| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa drenge
Kan i ikke lige skrive om noget fra den dag - og hvad i lydtet på - hvad var bedst O.S.V
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, lad mig nu se - planen var at bruge samme PU, Ortofon MC 30 Super II i alle pladespillere...
- En "standard" rega med filt og sørgelige kabler (moth?) - lød alligevel godt, men dette skyldes selvfølgelig LAMM forstærkerne - var stadig skeptisk over Audio Static højtalerne pga. Supertræf 2004 (dog blev kaptajnens glasplade lånt pga en skæv plexisglas tallerken)
- Der blev skiftet til en modificeret Rega Planar 3 med ny tallerken og DC motor kit fra High-end sound - hastigheden drillede lidt, men hold da fest en forbedring - mere differencieret bund...
- Der blev skiftet til en bedre pladespiller (husker ikke mærket), men denne blev der ikke hørt så længe på idet akustisk tilbagekobling drillede...
- Til sidst kom Amazon reference med tri-planar og en gammel sag: en lyra PU - det var bare en dejlig lyd og det blev IKKE ringere af at kaptajnens nykøbte blå duelund signaler kom på (kaptajnen og en anden gæst fik lige pludselig lyst til boogie
)- ny livede de Audio Static bare op med bund og alt muligt (det var næsten ikke til at tro at det var det samme anlæg) ...
En hurtig konklussion var at plexisglas tallerken var mere musikalsk end glas og filt bare gjorde bassen vamset (æv min Rega har både glas og filt)...
Alt i alt en dejlig dag, som jeg håber kan gentages hos Vitus...
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Alt i alt en dejlig dag, som jeg håber kan gentages hos Vitus... |
|
|
Hmm..... Selv om os på den rigtige side af Broen  ikke er meget for at indrømme det, så foregår der altså spændende ting vest på......
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Hmm..... Selv om os på den rigtige side af Broen ikke er meget for at indrømme det, så foregår der altså spændende ting vest på......
/vilmann |
|
|
Ja, det er ligegodt fandens. Og jeg flyttede fra Jylland til København fordi det skulle være her tingene sker..... __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
vilmann skrev:
Hmm..... Selv om os på den rigtige side af Broen ikke er meget for at indrømme det, så foregår der altså spændende ting vest på......
/vilmann |
|
|
Ja, det er ligegodt fandens. Og jeg flyttede fra Jylland til København fordi det skulle være her tingene sker..... |
|
|
He-he "Boris" og jeg synes at alt det spændende foregår på sjælland
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
ppp_dk skrev:
Alt i alt en dejlig dag, som jeg håber kan gentages hos Vitus...
|
|
|
Hmm..... Selv om os på den rigtige side af Broen Udokumenteret POSTULAT! ikke er meget for at indrømme det, så foregår der altså spændende ting vest på......
/vilmann |
|
|
Ja, de der østkyst hustlers må bare vest påååå...
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan da bare invitere øst-danskere (eller er de halv svenske?), men kan man få det til at passe ind i alles planer? Så lægger jeg gerne hus og anlæg til.
Den kaptajnen ikke kunne huske er Origin Live Aurora, og det var ikke akustisk tilbagekobling med stel, der blot skulle fjernes på RIAA'en, så kørte det.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
Vi kan da bare invitere øst-danskere (eller er de halv svenske?), men kan man få det til at passe ind i alles planer? Så lægger jeg gerne hus og anlæg til.
Den kaptajnen ikke kunne huske er Origin Live Aurora, og det var ikke akustisk tilbagekobling med stel, der blot skulle fjernes på RIAA'en, så kørte det. Godt du fik løst det problem - det ville også være træls med en sådan tilbagekobling... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
SNIP
det blev IKKE ringere af at kaptajnens nykøbte blå duelund signaler kom på (kaptajnen og en anden gæst fik lige pludselig lyst til boogie )- ny livede de Audio Static bare op med bund og alt muligt (det var næsten ikke til at tro at det var det samme anlæg) ...
SNIP
|
|
|
Er da kun glad for at konstruktionerne spreder glæde helt over i den jyske almue...
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke meget vi får at høre om den dag ANG.. pladespiller ! Var der kun ppp_dk med ???
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen, Jeg har lige fået pladespiller igen og så denne tråd...er det gået helt istå eller bliver der stadig arrangeret noget i kulisserne? Jeg vil ihvertfald gerne "indvies" i dette dejlige univers Jeg vil gerne lægge hus til, har dog ikke det mest proffe udstyr så det ville være fint hvis folk tog noget forekelligt med... Håber at høre fra i andre vinylelskere MVH Morten __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal der til for at få vinyl klub Jylland til at køre, jeg syntes det kunne være spændende at mødes med lidt vinyler, lidt forskellige pladespillere samt lidt forskellige riaa'er, og så ellers nyde musikken sammen med ligesindede vinylelskere, og udstyret behøver jo i grunden ikke at være specielt dyrt, selv om det ofte hjælper lidt på lyden .
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm, Af samme grund skrev jeg mit første indlæg i dette forum, jeg vil nemlig også gerne mødes med andre vinyl-folk. Som bekendt har jeg ikke det dyreste setup men derfor vil jeg alligevel gerne høre andres. MVH Morten __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |