Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 04:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Feeble’s Hjemmebio! ( Opdateret d. 24/12) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Many Thanx....
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

eltojo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Nice!

17-årige med eget fedt hjemmebio  Ku' ik' drøm om noget lignende når jeg var 17... <edit> ups...18...tillykke... </edit>

Har selv samlet hjemmebio i sidste 4 mnd, og efter jeg læst dit biobudget, kom at tænk på hvor meget har jeg betalt for mit.

• Pioneer VSX D814 forstærker: 2250,-
  • 2 x Tannoy M 3 højtalere: 2000.-
  • 2 x Tannoy M 1 højtalere, brugt: 900,-
  • Audio Pro Sub Focus subwoofer: 2200.-
  • Sanyo PLV Z3 projektor: 11500,-
  • Projektor ophæng: 450.-
  • PC tam tam (lydkort+programmer): 700,-
  • DVI & lyd kabler: 1000,-
  • Lærred, DIY: 250.-
  • = 21.250,-

Næsten det samme som man skal betale for 42" Dantax fladskærm-fjernesyn i Føtex...

Til top Vis eltojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eltojo

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Et yderst fornuftigt setup Eltojo... Nice

Fede komponenter.....

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Er efter en lang tid begyndt på min store "bioflytning"..

Hele lokalet er ved at få vendt vrangen ud af.. dette giver mig mulighed for at placere tingene på den helt "rigtige" måde, samt et langt større billede.

Mit nye lærred måler ca. 93" 16/9.. en del sjovere end mit tidligere som var på 86" 4/3... vil sætte lidt billeder på når jeg lige finder tiden og når projektet er ved vejs ende...

..feeble :D

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Nice, vi glæder os til at se når det nye bliver færdigt

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Så er der købt lidt nyt guf til bio'en...

Har erhvervet mig et helt nyt sæt kabler... Til front og center anvendes der nu Taralabs Prism Omni ST.. / biwire... og til baght'erne har jeg valgt at bruge den lidt ældre Prism Omni.

Har også lige fået min dejlige "Biioskraldespand" indad døren... en lille fræk cylinder med rød top og bund og med det velkendte vippelåg..hehe

Det eneste betydelige der så mangler er det nye lærred....

....Feeble

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 November 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Fedt ser det ud!! Men kan din Denon forstærker godt klare presset? Har du overvejet en effektforstærker (hvis din Denon da har pre-out) eller en helt anden receiver?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Min Denon kan sagtens klare presset.. men den er sgu kedelig...

B&W'erne er ikke specielt effektkrævende.. ikke 300 serien.. men endnu er de med en sub tilsluttet....

Har ikke muligheden for at bruge et ekstra effekttrin.. selvom det kunne være dejligt... men mit næste køb bliver som det sér ud nu en Denon 3806... så.. sér glædeligt frem til denne

Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 21 November 2005 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

du har et godt valg af hi-fi ting:  jeg har osse infocus

husk at rense filert i den ellers stå luft kølere af lige som min gammel x1

jeg har fået en ny infocos screen play 4805 lamer ikke så meget som x1

og er meget mere farver i men nok om det ,,, hilsen sony dyr

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

sony dyr skrev:

du har et godt valg af hi-fi ting:  jeg har osse infocus

husk at rense filert i den ellers stå luft kølere af lige som min gammel x1

jeg har fået en ny infocos screen play 4805 lamer ikke så meget som x1

og er meget mere farver i men nok om det ,,, hilsen sony dyr

Jamen dog.....haha..

Hva har du ellers udover din Infocus?

Er nu meget tilfreds med x1'eren.. den eneste forskel fra den og 4805'eren er self at den er i 16:9.. plus den nye darkchip. Rent billedmæssigt ville det være dumt at opgradere fra en x1'er til en 4805.. billedforskellen er minimal efter min egen mening og er ikke det ekstra beløb værd...

Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

ja og den støjer ikke så meget som x1 ...

men jeg har aurum cantus højtaler de kommer fra kina og er hånd lavet med en meget fin over flade til prisen lyden er over gemmen snitte hvad jeg har hørt på hi-fi messer og udstillerne...

anlæget er sony ES ,,2 stk 9000n og Receiver v555 og DVD s9000 til stuen

og et sony DVD G3 optager og lcd 32"  til sove værlse

ellers er på min side på hi-fi4all ::: Sony ES,Aurum Cantus ::: mvh sony dyr

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25619&P N=1 til min side

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Tjaa.. personligt har jeg aldrig været til sony's forstærkere og lignende.. Deres crt skærme har altid været i orden samt lidt af deres "smågrej".. men har aldrig overvejet kun at have sony som hovedkomponenter.. Dér holder jeg på Denon som på surroundfronten er lysår foran Sony... Lydmæssigt som kvalimæssigt... Sorry til dem som har Sony..

Har desværre aldrig hørt om dine ht'er så vil ikke udtale mig om dem.. de sér nu ret skinende ud..hehe

Men under alle omstændigheder er Infocus' projectore i dag nogle af de mere "larmende"... det kan man ikke løbe fra... men de kommet godt efter det.. personligt genere min X1'er mig ikke.. der er også en ret stor forskel på hvorledes den ene projektor lyder frem for den anden.. selvom det er samme model der er tale om.. har sgu også hørt en 4805 "larme" på præcis samme måde som min X1'er.. så.. du må have været heldig med den model du lige har har fået hjem...

Min fremtide projector bliver nok ikke en Infocus eller lignende under de 20 kg som det sér ud ligenu... Men en DLP blir det helt sikkert!...

sony dyr skrev:

ja og den støjer ikke så meget som x1 ...

men jeg har aurum cantus højtaler de kommer fra kina og er hånd lavet med en meget fin over flade til prisen lyden er over gemmen snitte hvad jeg har hørt på hi-fi messer og udstillerne...

anlæget er sony ES ,,2 stk 9000n og Receiver v555 og DVD s9000 til stuen

og et sony DVD G3 optager og lcd 32"  til sove værlse

ellers er på min side på hi-fi4all ::: Sony ES,Aurum Cantus ::: mvh sony dyr

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25619&P N=1 til min side

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hov... beklager den store tekst....ved ik lige hva der sker for dette stykke apparat...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 22 November 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg ikke starte en Sony vs Denon diskussion for det mener jeg er pjat, men din kommentar tyder på du aldrig har hørt nogle af Sony's bedre surround produkter sat seriøst op.

Som udgangspunkt mener jeg ikke det gør den store forskel om man køber Denon, Marantz, Sony, Onkyo, Pioneer, Yamaha osv, de levere nogenlunde den samme "kvalitet", men selvfølgelig med nogle mindre forskelle. F.eks. er Sony'erne ofte ikke specielt spændende i stereo, men det mener jeg f.eks. også gør sig gældende for Denon's receivere.

Pointen er egenligt bare, at det er noget sludder at sige, at Denon er lysår foran Sony, eller nogen af de andre for den sags skyld, så længe vi taler om deres almindelige produkter. Taler vi om topmodellerne, så er det meget muligt at det er Denon der er "kongen" fpr tiden, men igen kommer det nok an på hvem man spørger

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Nu vil jeg ikke starte en Sony vs Denon diskussion for det mener jeg er pjat, men din kommentar tyder på du aldrig har hørt nogle af Sony's bedre surround produkter sat seriøst op.

Som udgangspunkt mener jeg ikke det gør den store forskel om man køber Denon, Marantz, Sony, Onkyo, Pioneer, Yamaha osv, de levere nogenlunde den samme "kvalitet", men selvfølgelig med nogle mindre forskelle. F.eks. er Sony'erne ofte ikke specielt spændende i stereo, men det mener jeg f.eks. også gør sig gældende for Denon's receivere.

Pointen er egenligt bare, at det er noget sludder at sige, at Denon er lysår foran Sony, eller nogen af de andre for den sags skyld, så længe vi taler om deres almindelige produkter. Taler vi om topmodellerne, så er det meget muligt at det er Denon der er "kongen" fpr tiden, men igen kommer det nok an på hvem man spørger

Der er da ingen tvivl om at Sony's helt store maskiner er yderst velfungerende.. og er helt enig med dig i at Denon og Sony er lige kedelige når det kommer til stereo.. men bemærk også at jeg nævnte at Denon på surroundfronten er bedre end Sony... Mit argument er, at man altid (dog stadig efter min mening) får meget mere ud af en Denon end i en Sony til tilsvarende pris..Jeg er selv sat to store systemer op, begge med to store Sony recievers.. og jeg må nok tilstå at jeg føler lyden er lidt "billig".. må ikke misforstå.. men sys virkelig at setupfunktionerne, de lydmæssige egenskaber etc.. ikke lever op til en Denon, Onkyo og Yamaha.. 3 mærker som jeg har fuld respekt for. Tror i bund og grund også at det er en ren smagssag for mig som det er for de fleste. Det er måske også lidt begrænset hvor teknologisk at Sony kan hamle og med de tre førnævnte med Denon som næsten udelukkende fokuserer på Surround og udvikling...

Er absolut heller ikke interesseret i at starte en.. "Mærkestridighed".. for det er sgu for langt ude... Men vil nu stadig have lov til at give udtryk for mine meninger.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
MichaelWB skrev:

Der er da ingen tvivl om at Sony's helt store maskiner er yderst velfungerende.. og er helt enig med dig i at Denon og Sony er lige kedelige når det kommer til stereo.. men bemærk også at jeg nævnte at Denon på surroundfronten er bedre end Sony... Mit argument er, at man altid (dog stadig efter min mening) får meget mere ud af en Denon end i en Sony til tilsvarende pris..Jeg er selv sat to store systemer op, begge med to store Sony recievers.. og jeg må nok tilstå at jeg føler lyden er lidt "billig".. må ikke misforstå.. men sys virkelig at setupfunktionerne, de lydmæssige egenskaber etc.. ikke lever op til en Denon, Onkyo og Yamaha.. 3 mærker som jeg har fuld respekt for. Tror i bund og grund også at det er en ren smagssag for mig som det er for de fleste. Det er måske også lidt begrænset hvor teknologisk at Sony kan hamle og med de tre førnævnte med Denon som næsten udelukkende fokuserer på Surround og udvikling...

Er absolut heller ikke interesseret i at starte en.. "Mærkestridighed".. for det er sgu for langt ude... Men vil nu stadig have lov til at give udtryk for mine meninger.

Der skal altid være plads til at give udtryk for sin mening!
At vi så ikke er enige er jo det der kan gøre det interessant

Min er faring med Sony's surroundreceivere er primært baseret på den periode, hvor jeg selv ejede en Sony STR-DB940QS og i surround var den helt suveræn til prisen. Jeg har hørt betydeligt dyrere anlæg, der ikke gjorde det nævneværdigt bedre. Det er selvfølgelig muligt at Sony's dekodere i dag er dårligere end de var for nogle år siden, men det ville nu undre mig. Så min reaktion var netop mod, at Denon skulle være så meget bedre til netop surround.

Jeg skiftede den forøvrigt ud med en Marantz, der ikke var nær så god i surround, men betydelig bedre i stereo.

Men smag og behag! Det ville også værre frygtelig kedeligt her på hifi4all hvis vi alle kunne li' det samme

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
[QUOTE=Feeble][QUOTE=MichaelWB]

Men smag og behag! Det ville også værre frygtelig kedeligt her på hifi4all hvis vi alle kunne li' det samme

Hehe... jeg er helt enig..

... Der skal da være lidt modgang

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg regner forresten med at uploade nye billeder fra den nye bio i løbet af aftnen eller i morgen...

... Feeble

Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

håber du forstår at min reciver har 32 bit dsp cip og derfter kører det over ren 2 x stereo og center kører på reciver det vil sige at jeg har mega meget over skud liget meget om det er surround eller stereo og nu var det top model i del år jeg har betale 52000,- for det

2 stk : sony n9000 ES (forstærker)

1 stk : sony v555 ES (Receiver)

1 stk : sony s9000 ES (DvD)

så det er da noget pis med at Denon skulle værer lysår med Lydmæssigt som kvalimæssigt ???den skal du længer ud med hvor få du det fra ???? hvor er det dårligt kvalimæssigt og lydmæssigt??? ja du kan få noget der er mere Lydmæssigt som kvalimæssigt men så skal du ud med flere penge ... så drop det der ...jeg kan godt li Denon

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 November 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

sony dyr, hver mands mening! Husk nu på ytringsfriheden . Hvis Feeble mener at Denon er lysår foran Sony må han godt det uden at du skal fortælle ham at han skal droppe det.. hvis du forstår hvad jeg mener?

Jeg har aldrig selv hørt Sony, og har kun hørt Denon en enkelt gang med nogle ordentlige højttalere, men der var jeg desværre ikke ligefrem ædru. I sådan en tilstand kan en clockradio sku nærmest lyde godt.

Personligt er jeg glad for min egen billige Onkyo surround receiver. Den gør det sku godt må jeg sige!
På et tidspunkt kunne jeg *måske* tænke mig en bedre surroundreceiver, men da jeg vægter stereo højere (pt) så er Onkyo'en helt fin til mig.

I øvrigt glæder jeg mig rigtigt meget til billeder af din nye bio. Og håber rigtig meget at de kommer op i dag!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes