| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der kommet vinyl igen.. men ak.. løftepinden har ingen indvirkning på selve armen.. hvad mangler der ? og hvis nogen kender goldring electro II må de da os gerne smide et ord eller to om den 
undskylder på forhånd det dårlige billede 

|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live21.
Electro II husker jeg som en ikke særlig spændende pick-up. Jeg købte en fra ny af for efterhånden en menneskealder siden, og den var alt for hidsig i toppen. Husker ikke resten af set-up'et den kørte i, måske var tingene bare ikke optimeret 
Virker Mørch liften slet ikke, eller ? Den kan justeres i højden! __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope.. løftearmen har overhovedet ingen indvirkning på armen
tager jeg fejl med at den skrue skal gå op og ned alt efter om man sænker eller hæver armen ?
måske armen ik sidder ordentlig fast på den ?
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken skrue, jeg er totalt forvirret !
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ik mere end mig : O ) den armen hviler på 3 cm fra basen ca.. hvordan tager man armen af ?
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi prøver lige igen. Armrøret afmonteres fra basen ved at tage den møtrik af som sidder i toppen af denne. Er det det du mener?
Selve liften er manual, og sidder ca. 5 cm foran armbasen, og betjenes med 'pinden' i højre side. Lift-stemplet kan tages op af cylinderen og renses hvis liften ikke virker. Der er ingen skrue på stemplet!
Har du ingen manual til armen? __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej desværre er inde på en hjemmeside for en forhandler af mørch.. liften har jeg taget op nu, det er den der fejler noget tror jeg.. men kan ik få den skilt ad
der sidder en skrue i toppen af liften.. men den bevæger sig ikke når jeg løfter eller sænker løftepinden
mangler der ik den buede plastikdims på liften ?
http://www.moerch.dk/home!.html
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg våger en ene , og prøver en sidste gang. Der findes ikke et lift system som er mere enkelt en Mørch's. Prøv følgende,
Afmonter liftstemplet fra liftbrønden, dette gøres ved at trække stemplet lige op. Hvis du så kigger ned i brønden kan du se, at der på liftbetjeningsarmen sidder en skrue. det er denne skrue som påvirker bunden af stemplet, løfter dette når du bruger liften.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu blev jeg klogere, og du har ret buen mangler. Kunne ikke se det på billede , og havde ikke tænkt tanken, sorry
Utroligt som mennesker kan tale forbi hinanden  __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. ja.. men det betyder jo desværre jeg ik kan gøre noget.. nu er den forhåbentlig ik lige til at kasere
skal dog sige den spiller overraskende godt, men er jo lidt svært at instille den ordenligt.. og det er lidt hårdt for den pu der er på, men den skal alligevel kyles ud tror jeg, den har vist været jorden rundt et par gange
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig skal du ikke forkaste den. Her i aften bør du kunne spille uden lift, og så må du have fat i et nyt stempel til din lift. Mørch kan du altid få reservede til, så op med humøret  __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja burde vel heller ik koste alverden.. men igen føj den spiller godt.. alle de anker jeg havde ved min sidste plov er fuldstændig væk  mangler en smule bund, men mon ik det er den oldsag af en pu der er på.. den gamle ejer har åbenbart heller ik regnet den for noget da den sku ha været ankommet uden pu
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej live21!
Jeg kan se, at det er min thorens du har købt. Personen der hentede den glemte en ting der hører til liften. Jeg sender den til Jensen i morgen. Den skal presses ned i liften... lidt superlim vil kunne få den til at holde.
Med hensyn til pickupen har jeg skam været glad for den. Med salget af thorensen har jeg dog for altid opgivet at have pladespiller.. jeg har ikke plads til den. Manglende bund på goldringen har jeg ikke oplevet... men selvfølgelig... den er noget slidt.
Med venlig hilsen
Johnny __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21...
Smid en besked til mig herinde.. så sender jeg den manglende stump til liften direkte til dig!!
Med venlig hilsen
Johnny __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
pb er sendt 
det forklarede jo en del, og burde jo nok ha vist det, men ik lige den første tanke der slog ned i mig at den stump manglede 
men har meget høje forventninger til den, og en lidt mere dynamisk pu på vil klæde den, men den spiller sku dejligt os nu, har desværre måttet hæve mellemtonen en smule på min riaa (hvilket aldrig er godt, men klart at foretrække her), hvilket jeg tror er pga pu ? eller måske fordi jeg ik kan indstille den ordenligt uden liften virker
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør være opmærksom på hvilket kabel der sidder monteret i armrøret på Mørch'en. Jeg prøvede forleden at lytte lidt på en Ortofon MC2000 i et armrør med alm. kobber kabel. Skiftede derefter til et rør i samme vægtklasse men med Mørch's sølvkabel monteret. Kæmpe forskel i mine øre, toppen åbnede op med sølvkablet, og var klasser bedre. Dette var selvfølgelig med VdH MC D501 som output kabel.
Indstillingerne af armen har intet med din lift at gøre! Fandt du en manual på nettet? __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live,
Jeg tror du skal ha' fat i noget væske til den lift.
Frank.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pink ja det er os noget der skal ses på, men der er lige lidt der har en højere priorite, som pu 
sigma, har haft liften adskilt og der er mere end rigeligt olie i den 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm sendte lige en mail til audioconsult angående den goldring electro II PU der sad på armen.. den koster 3500 i ombytning..
så bliver man jo lidt nysgerrig.. den spiller pt på en MM riaa der os kan spille mc med højt output. og har prøvet den på den elendige nad pp2 på mc uden et bedre resultat..
grunden til den spiller så tyndt er det fordi den skal have en rigtig mc riaa eller er de bare sådan ?
det er jo en ældre pu, men kan jo være der er nogen der kan huske dem 
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goldring Electro II er en high-output MC pick-up så den skal bare tilsluttes en alm. riaa mm indgang (47Kohm). Den er udstyret med VdH I nåleslibning som godt kan være lidt kritisk at justere på plads.
Hvis du sænker armbasen lidt (VTA) bliver det så bedre?
Den er sikkert fra omkring 88 så den kan jo også bare være gået død  __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |