Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 06:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 7.1, 1200 watt, 5k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Laks skrev:
Jeg synes at mange pc højtalere, mere eller mindre snart kan måle sig med f.eks. Bose. I value-for-money har de for længst overhalet dem (de dyre) for længe synes jeg.

Hvis man vælger at sammenligne med det ringeste man kan finde, så kan alt jo siges at være et fantastisk køb. Det interessante er jo at sammenligne med det bedste - hvorfor gå efter nummer to?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Ronin skrev:
Citat: "Den klarer kun fra frekvenser på 33 hertz og opefter, men det er heller ikke så dårligt. Eksempelvis starter 10-tommers subwooferen ASW 100 på 120 watt fra engelske Monitor Audio kun en smule dybere, nemlig ved frekvenser fra 27 hertz. ASW 100 koster 3.499 kr. vejledende, altså mere end hele Logitech-anlægget"

For det første er der ikke angivet hvordan denne grænse er målt (+/- hvor mange dB), for det andet er Monitor Audio subwooferen konstrueret til at spille godt i højere grad end række dybt.

Men nok så vigtigt mht. pågældende "test": Halvt så meget værd som 25K-anlægget? Hvordan definerer man lige dét? Det er en komplet ubrugelig udtalelse - det interessante havde jo så været om man rent faktisk havde fundet et 12,5K anlæg at sammenligne med, og så se om man rent faktisk havde ret... Hvorvidt et godt anlæg er de ekstra penge værd kan man ganske enkelt ikke svare entydigt på.

EDIT: Nu kom det lidt til at fremgå som om jeg henvender mig til Ronin - det er ikke tilfældet...

God pointe, Otto

Det var lige nøjagtigt et af de vigtige punkter....

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Et hurtigt spørgsmål. Hvis disse fantastiske computerhøjttaler-/forstærkersæt har en effekt på 700 watt eller mere, hvor stort er deres strømforbrug?

Det burde være i størrelsesordenen 1.200 w eller mere, hvis ikke så er effektopgivelserne nok nærmest fri fantasi.

Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

synes virkelig det er humor, at folk tror blindt på det der står i papirerne.

mine små pc ht' er på 200w de er ca 10 cm høje og 5 cm dybe, de har en meget lille trafo (200w ja sikkert, måske næmere 2 w)

lad os antage at vi tager en klasse b forstæker, den maks. nytte effekt på sådan en ny er 40% det vil sige at hvis vi skal kunne hive 500W ud må vi altså puttet lidt over 1100W ind, tror ikke at en lille sub uden meget store køleribber vil kunne klare det.

THX hmm viser bare hvor langt nede THX er nået!

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Er sku god værkstedshumor det her :)

Her er alle de watt splittet op i kildeoprindelse fra logitechs største sæt:

* Satellithøjtalere: 317 watt (fronthøjtalerne: 2 x 62 watt, baghøjtalerne: 2 x 62 watt, centerhøjtaleren: 69 watt)
* Subwoofer: 188 watt

Mere her

Jeg har selv i forgangne år arbejdet ved en radio/tv afdeling af en bilka, og bevares, de højttalere til PC spiller faktisk ok set i forhold til prisen, så længe det er til spil.

Også bemærkelsesværdigt at seriøse højttalere aldrig har watt optegnelser. mens disse PC højttalere bruger watt som primær salgsparameter.. hvad kan de bruges til anyways? ikke en prut ud over hvornår svingspolen måske smelter, men så er det vist også det

Bare sørgeligt at mange lader sig fange af anmelderse som vist tidligere i denne tråd. Anmeldelsen er iøvrigt fra Nordjyske stiftidende hvor den var skrevet for nogle uger siden.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er sjovt som folk straks går i gang med at rakke de stakkels PC højttalere ned uden nogensinde at have hørt dem.

Ok, forståeligt nok at i ikke tror på deres specs. Det havde jeg heller ikke gjort - der er trods alt for mange underlige målemetoder og hvad ved jeg, for at få produkterne til at fremstå så gode som mulige i uvidendes øjne. At i heller ikke tror særlig meget på den test i Jyllandsposten er også forståeligt - man kan jo ikke ligefrem sige det er Jyllandspostens speciale...

Anyways, min pointe: Lad nu være med at kaste ord om jer om hvor godt eller hvor skidt noget som helst er, hvis det eneste i har som reference er specs, jeres oplevelser med andre produkter af samme producent og hvad som helst andet, der ikke har noget med det nævnte produkt at gøre.

Og så lad os dog få sættet i testen! Hvis det er muligt selvfølgelig  og så huske at tage med i overvejelserne, at vi taler om DD/DTS dekoder, forstærker, 7 sattelitter og en nærmest gigantisk (PC-højttalermæssigt) subwoofer for små 2354 kr.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hver eneste gang Logitechs høytalere blir nevnt så tar diskusjonen fullstendig av, og jeg vil bare si det samme som jeg har sagt før: De er ikke til kritisk HiFi lyttning, men til surround og ukritisk musikk lyttning fungerer de utmerket. Det mange av kritikerene glemmer er at ikke alle er like Hi-File, og det finnes de som ikke har behov for noe mere enn et slikt sett.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

nu har jeg hørt både det omtalte fra logitech (lidt for meget endda....) og det fra creative.... og det er noget skod, men føj hvor kan det spille højt på et lille 10 kvm værelse, hvis man altså kan leve med støjen og den høje susen....

det lever på ingen måde op til alm. setup, men det er da fint hvis man ikke vil bruge mere end ca 3k på et komplet setup, og har et rum der er mindre end 20 kvm.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Jeg synes det er sjovt som folk straks går i gang med at rakke de stakkels PC højttalere ned uden nogensinde at have hørt dem.

