?ht til mindre opløst top er det ikke noget jeg kan genkende Jeg syntes det hele er blevet bedre
|
Til top |
|
|
schumi_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|