Ok, forståeligt nok at i ikke tror på deres specs. Det havde jeg heller ikke gjort - der er trods alt for mange underlige målemetoder og hvad ved jeg, for at få produkterne til at fremstå så gode som mulige i uvidendes øjne. At i heller ikke tror særlig meget på den test i Jyllandsposten er også forståeligt - man kan jo ikke ligefrem sige det er Jyllandspostens speciale...

Anyways, min pointe: Lad nu være med at kaste ord om jer om hvor godt eller hvor skidt noget som helst er, hvis det eneste i har som reference er specs, jeres oplevelser med andre produkter af samme producent og hvad som helst andet, der ikke har noget med det nævnte produkt at gøre.

Og så lad os dog få sættet i testen! Hvis det er muligt selvfølgelig  og så huske at tage med i overvejelserne, at vi taler om DD/DTS dekoder, forstærker, 7 sattelitter og en nærmest gigantisk (PC-højttalermæssigt) subwoofer for små 2354 kr.

Man får meget for pengene - ja!!!

Det spiller fint til spil osv. men er alt for utilstrækkeligt til en seriøs bio-oplevelse. Jeg kan fortælle så meget at jeg har købt et to-kanals Altec Lansing system pga. pladsproblemer, og det overgår Logitech-systemet i ren sammenlingning så derfor ryger Logitech ud igen!

PC-højttalere er mere end andet en kamp på specs - de slynger om sig med vilde tal som slet ikke har holdt i virkeligheden. Første skridt er at lægge max belastningen på alle højttalerne sammen, derefter ganges og divideres der lidt og vupti - man har en afsindig PMPO-opgivelse som trækker tænderne ud på hr og fru Clausen i Bilka en lun Lørdag på udsalg.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
S.R.S skrev:

Man får meget for pengene - ja!!!

Det spiller fint til spil osv. men er alt for utilstrækkeligt til en seriøs bio-oplevelse. Jeg kan fortælle så meget at jeg har købt et to-kanals Altec Lansing system pga. pladsproblemer, og det overgår Logitech-systemet i ren sammenlingning så derfor ryger Logitech ud igen!

PC-højttalere er mere end andet en kamp på specs - de slynger om sig med vilde tal som slet ikke har holdt i virkeligheden. Første skridt er at lægge max belastningen på alle højttalerne sammen, derefter ganges og divideres der lidt og vupti - man har en afsindig PMPO-opgivelse som trækker tænderne ud på hr og fru Clausen i Bilka en lun Lørdag på udsalg.

Specielt PMPO er så misledende som noget kan være

Nu er jeg lidt ude hvor jeg måske ikke har ret, men mig bekendt siger watt heller ikke en pind om højttalere. Hverken kvalitet eller lydtryk, men kun hvor mange watt de kan holde TIL... Spørgsmålet er så om watt angivelserne for PC højttalere er for den indbyggede forstærker, højttalerne eller en underlig mellemting...

Hvis man gerne vil have lidt surround lyd synes jeg PC-højttalere er et fint sted at starte og et sæt som Logitech Z-5500, tror jeg sagtens kan overgå et tilsvarende Dantax/Eltax/Denver osv., men ved det selvfølgelig ikke. Hvis man vil have vellyd, tror jeg at man kommer meget længere med et par gode høretelefoner frem for højttalere. Har selv et par Sennheiser HD570 og de 1100,- jeg gav for dem er satme givet godt ud. Min B&W DM601S3/Denon AVR1804 kombo er i hvert fald blevet forsømt lidt pga. af dem - meeeen, et par gode højttalere er nu bedst i sidste ende

Hvad er det forresten for en Logitech/Altec Lansing sammenligning du har lavet?

skodpc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Hej Laks!

Vil da anbefale dig at tage et kig på http://us.creative.com/products/product.asp?category=4&s ubcategory=113&product=9306&nav=technicalSpecificati ons

og så lige overveje hvor de 700 watt skal komme fra? Jeg tror der er en årsag til at effekten opgives ved højst "2 channels driven". Hvis vi antager at begrænsningen ligger i strømforsyningen, tror jeg at du får vanskeligt ved at hive over 210 watt ud af det system, uanset hvordan du måler. I sig selv et imponerende tal til prisen, men kombineret med små satelitter, som de sjovt nok ikke specificerer en følsomhed for, tror jeg ikke det er ret underligt, at ordet "metallisk" har sneget sig ind i en anmeldelse.

Jeg lyttede på nogle Gale 3010 hos HFK, og de spillede IKKE pænt, men stadig klasser bedre end noget, jeg har hørt fra Creative. 400 kroner stykket fra nye, og sådan 5 vil give dig mere lyd end 7 creative-dåser. Så er der også penge til at købe en receiver for.

Med andre ord: Ting har det med at koste lige præcis det, som de er værd. Både i PC-højttalerbranchen, og i HiFi branchen. Jeg ville selv foretrække noget traditionelt surroundgrej.

Til top Vis skodpc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skodpc

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 04:06 | IP-adresse registreret  

Meeeen, lige for at vende tilbage til den anmeldelse af Logitech her.

Læg mærke til linie nr. 3 der siger:
Posted på Hifi4all.dk i debat-forummet den 9. December 2004 kl. 14:13.

Er det bare mig der misforstår det, som om, den der nu har lagt ovennævnte anmeldelse på nettet, vil have det til at fremstå som om, at hifi4all.dk har lavet denne, eller at hifi4all.dk står inde for det?

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Anmeldelsen citeres af Svend P i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4481&KW =logitech

Det må være den tråd, der henvises til i anmeldelsen. Bemærk at Svend P ikke udtaler sig hverken anmeldelse eller højttalersættet

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes